Skriv - og sælg - til flere læsere
Bruger du lang tid på dit nyhedsbrev, og får du for lidt ud af det?
Måske overvejer du, om nyhedsbreve overhovedet er noget for dig, eller måske ændrer du strategi for dine nyhedsbreve hele tiden, fordi du ikke kan forstå, at de ikke sælger.
Det kan sagtens være, at du gør det hele rigtigt i dag, og så er det jo ærgerligt, hvis du ikke bliver ved med at skrive. Men hvorfor sælger du så ikke? Højst sandsynligt er problemet, at du skriver til en alt for lille liste. Det er nemlig oftest det problem, jeg påpeger, når jeg rådgiver kunder om deres nyhedsbreve.
Selv hvis du allerede har 500-1.000 læsere, som er en rigtig god start, skal du fortsat have fokus på at få din liste til at vokse. Tænk hvor meget mere du kunne sælge, hvis du fik din liste fordoblet. Og det er slet ikke urealistisk med en effektiv og gennemarbejdet freebie.
Når du een gang har opbygget en liste, du kan sende nyhedsbreve til, har du dit helt eget medie og dine faste følgere og ambassadører.
Du kan skrive til dem, når det passer dig, og kun du bestemmer, hvad du skriver om. Derfor er nyhedsbrevene en meget effektiv markedsføringskanal. E-mailmarkedsføring er samtidig den form for markedsføring, hvor du tjener din investering ind flest gange.
Er din freebie ikke god nok, eller har du planer om at udvide med endnu en freebie, kan du effektivisere processen med professionel sparring på din synopsis, før du begynder at arbejde på den.
Hurtige resultater
”Jeg er glad for, at jeg fulgte Majbritts råd og valgte en mailserie. Nu er arbejdet lavet én gang, og det fungerer så godt.
Majbritt hjalp mig med strategien og rækkefølgen for indholdet, og hvornår læserne skal gøre hvad. Og den grundige strategi er jo vigtig, så man ikke spilder sin tid og laver fejl.
Og autoresponderen gav hurtigt resultater.
Laila Nygaard, Nygaard Grafisk
Sådan foregår rådgivningsforløbet
Herefter har du en mere gennemarbejdet plan, når du begynder på din freebie, så du kan arbejde meget mere effektivt og undgå at begå nogle af de freebie-fejl, som andre har begået. Hvor langt vi kan komme på mødet, afhænger selvfølgelig af, hvor grundigt du har besvaret spørgsmålene forinden.
Lise Terp, konfliktmægler
Valgte Majbritt, fordi jeg ikke ville være prøvekanin
“En af de største fordele ved at have Majbritt med som rådgiver var, at hun fik mig til at blive mere skarp på min målgruppe og kun fokusere på ledere, selv om alle andre også sagtens kan have glæde af bogen.
Det kan man både se på sproget og indholdet. Samtidig bliver det tydeligere for lederne, at jeg er særlig god til netop at hjælpe dem med konflikthåndtering.”
Læs mere
“En anden fordel var, at Majbritt vidste fra starten af, hvad vi skulle tage stilling til. Eksempelvis hvordan bogen kunne udgives i praksis, hvordan kapitlerne skulle struktureres, og hvordan jeg kunne begynde at forberede min markedsføring, allerede mens jeg skrev.
Jeg købte Majbritts rådgivning, fordi hun specifikt har erfaring med bøger og freebies. Så jeg vidste, at jeg ikke ville fungere som prøvekanin. Samtidig kan jeg lide hendes måde at arbejde på.
Der er no bullshit, og hun har ikke spildt mine penge på at hyggesnakke. I stedet har hun udelukkende givet mig kompetent rådgivning om indhold, sprog og struktur og alt det, der ligger uden om selve manuskriptet, så bogen nu lever online.
Uden Majbritts rådgivning og erfaring var min bog aldrig blevet færdig. Og hvis jeg havde fået den færdig selv, ville den ikke vise den kvalitet, jeg står for.“
Min baggrund for at rådgive dig om freebies
Jeg er oprindeligt uddannet journalist. Siden har jeg specialiseret mig i online tekstforfatning, herunder nyhedsbreve og leadgenerering. Udover mine egne e-bøger har jeg udgivet flere bøger på forlaget Frydenlund, der nu også ligger som e-bøger. Har blandt andet skrevet e-bogen Sælg (meget) mere med nyhedsbreve
Pris for rådgivningsforløbet: 4.500 kroner ekskl. moms
Mikael Johnsen, videoproducent, Click Film ApS
Kompromisløs pitbullterrier med ekstremt godt blik for e-mailkampagner
“Jeg troede ikke, at jeg havde brug for rådgivning. For jeg er selv journalist og vidste overordnet set, hvad jeg ville med min kampagne. Men Majbritts rådgivning gjorde min kampagne meget skarpere. Hun har et ekstremt godt blik for, hvad der virker i nyhedsbreve og e-mailkampagner og rådgav også ud fra mit produkt og min position i markedet.
Hvor jeg havde troet, nyhedsbreve primært handlede om ord og skrivestil, fokuserede hun i stedet på retning, budskab og rød tråd – gennem hele kampagnen.
Derfor har jeg nu en kampagne med en pop up på hjemmesiden + 9 mails, hvor alt indholdet fører hen til den videotype, jeg vil sælge gennem kampagnen.”
Læs mere
“2 ting gjorde en særlig forskel:
I mit udkast lovede jeg en stor rabat til læsere, der skrev sig op til mit nyhedsbrev, og jeg forsøgte at sælge to forskellige typer videoer.
Selv om nye læsere stadig får rabatten, er det ikke længere det, jeg lokker med. Nu gør jeg dem i stedet nysgerrige på, hvilken type video det er vigtigst at have på sin hjemmeside. Så nu rammer jeg flere potentielle kunder. Samtidig flytter jeg fokus fra rabat til den kvalitet, jeg står for, hvilket styrker kontakten med de kunder, jeg kan få et langvarigt samarbejde med – fremfor rabatjægere.
Oprindeligt havde jeg både skrevet om videoer til employer branding og kundecases, fordi jeg kan promovere mig selv som den gode interviewer her. Men Majbritt udfordrede mig på, at virksomheder med få eller ingen ansatte kunne få det indtryk, at de ikke var min målgruppe. Så nu fokuserer jeg kun på kundecasene, for de er relevante for alle virksomheder. Og mit budskab er klarere, når jeg holder mig til en videotype hele vejen igennem.
Nu er fokus også kun på, hvordan jeg laver videoerne, hvad kunderne får ud af dem, og hvad de skal forberede ifm. et samarbejde. Ikke hvordan de laver videoer selv.
Majbritt kom både med mindre ændringsforslag og udfordrede mig på det, der ville være besværligt at ændre, og hun er en kompromisløs pitbullterrier. Men alle forslagene havde deres berettigelse, og selv om jeg har været selvstændig i 15 år, er det her min første kampagne, som, jeg tænker, er blevet virkelig god.”
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.