Med SEO-tekstforfatning sælger dine tekster - og bliver fundet på Google

Professionel SEO-tekstforfatning, når dine SEO-tekster skal arbejde effektivt for dig:

Helt kort:

  • 95 % af danskerne foretrækker Google fremfor andre søgemaskiner
  • 70 % af dem, der søger på Google, klikker på SEO-tekster frem for Google Ads

 

Hvis du ligger øverst på Google på nogle af de attraktive ord, kan du let fordoble den samlede trafik på hele din hjemmeside. Derfor kan SEO-optimering løfte din samlede online markedsføring radikalt.

En af fordelene ved intelligent SEO-markedsføring er, at dine SEO-venlige tekster konsekvent arbejder for dig mange år fremover, bare du har skrevet dem en gang. Eller har fået dem skrevet af en professionel SEO-tekstforfatter.

Med SEO-artikler opnår du, at potentielle kunder opsøger dig, netop når de har brug for din ydelse. Modsat andre markedsføringsformer hvor du skal blive ved med at påvirke kunden, til han bliver klar til at købe.

  • Hvad er SEO og SEO-tekster?

    SEO står for søgemaskineoptimering, der betyder at optimere hjemmesiden for at gøre det attraktivt for Google at vælge netop den, når nogen søger på et specifikt søgeord på søgemaskinen.

    Flere hundrede parametre spiller ind for, hvilken side Google vælger. En af de allervigtigste er, om den specifikke landingsside giver læseren et godt svar på sin søgning. Samtidig skal siden være skrevet, så det er let for Google at registrere, hvad siden handler om.

    Derfor arbejder vi SEO-tekstforfattere ud fra: En SEO-tekst – et søgeord.

    Nederst på denne side kan du læse, hvordan vi skriver SEO-artikler og lægger en effektiv SEO-strategi. Du kan bruge samme model i dit SEO-arbejde.

Vil du også have de fordele ved SEO-tekstforfatning? Så læs videre

Konkurrencen er hård på mange af de attraktive søgeord. Så du har tit brug for professionel tekstforfatning.

Som SEO-tekstforfatter laver jeg en SEO-analyse af, hvilke søgeord der er flest søgninger på. Herefter drøfter vi sammen, hvilke søgeord du prioriterer, alt efter hvilke ord der vil give dig den bedste forretning og hvor stor konkurrence, der er på de forskellige ord. Du kan selvfølgelig også lave SEO-strategien selv. Nederst på den her side, kan du se, hvordan du gør og læse mere om, hvad SEO er.

Jeg skriver dine tekster på baggrund af interview med dig og eventuelle tekster, du har i forvejen. Herefter redigerer jeg teksterne ud fra din feedback, så vi sikrer, at indholdet er korrekt og matcher dig og din virksomheds tone of voice – og din målgruppe.

I mine SEO-venlige tekster skriver jeg de gode søgeord (keywords) intelligent ind i webteksten, så din hjemmeside både bliver læst af søgemaskinerne og af dine potentielle kunder. For du vinder intet på at ligge øverst på en SEO-tekst, der ikke kan sælge.

Teksterne får desuden optimerede metatekster, der får læserne ind på netop din hjemmeside. I stedet for konkurrenternes. Som du kan se på mine businesscases her på siden giver mine SEO-tekster både kunder hurtigt og flere attraktive leads i pipelinen.

Metateksterne består af:

  • Titel, som ses øverst i fanebladet på hjemmesiden og på Googles søgeresultater
  • Description, som er en mere uddybende tekst end titlen, som også vises på Googles søgeresultater

Hvorfor vælge SEO-tekstforfatning hos mig?

Et godt spørgsmål.

Du skal købe dine søgemaskineoptimerede tekster af mig, hvis du udover at sælge og blive fundet på Google vil have tekster, der styrker dit brand og tiltrækker nye leads med relevant indhold.

Min journalistuddannelse gør, at jeg ikke kan skrive en tekst, der kun er attraktiv for søgemaskiner. Mit fokus er helt automatisk på at skrive SEO-artikler, som læserne også har lyst til at læse.

Og jeg ved, at SEO-tekster også kan være gode tekster samtidig. Som eksempelvis den tekst, du læser nu.

Herudover er jeg certificeret i segmenteringsmetoden kundetyper og har specialiseret mig i B2B-markedsføring.

Sidstnævnte er særlig relevant ift. SEO, fordi de lange kunderejser kan forkortes væsentligt ved, at B2B-kunderne finder dig og din virksomhed på Google tidligt i deres researchfase. Med professionelle SEO-tekster – målrettet B2B-kunden – kan du overbevise dem om at handle hos dig langt tidligere, end de selv havde planlagt.

Du skal desuden vælge mig, fordi jeg

  • null
    har skrevet flere bøger og e-bøger om salg og markedsføring, herunder e-bogen “Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger”, som + 3.000 har læst

  • null
    har taget diverse kurser og enetimer i online markedsføring, herunder i SEO-tekstforfatning

  • null
    løbende følger med i de ændringer, Google laver

  • null
    holdt oplæg på SEOday, Nordens førende SEO-konference i 2024

Kira portræt (002)

Kira Paulli, videoproducent, Pixiweb

Kunderne fra Google er tæt på at købe

“Nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.”

 

Få mængderabat på SEO-tekstforfatning

Mine priser for SEO-optimerede tekster varierer efter opgavens omfang.

Jo flere tekster, du bestiller på en gang, jo bedre pris kan du få. Typisk begynder priserne for selve skrivearbejdet på 2.500 kroner eks. moms per tekst på 3-700 ord, hvis du har et af mine klippekort.

Hertil kommer opstartsinterview + en SEO-analyse. Typisk omkring 3.000 kroner eks. moms.

Søger du et fast samarbejde om din hjemmeside og SEO – og nogle af de andre former for markedsføring, jeg kan hjælpe dig med – anbefaler jeg en af mine vækstpakker til priser fra 13.500 kroner ekskl. moms per måned.

Du er altid velkommen til at ringe 27 12 11 14 eller booke en gratis samtale, så du kan få en pris på opgaven.

Tester også gerne, hvor mange der søger på bestemte ord, og hvor godt du ligger på de attraktive ord nu. Denne SEO-rapport er gratis.

Send mig gerne et spørgsmål. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Supergodt, kort og kontant

 “Majbritt holdt et supergodt oplæg om at få hjemmesiden til at sælge mere – ved at ramme målgruppen præcist.

Som den garvede SEO-tekstforfatter, hun er, fokuserede hun selvfølgelig på at skrive til Google samtidig, men ikke kun at skrive til Google.

Det var kort og kontant, og jeg er sikker på, at publikum kunne redigere deres egne tekster bedre med fokus på målgruppen bagefter, fordi Majbritt kom med så gode eksempler på at ramme de forskellige kunder.”

Søren Riisager, SEO-nørd, SEMO

MichaelThygesen
 Michael Thygesen
Ejer og underviser, Work Efficiently

Majbritt var tjent hjem 10 gange på 1½ år

”Min hjemmeside har allerede solgt for 300.000 kroner til kunder, der har fundet mig på Google. Og prisen for tekst og rådgivning var 30.000 kroner.

Nu får jeg ca. en kunde om måneden via Google, og jeg har konstant kunder i min pipeline pga. hjemmesiden. Og næsten alle kunderne trækker på mig mere end en gang, så slutresultatet bliver mere end 300.000 kroner.”

Du kan læse mere om SEO-tekstforfatning her

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er helt overordnet alt det, du kan gøre for at sikre, at det er din hjemmeside, der bliver vist øverst på Google.

Udover at skrive gode SEO-tekster er det rigtig effektivt at blogge, fordi regelmæssige blogindlæg sender et signal til Google om, at du har en levende hjemmeside. Især hvis dine blogindlæg også er søgemaskineoptimerede.

Men online teksterne gør det ikke alene. For at opnå de gode resultater på Google, skal din hjemmeside også rent teknisk være i orden. Derfor skal mange detaljer i dit SEO-arbejde være tip top, for at du kan få topplaceringerne på Google.

Hvad betyder SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og på dansk søgemaskineoptimering.

Hvad er SEO-tekster?

Tekster, der er skrevet særligt med henblik på at blive fundet af Google.

Noget af det væsentligste i SEO-arbejdet er, at teksten har et primært søgeord og metatekster, også kaldet metatitel og metadescription eller metabeskrivelse på dansk. Men professionelle SEO-tekster kræver meget mere end det.

Hvordan virker SEO-tekster?

Helt kort fortalt:

Når nogen søger efter eksempelvis “SEO-tekstforfatter” på Google, viser Google i prioriteret rækkefølge de sider, som Google vurderer, er mest interessante for læseren. Google vurderer dette ud fra, om ordet “SEO-tekstforfatter” indgår i hjemmesideteksten, og om det indgår naturligt. Og Google ser nu i stigende omfang også på, at du har skrevet en god tekst, der gør læseren klogere.

Hvor vi SEO-tekstforfattere for år tilbage fokuserede på at skrive til maskiner, er fokus nu at skrive nogle saglige tekster, som mennesker har lyst til at læse. I dag bliver vi straffet for søgeordsspam, som vi tidligere blev belønnet for, fordi det er irriterende at læse en tekst, hvor det samme ord bliver gentaget for gentagelsens skyld.

Du har større sandsynlighed for, at Google viser en tekst om “SEO-tekstforfatter”, hvis du eksempelvis supplerer med relaterede søgeord som i dette tilfælde kunne være “SEO-artiker”, SEO-tekstforfatning”, “eksempel på god SEO-tekst”, “hjemmeside”, “Google” m.m., fordi de bakker op om ordet “SEO-tekstforfatter”.

Grundreglen er et primært søgeord per side. For at det bliver let at afkode, hvad siden handler om.

Derfor har hver url sin egen tekst. (En url er den specifikke adresse for tekstens placering på din hjemmeside. Eksempelvis er urlen for den her side https://www.majbrittlund.dk/seo-tekster/).

Men du kan også sagtens opleve, at du kommer til at ligge godt på et af de relaterede søgeord, som du måske kun har brugt få gange. Det afhænger af, hvor godt dine konkurrenter har arbejdet med det specifikke ord.

I dag er længden på en SEO-tekst også et parameter. Hvilket er en af flere grunde til at den her tekst er omkring 2200 ord.

Google ser også på, om siden har mange besøgende, hvor længe de besøgende bliver på sitet, og især om mange linker til sitet. Links fungerer nemlig som en anerkendelse af siden og bekræfter derfor Google i, at din side er værd at vise øverst.

Ligesådan med læserne. Forsvinder de hurtigt fra din side igen, sender de et signal til Google om, at de ikke fandt det, de søgte på din side. Og hvorfor skulle Google så fremhæve siden?

Du kan også øge din placering på Google med intern linkbuilding, hvor du linker mellem dine egne undersider. Husk at skrive søgeordet på den side, du linker til ind i ankerteksten, som er den lille tekst, der kommer frem, når du kører musen hen over linket. På den måde gør du det nemlig lettere at navigere på hjemmesiden for både Google og mennesker.

Hvad betyder Googles algoritmer?

Googles algoritmer er de regler, Googles søgerobotter følger, når de undersøger hvilke sider, der skal ligge allerøverst på Google. Google ændrer sine algoritmer løbende, hvorfor det kan være svært kontinuerligt at ligge øverst på søgeresultaterne. Det kræver, at du følger med i, hvad Google nu fokuserer på.

Mange vælger at få en SEO-konsulent til at skrive og opdatere teksterne for at slippe for at skulle følge med i denne udvikling. Men en ting er sikkert: For hver gang Google har opdateret sine algoritmer, er værdien af kvalitetstekster med godt indhold steget.

Hvad betyder duplicate content?

Duplicate content betyder kopieret indhold.

Eftersom Google vil finde de bedste tekster til mennesker, har Google kun interesse i at vise den samme tekst én gang. Og oplever Googles søgerobotter, at du genbruger den samme tekst flere gange, risikerer du at blive straffet for duplicate content med lavere placeringer. Det samme gælder, hvis du genbruger så store passager af den samme tekst, at læseren når at tænke ”Har jeg ikke læst den her tekst før?”.

Hvad koster seo-tekstforfatning?

Tekstforfatning af SEO-tekster svinger fra under 100 kroner stykket til flere tusinde kroner. Ofte afhænger prisen af emnets kompleksitet og SEO-tekstforfatterens erfaring og resultater.

Hvor lang tid tager tekstforfatning af SEO-tekster?

Selv sætter jeg mindst 2 timer af til at skrive en SEO-tekst, fordi jeg både vil ramme Google og målgruppen. Korte SEO-tekster kan skrives på kortere tid.

Hvorfor er SEO tekstforfatning vigtigt?

SEO-tekster skal skrives på en bestemt både, og konkurrencen på Google stiger konstant. Samtidig ændrer Google løbende kriterierne for SEO. Derfor er det vigtigt at hyre en erfaren SEO-tekstforfatter.

Er SEO-tekstforfatter en beskyttet titel?

Nej. Derfor er det vigtigt, at du undersøger din SEO-tekstforfatters baggrund, før du køber SEO-tekster. Spørg gerne efter referencer på tilfredse SEO-kunder.

Søger du teknisk hjælp fra et SEO-bureau?

Som tidligere nævnt skal teknikken være i orden, for at du får det fulde udbytte af dine SEO-tekster. Derfor er det en stor fordel at få en SEO-ekspert til at lave en SEO-rapport, så du kan se, om dine placeringer på Google kan forbedres ved at styrke teknikken. Du kan også bruge rapporten til at vurdere, om du skal have lavet nogle tekniske optimeringer, før nye tekster bliver publiceret.

En lille ting, der har stor betydning for dine placeringer på Google, er loadingtiden for din hjemmeside. Andre gange kan en lille teknisk detalje betyde, at Google slet ikke finder din hjemmeside.
Så skal din hjemmeside toptunes ifm. din SEO-indsats er SEO-rapporten er en god investering

Jeg taler desværre lidt for tit med nogen, der har fået det indtryk, at deres SEO-konsulent kan ”justere ikke-søgemaskineoptimerede tekster teknisk”, så de bliver søgemaskineoptimerede. Det kan han ikke. Men teknikken understøtter de gode SEO-artikler. Derfor skal den være i orden.

I 2015 begyndte Google at slå hårdt ned på alle hjemmesider uden responsivt design. Altså hjemmesider, der ikke tilpasser sig smartphones, tablets og iPads. Netop fordi Google vil give læserne de bedste oplevelser. Og en hjemmeside uden responsivt design er enormt svær at læse på en telefon.

Læg en SEO-strategi

Når du vil have det bedste udbytte af din søgeoptimering, er det vigtigt, at du lægger en visionær og målrettet strategi.
I sig selv er det ikke svært at skrive en SEO-tekst. Det svære er at lægge strategien, så kunderne lander på de rette undersider på hjemmesiden. Og så du kan arbejde effektivt med intern linkbuilding.

Første skridt er at finde de ord, mange søger på på Google. Det kræver et professionelt søgeordsværktøj, hvor du kan se, hvor mange der søger på et bestemt ord hver måned.

Her vælger du de attraktive søgeord og noterer dem i to kategorier. De søgeord, der indikerer, at læseren er i købsfasen, skal bruges på dine salgssider. Andre søgeord viser, at læseren er i gang med sin research, og de søgeord er rigtig gode til blogindlæg. Eksempelvis ”Hvad betyder SEO?”

På den måde kan du skrive din tekst ud fra, hvor kundens fokus er, mens han søger. Og får du en læser i researchfasen ind på din blog, kræver det ikke meget at få ham tilmeldt dit nyhedsbrev. Så har du kontakten med ham, til han bliver klar til at købe.

Lav en prioriteret liste over søgeordene til salgssiderne og skriv dem. Herefter kan du supplere med intelligente blogindlæg, hvorfra du linker til salgssiderne, når det er relevant.

Fremover kan du skrive nye googleoptimerede blogindlæg og salgssider, når du har et hul i kalenderen.

Har du spørgsmål om SEO?

Så ring 27 12 11 14 eller book et gratis møde.

Du er også meget velkommen til at sende en mail med linket til din hjemmeside + de ord, du gerne vil findes på. Så undersøger jeg, hvor godt din hjemmeside performer på ordene og sender en rapport til dig. Free of charge.

Hvis du gerne vil lære at skrive dine tekster selv, kan du enten booke SEO-rådgivning eller tage på et af mine SEO-kurser.

Du kan også læse min e-bog “Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger” med bidrag fra de førende SEO-eksperter Henrik Bondtofte, Lars Skjoldby, Torbjørn Flensted og Jacob Kildebogaard.

Skal jeg kontakte dig om SEO-tekstforfatning?

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER