Hvilken af de 4 målgruppestrategier skal du følge? Og går du efter et eller flere segmenter?
Sender du også tit en SMS eller mail i stedet for at ringe? Så læs med her, for dit valg af kommunikationsmiddel kan påvirke dit budskab mere, end du er klar over.
Case: Se hvilken betydning, strategien har, for at teksten konverterer. Mød videoproducent Mikael Johnsen.
Med kundesegmenteringsmodeller kan du målrette din markedsføring og service, få tilfredse kunder og sælge mere.
Med målgruppesegmentering kan du snævre målgruppen ind i segmenter og ramme præcist.
Med skarpe segmenteringskriterier sælger du mere.
Se de mest oplagte punkter, du skal holde øje med, og ret op på din markedsføring. Læs også, hvad der aktuelt står øverst på min egen liste.
Nogle har særligt gode argumenter for at vælge stille kunder fra. En af dem er Izabella Schou, der nu kan sætte fuld turbo på sin power, fordi hun har valgt den målgruppe, der ligesom hun selv værdsætter vildskab.
Opdater din hjemmeside, før du kontakter medierne. Så får du lettere omtale, og du får mere ud af omtalen bagefter. Måske er en times arbejde nok.
Læs her, hvorfor du ikke altid skal henvise til hjemmesiden, og hvad du skal gøre i stedet. Se også 2 andre citater, der kan koste dig kunder.
Er engelsk jeres virksomheds sprog? Hvis ja, så læs med her, om det nu også er en god forretning, eller hvad I skal gøre for at sikre, at det bliver det. For engelsk eller andre sprog kan også skræmme danske kunder væk.
I B2B-marketing skal du optimere kunderejsen mod erhvervslivet. Fokuser kun på erhverv, og brug B2B-cases.
Med B2B-branding brandes din virksomhed overfor andre virksomheder. Fokuser på virksomheders udbytte.
Kend forskel på leadgenerering B2B og B2C, og ram målgruppen præcist. Mød B2B kunderne tidligt på kunderejsen. Se eksempler på B2B leadgenerering.
Købsprocessen er væsentlig anderledes, når kunden handler B2B fremfor B2C. Læs fokuspunkterne, og luk B2B-salget.
Svar på 5 basale SEO-spørgsmål, og få svaret med det samme. Så undgår du og jeg “hvorfor-virker-det-ikke-samtalen” senere.
Sælger du B2B, skal hele kunderejsen overbevise kunderne om, at du kan målrette din ekspertise mod virksomheder.
Med B2B-segmentering vælger du din målgruppe blandt virksomheder . Se eksempler på tekster skrevet til forskellige segmenter, og kopier modellen.
Undgå de tre misforståelser om B2B-markedsføring, og vis B2B-kunderne at du forstår kompleksiteten i, hvad de sælger.
Mød B2B-kunden kontinuerligt gennem kunderejsen, for B2B-kunderejsen er langt mere kompleks end B2C.
E-mailmarketingrådgiver Stine B. Caspersen anbefaler 4 platforme.
Det er dyrt at skifte rådgiver, og meget viden går tabt, hver gang du indgår nye samarbejdsaftaler. Skift kun, når du er sikker. Få mine 3 vigtigste fokuspunkter til en god rådgiver her.
Når teksten er skrevet, skal du løse mange andre opgaver. De kræver det samme, uanset hvor godt din tekst er skrevet, og derfor bliver dårlige, billige tekster dyre. Se eksempelvis, hvilke opgaver der ligger i en autoresponder.
Dine tekster skal ikke kun overbevise kunden. Måske skal du også overbevise kundens bagland. Det får du svært ved med AI-tekster, og det er en af flere grunde til, at du skal bruge AI varsomt.
Læs de strategispørgsmål, som jeg altid udfordrer mine kunder med, før jeg skriver deres tekster eller underviser dem i at skrive selv.
Læs SEO-ekspert Kristian Ole Rørbyes præcise gennemgang af Google Analytics, Google Search Console, Yoast SEO, Ubersuggest, Ahrefs, SEMrush og Morningscore.
Hvad gør du, når det grundlæggende SEO ikke giver de ønskede resultater? Læs med her, hvor jeg gennemgår min bedste SEO-tekst, som er søgemaskineoptimeret efter “tekstforfatter”.
Med testimonials fortæller dine kunder om udbyttet ved at handle med dig, og de er mere troværdige, end du selv er. Lær at skrive effektive testimonials, der sælger, nu.
Med professionel kommunikation kan du sælge mere og sikre, at kunderne ved, hvad de kan forvente, og hvad du vil have dem til at gøre.
Få du ikke de ønskede resultater af dine nyhedsbreve, så læs med her hvor Camilla Dudzinski Nielsen fra Emailpro giver gode råd om e-mail markedsføring.
Med nyhedstrekanten begynder du dine tekster med konklusionen, hvorefter du uddyber. Brug modellen til PR og artikler.
Læs her, hvornår opgaven kræver en specialist. Uanset om du løser opgaverne selv – eller får en anden til det.
Spot de 5 punkter, hvor b2b og b2c-hjemmesider adskiller sig væsentligt fra hinanden. Segmenter din hjemmeside, og sælg mere.
Salget ligger ikke kun i samtalen med kunden. En god hjemmeside gør det lettere for kunden at sælge dit projekt til sit bagland.
Ricki Sørensen, Pandi Web: Driller hjemmesiden, er det tit lettere at skifte temaet ud og begynde forfra.
Få listen over, hvor det oftest går galt ifm. køb af hjemmeside.
Ja, det skal du nogle gange. Få svaret på hvornår.
Se eksempler på markedsføringspriser. Og husk det spørgsmål, der er vigtigere end prisen!
Se eksempel på et blogindlæg, der både rammer Google og læseren. Få en skabelon til blogindlæg, og begynd at blogge.
Skriv tekster, dine konkurrenter bliver misundelige over – og som de ikke kan stjæle alligevel. Tekster, der er lette at læse, logisk opbyggede og får læseren til at handle.
For hver tekst skal altid tænkes ind i en samlet markedsføringsstrategi for at give resultater. Derfor er rådgivning en vigtig del af tekstforfatning.
Er du nødt til at lave en midlertidig hjemmeside, så lav den, så den let kan udbygges senere. Læs her, hvordan – og undgå at skulle lave det hele om
“Uforpligtende samtaler” er hyppigt brugte tilbud i konsulentbranchen. Men for kunden er det et krævende tilbud.
Når du kender din målgruppe, er du ikke i tvivl. Hverken om det – eller mange andre vigtige detaljer. Både i din markedsføring og i dit produktmiks.
Køber din målgruppe ikke ind på pral? Så se et eksempel på salgstekster, der sælger tryllekunstneren Malthe – uden at prale direkte om hans meritter.
Korrekturlæser Hanne Sørensen kan løse sine opgaver bedre, udelukkende fordi hun har valgt den rette målgruppe. Læs her hvorfor.
Rudi og Rikke løser de samme problemer – for 2 forskellige målgrupper. Se eksempler på, hvordan de rammer deres målgrupper forskelligt.
Tænk SEO ind i dine kategoritekster, så kunderne finder dig på Google, og du sælger samtidig.
Med SEO-venlige produktbeskrivelser kan du sælge og blive fundet på Google på én gang.
Med de rette ord og det rette indhold booker Rudis klienter behandlinger direkte fra hjemmesiden.
Se et eksempel på en hjemmeside, der sælger og bliver fundet på Google. Lær hvordan du kan gøre det samme.
Med SEO-tekster rammer du kunderne, når de selv søger din ydelse. Ram kunderne effektivt på kunderejsen og lav arbejdet en gang.
Spørgsmålet kræver, at du først stiller dig selv nogle andre spørgsmål. Dem kan du læse her.
Undgå de klassiske sparefejl i markedsføring, når du ved, hvor problemerne opstår. Og hvorfor
Definer, hvilke opgaver du er rigtig god til og markedsfør kun dem. Så kan du sælge dig selv dyrere.
Med provokerende blogindlæg skiller du dig ud fra mængden. Få inspiration til dit indhold, når du selv bliver provokeret.
Få svaret på, hvorfor din faglige skriveerfaring måske gør dig til en dårligere skribent.
Så læs her, om du opfylder parametrene for, at det kan svare sig, så du kan bruge din tid bedst.
Sørg for, at de ord, kunderne møder på kunderejsen, hænger sammen.
Få svaret: Hvilke søgeord laver dine konkurrenter ikke SEO på, og kom til tops på Google
Du risikerer at miste størstedelen af dine mulige kunder, hvis du ikke findes på Google. Mød dem ved at svare på deres spørgsmål i SEO-blogs.
Forstå regnestykket bag konsulentpriser, og undgå at blive snydt. Kend forskel på timeløn og konsulenthonorar.
Læs, hvordan de og jeg alle har profiteret af, at de har været ekspertkilder i mine nyhedsbreve og blogindlæg. Og se, hvordan du kan gøre det samme.
Overvejer du at skrive din tekst om? Tit er det bedre at skrive din tekst helt forfra. Læs her, om det gælder for dig, og få tekstredigeringsguiden
Få de mange fordele med co branding. Løft dit navn i samarbejde med andre og få mere ud af din markedsføring.
For Leif Carlsen, Social Selling Company, er hjemmesiden en uundværlig kanal, der øger værdien af LinkedIn.
Genbrug det, der virker i de fysiske butikker, i din webshop, og undlad at begå dine konkurrenters fejl. Hør Peter Schjødts bud på, hvad du skal gøre.
Undgå de hyppigste fejl: Forstå SEO-opgaven, så du kan stille de rette spørgsmål. Få de rette kunder fra Google til den rette pris.
Konverteringsekspert Ole Gregersen anbefaler gode overskrifter og fokus på kundens udbytte på hjemmesiden før lækker grafik.
Med en strategi for virksomhedskommunikationen fremstår I mere professionelle, og styrk markedsføringen samtidig
Med antallet af hjemmesider følger mere arbejde og flere udgifter. Overvej grundigt, om dine potentielle hjemmesider kan tjene det ind.
Kundecases, blogs og e-bøger er effektiv markedsføring, men dyre i tid. Læs, hvordan du spreder dine vigtige og dyre ord til flest muligt.
Strategi og gode kundecases er Jane Kudsks forklaring på rekordsalg på et kompliceret produkt. Læs her, hvad hun gjorde
Uanset hvor mange læsere du allerede har på dit nyhedsbrev, kan du sikkert også genbruge det kvikfix, som jeg deler her. Og måske ligger din kommende freebie allerede på din computer.
Hvis det er længe siden, du har sendt nyhedsbreve ud, skal du lægge en strategi for at styrke kontakten igen. Læs, hvordan Kira Paulli fik kontakt med listen igen
Med effektive præsentationsteknikker styrker du dit budskab og fastholder dit publikum. Fokuser på dit kropssprog og målgruppen, og bliv husket.
Autoresponderen kan motivere dine læsere til at købe eller tage kontakt, og du skal kun lave den en gang. Planlæg dine mails efter dit slutmål.
Med en plan for krisekommunikation har du et problem mindre, hvis en krise opstår.
Undgå at gøre Google til hovedperson på din hjemmeside, for Google kan ikke købe. Det kan din læser. Derfor skal alt handle om din læser.
Med et ord adskiller Susan sig fra konkurrenterne. Læs her, hvordan du kan gøre det samme.
Giv altid dine læsere andre muligheder end at købe nu. For de færreste er klar til at tage kontakt, første gang de besøger din hjemmeside.
Når du lægger strategien for dine nyhedsbreve, skal du planlægge, hvad du vil have læserne til at gøre i hvert enkelt nyhedsbrev.
Læs her, hvad du går glip af uden et nyhedsbrev.
Tillægsord kan let gøre din tekst utroværdig. Se et konkret eksempel på, hvordan du bruger tillægsord overbevisende.
Optimer brugervenlighed, tekster og grafik på din hjemmeside med de her16 nemme kvikfix, og sælg mere NU, Løs evt. en af opgaverne ad gangen.
Læs her, hvordan du strukturerer dit hjemmesideprojekt, så hjemmesiden bliver færdig – og arbejder for dig 24/7.
Vær grundig, før du laver en aftale med en tekstforfatter. Researchtiden kan hurtigt tjene sig selv hjem ved at hyre den rette fra starten.
Gennemgå produkter, salg og markedsføring fast en gang årligt, og optimer dit salg.
Dine konkurrenter begår de samme 4 målgruppefejl. Undgå fejlene, og overhal konkurrenterne indenom, så du sælger mere og får tilfredse kunder.
Forbered dig, skriv, rediger! Sådan lyder formlen på den gode skriveproces. Læs guiden her, og få tekstforfatterens effektive skrivetip.
Google kan ikke sælge for dig, men trække relevant trafik til din hjemmeside. Læs her, hvordan du selv gør resten af arbejdet.
Læs, hvordan du lover noget i dine salgstekster og samtidig undgår bøder for vildledende markedsføring.
Anbefalinger fra tilfredse kunder er den bedste markedsføring, men de kan ikke stå alene. Luk salget med professionel markedsføring.
Med en plan for den interne kommunikation sikrer du, hvad medarbejderne siger til kunderne og fastholder dine medarbejdere.
Skriver du din freebie godt, kan du både få mange læsere på dit nyhedsbrev + omtale i medierne. Se konkrete eksempler på freebies og omtale.
Få stikord til at bygge din elevatortale op. Brug din elevatortale til jobsamtaler, eller når du præsenterer dig i dit netværk eller til salgsmøder. Bliv husket fremover, og sælg mere.
Hvis du har fejl i dine urladresser, eller redirecter forkert, lander læseren på en fejlside, kaldet en 404 side. Den side kan du bruge strategisk.
Få styr på de 3 vigtigste parametre ift. produktudvikling, så du kan udvikle produkter, dine kunder vil betale godt for, og ram din målgruppe.
En udbredt misforståelse er, at du skal skrive kort. Læs her, hvorfor den model koster dig mange kunder, og hvad du skal gøre i stedet.
Se, hvor lang tid en professionel tekstforfatter bruger på markedsføringstekster. Læg en strategi, og brug din tid bedst.
Med en guideline for dit firmas tone of voice kan du ramme den rette målgruppe præcist og skrive dine markedsføringstekster hurtigere.
Nogle firmaer skader deres navn med de julehilsener, de sender til kunder, eller bryder sågar loven. Læs her, hvad du skal gøre i stedet.
Din hjemmeside kan sjældent stå alene. Forbliv top of mind med sociale medier og nyhedsbreve, og fasthold interessen hos kunderne.
S – O – R i SOR-modellen står for stimulans, organisme og respons og er redskaber til at analysere kundernes reaktion på påvirkninger.
En affiliate aftale forbinder en virksomhed med en marketer, der promoverer virksomhedens produkter – ofte online – og bliver betalt per salg.
Analyser med SMUK-modellen, hvilket kundesegment du skal målrette din markedsføring mod. Ram målgruppen med kundetyper.
Når du fokuserer på KPI, key performance indicators, kan du arbejde effektivt og nå dine mål. Se eksempler på KPI i salg og markedsføring.
Med en e-bog kan du formidle dit budskab effektivt og fleksibelt. Bliv uafhængig af trykkeri og post, og udgiv din bog digitalt. Udgiv og rediger bogen let.
Med direct marketing rammer du de potentielle kunder direkte – med målrettet markedsføring. Følg evt. op på breve og mails med et telefonopkald.
Uanset om du har et nyhedsbrev eller ej, vil du have stor glæde af at have mindst et onlineprodukt, du kan forære væk.
Hvad er forskellen på network maketing og salg gennem netværk? Og hvordan sælger du gennem dit netværk og bevarer den gode kontakt?
En kendt misforståelse i SEO er, at SEO skræmmer kunderne væk. Læs her, hvorfor det ikke passer, og hvordan du skriver til målgruppen i Googles rammer.
Læs her, hvornår det er en fordel at gå efter den snævre søgefrase, som færre søger frem for den brede med mange søgninger.
Begå ikke konkurrenternes fejl, for de fokuserer på egenskaber ved produktet, som kunderne ikke kan forstå værdien af. Fokuser på udbyttet i stedet.
Når du bruger min pris- og markedsføringsstrategi, kan du slippe for at forhandle pris og tale kvalitet i stedet. Få kundens ja NU.
Følg AIDA-modellen, eller bliv inspireret af den. Med AIDA-modellen følger du 4 faser i kunderejsen: Fra du fanger kundens opmærksomhed, til han tager action og køber.
Suppler din markedsføring med influencer marketing. Vælg din influencer efter din målgruppe og kom i kontakt med potentielle kunder.
Se konkrete eksempler på, hvordan kuglepenne og biografbilletter kan bruges i guerrilla marketing.
Få tekstforfatterens hurtige guide til at skrive et læserbrev. Læs, hvordan du bruger læserbreve til markedsføring, og hvorfor du ikke skal layoute dit læserbrev selv.
Bliv fundet på Google på de ydelser, du helst vil sælge.
Søger du no cure no pay SEO? Læs her, hvorfor du ikke kan få det hos mig.
I debatindlægget argumenterer du for dine synspunkter. Start en oplyst saglig debat, og beskyt dig selv mod en shitstorm på de sociale medier.
Når du skriver en kronik, belyser du et emne, du har forhåndskendskab til. Kronikkens længde gør, at du kan komme i dybden med perspektiveringen.
Når du skriver en klumme, har du friheden til at provokere og udfordre dit emne. Læs, hvordan du kommer i gang med at skrive gode klummer.
I et essay kan du dele dine tanker og reflektere over brede emner. Med skønlitterære virkemidler og storytelling fastholder du læseren i dit essay.
Undgå at blive en af de mange, der opretter et firma for at lukke det igen. Forbered dig med planer og budgetter, så du øger chancen for succes.
Hver måned spotter jeg en række markedsføringsfejl – adskillige gange. Læs med her, og undgå at begå dem selv fremover.
Kan du skrive en god salgstekst, får du også meget lettere ved at skrive andre teksttyper.
Brug video og nyhedsbreve strategisk sammen. Se de 4 videoer jeg har lavet om emnet med videospecialist Thomas Martinsen, og få tip, du kan bruge med det samme.
Når du kender din kundetype, kan du udvikle produkter efter, om kunden foretrækker budgetvenlige løsninger eller eksklusivitet, effektivitet eller ro, og om de foretrækker ratebetalinger.
Hvor langt skal mit nyhedsbrev være? Og hvad skal jeg skrive om? Arbejder du efter de emotionelle kundetyper, giver din kundetype svaret.
Se her, hvad du mindst skal kunne svare på, før du bestiller tekster til din hjemmeside.
De relaterede søgeord optimerer dine SEO-tekster: Du får inspiration og rammer læserne bedre, og de relaterede ord understøtter det primære søgeord.
Du kan bruge forskellige mailsignaturer, alt efter om du begynder eller besvarer en mail. Få mit bud på 8 oplagte punkter til mailsignaturen.
Med indvendingsbehandling optimerer du dit salgsarbejde og dine salgstekster. Indvendingerne gør, at dine kunder ikke køber. Kend forbeholdene.
Værker omfattet af copyright: Musik, billeder, tekst, film, bøger, opskrifter. Jf. ophavsloven må du ikke bruge andres værker uden aftale. Læs, hvad du må.
Når du markedsfører dig på sociale medier, skal du kende fordele og ulemper og undgå de SOME-fejl, dine konkurrenter. 7 tip til SOME-markedsføring.
Med whitepapers kan du både opnå ekspertstatus og trække læsere til dit nyhedsbrev.
Se konkurrencesituationen i din branche, og læg din forretningsplan strategisk.
Brug tekstforfatterens skriveøvelser, så du kan skrive uden at gå i stå.
Få guiden til gode overskrifter, der giver dine læsere lyst til at læse, og få dem til at læse færdigt med underrubrikker og mellemrubrikker.
Indledningen er det vigtigste i teksten, for er den kedelig, læser de færreste videre. Skriv en god indledning, og læs hvad en indledning er.
To markedsføringspodcasts lavet under coronakrisen: Om markedsføring, der virker på kort og langt sigt.
Med marketing automation kan du holde “automatiserede salgsmøder” 24 /7.
Ny hjemmeside – eller større ændringer på den eksisterende – kræver et sitemap med overblik over tekster og SEO-tekster samt struktur og søgeord.
Hvad er en SWOT-analyse? Og hvordan laver man en SWOT-analyse? Få svaret her.
Undgå shitstorme ved at forebygge eller lukke shitstormen effektivt.
Lav en mailserie en gang, og hold kontakten med de besøgende på din hjemmeside.
Markedsføring er delt i push marketing, hvor du opsøger kunderne og pull marketing, hvor du tiltrækker. Læs, hvornår pull eller push er smartest.
Sociale medier og traditionelle medier åbner for mange muligheder, når du arbejder med employer branding.
Med tags og metatags sætter du etiketter på dine tekster, så Google og mennesker lettere kan navigere. Læs guiden til at bruge tags rigtigt.
Alle kunderejsens touchpoints er vigtige salgsmøder, der påvirker salget.
Tjekliste: Begår du de 9 fejl?
Overlad ikke din markedsføring til en studentermedarbejder Lige om lidt gør jeg op med en af de største og dyreste misforståelser indenfor markedsføring. Nemlig at studentermedarbejderen kan løse opgaverne. Den misforståelse er der to problemer i (+ flere tillægsproblemer): 1. Studentermedhjælperen forventes ofte at kunne løse alle tænkelige opgaver inden for markedsføring: SOME (såvel de…
Med hashtag på sociale medier bliver dit indhold let at søge, og du får flere læsere. Opret dit eget hashtag, eller brug populære og søgte hashtags.
Outboundmarketing som telemarketing, mødebooking eller kanvassalg kan supplere din inboundmarketing. Tænk leadgenerering strategisk, og få e-mailpermissions fra dem, du ringer til.
Med en persona får du lettere ved at ramme din målgruppe. Suppler din persona med de emotionelle kundetyper og ram personaens identitetsfortælling, så du sælger mere.
CTR eller click through rate er procentdelen af, hvor mange der ser din tekst eller annonce, som klikker. Læs, hvordan du får en god CTR.
Mennesker vil høre historier, og derfor kan du bruge storytelling i din markedsføring. Se eksempler på storytelling, og præsenter dig selv, så du bliver husket.
Disse 5 tekniske fejl går oftest igen i SEO. Undgå at teknikken ødelægger dit SEO-arbejde.
Duplicate Content, DC, betyder kopieret indhold, og da Google vil vise unikke tekster, kan DC skade din SEO-ranking. Læs, hvordan du undgår Duplicate Content.
Med lokal SEO skal du kun konkurrere mod lokale konkurrenter. Derfor er din by genvejen til flere kunder.
Det er nemt at komme i gang med et one page website, men det mangler vigtige funktioner, hvis din hjemmeside skal være en aktiv salgsmaskine.
Lyt til denne podcast på 36 minutter, og få mine anbefalinger til, hvordan du forbereder dig, så du køber den rigtige hjemmeside og får et godt samarbejde med webbureauet.
Har du styr på basal SEO, og vil du gerne vide endnu mere, anbefaler jeg Grundbog i SEO af Mikke deMib Svendsen.
Fokuser altid på den samlede ROI i stedet for udgifterne her og nu. ROI giver et retvisende billede af, hvornår en investering er en god forretning.
De 5 markedsføringsfejl, jeg oftest møder, går typisk på tværs af hele markedsføringen. Derfor kan du være ret sikker på, at dine kunder opdager dem, hvis du har dem.
Urladressen er adressen på et bestemt sted på internettet, ofte en landingsside på en hjemmeside. Brug urlerne strategisk, så du letter navigationen og får bedre placeringer på Google.
Når du kender din USP, ved du, hvor du er den bedste, og det skal du fokusere på! Kend konkurrenterne, så du ved, hvad du er oppe imod.
Hvis du vil markedsføre dig på facebook, kan du oprette annoncer på facebook, firmasider, grupper, men underkend ikke din egen facebookprofil. Mange overser desværre markedsføringsværdien i en opdateret profil på sociale medier.
Er du ny på Linkedin, så læs her, hvordan du opretter en professionel LinkedIn-profil, besvarer LinkedIn-profiler og bruger social selling på LinkedIn. Hvis du vil sælge på LI, så lad være med at sælge!
Søger du hjælp til at optimere eller rette din tekst? Læs her, hvornår du har brug for en korrekturlæser til at rette komma- og stavefejl eller en tekstforfatter.
Udtalelser fra tilfredse kunder er effektiv markedsføring. Skriv troværdige kundecases med fokus på udbyttet og få flere gode kunder.
Når du møder dine nye kunder på Google, kan du målrette dine tekster præcist efter, hvor læseren er på købsrejsen. Søgeordet indeholder guld.
Dårlig markedsføring skyldes ofte dårlige råd. Få 4 råd til at vurdere, om du skal lytte til et råd, du får, og se, hvad der kendetegner de dårlige råd.
Udfordr dig selv med de 25 spørgsmål, jeg oftest rådgiver mine kunder ud fra. Få 6 spørgsmål om produkt, 8 om hjemmesiden og 11 om dit nyhedsbrev.
Få SEO-tekstforfatterens guide med de 10 typiske fejl, du skal undgå for at ligge højt på Google samt anvisninger til, hvad du skal gøre i stedet.
Leder kunderne ikke efter dig på Google? Eller har du brug for kunder andre steder fra, mens du styrker din placering på Google? Så læs de 14 andre veje her.
SEO-strategien er grundlaget for dit SEO-arbejde. Få svar på, hvordan du laver en SEO-analyse og en SEO-strategi, og hvorfor det er så vigtigt
Hvordan tiltrækker du kunder via Google, hvis de ikke søger efter din ydelse? Læs her, hvordan du kan tiltrække dem, mens de endnu laver research.
Er du også slem til at bruge fagord i dine salgstekster? Det kan koste dig dyrt. Her er et konkret eksempel på, hvordan konverteringen blev fordoblet – blandt andet ved at luge ud i fagord.
Tjek listen. Måske kan du optimere din markedsføring med et eller flere af mit værktøjer.
De gode søgeord til dine SEO-tekster handler ikke kun om, hvor mange der søger på dem. Læs her, hvilke søgeord du skal undgå, selv om flere tusinde søger på dem.
Har du en visitkorthjemmeside, risikerer du at gå glip af meget salg, fordi de helt små hjemmesider sjældent har de interaktive muligheder, som netop er internettets force.
Effektiviser din markedsføring med emotionelle kundetyper. Den forskningsbaserede metode giver dig manualen til præcis markedsføring.
HUSK: Det kræver noget at blive kunde hos dig. Derfor skal du gøre det let for potentielle kunder at komme i kontakt med dig. En gratis telefonsamtale kan være løsningen.
Optimer skriveprocessen, så du får skrevet de rette markedsføringstekster. Læs her, hvad du kan gøre med det samme. Du kan komme langt på en enkelt time.
Undgår du denne ene fejl, får du et kæmpe forspring overfor dine konkurrenter. Mange af konkurrenterne ved godt, at de begår en fejl, men de tør ikke lade være.
Søges pris på tekstforfatning og korrekturlæsning? Få pris på SEO-tekster, webtekster produkttekster og salgstekster samt guide til at vælge den rette tekstforfatter.
Planlægning er et af de vigtigste nøgleord med nyhedsbreve | Slip for at skrive nyhedsbreve i sidste øjeblik med min model
Bestemmer dine kunder og konkurrenter også dine priser? Med en prisstrategi beslutter du dig for, hvad du koster, og hvornår du vil differentiere prisen. Se også min egen prisstrategi. Måske kan du kopiere dele af den.
Læs guiden om onpage SEO, og optimer søgemaskineoptimeringen på din hjemmeside. Onpage SEO er den SEO-indsats, du laver på selve siden, og kan suppleres af offpage SEO, der eksempelvis består af linkbuilding
SERP står for Search Engine Ranking Page og viser søgemaskinens resultater, der består af SEO-titel og metabeskrivelser eller descriptions. Læs SERP-guiden med det samme
Optimer dine landingssider efter, hvad du præcis vil opnå med dem. Hvad skal læseren gøre på den enkelte side? Hvad har han brug for at vide?
Med personlig branding slipper du for at kæmpe mod konkurrenterne gennem algoritmer på Google og sociale medier. Vis, hvad du står for, så du bliver husket
Forbered dig. Skriv igennem. Rediger teksten bagefter! Det anbefaler erfarne skribenter, der deler deres bedste skrivetips.
Med en effektiv vækststrategi ved du, hvad du vil på længere sigt. Tag kloge beslutninger med en vækstfokuseret forretningsplan, og tjen flere penge.
Få inspiration til, hvordan du kan bruge traditionelle trykte reklamer, onlinereklamer, sponsorartikler, skilte og merchandise i moderne markedsføring.
Hvis du også måler dit SEO-arbejde på, om SEO-værktøjet YOAST lyser grønt, kan du risikere at snyde dig selv. Læs her, hvordan du undgår YOAST-fejlen
Undgå at gøre skriveprocessen unødig svær ved at stå ved præcis hvad du KAN hjælpe dine kunder med. Lyder det let? Det er det også
Overvejer du at blogge? Enten for at tjene penge på din blog, eller for at tiltrække læsere via Google? Læs her, hvordan du kommer i gang, og hvad du skal overveje
Hvis du skriver fagligt tunge salgstekster, risikerer du på mere end en måde at miste potentielle kunder. Læs her, hvad du kan gøre i stedet
Uanset hvilken tekst, du er ved at skrive, er skriveblokering ofte et tegn på, at du er uafklaret på et eller flere punkter.
Men der er noget, du ikke kan automatisere. Læs, hvordan du håndterer det, så hjemmesiden stadig kan arbejde for dig, mens du laver noget andet.
Få mine retningslinjer til at optimere din markedsføring i 2019, så du får mere ud at din tid og dine penge. Når du lægger en plan, sikrer du, at DU bestemmer, hvad der skal ske.
Find ud af, hvad du kan, som dine konkurrenter har svært ved at matche, og brug dine USP´er i dine markedsføringstekster.
Skriver du kun til de mest oplyste af dine læsere, bliver mange begyndere på dit område hægtet af. Skriv i stedet, så alle kan forstå dit budskab, så du kan sælge til flere.
Kommer du også til at køre din virksomhed i sænk, fordi du kører kampagner uden at lægge en strategi for, hvordan du får loyale kunder?
B2B salg er også salg til mennesker, så der er mange ligheder mellem B2C til B2B salg og markedsføring. Øg mersalget: Tænk “menneske” ikke “kunde”
Markedsføringsudgifterne ligger ikke kun i konsulenttimer, annoncer og tryksager, selv om mange tror det.
Får du de ønskede placeringer og besøgende?
Få en kortfattet gratis SEO-rapport, hvor jeg fortæller, hvor godt din hjemmeside bliver fundet på Google.
Styrk kundetilfredsheden, og lad de gode ambassadører sende nye kunder til din forretning.
Mister du kunder, fordi de ikke umiddelbart kan tage stilling til det, du sælger? Med en god freebie kan du holde kontakten og sælge gennem nyhedsbrevet senere.
Skriv fokuseret og effektivt. Brug mine 10 gennemtestede trin, så du optimerer såvel tekst som skriveproces.
Valg af den rette salgskanal er vitalt for, hvor stor din virksomheds succes bliver. Få indblik i, om du får mest ud af mødebooking, onlinesalg eller en fysisk butik.
Med SEO-blogs kan du tiltrække læsere til din hjemmeside, mens de researcher dit emne.
Så er du i deres bevidsthed, når de bliver klar til at købe
Følg min freebieguide og undgå at spilde tiden på fejl i leadgenerering.
Skriv freebien, der tiltrækker de rigtige læsere til dit nyhedsbrev
Facebookeksperterne Halfdan Timm, Janne Schmidt Nielsen, Anne Billing og Cammilla Hansen giver deres råd til vellykket leadannoncering på facebook.
Få oversigten over, hvad du ikke skal skrive i dine salgstekster. Oplysninger, der i bedste fald keder din læser og i værste fald skræmmer dem væk.
Skal du redigere din hjemmeside eller købe en helt ny? Hør, hvad der skal være i orden, for at det kan svare sig at beholde den eksisterende hjemmeside.
Du rammer altid din læser bedst og mest præcist ved at skrive “du”. Men hvad gør du så, når du sælger til en bestyrelse, et lederteam på en arbejdsplads eller en familie?
Der er flere muligheder. Dem får du her:
Kundemagneternes emotionelle typer bygger på Sanne Dollerups ph.d. om emotionel markedsføring. Hun underviser på Aalborg Universitet og driver Kundemagneterne med Jannie Ilum Gade.
Undgå de største fejl, når du vil kommunikere direkte til din målgruppe på de sociale medier. Specialist Janne Schmidt Nielsen fra Den skæve vinkel giver sine gode råd her.
Se et konkret eksempel på, hvordan tekst og billeder passer sammen på Anette Bornemanns hjemmeside. Hjemmesiden er tilpasset Kundemagneternes grønne emotionelle kundetype.
Valg af målgruppe betyder 2 vigtige ting for din tekst: Både hvad de gerne vil vide noget om, hvordan du skal skrive. Se 4 forskellige eksempler på tekster skrevet til hver af de 4 emotionelle kundetyper
Er du også forvirret over markedsføringsråd, der går i hver sin retning? Med Kundemagneternes emotionelle kundetyper bliver det meget lettere. Du fokuserer på en kundetype, sælger mere og sparer tid.
Markedsføring er langt mere end hjemmeside + trykt materiale. Derfor skal du vælge den målgruppe, hvis behov du kan matche hele vejen gennem samarbejdet. Få inspiration til hvordan
Onlinemarkedsføring er ikke gratis. Konsulenthjælp til hjemmeside, nyhedsbreve, annoncering koster, og det samme gør kurser til at kunne løse nogle af opgaverne selv.
Forventer du for meget loyalitet fra dine kunder? Mange virksomheder gør ikke meget for at holde på kunderne i misforstået forventning om loyalitet. Det kan koste dem dyrt.
Passiv ventetid dræner alle projekter. Derfor er det vigtigt, at alle, der er involveret i din hjemmeside, prioriterer den, så den kan blive færdig. Herefter kan I altid udvide.
Få inspiration til at pakke dine ydelser, så dine kunder køber mere. 3 konkrete eksempler på pakkeløsninger indenfor revision, markedsføring og kostvejledning.
Tiltræk din primære målgruppe ved at tilrettelægge alt efter dine drømmekunder: Markedsføring, ydelser, alt. For tilfredse kunder er en god forretning. Samtidig undgår du de kunder, der ikke passer til dig og din forretning.
Penge i banken er godt, men det er endnu bedre, når pengene arbejder aktivt for dig. Betal derfor den bedste leverandør i stedet for at bytte med dit netværk
Med nejhatten tvinger du dig selv til at forudse, hvor der måske kan opstå et problem i dit projekt. Planlæg i detaljer og undgå problemerne
Du mister kunder helt frem til og med din webshop. Se min gennemgang af kunderejsen, og tilpas din markedsføring efter, hvor kunderne er i købsprocessen.
Tænk på, hvad der er bedst for din kunde, og henvis gerne til en konkurrent.
Uanset om dine konkurrenter laver præcis det samme som dig eller noget beslægtet, kan du tjene mange penge på at have et godt samarbejde med dem.
Virksomheder mister enormt meget salg og mersalg på en række detaljer. Gennemgå min tjekliste og se, om du også kan stramme op enkelte steder
Når du sælger via netværk, er din markedsføring stadig vigtig. For du er nemmere at sælge for netværket, hvis din markedsføring er professionel
Få 3 effektive trin til at opdatere din hjemmeside: Ryd op, vedligehold og udbyg, og sælg mere.
Når du hæver dine priser, så gør det på det rette tidspunkt. Læs hvordan jeg lavede et mersalg på 50.000 kroner ved at hæve mine timepriser med 100 kroner.
Få 3 simple tip til en effektiv mediestrategi, og hør, hvad du ikke må gøre.
Begå ikke den fejl, dine konkurrenter begår. Udover salgssider skal din hjemmeside også vise at du er eksperten. Gerne gennem blogs eller vidensvideoer. Det får læserne til at købe tidligere.
Pop ops er effektive for dit salg og kontakten til kunderne, fordi de tvinger dine læsere til at tage stilling.
Svar på de her 4 spørgsmål om dit koncept. Så bliver du både mere præcis omkring konceptet og kan ramme din målgruppe bedre med din markedsføring.
Se et eksempel på min rådgivning.
Denne markedsføringsrapport er skrevet til Laila Nygaard, der markedsfører sig mod Kundemagneternes “jakkesæt-typer”
Går du ligesom Laila efter kunder, der tænker i resultater og dokumentation, kan du sikkert genbruge flere af mine råd til hende.
Se et konkret eksempel på, hvordan du kan ramme din målgruppe meget præcist.
Har du samme målgruppe som Hanne, bliver du sikkert inspireret til at justere på din egen hjemmeside.
Har du hørt om Kundemagneternes emotionelle kundetyper, som jeg er certificeret i?
Vil du vide, hvilken kundetype du selv er, kan du tage testen her.
Fokuser altid kun på en målgruppe i din markedsføring. Især er det problematisk, hvis du prøver at skrive til privatkunder og erhvervskunder i samme tekst. For hele købsprocessen er forskellig, alt efter om vi handler med vores egne penge eller vores firmas. Læs her hvorfor.
Har du brug for inspiration til at definere din målgruppe, så læs med her.
Jo bedre du har defineret din målgruppe, jo lettere får du ved at ramme dine kunder. Både med dine ydelser og med din markedsføring. Læs også om den målgruppemetode, jeg og flere tusinde andre har stor succes med
Overvejer du at lave en aftale med et nyt webbureau? Få inspiration til, hvad du skal spørge webbureauet om, så du er sikker på at vælge det rette.
Læs, hvorfor din hjemmeside skal have responsivt design, og hvorfor det betyder så meget for din hjemmesides placering på Google.
Få inspiration til, hvordan du kan styrke kontakten med dine eksisterende kunder. Og læs, hvorfor relationsmarkedsføring er den mest effektive af alle typer markedsføring
Meget salg går tabt, fordi det ikke er tydeligt for læseren, hvornår der er tale om en salgstekst eller et blogindlæg. Blogindlæg skal oplyse, mens salgstekster skal opfylde en række kriterier for at gøre læseren klar til at købe.
Læs min overskuelige guide, og begynd at skrive SEO-tekster med det samme.
Brug for ny inspiration til din markedsføring? I denne guide har jeg inddelt over 30 e-bøger efter kategori. Hent viden om salg, sociale medier, SEO, hjemmesider, onlinemarkedsføring, nyhedsbreve og pressemeddelelser.
Er du sikker på, at din hjemmeside er brugervenlig nok?
Læs med her, og få inspiration til, hvordan du kan justere din hjemmeside, så flere besøgende bliver kunder eller tilmelder sig dit nyhedsbrev.
Vil du have den hurtige og præcise gennemgang af, hvad søgemaskineoptimering er? Så læs med her.
Skal du hyre nogen til søgemaskineoptimering, kan du meget bedre stille de rigtige spørgsmål, når du har den rette viden.
Overvejer du, hvilket system din nye hjemmeside skal laves i?
Jeg anbefaler WordPress af mange grunde. Dem kan du læse her.
Segmenter dine kunder, så du kan tilpasse dine produkter og din markedsføring efter dem.
Med kundesegmentering kan du arbejde effektivt med din markedsføring.
Få inspiration til din målgruppeanalyse.
Når du kender du målgruppe godt, kan du bedre sælge til dem og få tilfredse kunder og gode ambassadører.
Jo bedre du kender din kunde, jo bedre ved du også, hvad der kan påvirke ham i købsprocessen. Både til at købe og til at lade være.
Læs her, hvordan du kan sælge mere til de rigtige ved netop at fokusere på din målgruppes købsproces.
10 typiske hjemmesidefejl støder jeg tit på. 6 på selve hjemmesiden og 4 i forhold til Google. Læs med her, og undgå at komme til at begå de samme fejl.
Jo skarpere du er på dit koncept, jo bedre står du konkurrencemæssigt. Når du har modet til at gøre noget på en bestemt måde, bliver dit koncept netop meget attraktivt for den rette målgruppe.
Analyser din hjemmeside og se, om den kan optimeres yderligere, så du kan sælge mere.
Skal din markedsføring og dine tekster adskille sig fra konkurrenternes? Så brug disse kreative elementer, når det passer ind.
Når du arbejder strategisk med din markedsføring, kan du sætte de forskellige tiltag i gang på de rette tider og opnå meget bedre resultater.
Når du kun fokuserer på en kundetype, kan du meget bedre overbevise netop den kundetype om, at han skal handle hos dig.
Bliv introduceret til Kundemagneternes emotionelle kundetyper, som jeg og flere tusinde andre har arbejde efter siden 2014.
Søger du inspiration til ideudvikling?
Ideerne bliver som regel bedst af at blive udfordret. Uanset om du står med en helt ny ide, eller du vil justere på tiltag, du allerede arbejder efter.
Styrk loyaliteten hos de kunder, du allerede har i dag. Gensalg til eksisterende kunder er meget lettere end at finde nye kunder. Og samtidig er de loyale kunder gode ambassadører for din virksomhed.
Få 5 konkrete tip til, hvad du kan skrive nyhedsbreve om, og læs hvorfor jeg fraråder, at du begynder at skrive nyhedsbreve, før du har de første 100 læsere.
Undgå at sælge dine ydelser på samme måde som dine konkurrenter. Vælg en forretningsmodel, hvor du adskiller dig. Læs om 4 konkrete modeller og vælg den, der passer dig bedst.
Du risikerer at miste dine kunder, potentielle kunder og mersalg på en række detaljer. Læs et konkret eksempel her, med en leverandør der hele 16 gange lavede småfejl eller var unøjagtig, og hvilket mersalg han mistede på det.
På udkig efter SEO-priser? Læs her om de forskellige prismodeller, og hvad de typisk inkluderer.
Søgeordsanalysen er den vigtigste del af dit SEO-arbejde. For her finder du ud af, præcist hvad dine kunder søger efter. Heldigvis for dig springer mange af dine konkurrenter netop den del af SEO-arbejdet over.
Få den korte forklaring på, hvad forskellen er på Google Ads og SEO-tekster.
Vælg den salgsstrategi, der er mest lukrativ i netop din branche, og fokuser på den. Så undgår du at spilde din tid på forkerte metoder.
Med en grundig kundeanalyse kan du ramme din målgruppe præcist. Du sælger mere og får mere tilfredse kunder, der bliver effektive ambassadører for din virksomhed.
Med en digital strategi tvinger du dig selv til at tage stilling til, hvor du målrette din markedsføring.
Du skal kende dine konkurrenters styrker og svagheder. Du kan ikke være den bedste til alt, men når du ved, hvor konkurrenterne er svagest, kan du få kunderne alene ved at optimere på dette ene punkt.
Få 5 tip til mersalg, og slip for at finde nye kunder hele tiden.
Markedsføring er mere end visitkort og hjemmesider. Det er også, hvordan vi kører firmabilen, og om det er let for kunderne at få kontakt med os.
Hav styr på dit marked, så du kan vælge de rette kunder og sælge de ydelser, konkurrenterne overser.
Anmeldelse af BLOG DIG TIL SYNLIGHED OG SALG, af Louise Lambert på forlaget Frydenlund
Få inspiration til en effektiv kommunikationsstrategi. Med den rette strategi vil du opnå, at 2 + 2 giver meget mere end 4.
Læs eksempler på content marketing. Få nye leads gennem content på sociale medier og øvrig onlinemarkedsføring.
Er mange af dine potentielle kunder ikke klar til at blive kunder hos dig nu? Så del din vare op i mindre dele og giv gerne noget væk gratis.
Styr samtalen med kunden med disse 5 simple og effektive fokuspunkter. Når du først har bygget samtalen rigtigt op, spiller prisen en mindre rolle.
Du kan tjene mange flere penge på at skrive dine forretningsbetingelser grundigt end på at sætte dine priser op. Undgå konflikter med klare aftaler.
Når du søger på Google, får du ikke et retvisende af, hvor godt din egen hjemmeside klarer sig. Læs her hvorfor, og hvad du kan gøre ved det.
Dine SEO-tekster er en langsigtet investering, så gør dig umage med én ad gangen. HUSK: Google elsker hjemmesider i udvikling, så det er en effektiv SEO-strategi at skrive teksterne løbende.
Mange betaler firmaer for at hjælpe dem med SEO uden at have et begreb om, hvad firmaet laver. Få guiden, så du kan vurdere, om du betaler for det rigtige.
Tror du også på, at din tekniker laver SEO, og at mange links og undersider altid er godt? Så læs med her og punkter nogle af dine myter.
Søgemaskineoptimering begynder altid på Googles eget værktøj: Søgeordsplanlægning. Se præcist, hvor mange der søger på hvilke ord, før du begynder SEO-arbejdet.
Du behøver ikke jagte en masse attraktive søgeord, hvis du gerne vil have kunder via Google. Begynd med et par sider og udvid løbende, når du har tiden.
Har du stadig spor af en svunden tid på din hjemmeside? Det kan skade din placering på Google, ligesom du mister kunder, fordi siden ikke kan det, den skal.
En god hjemmeside kræver mange fagpersoner. Før du bliver fristet til at lave din hjemmeside selv, så læs med her.
Hvilken fejl tror du, at flest laver på deres hjemmesider? Er det døde links, manglende nyheder eller tekst fra et trykt medie? Få svaret her.
I iver for at optimere hjemmesiden kommer mange til at lægge for meget nyt indhold på. Derfor roder mange hjemmesider, og det skræmmer de besøgende væk.
Gæt min allerstørste fejl som selvstændig, og undgå at gøre som mig.
Optimer din leadgenerering, og sørg for at få mest muligt ud af dine leads.
Læg en forretningsplan, når du opretter eget firma, og juster den løbende. Få inspiration her.
Brug sociale medier til markedsføring og rekruttering. Læs her hvordan.
Med viral markedsføring kan du få andre til at dele dine blogindlæg og videoer. Det er mere troværdigt end sponserede indlæg, og du sparer penge samtidig.
Søger du en skabelon til din markedsføringsplan? Få mit eksempel på, hvordan du kan få mere ud af din markedsføring.
Undgå de forkerte opfattelser af, hvad spam er. Få svaret på, hvem du må sende emails til jf. Markedsføringsloven § 6, også kaldet spamlovgivningen.
Overvejer du at holde et pressemøde? Læs mine input her, så du ved, hvad du skal overveje.
Få inspiration til at sælge mere gennem disse 7 effektive salgsteknikker.
Jubilæer og runde fødselsdage er gode historier til Nyt om navne. Især hvis du har ansatte har du her uanede muligheder for medieomtale.
Du har meget lettere ved at komme i medierne i agurketiden = sommerferien. Jo mere du er i medierne, jo lettere bliver det fremover også udenfor agurketiden.
Med salamimetoden kan du folde den samme historie ud i flere forskellige medier. Få maksimalt udbytte ud af din historie.
Brug email marketing i din online markedsføring, og fasthold kontakten med de kunder og potentielle kunder, der en gang har vist interesse for dit firma.
Du kan tjene penge online på mange måder. Lav affiliateaftaler, sælg onlineprodukter og SEO-optimer din hjemmeside.
Få succes med din online markedsføring. Brug viral markedsføring, SEO og onlineannoncer.
Skal du købe en ny hjemmeside, eller overvejer du at lave en hjemmeside selv? Læs her, hvad det kræver at få en ny hjemmeside.
Leder du efter pris på hjemmesider? Så læs her, hvad du skal være opmærksom på, så du ikke betaler for mere, end du har brug for.
Søgemaskineoptimering = SEO-analyse af søgeord, SEO-tekster, korrekt teknik og linkbuikling. Få hele guiden til SEO her.
Få en skabelon til dit nyhedsbrev, så du både kan sælge gennem nyhedsbreve og fastholde dine læsere samtidig.
Få oversigten over fordele og ulemper ved hhv. blogindlæg, facebook og nyhedsbreve. Læs her, hvordan du får de tre kanaler til at spille mest optimalt sammen.
Det kræver mange gentagelser at få din læser til at handle. Så længe du deler værdi, kan du sende nyhedsbreve ud tit.
Julekalendere bygger på gentagelser og traditioner, og gentagelser sælger. Derfor kan du bygge en markedsføringskampagne op som en julekalender.
Med disse 3 tip vil du aldrig mangle inspiration til, hvad du skal skrive om i dine nyhedsbreve.
Mange selvstændige falder i den fælde, at de tror, travlhed altid er godt. Gør op med dig selv, hvad du har travlt med. Gavner alle opgaverne dit firma?
Frygt ikke kundens smertegrænse, når du sætter prisen. Er din ydelse attraktiv nok, har kunden ingen øvre smertegrænse. Juster kvaliteten og sæt prisen op.
Tag testen og undgå fejlen selv fremover.
Du kan ikke tage dig ordentlig betalt, hvis du føler, det er synd for kunden, at han skal betale for din hjælp. Dine kunder har penge, hvis de vil dig nok.
Føler du dig grådig, når du tager dig godt betalt? Det behøver du ikke. Høj pris betyder nemlig, at du kan give din kunde en helt anden service og kvalitet.
Følg dine rollemodeller. Hvad har de, som du gerne vil have? Hvordan kan du opnå det samme?
Alle brancher kan sælge med nyhedsbreve. Hvis ingen af dine konkurrenter skriver nyhedsbreve, har du endnu større sandsynlighed for at få succes med det.
Når du har et nyhedsbrev, har du dit eget medie. Derfor anbefaler jeg tit nyhedsbreve fremfor PR.
Detaljer og planlægning er nøglen til succes med nyhedsbreve. Læg en strategi for, hvad du skal og hvornår. Hav også styr på, hvornår din målgruppe gør hvad.
Når du for alvor vil tiltrække mange, nye læsere til dit nyhedsbrev, så gør dig umage med din freebie.
Når du skal i gang med at skrive nyhedsbreve, skal du lægge en plan, ligesom når du tager på en længere tur. Del opgaven op i delopgaver og kom i gang.
Tror du fejlagtigt, at nyhedsbreve heller ikke virker for dig? Så risikerer du at miste den allerbedste markedsføringskanal. For nyhedsbreve virker – sikkert også for dig.
Sådan gør du dine nyhedsbreve bedre med aktuelle vinkler.
Når du har lavet en god freebie til dit nyhedsbrev, skal du huske at reklamere for den. Brug pop pos, reklamer på facebook m.m..
Brug underlister eller kampagnelister, så du bedre kan ramme en specifik del af din målgruppe. Selekter dine læsere med nye freebies og sælg mere.
Holder du dig også tilbage for at begynde at skrive nyhedsbreve, fordi det tager tid? Spørgsmålet er, hvad du ellers bruger den samme tid på.
Læs, hvorfor det er en gigantisk stor fejl, hver eneste dag en selvstændig ikke samler tilmeldinger ind til nyhedsbrevet.
Du skal sende mange nyhedsbreve for at sælge gennem email marketing. Brug denne guide til gode nyhedsbreve.
Få flere læsere til dit nyhedsbrev. Med flere læsere får du meget mere ud af dine nyhedsbreve. Få 7 nemme veje til at komme godt i gang med email marketing.
Ja, hvad har teleselskaber at gøre med nyhedsbreve? Læs med her.
Husk at gentage dit budskab i flere nyhedsbreve i træk, for ingen læser alle dine nyhedsbreve. Ram din læser med gentagelser, og få succes med emailmarketing.
Få 7 konkrete arbejdsspørgsmål, der sikrer, at dine kundeutalelser understøtter dit salg.
Gør det let at være kunde hos dig ved at skrive pris på ydelserne i dine salgstekster.
Tag udgangspunkt i kundens hverdag og problemer i dine salgstekster. Vis, du forstår kunden og kender hans verden. Fokuser på det problem, kunden erkender.
Gør det let for kunden at vælge din vare. Giv ham få og nemme valg og guide ham hen til kasseapparatet.
Det interessante er ikke, hvorfor kunderne vælger din ydelse, men hvorfor de lader være. Derfor hjælper djævlens advokat dig, når du skriver salgstekster.
Læserne vil læse om sig selv, så skriv dine salgstekster ud fra deres verden. Skriv “du” i stedet for “jeg”, hver gang du kan komme til det.
Fokuser på læserens smerte og inderste drømme i dine salgstekster og nyhedsbreve. På fagsprog kaldet: Beskriv deres Island of pain og Pleasure Island.
Fokuser på kundens udbytte i dine salgstekster. Selv om kunden også vil vide konkret, hvad han får, er det sjældent selve produktet, men det han får ud af at bruge det, der får ham til at købe.
Find et punkt, hvor du kan være bedre end dine konkurrenter. Så har dine kunder en grund til at betale mere for dig, end de er villige til at betale for konkurrenterne.
Med gennemarbejdede forretningsbetingelser signalerer du klart til kunderne, hvad de kan forvente hos dig, og du står bedre juridisk.
16 situationer, hvor du tydeligt mærker, at du er selvstændig.
Få overblikket over de forskellige måder, du kan udgive en bog på: Forlagsaftale, book on demand eller selvudgivelse
Planlæg din salgskampagne ud fra disse 8 punkter, og sælg meget mere.
Guide til effektive salgstekster Uanset om din salgstekst skal sendes ud som salgsbrev, nyhedsbrev eller bruges på din hjemmeside, kan disse 9 guidelines hjælpe dig med at komme bedre i mål. Så du rammer din læser og sælger mere: 1. Hvilken type salgstekst skriver du? Selv om salgsteksterne bygger på de samme teknikker, er det…
Hvis du ligesom mig har fulgt dramaerne i Arvingerne søndag aften, har du formentligt også ærgret dig over, at det har været så svært for Signe at drive sin forretning. Men du kan sikkert lære en masse af Signe. For mange af de fejl, hun har begået, siden hun overtog Grønnegaard, er desværre klassiske iværksætterfejl,…
Hvis en kunde forsøger at presse dig ned i pris, risikerer du mere end pengene ved at give efter. Læs her, hvad det er.
Iværksætterhåndbogen af Dorthe Klyvø og Hanne Wick kommer fint omkring mange af de emner, du skal forholde dig til, når du driver en virksomhed.
Desværre ser jeg tit, at det er selvstændiges eget netværk, der overbeviser dem om, at de er dyre. Derfor skal du vælge dit netværk og dine rådgivere med stor omhu.
Gennemgå dine ydelser ud fra disse 9 punkter og løsningsforslag, hvis du ikke sælger nok.
Dit mindset afgør, hvor mange penge du tjener. Derfor er det helt essentielt, at du bygger dit mindset op og undgår situationer, der ødelægger det. Og det er vigtigt for din succes, at du har et mindset, der siger, at det selvfølgelig er dig, der bestemmer i din egen virksomhed. For ofte er det største…
Når du står med en god historie, har du sikkert langt mere end en mulighed for at komme i medierne med den. Her kan du se, hvordan jeg folder en historie ud til mange forskellige medier på en af mine PR-opgaver. Historien i sin grundform er: Signe Naessing har udviklet dansemetoden the feel good way…
Tiltræk flere læsere til nyhedsbrevet sådan Sejren er nu i hus! Jeg har rundet de magiske 5.000 læsere på mit nyhedsbrev. Det tog fire år, og nu skal du høre, hvordan jeg har gjort, for det kan du også gøre. Vejen til mange læsere kan opdeles i flere faser, og nogle af opgaverne kan du…
Er du en af dem, der har det med at give rigtig store rabatter, fordi du har ondt i af din kunde? Så kan du nok tjene mange penge ved at læse dette blogindlæg færdig. Lad mig lige starte med at sige, at jeg ikke har noget imod velgørenhed. Men jeg har noget imod, at…
Kan du også udnytte dit visitkort bedre? Sikkert. Det kan mange af dine konkurrenter i hvert fald. Læs med her, hvordan du også kan præsentere dig, så dine kontakter bedre kan huske dig, sælge dig videre eller handle med dig hurtigere selv. Tænk dit visitkort som en lille brochure. Her skal du ikke kun dele…
Nogle gange bliver jeg spurgt, om jeg ikke er bange for at overflødiggøre mig selv på grund af mine bøger. Og nej, det er jeg ikke. Selv om jeg er rigtig godt tilfreds med alle mine bøger og synes, de er meget brugbare, så erstatter de ikke mig. Og de giver ikke 15 års erfaring…
Tag denne test og find ud af, om du bør overveje at fyre selv din største kunde. Kunden har forhandlet sig til så stor en mængderabat, at det – hvis du skal være helt ærlig – slet ikke er så god en forretning alligevel. Kunden er bevidst om, at han er din største kunde, så…
Skriv nemmere med de 10 skrivetricks Skal det være din tekst, læserne læser helt færdig? Så følg disse 10 simple tricks til at skrive, så du fastholder dine læsere. 1. Don’t tell me – show me Lad være med at dømme på læserens vegne. Vis læseren, hvad der sker og lad din læser selv konkludere.…
Derfor skal du kæmpe for dine læsere Selvfølgelig er der forskel på trofastheden blandt vores læsere. De mest trofaste er dem, der selv har signet op til at modtage vores nyhedsbreve eller følge vores firmasider på facebook. De har gjort noget aktivt for at få mere af os. Så er der dem, der besøger vores…
Nem guide til automatisk betjening af kunder Dette blogindlæg er relevant hele året, men især når du holder ferie, er det helt essentielt, at alle kunder og samarbejdspartnere, der kontakter dig, bliver taget godt i mod og betjent bedst muligt. Som tidligere kanvassælger ved jeg en del om, hvordan forskellige virksomheder betjener deres telefon. God…
Optimer din markedsføring nu Mange virksomheder får ikke det optimale udbytte af de markedsføringstiltag, de sætter i gang. Vil du gerne slippe for at lave de samme fejl, så læs videre. Om ikke andet, så for at du kan hjælpe din kontorfælle eller andre, der måske er lige ved at lave de omtalte fejl. PR-dødssynderne,…
Lad os lige starte med at slå fast: Nej, det er ikke det sjoveste at ringe kanvassalg. Og ja, det er en rigtig effektiv måde at sælge på. Derfor anbefaler jeg fortsat denne metode. Og ja, det kan være rigtig op af bakke, for nogle dage er alle telefonsamtalerne lunkne, og der er ikke udsigt…
Guide til hjemmesidekøb Jeg møder alt for tit folk, der får en dårlig oplevelse, når de hyrer nogen til at hjælpe dem med en ny hjemmeside. Ofte oplever de, at de ikke får det, de har forventet. Det kan være svært at forventningsafstemme, hvad hjemmesiden skal kunne, da mange er lidt på udebane, når de…
Eller er anden markedsføring bedre for dit firma? Tænk at en som mig kan finde på at skrive sådan en rubrik. Og hvorfor nu det? På det seneste har jeg hørt mig selv rådgive flere af mine kunder til ikke at fokusere så meget på SEO-tekster, som jeg jo ellers plejer at være så glad…
Guideline til din hjemmeside Ligesom du skal gøre forårsrent i dit hus eller din lejlighed, skal du også huske at gøre forårsrent på din hjemmeside. For her kan du også komme til at samle lidt for meget sammen, der ikke længere er relevant. Jeg har skrevet denne 10 trins model til dig, som du kan…
Synes du, det er fedt at køre hjem fra et netværksarrangement, hvor du har fået mange spørgsmål om lige præcist det, du er rigtig god til? Elsker du at skrive blogindlæg, så din målgruppe og dine konkolleger bliver bekræftet i, at du er rigtig god? Nyder du at få spørgsmål indenfor dit område på mail…
Vær direkte, når du skriver Har du prøvet at modtage et salgsbrev eller en mail, hvor du blev tiltalt som ”rette vedkommende” eller lignende? Ikke lige så fedt, vel. Fordi du på ingen måde følte, at der var et menneske, der skrev til dig. Jeg fik på et tidspunkt et brev der var stilet til…
… når jeg fastholder min pris I hvert fald på den korte bane. Oplever du nogle gange, at potentielle kunder siger, at du er for dyr nævner, at de kan få din ydelse billigere hos en anden vælger dig fra? Så er du ikke alene. Det sker for os alle. Hvis jeg aldrig oplevede,…
Passion er ikke altid nok For mange selvstændige er lysten, motivationen og passionen ofte det, der driver forretningen. Og sådan skal det også være. For de allerfleste virksomheder har perioder, hvor det er lidt op ad bakke, og hvis vi ikke er dybt passionerede om det, vi laver, tror jeg simpelthen ikke på, at vi…
Ja, du kan blive for specialiseret Mantraet har længe lydt: Find din niche, og det er isoleret set også en god ide. For kunden har en særlig grund til at handle hos dig, hvis du sælger noget, som du er særlig dygtig til, selv om du måske er dyrere end andre. Men nogle gange møder…
Meld klart ud, hvem du er til for Hvem kender ikke følelsen, lige før en kæreste slår op? Tankerne om hvor hans fokus er hvorfor det er så svært at lave langsigtede planer med ham hvorfor han ikke ringer tilbage Nogle gange forsøger du at forklare hans mentale fravær og halvdårlige humør med, at…
Har du svært ved at tage dig godt betalt? Uha, hvor jeg møder mange selvstændige, som udstråler, at de har det ligefrem skidt med at tage imod penge fra deres kunder. Den anden dag fortalte en selvstændig, som fungerer som kundernes mellemled til større firmaer, at hun aldrig ville have, at kunderne kom til at…
Derfor skal du bruge professionelle Jeg kan forstå, at mange selvstændige har familiemedlemmer med evner i diverse retninger. Især kan jeg forstå, at mange har fætre, der er gode til hjemmesider, og SEO-tekstforfatning, børn der kan læse korrektur og bekendte, der ”har et godt øje for” grafisk arbejde. Og slet ikke at forglemme, hvor mange…
For mange selvstændige er det store ønske en fyldt kalender. Og mange knokler endog meget hårdt for netop at få fyldt denne kalender op. For en kalender, der er fyldt med opgaver, er også både en god forretning, og den vidner om en dejlig arbejdsdag, fordi de fleste af os formentligt hellere vil løse opgaver…
Skift mailadresse, og bliv taget seriøst Jeg ville egentligt ikke skrive dette blogindlæg! Fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne passe, at der var behov for det. Jeg havde sikkert bare set et par uheldige mailadresser… Begynder lige med en indrømmelse: Da jeg selv oprettede min virksomhed for snart seks år siden, havde jeg…
Tiltræk og fasthold de gode kontakter Mange selvstændige (undertegnede inklusiv) har stort fokus på at skaffe nye kunder. Men nogle gange kommer de nye kunder af sig selv, hvis vi har de rigtige samarbejdspartnere. Og samarbejdspartnerne kan også løfte vores virksomhed på en række andre planer. Derfor lyder et godt råd herfra at gøre dig…
Til tops med SEO Jeg bliver overrasket over, hvor tit jeg taler med folk, der tror, de har gjort, hvad de kunne for at blive fundet af Google, fordi de har oprettet Google Ads, der frem til sommer 2018 hed Google Adwords. Tit er jeg den første, der gør opmærksom på, at der er andre…
Forebyg skriveblokeringer: Forbered dig, før du begynder at skrive Når du ved, hvad du vil fortælle, bliver det meget nemmere at skrive. Stil derfor dig selv disse tre spørgsmål, før du går i gang: 1. Hvem skriver jeg til? Når du kender din målgruppe, kan du fokusere på netop det, de har brug for. 2.…
Og den er vigtigere end medierne Hjemmesiden får desværre ikke altid så meget opmærksomhed, som den burde. Jeg taler jævnligt med virksomheder, der fokuserer meget mere på at komme i medierne. Og jeg kan godt forstå, at de gerne vil i medierne, for her bliver vi eksponeret for rigtig mange mennesker og potentielle kunder. Men…
Udnyt bloggen i din markedsføring Er du nogle gange træt af, at medierne ikke vil bringe din historie? Måske efter du har brugt rigtig lang tid på at researche og skrive en pressemeddelelse? Så er det godt, at du stadig kan nå at konvertere dit arbejde over i et blogindlæg. Det at blogge giver dig…
Misbrug ikke ordet “ekspert” Jeg lever af ord og af at bruge ordene, så de giver stor mening. Derfor bryder jeg mig ikke om, når nogen misbruger ord. Og jeg er bange for, at et ord som ”ekspert” er ved at dø. Ikke fordi det forsvinder ud af vores sprog – tværtimod. Men fordi det…
Derfor hænger kanvassalg og nyhedsbreve sammen Når folk hører, at jeg har 4200 læsere på mit nyhedsbrev, bliver de tit lidt misundelige. Når de hører, at jeg ringer kanvassalg som en af mine salgsmetoder, ser de ud som om, de har medlidenhed med mig. Sandheden er, at nyhedsbrevet og kanvassalg er to sider af samme…
Sådan styrer du budskabet Kender du det? Pludselig er interviewet slut, og hvad var det lige du fik sagt? Tiden gik hurtigt, og du fokuserede på at besvare journalistens spørgsmål bedst muligt, og så fik du ikke lige sagt det, der var allervigtigst for dig. Især hvis du bliver interviewet live, går det hurtigt, og…
Salgsbog for selvstændige er udgivet Det er min tredje bog, og den har været længere tid undervejs end de andre bøger God kommunikation for selvstændige og God kommunikation i foreningen. Min bog om salg har ligget i min mave, næsten lige siden jeg fik mit momsnummer. Dengang vidste jeg det bare ikke. Jeg har altid…
Tiltræk kunder med introprodukter Indrømmet: Det er federe at sælge for 20.000 kroner end at sælge for 5.000 kroner. Men nogle gange kan varen til de 5.000 kroner være første skridt på vejen til de 20.000 kroner. Derfor er det vigtigt også at have varer i den billigere ende. Her i foråret fik jeg en…
(Satirisk indlæg) Føler du dig ofte utilfreds? Går du tit og småbrokker dig uden rigtigt at få brokket igennem? Så har du netop nu muligheden for at opnå konsensus og lære at bruge dit brok konstruktivt, så du når dine mål og får det liv og den succes, du har fortjent. Lær at tage ejerskab…
For en måned siden skrev jeg mit mest læste blogindlæg Fuck Janteloven og kys succesen velkommen. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på Loven om X-factor, (som jeg af hensyn til ophavsretten ikke må linke til. Du kan søge “Genindfør Janteloven” på Jyllandspostens hjemmeside). Og jeg fristes til at give skribenterne ret i, at…
Jeg praler gerne Og vil gerne citeres for, at jeg har opnået den succes, jeg har, fordi jeg er flittig og dygtig. Men i Jantelovens Danmark er det mere legalt at sige, at det skyldes held. Jeg vil ikke bøje mig for den Jantelov. Jeg vil gerne stå ved, at når det går mig godt,…
Det spørgsmål får jeg tit på mine kurser Og jeg kan sagtens forstå, at jeg får spørgsmålet, for jeg plejer at sige, at kursisterne skal lave alt forarbejdet selv, så det er nemmest muligt for journalisterne at skrive historien. Jeg tordner også gerne, at kursisterne skal være klar til tage deres telefon hele tiden, hvis…
…Penge er vigtige, fordi de giver spillerum” Sådan lyder det blandt andet i Sussi Biancos forord til min kommende bog Selvstændiges guide til flere penge. Så sandt så sandt. Når jeg igen og igen hører mig selv snakke penge med andre selvstændige, er det sådan set ikke, fordi jeg går op i om de har…
Brug ikke-testen, når du skriver Ville en virksomhed nogensinde beskrive sig selv som “inkompetent og ligeglad med kunderne”? Nej vel. Derfor er der ingen grund til at beskrive sig selv med de omvendte ord i sit salgsmateriale. Altså ”Vi er dygtige og fokuserer på vores kunder”. I samme kategori har vi: Vi er professionelle Vi…
Når du vælger kundeemnerne bevidst (Siden jeg har skrevet det her blogindlæg, har meget ændret sig. Pt. anbefaler jeg primært kanvassalg til virksomheder, der har akut brug for kunder, går efter en snæver kundekreds eller kan spotte kunder med et specifikt behov for netop deres ydelse) Hvad vil du helst: Ringe til en masse mennesker,…
Tag kontrollen over din historie Jo mere du tager kontrol over det budskab, du gerne vil i pressen med, jo større chance har du for, at journalisten skriver det, du gerne vil have. Brug en præcis overskrift Hvis du har skrevet en præcis overskrift (som journalisterne kalder en rubrik), har du stor chance for, at…
Er du 1.000 kroner værd? Jeg møder med jævne mellemrum selvstændige, der både har svært ved at fastholde deres egen pris og samtidig vægrer sig ved at betale cirka samme pris for hjælp hos andre. Og hvis du ikke selv er villig til at betale lad os sige 1000 kroner i timen for, at andre…
Undgå de generelle historier Jeg taler nogle gange med folk, der gerne vil i medierne med en holdning. Og det er oftest svært at få redaktionel tekst alene på det. Med mindre du er kendt i forvejen, eller holdningen er meget kontroversiel. Holdninger hører oftest til i læserbreve og kronikker. Historietypen ”Ukendt kilde har en…
Skal du sætte dine priser op? Nogle biler koster 5.000 kroner. Andre koster over 1 mio. kroner. Det skal du have i baghovedet, hver gang du overvejer, om du er for dyr. Især hvis du bliver i tvivl, om du er din pris værd, og hvordan du eventuelt kan tillade dig at være så meget…
Konsulenter bliver sjældent betalt for at være flinke Har lige talt med en konkollega, der sad med en PR-opgave, hvor flere ting var gået galt. Hun havde skrevet en pressemeddelelse med flere forskellige historier Hun brugte en anonym kilde Hun refererede til en undersøgelse, men præsenterede ikke undersøgelsen Og som regel når man er…
Brug journalistens travlhed til din fordel På mine PR-kurser undrer kursisterne sig tit, når jeg fortæller, at de skal gøre det så let som muligt for journalisterne at skrive netop deres historier. For hvad får journalisterne lige deres løn for? Og hvad laver de da hele dagen inde på den redaktion? De allerfleste journalister har…
Derfor skal du holde kontakten i lang tid Kunne det ikke være fedt med en markedsføringskanal, hvor du bare skulle udstilles en gang, og så var sejren i hus? Alle kunderne kom af sig selv, fordi de havde set dig denne ene gang, og de var alle sammen så glade for din hjælp, at du…
Vinkel dit budskab, og kom i medierne Du har sikkert en masse historier, du kæmper for at få i pressen. Men højst sandsynligt har du også en masse andre historier, du vil kunne komme i pressen med næsten uden at skulle gøre noget. Journalister leder hele tiden efter cases til alt muligt: Sådan opdrager jeg…
PR-strategi for min seneste bog I denne uge udkom min anden bog God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder, så jeg har været ved at lave PR for mig selv. Jeg har været i kontakt med omkring 30 forskellige medier, og det er allerede begyndt at kaste omtale af sig. I mandags var…
Glæd dig til min bog om salg Min kommende bog Selvstændiges guide til flere penge havde længe ulmet i min mave, før jeg begyndte at skrive den. Jeg vidste, der var et behov: Mit fantastiske netværk har stillet mig spørgsmål om salg og priser, næsten siden jeg startede som selvstændig, Jeg synes, at det er…
Motiver dig selv, og ring Jeg er helt på det rene med, at de færreste selvstændige fik deres momsnummer for at arbejde med salg. Med mindre salgsrådgivning nu er en del af det, du sælger. Og når man, som jeg, senere på året udgiver en bog, der blandt andet handler om kanvassalg, er det vel…
For to år siden udgav jeg mit første nyhedsbrev. Dengang var der under 100 på listen. Nu har jeg netop fået tilmelding nummer 3000, og sagt i al beskedenhed er jeg selv ret imponeret over, at jeg har tiltrukket så mange. Jeg vil gerne fortælle dig, hvad jeg har gjort, så du også kan tiltrække…
Journalistisk opsang Fra tid til anden møder jeg folk, der fortæller om, hvor let det er at komme i pressen med lige præcist det, de allerhelst vil i pressen med: Enten det er for at rose deres egen virksomhed eller gøre reklame for, hvad deres forening tilbyder. Der er ikke noget i vejen med, at…
Forskellen ligger i afsenderens formål Jeg oplever tit, at mine kunder og kursister har svært ved at se forskel på en artikel og en pressemeddelelse. Derfor vil jeg gerne skitsere forskellen her. Den vigtigste forskel er, hvad man vil opnå ved at fortælle historien. Journalister skriver en artikel ud fra, hvad der er relevant og…
For tre år siden var jeg til et netværksarrangement, der skulle vise sig at gå over i historien. Jeg mødte Lis Hartvig Holm, indehaver af firmaet logocare, der sælger reklameartikler. (Hvis du ikke har hørt denne historie før, kan du enten læse e-bogen eller blogindlægget) Dengang jeg forelskede mig i Lis´ fine kuglepen, havde jeg…
Nogle gange kan det være en fordel, at andre end virksomhedsejeren udtaler sig. Hvis historien eksempelvis handler om en ny måde, du er begyndt at løse et problem på, kan det sagtens være, at det vil være lettere for dig at få journalisten til at skrive om dem, du har løst problemet for. Og fokusere…
Ring hurtigt tilbage til journalisten Hvis en journalist har kontaktet dig skal du hurtigst muligt vende tilbage til ham. Ellers finder han måske en anden kilde. Vil journalisten aftale et interview med dig, så spørg, hvornår det passer ham bedst. Vis at du er fleksibel, for nogle gange skal det gå meget stærkt. Har I…
Vejen til pressens eftertragtede spalter kan starte mange steder. På mine PR-kurser underviser jeg i den slagne vej: Find den historie du gerne vil i pressen med og fokuser på AVIS-kriterinerne, så journalisterne også har lyst til at bringen historien. Herefter skriver du en kort pressemeddelelse og ringer til en journalist – og du skal…
Har lige afleveret God kommunikation for selvstændige, som er min anden bog. Mange er imponerede over, at jeg kan skrive en bog på en måned (ren skriveproces – selve redigeringen tager betydeligt længere tid, da jeg her er afhængig af, hvornår alle andre har tid til at kigge på min bog. De har sjovt nok…
Jeg er simpelthen så imponeret over mit netværk. For godt fire år siden, hvor jeg egentligt ikke havde fået mit momsnummer endnu, var der et par venlige sjæle, der sagde, at jeg skulle få mig et netværk. Så gik det hele meget bedre. Og jeg tager gerne imod et godt råd, når jeg får et, så…
Min første bog ”God kommunikation i foreningen” havde ikke mange uger på bagen før jeg blev inspireret til en til. Jeg møder jo lige så mange selvstændige som foreningsaktive i mit arbejde. Og især på mine gratis PR-kurser havde jeg det lidt mærkeligt med, at jeg kun havde skrevet en håndbog, der var målrettet den…
I juli og starten af august er det meget lettere at komme i pressen end resten af året. I hvert fald nu hvor der ikke blev udskrevet valg. Ellers havde mediesituationen set helt anderledes ud. Folketinget er på ferie, og der kommer langt færre, nye undersøgelser og andet spændende end i resten af året. Derudover…
For noget tid siden blev jeg kontaktet af Autismeforeningen, der havde en rigtig god ide. De ville holde en auktion på Lauritz.com og ville høre, om jeg ville give en donation. Og selvfølgelig ville jeg det. For jeg er vild med, når folk får nogle rigtig gode ideer. Jeg donerede en times rådgivning til en…
Nogle gange siger folk, at jeg er en dyr dame. Det må de gerne sige, for jeg tror på, at kvalitet koster. Og at det sælger. Det er min kuglepenshistorie et levende bevis på. I øvrigt dyr i forhold til hvad? Jeg har ikke de laveste timepriser i branchen – langt fra, men når jeg…
Her i 2011 er jeg slået igennem med at sælge mine forskellige rådgivningsforløb, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at der er et stort behov. Jeg sælger forskellige rådgivningsforløb: Hvordan kommer du i pressen? Hvordan kan du styrke teksten og opbygningen på din hjemmeside? Hvordan kan du styrke din gennerelle kommunikation? Hvordan kan…
Der sker så meget godt i Majbritt Lund-kuglepennens liv, at jeg lige vil lave en opdatering om mit hjertebarn. I slutningen af januar måned var jeg til åbningskonference i anledningen af Det europæiske år for frivilligt arbejde. Det var en dejlig dag, og jeg mødte heldigvis mange mennesker, der var interesseret i min kommende bog…
Længe har jeg undervist i, at jo flere AVIS-kriterier, man opfylder og jo bedre, des større chance har man for at få omtale. (AVIS står for Aktualitet, Identifikation, Identifikation og sensation). Og hvis man kun opfylder et kriterium, skal man gøre det rigtig godt. Derfor er det også med en hvis stolthed, jeg kan konstatere,…
Om 14 dage skal jeg til møde på Forlaget Frydenlund, hvor vi skal tale markedsføring af min bog (om kommunikation i de frivillige foreninger). Det har jeg glædet mig til, stort set siden jeg jeg afleverede bogen i slutningen af september. Jeg har flere gode ideer: Konkurrence i mit nyhedsbrev, hvor deltagerne kan vinde et eksemplar af…
…Så hører jeg rigtig gerne fra dig! Jeg er selv vild med de skæve påfund og vil gerne lave endnu flere. Udover de gængse markedsføringskanaler som hjemmeside og nyhedsbrev, har jeg selv erfaring med følgende: Markedsføringsfirma, der ringer rundt og får udvalgte målgrupper tilmeldt mit nyhedsbrev – på helt lovlig vis Klassikeren omkring Majbritt Lund-kuglepennen, som…
I forbindelse med min bog, som nok kommer til at hedde “Få flere medlemmer med god kommunikation”, er jeg kommet lidt i tvivl om, hvornår man definerer, at man laver frivilligt arbejde. For arbejde uden løn kan jo tage mange ansigter. Jeg er medlem af bestyrelsen i min ejerforening og lægger derfor en stribe af…
I går søndag den 26. september klokken 14.29 sendte jeg manuskriptet til min bog ”Styrk foreningens kommunikation” af sted til forlaget Frydenlund. Bogen er en håndbog til de godt 100.000 frivillige foreninger og organisationer, vi har i Danmark, om, hvordan de kan blive bedre til at kommunikere via pressen medlemsbladet hjemmesiden facebook nyhedsbrevet aktivt og…
Jeg har fået mit yndlingsspørgsmål: Når der har været reklamekuglepenne, helt fra før jeg blev født, hvorfor har Majbritt Lund-kuglepennen så fået så meget opmærksomhed? Jeg tror, det er et miks af en række heldige omstændigheder: Ægte begejstring Før jeg fik mit første læs kuglepenne, havde jeg jo aldrig tænkt, at der skulle blive sådan…
Glæder mig til at holde endnu et par gratis PR-kurser. I september måned både i Århus og på Frederiksberg På kurserne vil jeg gennemgå følgende: Hvad er en god historie set med en journalists øjne? Hvordan vinkler du dit budskab, så det bliver en historie, pressen har lyst til at bringe? Hvordan arbejder pressen, og…
Jeg var længe den største skeptiker mod det der, de kaldte facebook. For hvorfor skulle jeg vide, hvad mine tidligere klassekammerater skulle have til aftensmad? Men jeg havnede der alligevel og erklærer helt åbent, at jeg tog fejl. For især som selvstændig er der en række muligheder på facebook, som jeg nødigt vil være foruden…
Er ved at gøre klar til årets iværksættermesse, hvor jeg de sidste to år har fungeret som frivillig PR-rådgiver for iværksætterne. I år får jeg endnu en kasket på. Her skal jeg også repræsentere mit eget firma på La Oficinas stand. La Oficina er det kontorfællesskab, hvor jeg har drevet mit firma de sidste to…