Online tekstforfatter styrker dit digitale salg
Derfor skal du stille helt andre krav til din online tekstforfatter, end du stiller til en, der skriver tekster til trykte reklamer og magasiner. For online teksterne skal kunne mere.
Når du markedsfører din virksomhed – og sælger digitalt – kan du ikke se din kunde på en stor del af kunderejsen. Måske har du aldrig direkte kontakt med ham, fordi du har en webshop.
Det betyder, at du ikke
Mange underkender, hvad online markedsføring kræver.
Særligt, hvis de ikke sælger direkte på hjemmesiden, men i stedet bruger siden til at få kontakt med mulige kunder, hvorefter de sælger i telefonen eller på et møde.
Her skal din hjemmeside også sælge. For den skal overbevise din læser om, at han vil tale med dig, og at du er den rette til opgaven. Og at han vil tale med dig i dag – i stedet for at udskyde samtalen og risikere at glemme det.
Hjemmesiden kan sjældent stå alene. Den skal understøttes af din øvrige onlinemarkedsføring.
Derfor er det vigtigt med en online markedsføringsstrategi og en online tekstforfatter, der kan tænke onlinemediets særkender ind i teksterne og rådgive dig om, hvilke tekster du har brug for:
- Webshoptekster i form af kategoritekster og produktbeskrivelser til webshoppen
- SEO-tekster til at hive trafikken ind fra Google
- Ikke-søgemaskineoptimerede hjemmesidetekster til de øvrige sider
- Nyhedsbreve til at holde kontakten til kunderne bliver klar til at købe
Kunde til 100.000 kr. og flere i min pipeline
“Efter Majbritt har skrevet teksterne til min hjemmeside, har jeg fået 5 gange så mange besøgende på den.
I løbet af det første halve år landede jeg en opgave til 100.000 kroner til én kunde, som havde fundet min hjemmeside på Google. Det har jeg aldrig oplevet før. Og nu har jeg flere kunder i min pipeline i samme prisklasse på grund af hjemmesiden.
Nu har hjemmesiden en struktur, så det er let for kunderne at finde rundt: 1:1-forløb, kurser, bag om og referencer på hver sin underside. Samtidig kan jeg meget bedre dele relevante links og styre, at folk lander på de rette undersider. Blandt andet når jeg skriver opslag på LinkedIn.”
Michael Thygesen
Ejer og underviser, Work Efficiently
Online tekster skal få din læser til at klikke
Derfor er linket noget af det væsentligste i online teksterne, og du skal både linke strategisk efter, hvad der er relevant for din læser – og hvad du selv vil opnå.
Samtidig skal teksterne være overskuelige online. Også på en mobiltelefon. For jo sværere det er for din læser at læse dem, jo vigtigere er det med
- gode overskrifter
- punktopstillinger
- markerede faktabokse
Skal dine online tekster søgemaskineoptimeres?
Ikke nødvendigvis.
For at svare på det spørgsmål, skal vi lave en søgeordsanalyse. Her kan vi se, hvor mange, der googler de forskellige søgeord. Herefter kan vi lægge en strategi for, hvilke sider, der skal søgemaskineoptimeres efter hvilke søgeord.
Det kan være noget af et puslespil, og de fleste SEO-fejl sker her. Derfor er du afhængig af en erfaren online tekstforfatter, der er vant til at skrive SEO-tekster.
Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb
Google side 1 på flere attraktive søgeord
“På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.
Pris for onlinetekster: Du får, hvad du betaler for
Hvad er min baggrund som online tekstforfatter?
I 2003 blev jeg uddannet journalist, og siden 2007 har jeg drevet min egen kommunikationsvirksomhed, primært med fokus på online markedsføring.
Derfor kan jeg både overskue store skriveopgaver og fange og fastholde din læser med ord, samtidig med jeg ved, hvordan vi får dine tekster til at sælge for dig online.
Primært skriver jeg nyhedsbreve og tekster til hjemmesiden, særligt SEO-tekster. For de fleste kunder får mest markedsføring for deres penge her.
Hvad er prisen på online tekstforfatning?
Jeg løser alle opgaver gennem mine fleksible klippekort med timepriser fra 900 kroner ekskl. moms. Med klippekortene betaler du kun for den tid, jeg bruger på opgaven, og vi har fleksibiliteten til at justere opgaven undervejs.
Før jeg går i gang med opgaven, tager jeg selvfølgelig en grundig snak med dig, så vi er enige om, hvad opgaven inkluderer, og jeg kan anbefale hvilket klippekort, du får brug for.
Ring 27 12 11 14, eller send en mail.
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.