Skal SEO-tekstforfatteren skrive dine SEO-tekster, så de også sælger?

Vil du have professionelle SEO-tekster, så dine kunder finder din hjemmeside på Google?

Så lad en SEO-tekstforfatter finde de rette søgeord og skrive teksterne for dig.

Helt kort:

  • 95 % af danskerne foretrækker Google fremfor andre søgemaskiner
  • 70 % af dem, der søger på Google, klikker på SEO-tekster frem for Google Ads

 

Hvis du ligger øverst på Google på nogle af de attraktive ord, kan du let fordoble den samlede trafik på hele din hjemmeside. Derfor kan SEO-optimering løfte din samlede online markedsføring radikalt.

En af fordelene ved SEO-markedsføring er, at dine SEO-tekster arbejder for dig i lang tid fremover, bare du har skrevet dem en gang.

Med SEO-artikler opnår du, at potentielle kunder opsøger dig, netop når de har brug for din ydelse. Modsat andre markedsføringsformer hvor du skal blive ved med at påvirke kunden, til han bliver klar til at købe.

  • Hvad er SEO og SEO-tekster?

    SEO står for søgemaskineoptimering, der betyder at optimere hjemmesiden for at gøre det attraktivt for Google at vælge netop den, når nogen søger på et specifikt søgeord på søgemaskinen.

    Flere hundrede parametre spiller ind for, hvilken side Google vælger. En af de allervigtigste er, om den specifikke landingsside giver læseren et godt svar på sin søgning. Samtidig skal siden være skrevet, så det er let for Google at afkode, hvad siden handler om.

    Derfor arbejder vi SEO-tekstforfattere ud fra: En SEO-tekst – et søgeord.

    Nederst på denne side kan du læse, hvordan vi SEO-tekstforfattere skriver SEO-artikler og lægger en effektiv SEO-strategi. Du kan bruge samme model i dit SEO-arbejde.

Vil du også have de fordele, så læs her, hvordan jeg kan skrive SEO-tekster for dig:

Som SEO-tekstforfatter laver jeg en SEO-analyse af, hvilke søgeord der er flest søgninger på. Herefter drøfter vi sammen, hvilke søgeord du prioriterer, alt efter hvilke ord der vil give dig den bedste forretning og hvor stor konkurrence, der er på de forskellige ord. Du kan selvfølgelig også lave SEO-strategien selv. Nederst på den her side, kan du se, hvordan du gør og læse mere om, hvad SEO er.

Jeg skriver dine SEO-tekster på baggrund af interview med dig og eventuelle tekster, du har i forvejen. Herefter redigerer jeg teksterne ud fra din feedback, så vi sikrer, at indholdet i SEO-teksterne er korrekt og matcher dig og din virksomhed sprogligt.

I mine SEO-tekster skriver jeg de gode søgeord (keywords) naturligt ind i webteksten, så din hjemmeside både bliver læst af søgemaskinerne og af dine potentielle kunder.

Dine SEO-tekster får desuden optimerede metatekster, der lokker brugerne ind på netop din hjemmeside og forbi konkurrenternes.

Metateksterne består af:

  • Titel, som ses øverst i fanebladet på hjemmesiden og på Googles søgeresultater
  • Description, som er en mere uddybende tekst end titlen, som også vises på Googles søgeresultater

Hvorfor vælge mig som SEO-tekstforfatter?

Et godt spørgsmål.

Du skal købe dine SEO-tekster af mig, hvis du udover at blive fundet på Google også vil have SEO-tekster, der sælger, styrker dit brand, informerer dine potentielle kunder og tiltrækker med relevant indhold.

Min journalistuddannelse gør, at jeg ikke kan skrive en SEO-tekst, der kun er attraktiv for søgemaskiner. Mit fokus er helt automatisk på at skrive SEO-artikler, som læserne også har lyst til at læse.

Og jeg ved, at SEO-tekster også kan være gode tekster samtidig. Som eksempelvis den SEO-tekst, du læser nu.

Du skal desuden vælge mig, fordi jeg

  • null
    har skrevet flere bøger og e-bøger om salg og kommunikation, herunder e-bogen “Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger”
  • null
    har taget diverse kurser og enetimer i online markedsføring, herunder i SEO-tekstforfatning

  • null
    løbende følger med i de ændringer, Google laver

  • null
    underviser i SEO
  • null
    har specialiseret mig i kundetyper, hvorfor jeg kan skrive SEO-tekster, så de rammer din målgruppe
Kira portræt (002)

Kira Paulli, videoproducent, Pixiweb

Kunderne fra Google er tæt på at købe

“Nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.”

 

Hvad koster SEO-tekster hos en tekstforfatter?

Mine priser for SEO-optimerede tekster varierer efter opgavens omfang.

Jo flere SEO-tekster, du bestiller på en gang, jo bedre pris kan du få. Typisk begynder priserne for selve skrivearbejdet på 2.500 kroner eks. moms per SEO-tekst på 3-500 ord, hvis du har et af mine klippekort.

Hertil kommer opstartsinterview + en SEO-analyse. Typisk omkring 3.000 kroner eks. moms.

Du er altid velkommen til at ringe og få et kvarters gratis rådgivning eller en mere konkret pris. Ring på 27 12 11 14 eller send mig en mail.

Du kan eventuelt få mig til at teste, hvor mange der søger på bestemte ord, og hvor godt du ligger på de attraktive ord nu. Denne SEO-rapport er gratis.

Send mig gerne et spørgsmål. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund
Henrik lille 2

“Den nye hjemmeside har givet os mere, end vi forventede, og vi betragter den som en stor succes. Nu ligger vi højt på Google på vores primære ydelse, som er trappevask. Samtidig rammer teksterne vores målgruppe præcist, og det er udelukkende boligselskaber og ejerforeninger, der kontakter os.

Jeg er overrasket over, hvor mange, der kommenterer vores nye hjemmeside. Og den genererer væsentligt flere henvendelser end den, vi havde før.”

Henrik Bang Vedelgart, Racoon Rengøring & Ejendomsservice (tidl.)

Du kan læse mere om SEO her

Hvad er søgemaskineoptimering?

Søgemaskineoptimering er helt overordnet alt det, du kan gøre for at sikre, at det er din hjemmeside, der bliver vist øverst på Google.

Udover at skrive gode SEO-tekster er det rigtig effektivt at blogge, fordi regelmæssige blogindlæg sender et signal til Google om, at du har en levende hjemmeside. Især hvis dine blogindlæg også er søgemaskineoptimerede.

Men teksterne gør det ikke alene. For at opnå de gode resultater på Google, skal din hjemmeside også rent teknisk være i orden. Derfor skal mange detaljer i dit SEO-arbejde være tip top, for at du kan få topplaceringerne på Google.

Hvad betyder SEO?

SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization, og på dansk søgemaskineoptimering.

Hvad er SEO-tekster?

En SEO-tekst er en tekst, der er skrevet særligt med henblik på at blive fundet af Google. Noget af det væsentligste i SEO-arbejdet er, at teksten har et primært søgeord og metatekster, også kaldet metatitel og metadescription eller metabeskrivelse på dansk. Men professionelle SEO-tekster kræver meget mere end det.

Hvordan virker SEO-tekster?

Helt kort fortalt:

Når nogen søger efter eksempelvis “SEO-tekstforfatter” på Google, viser Google i prioriteret rækkefølge de sider, som Google vurderer, er mest interessante for læseren. Google vurderer dette ud fra, om ordet “SEO-tekstforfatter” indgår i hjemmesideteksten, og om det indgår naturligt. Og Google ser nu i stigende omfang også på, at du har skrevet en god tekst, der gør læseren klogere.

Hvor vi SEO-tekstforfattere for år tilbage fokuserede på at skrive til maskiner, er fokus nu at skrive nogle saglige tekster, som mennesker har lyst til at læse. I dag bliver vi straffet for søgeordsspam, som vi tidligere blev belønnet for, fordi det er irriterende at læse en tekst, hvor det samme ord bliver gentaget for gentagelsens skyld.

Du har større sandsynlighed for, at Google viser en SEO-tekst om “SEO-tekstforfatter”, hvis du eksempelvis supplerer med relaterede søgeord som i dette tilfælde kunne være “SEO-artiker”, SEO-tekstforfatning”, “eksempel på god SEO-tekst”, “hjemmeside”, “Google” m.m., fordi de bakker op om ordet “SEO-tekstforfatter”.

Grundreglen er et primært søgeord per side. For at det bliver let at afkode, hvad siden handler om.

Derfor har hver url sin egen tekst. (En url er den specifikke adresse for SEO-tekstens placering på din hjemmeside. Eksempelvis er urlen for den her side https://www.majbrittlund.dk/seo-tekster/).

Men du kan også sagtens opleve, at du kommer til at ligge godt på et af de relaterede søgeord, som du måske kun har brugt få gange. Det afhænger af, hvor godt dine konkurrenter har arbejdet med det specifikke ord.

I dag er længden på en SEO-tekst også et parameter. Hvilket er en af flere grunde til at den her tekst er omkring 2200 ord.

Google ser også på, om siden har mange besøgende, hvor længe de besøgende bliver på sitet, og især om mange linker til sitet. Links fungerer nemlig som en anerkendelse af siden og bekræfter derfor Google i, at din side er værd at vise øverst.

Ligesådan med læserne. Forsvinder de hurtigt fra din side igen, sender de et signal til Google om, at de ikke fandt det, de søgte på din side. Og hvorfor skulle Google så fremhæve siden?

Du kan også øge din placering på Google med intern linkbuilding, hvor du linker mellem dine egne undersider. Husk at skrive søgeordet på den side, du linker til ind i ankerteksten, som er den lille tekst, der kommer frem, når du kører musen hen over linket. På den måde gør du det nemlig lettere at navigere på hjemmesiden for både Google og mennesker.

Hvad betyder Googles algoritmer?

Googles algoritmer er de regler, Googles søgerobotter følger, når de undersøger hvilke sider, der skal ligge allerøverst på Google. Google ændrer sine algoritmer løbende, hvorfor det kan være svært kontinuerligt at ligge øverst på søgeresultaterne. Det kræver, at du følger med i, hvad Google nu fokuserer på i SEO-tekster.

Mange vælger at få en SEO-konsulent til at skrive og opdatere SEO-teksterne for at slippe for at skulle følge med i denne udvikling. Men en ting er sikkert: For hver gang Google har opdateret sine algoritmer, er værdien af kvalitetstekster med godt indhold steget.

Hvad betyder duplicate content?

Duplicate content betyder kopieret indhold.

Eftersom Google vil finde de bedste tekster til mennesker, har Google kun interesse i at vise den samme tekst én gang. Og oplever Googles søgerobotter, at du genbruger den samme tekst flere gange, risikerer du at blive straffet for duplicate content med lavere placeringer. Det samme gælder, hvis du genbruger så store passager af den samme tekst, at læseren når at tænke ”Har jeg ikke læst den her tekst før?”.

Søger du teknisk hjælp fra et SEO-bureau?

Som tidligere nævnt skal teknikken være i orden, for at du får mest ud af dine SEO-tekster. Derfor er det en stor fordel at få en SEO-ekspert til at lave en SEO-rapport, så du kan se, om dine placeringer på Google kan forbedres ved at justere på teknikken. Du kan også bruge rapporten til at vurdere, om du skal have lavet nogle tekniske ændringer, før nye SEO-tekster bliver lagt på.

En lille ting, der har stor betydning for dine placeringer på Google, er loadingtiden for din hjemmeside. Andre gange kan en lille teknisk detalje betyde, at Google slet ikke finder din hjemmeside, så SEO-rapporten kan være godt givet ud.

Jeg taler desværre lidt for tit med nogen, der har fået det indtryk, at deres SEO-konsulent kan ”justere ikke-søgemaskineoptimerede tekster teknisk”, så de bliver søgemaskineoptimerede. Det kan han ikke. Men teknikken understøtter de gode SEO-artikler. Derfor skal teknikken være i orden.

I 2015 begyndte Google at slå hårdt ned på alle hjemmesider uden responsivt design. Altså hjemmesider, der ikke tilpasser sig smartphones, tablets og iPads. Netop fordi Google vil give læserne de bedste oplevelser. Og en hjemmeside uden responsivt design er enormt svær at læse på en telefon. Derfor: Skulle du have en hjemmeside uden responsivt design, er det prioritet 1 at få den ændret.

Læg en SEO-strategi

Når du vil arbejde med din søgeoptimering, er det vigtigt, at du lægger en grundig strategi. I sig selv er det ikke svært at skrive en SEO-tekst. Det svære er at få det samlede puslespil til at passe, så kunderne lander på de rette undersider på hjemmesiden. Og så du kan arbejde effektivt med intern linkbuilding.

Første skridt er at finde de ord, mange søger på på Google. Google har lavet et gennemført SEO værktøj, kaldet ”Søgeordsplanlægning”. Her kan du se, hvor mange der søger på et bestemt ord hver måned.

Her vælger du de attraktive søgeord og noterer dem i to kategorier. De søgeord, der indikerer, at læseren er i købsfasen, skal bruges på dine salgssider. Andre søgeord viser, at læseren er i gang med sin research, og de søgeord er rigtig gode til blogindlæg. Eksempelvis ”Hvad betyder SEO?”

På den måde kan du bedst tilrettelægge din tekst ud fra, hvor kundens fokus er, mens han søger. Og får du en læser i researchfasen ind på din blog, kræver det ikke meget at få ham tilmeldt dit nyhedsbrev. Så har du kontakten med ham, til han bliver klar til at købe.

Lav en prioriteret liste over søgeordene til salgssiderne og skriv dem. Herefter kan du supplere med gode blogindlæg, hvorfra du linker til salgssiderne, når det er relevant.

Fremover kan du løbende skrive nye googleoptimerede blogindlæg og salgssider, når du har et hul i kalenderen.

Har du spørgsmål om SEO?

Så ring 27 12 11 14. Husk de første 15 minutter er gratis.

Du er også meget velkommen til at sende en mail med linket til din hjemmeside + de ord, du gerne vil findes på. Så tester jeg, hvor godt din hjemmeside performer på ordene og sender en rapport til dig. Free of charge.

Hvis du gerne vil lære at skrive dine SEO-tekster selv, kan du enten komme på et af mine SEO-kurser eller få individuel vejledning.

Du kan også læse min e-bog “Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger”. Den er senest opdateret efterår 2019 og har bidrag fra Henrik Bondtofte, Lars Skjoldby, Torbjørn Flensted og Jacob Kildebogaard.

Skal jeg kontakte dig om SEO-tekster?

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk