Skal teksterne i webshoppen sælge mere?

Er professionelle webshop-tekster løsningen for dig?

Højst sandsynligt.

Især hvis du kan genkende det her:

Du har ambitiøst bestilt mange varer hjem. Men de sælger ikke nær så godt, som du havde troet. Det ærgrer dig. For dine kunder er altid meget tilfredse og kommer tit tilbage og køber mere.  Derfor mister du ikke kun salget på den korte bane, når dine tekster ikke sælger nok. Du mister også hele mersalget.

Du ved selv, hvor det halter: Teksterne i webshoppen yder på ingen måde dine kvalitetsprodukter retfærdighed. Læserne skal selv gætte sig til, hvorfor dine produkter er så meget bedre end konkurrenternes. Måske er det også svært for dem at gennemskue, hvordan de skal bruge produkterne for at få det optimale ud af dem.

Men du kan ikke selv skrive teksterne, så du bliver tilfreds.

Samtidig ranker dine tekster alt for dårligt på Google. Måske er du også i tvivl om, hvilke søgeord du gerne vil have, at din webshop bliver fundet på.

Eller måske ved du godt, hvordan du skal skrive dine tekster. Men du har mange produkter, og der er mange andre opgaver forbundet med at have en webshop. Og du har ikke tiden til det.

Derfor står dine kvalitetsprodukter (= penge) stadig og fylder på lageret.

Sådan behøver det ikke at være.

Hyrer du i stedet en erfaren tekstforfatter til at skrive teksterne til din webshop, slipper du for den dårlige samvittighed. Og du kan hurtigt få de nye tekster ud at arbejde for dig.

Når du én gang har betalt for teksterne, kan de skippe kunder direkte fra Google og ind i din webshop igen og igen og igen.

Og du skal ikke betale en kroner mere, end du allerede har betalt. I modsætning til annoncering hvor du skal blive ved med at betale for hvert klik, du får ind på siden – uanset om du sælger noget eller ej.

Især hvis du bliver ved med at sælge de samme produkter i mange år, er det en rigtig god investering. Og mens tekstforfatteren skriver, kan du komme til bunds i dine andre opgaver, så du for alvor kan optimere din forretning.

Susanne Gram_L7G9705

Fordel med et lille firma

Vi har brugt Majbritt Lund i flere år. Med et klippekort på 50 timer har jeg ro i maven. Nu ved jeg, at jeg får løst mange opgaver til en fornuftig pris.

Majbritt har altid fokus på målgruppen, og hele vejen igennem fokuserer hun på, at teksterne og resten af hjemmesiden skal lede kunden hen mod et køb, og at det skal være så let som muligt for læseren at blive kunde.

Jeg valgte Majbritt, fordi hun er troværdig, og fordi det er en fordel for mig at bruge et lille firma og have den direkte kontakt. Som direktør i sit eget firma har hun jo et stort ansvar for, at alle kunder er tilfredse.

Susanne Gram Larsen
Kommunikationschef, Studieskolen, København

Tekster til webshoppen har mange funktioner

Mange webshopejere undervurderer værdien af gode tekster. Fordi du sjældent ved 100 % sikkert, når det er her, den halter.

Har du til gengæld døde links, problemer med din betalingsgetaway eller en webshop, der ikke fungerer på mobiltelefonen, opdager du det som regel hurtigt. Er teksterne ikke gode nok, sælger de måske en smule alligevel – og hiver måske også en vis mængde trafik ind fra Google. Uden at besøgstallet er prangende.

Hvis alt det tekniske fungerer, er det til gengæld ærgerligt, at webshopteksterne ikke gør det sidste.

I takt med at onlinehandlen stiger, bliver det mere og mere attraktivt at drive en webshop. Men online setuppet kræver noget helt andet end en fysisk butik:

Du kan ikke se, hvis din kunde har uafklarede spørgsmål eller er på vej ud af webshoppen.
Din nærmeste konkurrent er kun 2 klik væk.

Derfor skal dine webshop-tekster både fastholde læserne, besvare deres spørgsmål og bearbejde de forbehold, de måtte have mod at købe dine produkter. Samtidig skal alle teksterne være forskellige, så Google ikke straffer dig for duplicate content. Og har du en webshop med mange beslægtede varer, er det svært at blive ved med at variere teksterne. Hertil kommer, at over 60 % af alle besøgende i danske webshops forlader deres online-indkøbskurve igen, efter de har puttet varer i dem. Altså på det tidspunkt hvor du skulle tro, at handlen var i hus, og resten kun handlede om det sidste bekræftende klik.

Webshoppen skal tit suppleres med kategoritekster, blogs eller gode tekster til hjemmesiden fyldt med gode råd og guides ift. dine produkter. For disse tekster kan netop fastholde de læsere, der lige har brug for den sidste påvirkning før de bliver kunder. Samtidig kan godt content på hjemmesiden tiltrække læserne med endnu flere søgeord end dem, du bruger til produkterne.

Det siger noget om, hvor krævende onlinesalget er. Så overvejer du at hyre en professionel til at skrive for dig, har du mange gode grunde.

Hvorfor hyre mig til at skrive teksterne til din webshop

Jeg er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole og har drevet min egen kommunikationsvirksomhed siden 2007.

Her har jeg specialiseret mig i at skrive markedsføringstekster. Særligt SEO-tekster og rådgivning om søgeord er mit speciale, ligesom jeg har en efteruddannelse der gør, at jeg kan ramme din målgruppe meget præcist og få de rigtige kunder til at handle hos dig. De kunder, der vil blive de mest tilfredse og blive ved med at vende tilbage til din webshop.

Som journalist er jeg vant til at sætte mig ind i nye emner og overskue både store og små skriveopgaver. Nogle gange supplerer jeg min research med et interview med dig.

Siden 2014 har jeg desuden haft min egen webshop, hvor jeg sælger konsulentydelser i klippekort. Derfor har jeg også forståelse for webshoppens muligheder – udover mine skriveevner.

Gennem mine klippekort kan du opnå en stor mængderabat, hvis du har brug for mange tekster på én gang eller du løbende får nye produkter, du skal have skrevet tekster til.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER