Blog om kommunikation | Hjemmesider | SEO | Salg | Presse

Få svaret: Hvorfor er de emotionelle kundetyper så epokegørende?

Effektiviser din markedsføring med emotionelle kundetyper. Den forskningsbaserede metode giver dig manualen til præcis markedsføring.

Har du 15 minutter til din markedsføring?

HUSK: Det kræver noget at blive kunde hos dig. Derfor skal du gøre det let for potentielle kunder at komme i kontakt med dig. En gratis telefonsamtale kan være løsningen.

Derfor dræber ”jo”, ”men” og ”og” din tekst

Optimer skriveprocessen, så du får skrevet de rette markedsføringstekster. Læs her, hvad du kan gøre med det samme. Du kan komme langt på en enkelt time.

Begår du samme fejl som dine konkurrenter?

Undgår du denne ene fejl, får du et kæmpe forspring overfor dine konkurrenter. Mange af konkurrenterne ved godt, at de begår en fejl, men de tør ikke lade være.

Søges pris på tekstforfatter?

Søges pris på tekstforfatning og korrekturlæsning? Få pris på SEO-tekster, webtekster produkttekster og salgstekster samt guide til at vælge den rette tekstforfatter.

Planlæg dig til succes med nyhedsbreve

Planlægning er et af de vigtigste nøgleord med nyhedsbreve | Slip for at skrive nyhedsbreve i sidste øjeblik med min model

Stå ved din prisstrategi

Bestemmer dine kunder og konkurrenter også dine priser? Med en prisstrategi beslutter du dig for, hvad du koster, og hvornår du vil differentiere prisen. Se også min egen prisstrategi. Måske kan du kopiere dele af den.

Guiden til onpage SEO

Læs guiden om onpage SEO, og optimer søgemaskineoptimeringen på din hjemmeside. Onpage SEO er den SEO-indsats, du laver på selve siden, og kan suppleres af offpage SEO, der eksempelvis består af linkbuilding

Optimer SERP, og kom til tops på Google

SERP står for Search Engine Ranking Page og viser søgemaskinens resultater, der består af SEO-titel og metabeskrivelser eller descriptions. Læs SERP-guiden med det samme

Skriv den optimale landingsside, der konverterer, sådan her

Optimer dine landingssider efter, hvad du præcis vil opnå med dem. Hvad skal læseren gøre på den enkelte side? Hvad har han brug for at vide?

Læg en personlig brandingstrategi, og tiltræk de rette kunder

Med personlig branding slipper du for at kæmpe mod konkurrenterne gennem algoritmer på Google og sociale medier. Vis, hvad du står for, så du bliver husket

Professionelle skribenter deler deres råd til bedre tekster

Forbered dig. Skriv igennem. Rediger teksten bagefter! Det anbefaler erfarne skribenter, der deler deres bedste skrivetips.

Skriv vækststrategien ind i din forretningsplan

Med en effektiv vækststrategi ved du, hvad du vil på længere sigt. Tag kloge beslutninger med en vækstfokuseret forretningsplan, og tjen flere penge.

Tænk reklamer ind i hele din markedsføring

Få inspiration til, hvordan du kan bruge traditionelle trykte reklamer, onlinereklamer, sponsorartikler, skilte og merchandise i moderne markedsføring.

Undgå den falske YOAST-tryghed

Hvis du også måler dit SEO-arbejde på, om SEO-værktøjet YOAST lyser grønt, kan du risikere at snyde dig selv. Læs her, hvordan du undgår YOAST-fejlen

Med et enkelt ord kan du ændre hele din profil

Undgå at gøre skriveprocessen unødig svær ved at stå ved præcis hvad du KAN hjælpe dine kunder med. Lyder det let? Det er det også

Hvad er en blog og en blogger?

Overvejer du at blogge? Enten for at tjene penge på din blog, eller for at tiltrække læsere via Google? Læs her, hvordan du kommer i gang, og hvad du skal overveje

Koster ”faglighedsfælden” også dig kunder?

Hvis du skriver fagligt tunge salgstekster, risikerer du på mere end en måde at miste potentielle kunder. Læs her, hvad du kan gøre i stedet

Tror du også, at projekt hjemmeside kun handler om hjemmesiden?

Uanset hvilken tekst, du er ved at skrive, er skriveblokering ofte et tegn på, at du er uafklaret på et eller flere punkter.

Din hjemmeside er en automatiseret medarbejder

Men der er noget, du ikke kan automatisere. Læs, hvordan du håndterer det, så hjemmesiden stadig kan arbejde for dig, mens du laver noget andet.

Optimer din markedsføring i 2019

Få mine retningslinjer til at optimere din markedsføring i 2019, så du får mere ud at din tid og dine penge. Når du lægger en plan, sikrer du, at DU bestemmer, hvad der skal ske.

Lad dine konkurrenter vise dig, hvad du skal slå på

Find ud af, hvad du kan, som dine konkurrenter har svært ved at matche, og brug dine USP´er i dine markedsføringstekster.

Husk begynderen, når du skriver

Skriver du kun til de mest oplyste af dine læsere, bliver mange begyndere på dit område hægtet af. Skriv i stedet, så alle kan forstå dit budskab, så du kan sælge til flere.

Derfor er Black Friday-salget ikke interessant

Kommer du også til at køre din virksomhed i sænk, fordi du kører kampagner uden at lægge en strategi for, hvordan du får loyale kunder?

Hvad er B2B salg og B2B markedsføring?

B2B salg er også salg til mennesker, så der er mange ligheder mellem B2C til B2B salg og markedsføring. Øg mersalget: Tænk “menneske” ikke “kunde”

Få svaret: Hvad er den dyreste fejl i markedsføring?

Markedsføringsudgifterne ligger ikke kun i konsulenttimer, annoncer og tryksager, selv om mange tror det.

Book gratis SEO-analyse nu

Får du de ønskede placeringer og besøgende?
Få en kortfattet gratis SEO-rapport, hvor jeg fortæller, hvor godt din hjemmeside bliver fundet på Google.

Hæv din kundetilfredshed, og spar på markedsføring

Styrk kundetilfredsheden, og lad de gode ambassadører sende nye kunder til din forretning.

Derfor skal du have en freebie

Mister du kunder, fordi de ikke umiddelbart kan tage stilling til det, du sælger? Med en god freebie kan du holde kontakten og sælge gennem nyhedsbrevet senere.

Skriv effektivt: Kopier tekstforfatterens skriveproces

Skriv fokuseret og effektivt. Brug mine 10 gennemtestede trin, så du optimerer såvel tekst som skriveproces.

Forskellige salgskanaler – forskellige muligheder

Valg af den rette salgskanal er vitalt for, hvor stor din virksomheds succes bliver. Få indblik i, om du får mest ud af mødebooking, onlinesalg eller en fysisk butik.

Tiltræk kommende kunder med SEO-blogs

Med SEO-blogs kan du tiltrække læsere til din hjemmeside, mens de researcher dit emne.
Så er du i deres bevidsthed, når de bliver klar til at købe

Få min guide til en succesfuld freebie, og skriv til flere

Følg min freebieguide og undgå at spilde tiden på fejl i leadgenerering.
Skriv freebien, der tiltrækker de rigtige læsere til dit nyhedsbrev

Eksperter: Fokuser på kvalitet i stedet for leadpris

Facebookeksperterne Halfdan Timm, Janne Schmidt Nielsen, Anne Billing og Cammilla Hansen giver deres råd til vellykket leadannoncering på facebook.

Hvad skal kunden vide før og efter kasseapparatet?

Få oversigten over, hvad du ikke skal skrive i dine salgstekster. Oplysninger, der i bedste fald keder din læser og i værste fald skræmmer dem væk.

Kan det svare sig at beholde din hjemmeside?

Skal du redigere din hjemmeside eller købe en helt ny? Hør, hvad der skal være i orden, for at det kan svare sig at beholde den eksisterende hjemmeside.

Skriver du til en eller flere?

Du rammer altid din læser bedst og mest præcist ved at skrive “du”. Men hvad gør du så, når du sælger til en bestyrelse, et lederteam på en arbejdsplads eller en familie?
Der er flere muligheder. Dem får du her:

Dokumenteret viden giver dig en stærk konkurrencefordel

Kundemagneternes emotionelle typer bygger på Sanne Dollerups ph.d. om emotionel markedsføring. Hun underviser på Aalborg Universitet og driver Kundemagneterne med Jannie Ilum Gade.

Undgå at ramme forbi din målgruppe på sociale medier

Undgå de største fejl, når du vil kommunikere direkte til din målgruppe på de sociale medier. Specialist Janne Schmidt Nielsen fra Den skæve vinkel giver sine gode råd her.

Advarsel: Skræmmer dine billeder også dine læsere væk?

Se et konkret eksempel på, hvordan tekst og billeder passer sammen på Anette Bornemanns hjemmeside. Hjemmesiden er tilpasset Kundemagneternes grønne emotionelle kundetype.

Forskellige kundetyper – forskellige ord og forskelligt indhold

Valg af målgruppe betyder 2 vigtige ting for din tekst: Både hvad de gerne vil vide noget om, hvordan du skal skrive. Se 4 forskellige eksempler på tekster skrevet til hver af de 4 emotionelle kundetyper

Faret vild i råd om markedsføring?

Er du også forvirret over markedsføringsråd, der går i hver sin retning? Med Kundemagneternes emotionelle kundetyper bliver det meget lettere. Du fokuserer på en kundetype, sælger mere og sparer tid.

Derfor skal din virksomhed passe til din markedsføring

Markedsføring er langt mere end hjemmeside + trykt materiale. Derfor skal du vælge den målgruppe, hvis behov du kan matche hele vejen gennem samarbejdet. Få inspiration til hvordan

Hvor mange penge bruger jeg selv på markedsføring?

Onlinemarkedsføring er ikke gratis. Konsulenthjælp til hjemmeside, nyhedsbreve, annoncering koster, og det samme gør kurser til at kunne løse nogle af opgaverne selv.

Mister du også mersalg pga. den her fejl?

Forventer du for meget loyalitet fra dine kunder? Mange virksomheder gør ikke meget for at holde på kunderne i misforstået forventning om loyalitet. Det kan koste dem dyrt.

Planlæg, så du får den hjemmeside, du fortjener

Passiv ventetid dræner alle projekter. Derfor er det vigtigt, at alle, der er involveret i din hjemmeside, prioriterer den, så den kan blive færdig. Herefter kan I altid udvide.

Sådan bestemmer du, hvad kunderne skal købe

Få inspiration til at pakke dine ydelser, så dine kunder køber mere. 3 konkrete eksempler på pakkeløsninger indenfor revision, markedsføring og kostvejledning.

Farvel kunde

Tiltræk din primære målgruppe ved at tilrettelægge alt efter dine drømmekunder: Markedsføring, ydelser, alt. For tilfredse kunder er en god forretning. Samtidig undgår du de kunder, der ikke passer til dig og din forretning.

Du bløder penge ud, hvis du bytter med dit netværk

Penge i banken er godt, men det er endnu bedre, når pengene arbejder aktivt for dig. Betal derfor den bedste leverandør i stedet for at bytte med dit netværk

Brug nejhatten og få mere succes

Med nejhatten tvinger du dig selv til at forudse, hvor der måske kan opstå et problem i dit projekt. Planlæg i detaljer og undgå problemerne

Kunderejsen: Hvornår er din potentielle kunde klar til at handle hos dig?

Du mister kunder helt frem til og med din webshop. Se min gennemgang af kunderejsen, og tilpas din markedsføring efter, hvor kunderne er i købsprocessen.

Tjen penge på dine konkurrenter

Tænk på, hvad der er bedst for din kunde, og henvis gerne til en konkurrent.
Uanset om dine konkurrenter laver præcis det samme som dig eller noget beslægtet, kan du tjene mange penge på at have et godt samarbejde med dem.

Mister du også kunder på de her detaljer?

Virksomheder mister enormt meget salg og mersalg på en række detaljer. Gennemgå min tjekliste og se, om du også kan stramme op enkelte steder

Bliv nem at sælge for dit netværk

Når du sælger via netværk, er din markedsføring stadig vigtig. For du er nemmere at sælge for netværket, hvis din markedsføring er professionel

Få lynstrategien til en opdateret hjemmeside, der sælger hele tiden

Få 3 effektive trin til at opdatere din hjemmeside: Ryd op, vedligehold og udbyg, og sælg mere.

Brug prisstigninger til din fordel

Når du hæver dine priser, så gør det på det rette tidspunkt. Læs hvordan jeg lavede et mersalg på 50.000 kroner ved at hæve mine timepriser med 100 kroner.

Hør, hvordan jeg kom i Børsen, og hvad du kan lære af det

Få 3 simple tip til en effektiv mediestrategi, og hør, hvad du ikke må gøre.

Hold kontakten til læserne – og sælg meget mere

Begå ikke den fejl, dine konkurrenter begår. Udover salgssider skal din hjemmeside også vise at du er eksperten. Gerne gennem blogs eller vidensvideoer. Det får læserne til at købe tidligere.

Derfor er pop ops effektive for dit salg

Pop ops er effektive for dit salg og kontakten til kunderne, fordi de tvinger dine læsere til at tage stilling.

Hvad er et koncept?

Svar på de her 7 spørgsmål om dit koncept. Så bliver du både mere præcis omkring konceptet og kan ramme din målgruppe bedre med din markedsføring.

Markedsføringsrapport for Nygaard Grafisk

Se et eksempel på min rådgivning.
Denne markedsføringsrapport er skrevet til Laila Nygaard, der markedsfører sig mod Kundemagneternes “jakkesæt-typer”
Går du ligesom Laila efter kunder, der tænker i resultater og dokumentation, kan du sikkert genbruge flere af mine råd til hende.

Hannes hjemmeside blev tjent ind på under en måned

Se et konkret eksempel på, hvordan du kan ramme din målgruppe meget præcist.
Har du samme målgruppe som Hanne, bliver du sikkert inspireret til at justere på din egen hjemmeside.

Test dig selv: Hvilken kundetype er du?

Har du hørt om Kundemagneternes emotionelle kundetyper, som jeg er certificeret i?
Vil du vide, hvilken kundetype du selv er, kan du tage testen her.

Derfor kan du ikke sælge til private og virksomheder på samme tid

Fokuser altid kun på en målgruppe i din markedsføring. Især er det problematisk, hvis du prøver at skrive til privatkunder og erhvervskunder i samme tekst. For hele købsprocessen er forskellig, alt efter om vi handler med vores egne penge eller vores firmas. Læs her hvorfor.

Find din målgruppe: Målret din markedsføring – og sælg meget mere

Har du brug for inspiration til at definere din målgruppe, så læs med her.
Jo bedre du har defineret din målgruppe, jo lettere får du ved at ramme dine kunder. Både med dine ydelser og med din markedsføring. Læs også om den målgruppemetode, jeg og flere tusinde andre har stor succes med

Guiden til det rette webbureau

Overvejer du at lave en aftale med et nyt webbureau? Få inspiration til, hvad du skal spørge webbureauet om, så du er sikker på at vælge det rette.

Responsive hjemmesider sikrer din placering på Google

Læs, hvorfor din hjemmeside skal have responsivt design, og hvorfor det betyder så meget for din hjemmesides placering på Google.

Relationsmarkedsføring – Vejen til mersalg og gladere kunde

Få inspiration til, hvordan du kan styrke kontakten med dine eksisterende kunder. Og læs, hvorfor relationsmarkedsføring er den mest effektive af alle typer markedsføring

Kend forskel på blogindlæg og salgstekster

Meget salg går tabt, fordi det ikke er tydeligt for læseren, hvornår der er tale om en salgstekst eller et blogindlæg. Blogindlæg skal oplyse, mens salgstekster skal opfylde en række kriterier for at gøre læseren klar til at købe.

Guiden til gode SEO-tekster

Læs min overskuelige guide, og begynd at skrive SEO-tekster med det samme.

Guide til freebies om salg og markedsføring

Brug for ny inspiration til din markedsføring? I denne guide har jeg inddelt over 30 e-bøger efter kategori. Hent viden om salg, sociale medier, SEO, hjemmesider, onlinemarkedsføring, nyhedsbreve og pressemeddelelser.

Er din hjemmeside brugervenlig nok?

Er du sikker på, at din hjemmeside er brugervenlig nok?
Læs med her, og få inspiration til, hvordan du kan justere din hjemmeside, så flere besøgende bliver kunder eller tilmelder sig dit nyhedsbrev.

Få guiden til søgemaskineoptimering her

Vil du have den hurtige og præcise gennemgang af, hvad søgemaskineoptimering er? Så læs med her.
Skal du hyre nogen til søgemaskineoptimering, kan du meget bedre stille de rigtige spørgsmål, når du har den rette viden.

Hvorfor er WordPresshjemmesider så populære?

Overvejer du, hvilket system din nye hjemmeside skal laves i?
Jeg anbefaler WordPress af mange grunde. Dem kan du læse her.

Segmentering giver tilfredse kunder og bedre salgstal

Segmenter dine kunder, så du kan tilpasse dine produkter og din markedsføring efter dem.
Med kundesegmentering kan du arbejde effektivt med din markedsføring.

Målgruppeanalysen – Din sikre vej til en præcis målgruppe

Få inspiration til din målgruppeanalyse.
Når du kender du målgruppe godt, kan du bedre sælge til dem og få tilfredse kunder og gode ambassadører.

Forstå din kundes købsadfærd – og sælg mere

Jo bedre du kender din kunde, jo bedre ved du også, hvad der kan påvirke ham i købsprocessen. Både til at købe og til at lade være.
Læs her, hvordan du kan sælge mere til de rigtige ved netop at fokusere på din målgruppes købsproces.

Undgå de 10 typiske fejl på din hjemmeside

10 typiske hjemmesidefejl støder jeg tit på. 6 på selve hjemmesiden og 4 i forhold til Google. Læs med her, og undgå at komme til at begå de samme fejl.

Konceptudvikling – Fra kreativ ide til forretningsmodel

Jo skarpere du er på dit koncept, jo bedre står du konkurrencemæssigt. Når du har modet til at gøre noget på en bestemt måde, bliver dit koncept netop meget attraktivt for den rette målgruppe.

Hjemmesideanalyse: Kan din hjemmeside sælge mere?

Analyser din hjemmeside og se, om den kan optimeres yderligere, så du kan sælge mere.

Få inspiration til kreativ kommunikation

Skal din markedsføring og dine tekster adskille sig fra konkurrenternes? Så brug disse kreative elementer, når det passer ind.

Strategisk kommunikation er effektiv kommunikation

Når du arbejder strategisk med din markedsføring, kan du sætte de forskellige tiltag i gang på de rette tider og opnå meget bedre resultater.

Sælg mere – Skriv kun til en kundetype

Når du kun fokuserer på en kundetype, kan du meget bedre overbevise netop den kundetype om, at han skal handle hos dig.
Bliv introduceret til Kundemagneternes emotionelle kundetyper, som jeg og flere tusinde andre har arbejde efter siden 2014.

Idegenerering – Fold dine innovative ideer ud

Søger du inspiration til ideudvikling?
Ideerne bliver som regel bedst af at blive udfordret. Uanset om du står med en helt ny ide, eller du vil justere på tiltag, du allerede arbejder efter.

Kundeloyalitet – vejen til mersalg

Styrk loyaliteten hos de kunder, du allerede har i dag. Gensalg til eksisterende kunder er meget lettere end at finde nye kunder. Og samtidig er de loyale kunder gode ambassadører for din virksomhed.

Få inspiration til en nyhedsmail, der sælger

Få 5 konkrete tip til, hvad du kan skrive nyhedsbreve om, og læs hvorfor jeg fraråder, at du begynder at skrive nyhedsbreve, før du har de første 100 læsere.

Vælg den rette forretningsmodel

Undgå at sælge dine ydelser på samme måde som dine konkurrenter. Vælg en forretningsmodel, hvor du adskiller dig. Læs om 4 konkrete modeller og vælg den, der passer dig bedst.

16 måder at miste en kunde på

Du risikerer at miste dine kunder, potentielle kunder og mersalg på en række detaljer. Læs et konkret eksempel her, med en leverandør der hele 16 gange lavede småfejl eller var unøjagtig, og hvilket mersalg han mistede på det.

SEO priser: Få et indblik i, hvad SEO koster

På udkig efter SEO-priser? Læs her om de forskellige prismodeller, og hvad de typisk inkluderer.

Søgeordsanalysen: Nøglen til effektive SEO-tekster

Søgeordsanalysen er den vigtigste del af dit SEO-arbejde. For her finder du ud af, præcist hvad dine kunder søger efter. Heldigvis for dig springer mange af dine konkurrenter netop den del af SEO-arbejdet over.

Hvad er Google Ads?

Få den korte forklaring på, hvad forskellen er på Google Ads og SEO-tekster.

Hvilken salgsstrategi skal du vælge?

Vælg den salgsstrategi, der er mest lukrativ i netop din branche, og fokuser på den. Så undgår du at spilde din tid på forkerte metoder.

Grundig kundeanalyse gavner bundlinjen

Med en grundig kundeanalyse kan du ramme din målgruppe præcist. Du sælger mere og får mere tilfredse kunder, der bliver effektive ambassadører for din virksomhed.

Digital strategi giver flere kunder

Med en digital strategi tvinger du dig selv til at tage stilling til, hvor du målrette din markedsføring.

Konkurrentanalysen viser din plads på markedet

Du skal kende dine konkurrenters styrker og svagheder. Du kan ikke være den bedste til alt, men når du ved, hvor konkurrenterne er svagest, kan du få kunderne alene ved at optimere på dette ene punkt.

Tænk mersalg ind i din salgsstrategi

Få 5 tip til mersalg, og slip for at finde nye kunder hele tiden.

Hvad er markedsføring?

Markedsføring er mere end visitkort og hjemmesider. Det er også, hvordan vi kører firmabilen, og om det er let for kunderne at få kontakt med os.

Markedsanalysen viser vejen

Hav styr på dit marked, så du kan vælge de rette kunder og sælge de ydelser, konkurrenterne overser.

Vil du i gang med at blogge, er guiden her

Anmeldelse af BLOG DIG TIL SYNLIGHED OG SALG, af Louise Lambert på forlaget Frydenlund

Læg en effektiv kommunikationsstrategi

Få inspiration til en effektiv kommunikationsstrategi. Med den rette strategi vil du opnå, at 2 + 2 giver meget mere end 4.

Hvad er content marketing?

Læs eksempler på content marketing. Få nye leads gennem content på sociale medier og øvrig onlinemarkedsføring.

Mangler dine kunder også lige det sidste skridt?

Er mange af dine potentielle kunder ikke klar til at blive kunder hos dig nu? Så del din vare op i mindre dele og giv gerne noget væk gratis.

Det her siger du ikke til din kunde, vel?

Styr samtalen med kunden med disse 5 simple og effektive fokuspunkter. Når du først har bygget samtalen rigtigt op, spiller prisen en mindre rolle.

Spind guld på det papir, der er flest penge i

Du kan tjene mange flere penge på at skrive dine forretningsbetingelser grundigt end på at sætte dine priser op. Undgå konflikter med klare aftaler.

Viser Google også dig forkerte placeringer?

Når du søger på Google, får du ikke et retvisende af, hvor godt din egen hjemmeside klarer sig. Læs her hvorfor, og hvad du kan gøre ved det.

Få succes på Google uden at knokle dig ihjel

Dine SEO-tekster er en langsigtet investering, så gør dig umage med én ad gangen. HUSK: Google elsker hjemmesider i udvikling, så det er en effektiv SEO-strategi at skrive teksterne løbende.

Snyder du også dig selv på Google?

Mange betaler firmaer for at hjælpe dem med SEO uden at have et begreb om, hvad firmaet laver. Få guiden, så du kan vurdere, om du betaler for det rigtige.

Advarsel: Undgå myterne om Google

Tror du også på, at din tekniker laver SEO, og at mange links og undersider altid er godt? Så læs med her og punkter nogle af dine myter.

Skal jeg vise dig, hvor regnbuen ender?

Søgemaskineoptimering begynder altid på Googles eget værktøj: Søgeordsplanlægning. Se præcist, hvor mange der søger på hvilke ord, før du begynder SEO-arbejdet.

Dumper du på Google, fordi du er for ambitiøs?

Du behøver ikke jagte en masse attraktive søgeord, hvis du gerne vil have kunder via Google. Begynd med et par sider og udvid løbende, når du har tiden.

Har du en telefon med drejeskive og ledning?

Har du stadig spor af en svunden tid på din hjemmeside? Det kan skade din placering på Google, ligesom du mister kunder, fordi siden ikke kan det, den skal.

Derfor kan du ikke lave din hjemmeside selv

En god hjemmeside kræver mange fagpersoner. Før du bliver fristet til at lave din hjemmeside selv, så læs med her.

Laver du også den her fejl på hjemmesiden?

Hvilken fejl tror du, at flest laver på deres hjemmesider? Er det døde links, manglende nyheder eller tekst fra et trykt medie? Få svaret her.

Drukner du også i din hjemmeside?

I iver for at optimere hjemmesiden kommer mange til at lægge for meget nyt indhold på. Derfor roder mange hjemmesider, og det skræmmer de besøgende væk.

Gæt: Hvad er den allerstørste fejl, jeg har begået som selvstændig?

Gæt min allerstørste fejl som selvstændig, og undgå at gøre som mig.

Optimer din leadgenerering og sælg mere

Optimer din leadgenerering, og sørg for at få mest muligt ud af dine leads.

Forretningsplanen giver succes i dit firma

Læg en forretningsplan, når du opretter eget firma, og juster den løbende. Få inspiration her.

Hvad er sociale medier?

Brug sociale medier til markedsføring og rekruttering. Læs her hvordan.

Hvad er viral markedsføring?

Med viral markedsføring kan du få andre til at dele dine blogindlæg og videoer. Det er mere troværdigt end sponserede indlæg, og du sparer penge samtidig.

Få skabelonen til din markedsføringsplan

Søger du en skabelon til din markedsføringsplan? Få mit eksempel på, hvordan du kan få mere ud af din markedsføring.

Hvad er spam?

Undgå de forkerte opfattelser af, hvad spam er. Få svaret på, hvem du må sende emails til jf. Markedsføringsloven § 6, også kaldet spamlovgivningen.

Skal du holde et pressemøde?

Overvejer du at holde et pressemøde? Læs mine input her, så du ved, hvad du skal overveje.

Lær salgsteknikker og styrk dit salg

Få inspiration til at sælge mere gennem disse 7 effektive salgsteknikker.

Mister du (også) din mest oplagte mediechance?

Jubilæer og runde fødselsdage er gode historier til Nyt om navne. Især hvis du har ansatte har du her uanede muligheder for medieomtale.

Hvad kan dræbersnegle lære dig om medierne?

Du har meget lettere ved at komme i medierne i agurketiden = sommerferien. Jo mere du er i medierne, jo lettere bliver det fremover også udenfor agurketiden.

En historie = 14 medier. Sådan!

Med salamimetoden kan du folde den samme historie ud i flere forskellige medier. Få maksimalt udbytte ud af din historie.

Styrk din markedsføring med email marketing

Brug email marketing i din online markedsføring, og fasthold kontakten med de kunder og potentielle kunder, der en gang har vist interesse for dit firma.

Tjen penge online

Du kan tjene penge online på mange måder. Lav affiliateaftaler, sælg onlineprodukter og SEO-optimer din hjemmeside.

Guiden til din online markedsføring

Få succes med din online markedsføring. Brug viral markedsføring, SEO og onlineannoncer.

Hvordan laver man en hjemmeside?

Skal du købe en ny hjemmeside, eller overvejer du at lave en hjemmeside selv? Læs her, hvad det kræver at få en ny hjemmeside.

Hvordan laver man en blog?

Få inspiration her, før du begynder at blogge.

Find prisen på hjemmesider

Leder du efter pris på hjemmesider? Så læs her, hvad du skal være opmærksom på, så du ikke betaler for mere, end du har brug for.

Hvad er SEO?

Søgemaskineoptimering = SEO-analyse af søgeord, SEO-tekster, korrekt teknik og linkbuikling. Få hele guiden til SEO her.

Få en skabelon til dit nyhedsbrev

Få en skabelon til dit nyhedsbrev, så du både kan sælge gennem nyhedsbreve og fastholde dine læsere samtidig.

Derfor kan facebook og blogindlæg ikke erstatte nyhedsbreve

Få oversigten over fordele og ulemper ved hhv. blogindlæg, facebook og nyhedsbreve. Læs her, hvordan du får de tre kanaler til at spille mest optimalt sammen.

Du skal ikke være bange for at skrive mange nyhedsbreve

Det kræver mange gentagelser at få din læser til at handle. Så længe du deler værdi, kan du sende nyhedsbreve ud tit.

Det kan julekalendere lære dig om markedsføring

Julekalendere bygger på gentagelser og traditioner, og gentagelser sælger. Derfor kan du bygge en markedsføringskampagne op som en julekalender.

Få en uudtømmelig skatliste med ideer til gode nyhedsbreve

Med disse 3 tip vil du aldrig mangle inspiration til, hvad du skal skrive om i dine nyhedsbreve.

For travlt til at tjene penge?

Mange selvstændige falder i den fælde, at de tror, travlhed altid er godt. Gør op med dig selv, hvad du har travlt med. Gavner alle opgaverne dit firma?

Kunden har ingen øvre smertegrænse

Frygt ikke kundens smertegrænse, når du sætter prisen. Er din ydelse attraktiv nok, har kunden ingen øvre smertegrænse. Juster kvaliteten og sæt prisen op.

Hvad er den største fejl, selvstændige begår?

Tag testen og undgå fejlen selv fremover.

Har du ondt af dine kunder?

Du kan ikke tage dig ordentlig betalt, hvis du føler, det er synd for kunden, at han skal betale for din hjælp. Dine kunder har penge, hvis de vil dig nok.

Derfor er høj pris også kundens fordel

Føler du dig grådig, når du tager dig godt betalt? Det behøver du ikke. Høj pris betyder nemlig, at du kan give din kunde en helt anden service og kvalitet.

Vil du også lege med de store?

Følg dine rollemodeller. Hvad har de, som du gerne vil have? Hvordan kan du opnå det samme?

Jo, nyhedsbreve virker også i din branche

Alle brancher kan sælge med nyhedsbreve. Hvis ingen af dine konkurrenter skriver nyhedsbreve, har du endnu større sandsynlighed for at få succes med det.

Måske er nyhedsbreve bedre for dig end pressemeddelelser

Når du har et nyhedsbrev, har du dit eget medie. Derfor anbefaler jeg tit nyhedsbreve fremfor PR.

Hvad kan Egon Olsen lære dig om nyhedsbreve?

Detaljer og planlægning er nøglen til succes med nyhedsbreve. Læg en strategi for, hvad du skal og hvornår. Hav også styr på, hvornår din målgruppe gør hvad.

Fik 700 nye læsere på nyhedsbrevet på få uger

Når du for alvor vil tiltrække mange, nye læsere til dit nyhedsbrev, så gør dig umage med din freebie.

Hvad kan cykelture lære dig om nyhedsbreve?

Når du skal i gang med at skrive nyhedsbreve, skal du lægge en plan, ligesom når du tager på en længere tur. Del opgaven op i delopgaver og kom i gang.

Ja, nyhedsbreve virker – også for dig

Tror du fejlagtigt, at nyhedsbreve heller ikke virker for dig? Så risikerer du at miste den allerbedste markedsføringskanal. For nyhedsbreve virker – sikkert også for dig.

Gør dine nyhedsbreve aktuelle

Sådan gør du dine nyhedsbreve bedre med aktuelle vinkler.

Derfor skal du reklamere for din reklame

Når du har lavet en god freebie til dit nyhedsbrev, skal du huske at reklamere for den. Brug pop pos, reklamer på facebook m.m..

Skriver du også nyhedsbreve til en bred målgruppe?

Brug underlister eller kampagnelister, så du bedre kan ramme en specifik del af din målgruppe. Selekter dine læsere med nye freebies og sælg mere.

Når din konkurrent kan, kan du også

Holder du dig også tilbage for at begynde at skrive nyhedsbreve, fordi det tager tid? Spørgsmålet er, hvad du ellers bruger den samme tid på.

Gæt: Hvad er den næststørste fejl, jeg har begået?

Læs, hvorfor det er en gigantisk stor fejl, hver eneste dag en selvstændig ikke samler tilmeldinger ind til nyhedsbrevet.

“Åh nej. Ikke et nyhedsbrev mere…”

Du skal sende mange nyhedsbreve for at sælge gennem email marketing. Brug denne guide til gode nyhedsbreve.

7 tip til flere læsere på dit nyhedsbrev

Få flere læsere til dit nyhedsbrev. Med flere læsere får du meget mere ud af dine nyhedsbreve. Få 7 nemme veje til at komme godt i gang med email marketing.

Derfor skifter du heller ikke teleselskab

Ja, hvad har teleselskaber at gøre med nyhedsbreve? Læs med her.

Nej, du behøver ikke læse mine nyhedsbreve

Husk at gentage dit budskab i flere nyhedsbreve i træk, for ingen læser alle dine nyhedsbreve. Ram din læser med gentagelser, og få succes med emailmarketing.

Tiltræk drømmekunder med drømmekunder

Få 7 konkrete arbejdsspørgsmål, der sikrer, at dine kundeutalelser understøtter dit salg.

Skræmmer du også dine kunder væk med ”labyrintfejlen”?

Gør det let at være kunde hos dig ved at skrive pris på ydelserne i dine salgstekster.

Skriv, så kunden kan se sig selv

Tag udgangspunkt i kundens hverdag og problemer i dine salgstekster. Vis, du forstår kunden og kender hans verden. Fokuser på det problem, kunden erkender.

Giver du også kunden 10-15 grunde til ikke at købe?

Gør det let for kunden at vælge din vare. Giv ham få og nemme valg og guide ham hen til kasseapparatet.

Fang din kunde med djævlens advokat

Det interessante er ikke, hvorfor kunderne vælger din ydelse, men hvorfor de lader være. Derfor hjælper djævlens advokat dig, når du skriver salgstekster.

Derfor gider dine læsere ikke læse om dig

Læserne vil læse om sig selv, så skriv dine salgstekster ud fra deres verden. Skriv “du” i stedet for “jeg”, hver gang du kan komme til det.

Få dit salg til at eksplodere med to “øer”

Fokuser på læserens smerte og inderste drømme i dine salgstekster og nyhedsbreve. På fagsprog kaldet: Beskriv deres Island of pain og Pleasure Island.

Vil du også gerne skrive om dig selv?

Fokuser på kundens udbytte i dine salgstekster. Selv om kunden også vil vide konkret, hvad han får, er det sjældent selve produktet, men det han får ud af at bruge det, der får ham til at købe.

Bestemmer dine konkurrenter også dine priser?

Find et punkt, hvor du kan være bedre end dine konkurrenter. Så har dine kunder en grund til at betale mere for dig, end de er villige til at betale for konkurrenterne.

Ja, du skal sætte grænser, selv om du mister kunder på det

Med gennemarbejdede forretningsbetingelser signalerer du klart til kunderne, hvad de kan forvente hos dig, og du står bedre juridisk.

Du ved du er selvstændig, når

16 situationer, hvor du tydeligt mærker, at du er selvstændig.

Hvordan udgiver man en bog?

Få overblikket over de forskellige måder, du kan udgive en bog på: Forlagsaftale, book on demand eller selvudgivelse

Byg din salgskampagne rigtigt op – og sælg meget mere

Planlæg din salgskampagne ud fra disse 8 punkter, og sælg meget mere.

Derfor fik Signe ikke succes med Grønnegaard

Hvis du ligesom mig har fulgt dramaerne i Arvingerne søndag aften, har du formentligt også ærgret dig over, at det har været så svært for Signe at drive sin forretning. Men du kan sikkert lære en masse af Signe. For mange af de fejl, hun har begået, siden hun overtog Grønnegaard, er desværre klassiske iværksætterfejl,…

Giver du ikke 3.400 kroner?

Hvis en kunde forsøger at presse dig ned i pris, risikerer du mere end pengene ved at give efter. Læs her, hvad det er.

Kom godt i gang med Iværksætterhåndbogen

Iværksætterhåndbogen af Dorthe Klyvø og Hanne Wick kommer fint omkring mange af de emner, du skal forholde dig til, når du driver en virksomhed.

Undgå de dyre venner

Desværre ser jeg tit, at det er selvstændiges eget netværk, der overbeviser dem om, at de er dyre. Derfor skal du vælge dit netværk og dine rådgivere med stor omhu.

Derfor køber dine kunder ikke

Gennemgå dine ydelser ud fra disse 9 punkter og løsningsforslag, hvis du ikke sælger nok.

Pas på dit mindset og tjen flere penge

Dit mindset afgør, hvor mange penge du tjener. Derfor er det helt essentielt, at du bygger dit mindset op og undgår situationer, der ødelægger det. Og det er vigtigt for din succes, at du har et mindset, der siger, at det selvfølgelig er dig, der bestemmer i din egen virksomhed. For ofte er det største…

Kom i medierne med salami-metoden

Når du står med en god historie, har du sikkert langt mere end en mulighed for at komme i medierne med den. Her kan du se, hvordan jeg folder en historie ud til mange forskellige medier på en af mine PR-opgaver. Historien i sin grundform er: Signe Naessing har udviklet dansemetoden the feel good way…

Truer velgørenhed dit firma?

Er du en af dem, der har det med at give rigtig store rabatter, fordi du har ondt i af din kunde? Så kan du nok tjene en hurtig skilling (eller seddel) ved at læse dette blogindlæg færdig. Lad mig lige starte med at sige, at jeg ikke har noget imod velgørenhed. Men jeg har…

Kan du spare specialhjælp ved at læse en bog eller tage på kursus?

Nogle gange bliver jeg spurgt, om jeg ikke er bange for at overflødiggøre mig selv på grund af mine bøger. Og nej, det er jeg ikke. Selv om jeg er rigtig godt tilfreds med alle mine bøger og synes, de er meget brugbare, så erstatter de ikke mig. Og de giver ikke 15 års erfaring…

Test: Skal du fyre din største kunde?

Tag denne test og find ud af, om du bør overveje at fyre selv din største kunde. Kunden har forhandlet sig til så stor en mængderabat, at det – hvis du skal være helt ærlig – slet ikke er så god en forretning alligevel. Kunden er bevidst om, at han er din største kunde, så…

Sådan redder facebook mig igennem kanvassalg

Lad os lige starte med at slå fast: Nej, det er ikke det sjoveste at ringe kanvassalg. Og ja, det er en rigtig effektiv måde at sælge på. Derfor anbefaler jeg fortsat denne metode. Og ja, det kan være rigtig op af bakke, for nogle dage er alle telefonsamtalerne lunkne, og der er ikke udsigt…

Derfor må du aldrig være den bedste

Synes du, det er fedt at køre hjem fra et netværksarrangement, hvor du har fået mange spørgsmål om lige præcist det, du er rigtig god til? Elsker du at skrive blogindlæg, så din målgruppe og dine konkolleger bliver bekræftet i, at du er rigtig god? Nyder du at få spørgsmål indenfor dit område på mail…

Jeg mister også kunder…

… når jeg fastholder min pris. I hvert fald på den korte bane. Oplever du nogle gange, at potentielle kunder siger, at du er for dyr nævner, at de kan få din ydelse billigere hos en anden vælger dig fra? Så er du ikke alene. Det sker for os alle. Hvis jeg aldrig oplevede, at…

Når lysten driver virksomheden i sænk

For mange selvstændige er lysten, motivationen og passionen ofte det, der driver forretningen. Og sådan skal det også være. For de allerfleste virksomheder har perioder, hvor det er lidt op ad bakke, og hvis vi ikke er dybt passionerede om det, vi laver, tror jeg simpelthen ikke på, at vi også i disse tunge perioder…

Er du klemt inde i en meget lille niche

Mantraet har længe lydt: Find din niche, og det er isoleret set også en god ide. For kunden har en særlig grund til at handle hos dig, hvis du sælger noget, som du er særlig dygtig til, selv om du måske er dyrere end andre. Men nogle gange møder jeg selvstændige, der er så specialiserede…

Hvis du ikke vil have mig – så slå op

Hvem kender ikke følelsen, lige før en kæreste slår op? Tankerne om hvor hans fokus er hvorfor det er så svært at lave langsigtede planer med ham hvorfor han ikke ringer tilbage Nogle gange forsøger du at forklare hans mentale fravær og halvdårlige humør med, at han er stresset på arbejde, og du prøver at…

Er det moralsk forkert at tage penge fra kunderne?

Uha, hvor jeg møder mange selvstændige, som udstråler, at de har det ligefrem skidt med at tage imod penge fra deres kunder. Den anden dag fortalte en selvstændig, som fungerer som kundernes mellemled til større firmaer, at hun aldrig ville have, at kunderne kom til at betale mere for at have hende med ind over,…

Med familien som markedsføringsafdeling

Jeg kan forstå, at mange selvstændige har familiemedlemmer med evner i diverse retninger. Især kan jeg forstå, at mange har fætre, der er gode til hjemmesider, børn der kan læse korrektur og bekendte, der ”har et godt øje for” grafisk arbejde. Og slet ikke at forglemme, hvor mange familiemedlemmer, der er gode til at fotografere.…

Fyldt kalender … med opgaver til halv pris

For mange selvstændige er det store ønske en fyldt kalender. Og mange knokler endog meget hårdt for netop at få fyldt denne kalender op. For en kalender, der er fyldt med opgaver, er også både en god forretning, og den vidner om en dejlig arbejdsdag, fordi de fleste af os formentligt hellere vil løse opgaver…

Nej! Du kan ikke drive en professionel virksomhed med en hotmail

Jeg ville egentligt ikke skrive dette blogindlæg! Fordi jeg tænkte, at det da ikke kunne passe, at der var behov for det. Jeg havde sikkert bare set et par uheldige mailadresser… Begynder lige med en indrømmelse: Da jeg selv oprettede min virksomhed for snart seks år siden, havde jeg også en gmail. Og den havde…

Myten om Google Ads

Bloggen er dit eget medie

Nej, jeg er ikke ekspert – i noget som helst

Jeg lever af ord og af at bruge ordene, så de giver stor mening. Derfor bryder jeg mig ikke om, når nogen misbruger ord. Og jeg er bange for, at et ord som ”ekspert” er ved at dø. Ikke fordi det forsvinder ud af vores sprog – tværtimod. Men fordi det bruges så tit, at…

Brug nyhedsbrevet som motivation, når du ringer kanvassalg

Når folk hører, at jeg har 4200 læsere på mit nyhedsbrev, bliver de tit lidt misundelige. Når de hører, at jeg ringer kanvassalg som en af mine salgsmetoder, ser de ud som om, de har medlidenhed med mig. Sandheden er, at nyhedsbrevet og kanvassalg er to sider af samme sag. Kanvassalg er en af mange…

Forbered dig før interviewet

Kender du det? Pludselig er interviewet slut, og hvad var det lige du fik sagt? Tiden gik hurtigt, og du fokuserede på at besvare journalistens spørgsmål bedst muligt, og så fik du ikke lige sagt det, der var allervigtigst for dig. Især hvis du bliver interviewet live, går det hurtigt, og du får ikke mulighed…

Min bog om salg bliver født

Min tredje bog Selvstændiges guide til flere penge er netop udkommet. Denne bog om salg har været længere tid undervejs end de andre bøger God kommunikation for selvstændige og God kommunikation i foreningen. Min bog om salg har ligget i min mave, næsten lige siden jeg fik mit momsnummer. Dengang vidste jeg det bare ikke.…

Del din vare op i mindre bidder

Indrømmet: Det er federe at sælge for 20.000 kroner end at sælge for 5.000 kroner. Men nogle gange kan varen til de 5.000 kroner være første skridt på vejen til de 20.000 kroner. Derfor er det vigtigt også at have varer i den billigere ende. Her i foråret fik jeg en ny kunde. Hun købte…

Brokkemetoden – din vej til succes

(Satirisk indlæg) Føler du dig ofte utilfreds? Går du tit og småbrokker dig uden rigtigt at få brokket igennem? Så har du netop nu muligheden for at opnå konsensus og lære at bruge dit brok konstruktivt, så du når dine mål og får det liv og den succes, du har fortjent. Lær at tage ejerskab…

Når loven om X-factor er værre end Janteloven

For en måned siden skrev jeg mit mest læste blogindlæg Fuck Janteloven og kys succesen velkommen. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på Loven om X-factor, (som jeg af hensyn til ophavsretten ikke må linke til. Du kan søge “Genindfør Janteloven” på Jyllandspostens hjemmeside). Og jeg fristes til at give skribenterne ret i, at…

Fuck Janteloven og kys succesen velkommen

Jeg praler gerne. Og vil gerne citeres for, at jeg har opnået den succes, jeg har, fordi jeg er flittig og dygtig. Men i Jantelovens Danmark er det mere legalt at sige, at det skyldes held. Jeg vil ikke bøje mig for den Jantelov. Jeg vil gerne stå ved, at når det går mig godt,…

Er journalisterne bare vildt dovne?

Dette spørgsmål får jeg tit på mine kurser. Og jeg kan sagtens forstå, at jeg får spørgsmålet, for jeg plejer at sige, at kursisterne skal lave alt forarbejdet selv, så det er nemmest muligt for journalisterne at skrive historien. Jeg tordner også gerne, at kursisterne skal være klar til tage deres telefon hele tiden, hvis…

“Penge er ikke vigtige, fordi de er penge…

…Penge er vigtige, fordi de giver spillerum” Sådan lyder det blandt andet i Sussi Biancos forord til min kommende bog Selvstændiges guide til flere penge. Så sandt så sandt. Når jeg igen og igen hører mig selv snakke penge med andre selvstændige, er det sådan set ikke, fordi jeg går op i om de har…

Inkompetent og ligeglad med kunderne

Ville en virksomhed nogensinde beskrive sig selv sådan? Nej vel. Derfor er der ingen grund til at beskrive sig selv med de omvendte ord i sit salgsmateriale. Altså ”Vi er dygtige og fokuserer på vores kunder”. I samme kategori har vi: Vi er professionelle Vi tager individuelle hensyn Vi vil gøre en forskel Vi er…

Her og nu er kanvassalg mest effektivt

(Siden jeg har skrevet det her blogindlæg, har meget ændret sig. Pt. anbefaler jeg kun kanvassalg til virksomheder, der har akut brug for kunder eller går efter en meget snæver kundekreds) Hvad vil du helst: Ringe til en masse mennesker, der ikke har vist interesse for at snakke med dig Forsøge at komme forbi deres…

Sådan styrer du journalisten

Jo mere du tager kontrol over det budskab, du gerne vil i pressen med, jo større chance har du for, at journalisten skriver det, du gerne vil have. Brug en præcis overskrift Hvis du har skrevet en præcis overskrift (som journalisterne kalder en rubrik), har du stor chance for, at den arbejder ubevidst i hovedet…

Ville du betale for dig selv?

Jeg møder med jævne mellemrum selvstændige, der både har svært ved at fastholde deres egen pris og samtidig vægrer sig ved at betale cirka samme pris for hjælp hos andre. Og hvis du ikke selv er villig til at betale lad os sige 1000 kroner i timen for, at andre kan hjælpe dig, kan jeg…

Ukendt kilde har en holdning

Jeg taler nogle gange med folk, der gerne vil i medierne med en holdning. Og det er oftest svært at få redaktionel tekst alene på det. Med mindre du er kendt i forvejen, eller holdningen er meget kontroversiel. Holdninger hører oftest til i læserbreve og kronikker. Historietypen ”Ukendt kilde har en holdning” er i familie…

Bare du er god, kan du sagtens koste mange penge

Nogle biler koster 5.000 kroner. Andre koster over 1 mio. kroner. Det skal du have i baghovedet, hver gang du overvejer, om du er for dyr. Især hvis du bliver i tvivl, om du er din pris værd, og hvordan du eventuelt kan tillade dig at være så meget dyrere end dine konkurrenter. Jeg tvivler…

Derfor er PR-konsulenten også djævlens advokat

Har lige talt med en kollega, der sad med en PR-opgave, hvor flere ting var gået galt. Hun havde skrevet en pressemeddelelse med flere forskellige historier Hun brugte en anonym kilde Hun refererede til en undersøgelse, men præsenterede ikke undersøgelsen Og som regel når man er lidt usikker på, hvor man er på vej hen,…

Derfor skal du gøre journalistens arbejde

På mine PR-kurser undrer kursisterne sig tit, når jeg fortæller, at de skal gøre det så let som muligt for journalisterne at skrive netop deres historier. For hvad får journalisterne lige deres løn for? Og hvad laver de da hele dagen inde på den redaktion? De allerfleste journalister har rigtig travlt. Nogle er selvfølgelig også…

PR virker – men ikke altid med det samme

Kunne det ikke være fedt med en markedsføringskanal, hvor du bare skulle udstilles en gang, og så var sejren i hus? Alle kunderne kom af sig selv, fordi de havde set dig denne ene gang, og de var alle sammen så glade for din hjælp, at du fremover kunne leve af deres anbefalinger? Jo tak.…

Brug dine sekundære historier

Du har sikkert en masse historier, du kæmper for at få i pressen. Men højst sandsynligt har du også en masse andre historier, du vil kunne komme i pressen med næsten uden at skulle gøre noget. Journalister leder hele tiden efter cases til alt muligt: Sådan opdrager jeg min hund Sådan får jeg tid til…

Målret din historie til flere medier

I denne uge udkom min anden bog God kommunikation for selvstændige – Vejen til flere kunder, så jeg har været ved at lave PR for mig selv. Jeg har været i kontakt med omkring 30 forskellige medier, og det er allerede begyndt at kaste omtale af sig. I mandags var jeg i Smutvejen på P4,…

Jeg vil hjælpe dig med at tjene mange penge

Min kommende bog Selvstændiges guide til flere penge havde længe ulmet i min mave, før jeg begyndte at skrive den. Jeg vidste, der var et behov: • Mit fantastiske netværk har stillet mig spørgsmål om salg og priser, næsten siden jeg startede som selvstændig, • Jeg synes, at det er frustrerende og meningsløst, at så…

Og hvad synes jeg så selv om kanvassalg?

Jeg er helt på det rene med, at de færreste selvstændige fik deres momsnummer for at arbejde med salg. Med mindre salgsrådgivning nu er en del af det, du sælger. Og når man, som jeg, senere på året udgiver en bog, der blandt andet handler om kanvassalg, er det vel ikke utænkeligt, at nogle spørger,…

Tilmelding nummer 3000 på mit nyhedsbrev om PR

For to år siden udgav jeg mit første nyhedsbrev. Dengang var der under 100 på listen. Nu har jeg netop fået tilmelding nummer 3000, og sagt i al beskedenhed er jeg selv ret imponeret over, at jeg har tiltrukket så mange. Jeg vil gerne fortælle dig, hvad jeg har gjort, så du også kan tiltrække…

Læserne forsvinder, når journalisterne bliver for gode venner med kilderne

Fra tid til anden møder jeg folk, der fortæller om, hvor let det er at komme i pressen med lige præcist det, de allerhelst vil i pressen med: Enten det er for at rose deres egen virksomhed eller gøre reklame for, hvad deres forening tilbyder. Der er ikke noget i vejen med, at folk gerne…

Hvad er forskellen på en artikel og en pressemeddelelse?

Jeg oplever tit, at mine kunder og kursister har svært ved at se forskel på en artikel og en pressemeddelelse. Derfor vil jeg gerne skitsere forskellen her. Den vigtigste forskel er, hvad man vil opnå ved at fortælle historien. Journalister skriver en artikel ud fra, hvad der er relevant og vedkommende for læserne. Og stiller…

Kuglepenshistorien startede for tre år siden

For tre år siden var jeg til et netværksarrangement, der skulle vise sig at gå over i historien. Jeg mødte Lis Hartvig Holm, indehaver af firmaet logocare, der sælger reklameartikler. (Hvis du ikke har hørt denne historie før, kan du enten læse e-bogen eller blogindlægget) Dengang jeg forelskede mig i Lis´ fine kuglepen, havde jeg…

Vil du bruge andre kilder end dig selv?

Nogle gange kan det være en fordel, at andre end virksomhedsejeren udtaler sig. Hvis historien eksempelvis handler om en ny måde, du er begyndt at løse et problem på, kan det sagtens være, at det vil være lettere for dig at få journalisten til at skrive om dem, du har løst problemet for. Og fokusere…

Fokuspunkter, når du taler med journalisten

Ring hurtigt tilbage til journalisten Hvis en journalist har kontaktet dig skal du hurtigst muligt vende tilbage til ham. Ellers finder han måske en anden kilde. Vil journalisten aftale et interview med dig, så spørg, hvornår det passer ham bedst. Vis at du er fleksibel, for nogle gange skal det gå meget stærkt. Har I…

Smid hvad du har i hænderne, når pressen ringer

Vejen til pressens eftertragtede spalter kan starte mange steder. På mine PR-kurser underviser jeg i den slagne vej: Find den historie du gerne vil i pressen med og fokuser på AVIS-kriterinerne, så journalisterne også har lyst til at bringen historien. Herefter skriver du en kort pressemeddelelse og ringer til en journalist – og du skal…

Gør det du er god til

Har lige afleveret God kommunikation for selvstændige, som er min anden bog. Mange er imponerede over, at jeg kan skrive en bog på en måned (ren skriveproces – selve redigeringen tager betydeligt længere tid, da jeg her er afhængig af, hvornår alle andre har tid til at kigge på min bog. De har sjovt nok…

Verdens bedste netværk

Jeg er simpelthen så imponeret over mit netværk. For godt fire år siden, hvor jeg egentligt ikke havde fået mit momsnummer endnu, var der et par venlige sjæle, der sagde, at jeg skulle få mig et netværk. Så gik det hele meget bedre. Og jeg tager gerne imod et godt råd, når jeg får et, så…

Ny bog på vej

Min første bog ”God kommunikation i foreningen” havde ikke mange uger på bagen før jeg blev inspireret til en til. Jeg møder jo lige så mange selvstændige som foreningsaktive i mit arbejde. Og især på mine gratis PR-kurser havde jeg det lidt mærkeligt med, at jeg kun havde skrevet en håndbog, der var målrettet den…

Så er det nu – agurketiden er lige om lidt

I juli og starten af august er det meget lettere at komme i pressen end resten af året. I hvert fald nu hvor der ikke blev udskrevet valg. Ellers havde mediesituationen set helt anderledes ud. Folketinget er på ferie, og der kommer langt færre, nye undersøgelser og andet spændende end i resten af året. Derudover…

Hurra for de gode ideer

For noget tid siden blev jeg kontaktet af Autismeforeningen, der havde en rigtig god ide. De ville holde en auktion på Lauritz.com og ville høre, om jeg ville give en donation. Og selvfølgelig ville jeg det. For jeg er vild med, når folk får nogle rigtig gode ideer. Jeg donerede en times rådgivning til en…

Det er fedt at være gratis

Nogle gange siger folk, at jeg er en dyr dame. Det må de gerne sige, for jeg tror på, at kvalitet koster. Og at det sælger. Det er min kuglepenshistorie et levende bevis på. I øvrigt dyr i forhold til hvad? Jeg har ikke de laveste timepriser i branchen – langt fra, men når jeg…

Godt i gang med rådgivning

Her i 2011 er jeg slået igennem med at sælge mine forskellige rådgivningsforløb, og jeg bliver mere og mere overbevist om, at der er et stort behov. Jeg sælger forskellige rådgivningsforløb: Hvordan kommer du i pressen? Hvordan kan du styrke teksten og opbygningen på din hjemmeside? Hvordan kan du styrke din gennerelle kommunikation? Hvordan kan…

Det kører for kuglepennen

Der sker så meget godt i Majbritt Lund-kuglepennens liv, at jeg lige vil lave en opdatering om mit hjertebarn. I slutningen af januar måned var jeg til åbningskonference i anledningen af Det europæiske år for frivilligt arbejde. Det var en dejlig dag, og jeg mødte heldigvis mange mennesker, der var interesseret i min kommende bog…

Tænk at jeg fik omtale på kun et AVIS-kriterium

Længe har jeg undervist i, at jo flere AVIS-kriterier, man opfylder og jo bedre, des større chance har man for at få omtale. (AVIS står for Aktualitet, Identifikation, Identifikation og sensation). Og hvis man kun opfylder et kriterium, skal man gøre det rigtig godt. Derfor er det også med en hvis stolthed, jeg kan konstatere,…

Glæder mig til møde om markedsføring af min bog

Om 14 dage skal jeg til møde på Forlaget Frydenlund, hvor vi skal tale markedsføring af min bog (om kommunikation i de frivillige foreninger). Det har jeg glædet mig til, stort set siden jeg jeg afleverede bogen i slutningen af september. Jeg har flere gode ideer: Konkurrence i mit nyhedsbrev, hvor deltagerne kan vinde et eksemplar af…

Har du nogen gode ideer til alternativ markedsføring?

…Så hører jeg rigtig gerne fra dig! Jeg er selv vild med de skæve påfund og vil gerne lave endnu flere. Udover de gængse markedsføringskanaler som hjemmeside og nyhedsbrev, har jeg selv erfaring med følgende: Markedsføringsfirma og piccolone, der ringer rundt og får udvalgte målgrupper tilmeldt mit nyhedsbrev – på helt lovlig vis Klassikeren omkring Majbritt Lund-kuglepennen, som…

Hvornår er der tale om frivilligt arbejde?

I forbindelse med min bog, som nok kommer til at hedde “Få flere medlemmer med god kommunikation”, er jeg kommet lidt i tvivl om, hvornår man definerer, at man laver frivilligt arbejde. For arbejde uden løn kan jo tage mange ansigter. Jeg er medlem af bestyrelsen i min ejerforening og lægger derfor en stribe af…

Så blev bogen afleveret

I går søndag den 26. september klokken 14.29 sendte jeg manuskriptet til min bog ”Styrk foreningens kommunikation” af sted til forlaget Frydenlund. Bogen er en håndbog til de godt 100.000 frivillige foreninger og organisationer, vi har i Danmark, om, hvordan de kan blive bedre til at kommunikere via pressen medlemsbladet hjemmesiden facebook nyhedsbrevet aktivt og…

Hvorfor blev Majbritt Lund-kuglepennen så populær?

Jeg har fået mit yndlingsspørgsmål: Når der har været reklamekuglepenne, helt fra før jeg blev født, hvorfor har Majbritt Lund-kuglepennen så fået så meget opmærksomhed? Jeg tror, det er et miks af en række heldige omstændigheder: Ægte begejstring Før jeg fik mit første læs kuglepenne, havde jeg jo aldrig tænkt, at der skulle blive sådan…

Glæder mig til at holde gratis PR-minikurser

Glæder mig til at holde endnu et par gratis PR-kurser. I september måned både i Århus og på Frederiksberg På kurserne vil jeg gennemgå følgende: Hvad er en god historie set med en journalists øjne? Hvordan vinkler du dit budskab, så det bliver en historie, pressen har lyst til at bringe? Hvordan arbejder pressen, og…

Derfor er jeg så vild med facebook

Jeg var længe den største skeptiker mod det der, de kaldte facebook. For hvorfor skulle jeg vide, hvad mine tidligere klassekammerater skulle have til aftensmad? Men jeg havnede der alligevel og erklærer helt åbent, at jeg tog fejl. For især som selvstændig er der en række muligheder på facebook, som jeg nødigt vil være foruden…

Iværksættermesse here I come

Er ved at gøre klar til årets iværksættermesse, hvor jeg de sidste to år har fungeret som frivillig PR-rådgiver for iværksætterne. I år får jeg endnu en kasket på. Her skal jeg også repræsentere mit eget firma på La Oficinas stand. La Oficina er det kontorfællesskab, hvor jeg har drevet mit firma de sidste to…

Skriv dit søgeord og tryk ENTER