Imponeret over, at en SEO-bog kan være så god

Har netop læst Mikkel deMib Svendsens nye Grundbog i SEO og er meget positivt overrasket.

Bogen er overskuelig, så du kan enten bruge den som et opslagsværk eller læse hele bogen fra ende til anden, som jeg gjorde.

Den kommer omkring alle discipliner om SEO. Teknik, tekster, linkbuilding og meget mere. Den er så grundig og detaljeret, at der også var flere brikker, der faldt på plads for mig indenfor den SEO-disciplin, der udgør den primære del af mit firmas virke, nemlig SEO-teksterne.

Samtidig fik jeg en grundig gennemgang af alle de mange og vigtige dele af SEO, jeg ikke selv arbejder med, men gerne vil have styr på, fordi de ligger så tæt op ad SEO-teksterne. Derfor kan jeg nu rådgive mine kunder meget bedre end tidligere.

Undervejs viser Mikkel med grundige skærmbilleder, hvordan man udfører de forskellige opgaver, som han anbefaler. Samtidig kommer han med anbefalinger til forskellige SEO-redskaber. Flere af dem har jeg selv undersøgt for nyligt, fordi jeg overvejede at skifte over til dem. Og desværre for SEO-redskabsproducenterne må man sige, at Mikkel formåede at overbevise mig om, hvornår det ville være en fordel at bruge det ene værktøj frem for det andet langt bedre end deres egne markedsføringsafdelinger.

Du kan sagtens læse bogen og få en masse ud af den, selv om du er forholdsvis ny i SEO. Men spørgsmålet er, om det er smart. For bogen er så gennemarbejdet, at der også er ny og relevant viden for selv de mest garvede SEO-konsulenter. Derfor tænker jeg, at den kan virke unødigt tung for læsere, der skal til at lære SEO fra bunden. Samtidig er der så mange anbefalinger, at jeg kan frygte, at nybegyndere vil få meget svært ved at vurdere, hvilke af anbefalingerne der vil være de mest oplagte at sætte i værk. Og jeg ved af erfaring, at et område som SEO er så omfattende, at man er nødt til at starte på et lavere niveau og forstå grundessensen, før man går videre til de mere avancerede metoder, for ikke at komme til at bruge dem uhensigtsmæssigt.

Så kender du ikke ord som søgeordsanalyse, linkbuilding og dublicate content, anbefaler jeg, at du begynder med min egen e-bog Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger. Den kan du få for en mailadresse. Har du til gengæld styr på de ord og måske også ord som SEM, mobile first, above the fold, url, CMS, redirects og local SEO, ja, så er Mikkel deMib Svendsens nye bog lige noget for dig. Du kan læse light-udgaven her.

Til info får jeg intet henvisningsfee for at omtale bogen. Men jeg ved, at mange af mine læsere kan komme til at ligge meget bedre på Google efter at have læst den.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER