SEO-tekster, der sælger dig på Google. Få SEO-optimering nu

Vil du have gode SEO-tekster, så dine kunder finder dig på Google?

Så lad en SEO-konsulent som mig skrive dine SEO-tekster med de rette søgeord, så din hjemmeside lettere bliver fundet af søgemaskinerne.

Hvis du ligger øverst på Google på nogle af de attraktive ord, kan du let fordoble den samlede trafik på hele din hjemmeside. Derfor kan SEO optimering løfte din samlede online markedsføring radikalt.

En af fordelene ved SEO markedsføring er, at dine SEO-tekster arbejder for dig i lang tid fremover, bare du (eller jeg) har skrevet dem en gang.

Selv ligger jeg nummer to på ordet ”pressemeddelelse” på en tekst, jeg skrev i 2010. Et ord, som 2400 søger på hver måned. Herudover opnår du, at potentielle kunder kontakter dig, netop når de har brug for din ydelse.

Vil du også have de fordele, så læs her, hvordan jeg kan hjælpe dig:

SEO-tekster, der topper på Google

Som SEO-tekstforfatter laver jeg en SEO-analyse af, hvilke søgeord der er flest søgninger på. Herefter drøfter vi sammen, hvilke søgeord du prioriterer, alt efter hvilke ord der vil give dig den bedste forretning og hvor stor konkurrence, der er på de forskellige ord. (Du kan selvfølgelig også lave SEO-strategien selv. Nederst på den her side, kan du se, hvordan du gør og læse mere om, hvad SEO er).

Jeg skriver dine SEO-tekster på baggrund af interview med dig og eventuelle tekster, du har i forvejen. Herefter redigerer jeg teksterne ud fra din feedback, så vi sikrer, at indholdet i SEO-teksterne er korrekt og matcher dig og din virksomhed sprogligt. Ved større opgaver giver du også feedback undervejs.

I mine SEO-tekster skriver jeg de gode søgeord(keywords) naturligt ind i webteksten, så din hjemmeside både bliver læst af søgemaskinerne OG af dine potentielle kunder.

Dine SEO-tekster får selvfølgelig gode metabeskrivelser, der lokker brugerne ind på netop din hjemmeside og forbi konkurrenternes:

  • Titel, som ses øverst i fanebladet på hjemmesiden og på Googles søgeresultater
  • Description, som er en mere uddybende tekst end titlen, som også vises på Googles søgeresultater

Hvorfor vælge SEO-tekster netop hos mig?

Et rigtig godt spørgsmål. Du skal købe dine SEO-tekster af mig, hvis du udover at blive fundet på Google også vil have SEO-tekster, der sælger, informerer dine potentielle kunder og tiltrækker med relevant indhold.

Min journalistuddannelse gør, at jeg ikke kan skrive en SEO-tekst, der kun er attraktiv for søgemaskiner. Og jeg ved, at SEO-tekster også kan være gode tekster samtidig. Som eksempelvis den SEO-tekst, du læser nu.

Jeg

  • har skrevet 4 bøger om salg og kommunikation, herunder søgemaskineoptimering
  • har hele tiden for øje, at du selvfølgelig også skal tjene penge på de ydelser, du sælger gennem SEO-teksterne
  • har taget diverse relevante kurser og enetimer i online markedsføring
  • følger løbende med i de ændringer, Google laver
  • underviser i SEO

Hvad koster SEO tekster?

Mine priser for SEO-optimerede tekster varierer efter opgavens omfang.

Jo flere SEO-tekster, du bestiller på en gang, jo bedre pris kan du få.

Typisk begynderne priserne omkring 2.500 kroner eks. moms per SEO-tekst på 3-500 ord, hvis du har et af mine klippekort. Eksempelvis hvis jeg skal skrive hele din hjemmeside igennem i forbindelse med søgemaskineoptimeringen.

Du er altid velkommen til at ringe og få et kvarters gratis rådgivning. Ring på 27 12 11 14 eller send mig en mail.

Du kan eventuelt få mig til at teste, hvor mange der søger på bestemte ord, og hvor godt du ligger på de attraktive ord nu.

Kontakt mig og få gode SEO-tekster

Du kan læse mere om SEO her

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er helt overordnet alt det, du kan gøre for at sikre, at det er din hjemmeside, der bliver vist øverst på Google.

Udover at skrive gode SEO-tekster (eller få mig til det) er det rigtig effektivt at blogge, fordi regelmæssige blogindlæg sender et signal til Google om, at du har en levende side. Især hvis dine blogindlæg også er søgemaskineoptimerede. Men teksterne gør det ikke alene. For at få gode resultater på Google, skal din hjemmeside også rent teknisk være i orden.

Hvad betyder SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og på dansk søgemaskineoptimering.

Hvad er SEO-tekster?

En SEO-tekst er en tekst, der er skrevet særligt med henblik på at blive fundet af Google.

Hvordan virker SEO-tekster?

Helt kort fortalt:
Når nogen søger efter eksempelvis “SEO-tekster” på Google, viser Google i prioriteret rækkefølge de sider, som Google vurderer, er mest interessante for læseren. Google vurderer dette ud fra, om ordet “SEO-tekst” indgår i hjemmesideteksten, og om det indgår naturligt. Og Google ser nu i stigende omfang også på, at du har skrevet en god tekst, der gør læseren klogere.

Hvor vi SEO-tekstforfattere for år tilbage fokuserede på at skrive til maskiner, er fokus nu at skrive nogle saglige tekster, som mennesker har lyst til at læse. I dag bliver vi straffet for søgeordsspam, som vi tidligere blev belønnet for, fordi det er irriterende at læse en tekst, hvor det samme ord bliver gentaget for gentagelsens skyld.

Du har større sandsynlighed for, at Google viser en SEO-tekst om “SEO-tekster”, hvis du eksempelvis supplerer med ord relaterede søgeord som i dette tilfælde kunne være “hjemmeside”, “Google” m.m., fordi de bakker op om ordet “SEO-tekst”.

Grundreglen er et søgeord per side. For at det bliver let at afkode, hvad siden handler om.

Derfor har hver url sin egen tekst. (En url er den specifikke adresse for SEO-tekstens placering på din hjemmeside. Eksempelvis er urlen for den her side https://www.majbrittlund.dk/seo-tekster/).
Men du kan også sagtens opleve, at du kommer til at ligge godt på et af de relaterede søgeord, som du måske kun har brugt få gange. Det afhænger af, hvor godt dine konkurrenter har arbejdet med det specifikke ord.

I dag er længden på en SEO-tekst også et parameter. Hvilket er en af flere grunde til at den her tekst er omkring 1800 ord.

Google ser også på, om siden har mange besøgende, hvor længe de besøgende bliver på sitet, og især om mange linker til sitet. Links fungerer nemlig som en anerkendelse af siden og bekræfter derfor Google i, at din side er værd  at vise øverst.

Lige sådan med læserne. Forsvinder de hurtigt fra din side igen, sender de et signal til Google om, at de ikke fandt det, de søgte på din side. Og hvorfor skulle Google så fremhæve siden?

Du kan også øge din placering på Google med intern linkbuilding. Altså hvor du linker mellem dine egne undersider. På den måde gør du det nemlig lettere at navigere på hjemmesiden for både Google og mennesker.

Google ændrer sine algoritmer løbende, hvorfor det kan være svært kontinuerligt at ligge øverst på søgeresultaterne. Det kræver, at du følger med i, hvad Google nu fokuserer på i SEO-tekster.

Mange vælger at få en SEO-konsulent til at skrive og opdatere SEO-teksterne for at slippe for at skulle følge med i denne udvikling. Men en ting er sikker: For hver gang Google har opdateret sine algoritmer, er værdien af gode tekster steget.

Søger du teknisk hjælp fra et SEO-bureau?

Som tidligere nævnt skal teknikken være i orden, for at du får mest ud af dine SEO-tekster. Derfor er det en stor fordel at få en SEO-ekspert til at lave en SEO-rapport, så du kan se, om dine placeringer på Google kan forbedres ved at justere på teknikken. Du kan også bruge rapporten til at vurdere, om du skal have lavet nogle tekniske ændringer, før nye SEO-tekster bliver lagt på.

En lille ting, der har stor betydning for dine placeringer på Google, er loadingtiden for din hjemmeside. Andre gange kan en lille teknisk detalje betyde, at Google slet ikke finder din hjemmeside, så SEO-rapporten kan være godt givet ud.

Jeg taler desværre lidt for tit med nogen, der har fået det indtryk, at deres SEO-konsulent kan ”justere ikke-søgemaskineoptimerede tekster teknisk”, så de bliver søgemaskineoptimerede. Det kan han ikke. Men teknikken understøtter de gode SEO-tekster. Derfor skal teknikken være i orden.

I 2015 begyndte Google at slå hårdt ned på alle hjemmesider uden responsivt design. Altså hjemmesider, der ikke tilpasser sig smartphones, tablets og iPads. Netop fordi Google vil give læserne de bedste oplevelser. Og en hjemmeside uden responsivt design er enormt svær at læse på en telefon. Derfor: Skulle du have en hjemmeside uden responsivt design, er det prioritet 1 at få den ændret.

Læg en SEO-strategi

Når du vil arbejde med din søgeoptimering, er det vigtigt, at du lægger en grundig strategi. I sig selv er det ikke svært at skrive en SEO-tekst. Det svære er at få det samlede puslespil til at passe, så kunderne lander på de rette undersider på hjemmesiden. Og så du kan arbejde bedst muligt med intern linkbuilding.

Første skridt er at finde de ord, mange søger på på Google. Google har lavet et fantastisk SEO værktøj, kaldet ”Søgeordsplanlægning”. Her kan du se, hvor mange der søger på et bestemt ord hver måned.

Her vælger du de attraktive søgeord og noterer dem i to kategorier. De søgeord, der indikerer, at læseren er i købsfasen skal bruges på dine salgssider. Andre søgeord viser, at læseren er i gang med sin research, og de søgeord er rigtig gode til blogindlæg. Eksempelvis ”Hvad betyder SEO?”

På den måde kan du bedst tilrettelægge din tekst ud fra, hvor kundens fokus er, mens han søger. Og får du en læser i researchfasen ind på din blog, kræver det ikke meget at få ham tilmeldt dit nyhedsbrev. Så har du kontakten med ham, til han bliver klar til at købe.

Lav en prioriteret liste over søgeordene til salgssiderne og skriv dem. Herefter kan du supplere med gode blogindlæg, hvorfra du linker til salgssiderne, når det er relevant.

Fremover kan du løbende skrive nye googleoptimerede blogindlæg og salgssider, når du har et hul i kalenderen.

Har du brug for hjælp til SEO?

Så ring 27 12 11 14. Husk de første 15 minutter er gratis.

Hvis du gerne vil lære at skrive dine SEO-tekster selv, kan du enten komme på et af mine SEO-kurser eller få individuel vejledning.

Få hjælp til SEO-tekster

Skriv dit søgeord og tryk ENTER