Sælg mere med et professionelt salgsbrev

Tager salgsbrevene for lang tid at skrive? 

Måske fordi du mangler rutinen i skrive, eller fordi det kan være svært at skrive om sig selv. Det kan også være, at dine kundebreve sælger for lidt i dag, fordi du netop skriver for meget om dig selv i stedet for at skrive om kunden og hans problem – og hvordan du kan løse det.

For uanset hvad kunderne spørger om, så vil de læse om sig selv.

Derfor skal salgsbreve altid fokusere på læserens problemer, og hvordan hans liv bliver nemmere, efter du har hjulpet ham, samtidig med at de er skrevet i et sprog, han kan identificere sig selv med.

Tino

Præcist og professionelt

“Ikke bare har jeg nu nogle professionelle tekster og en opgradering af min virksomhed. Jeg kan også afkode, hvordan Majbritt har skrevet – præcist og professionelt – så jeg fremover kan kopiere metoden.”

Tino Randorf

Gode standard salgsbreve eller et salgsbrev, der kan versioneres

Hvad enten du har brug for et salgsbrev, fordi en kunde har kontaktet dig, eller du bliver bedt om at sende en mail efter et netværksmøde, har du tit brug for godt salgsmateriale.

Når du har fået kontakt med en interesseret kunde, vil kunden som regel gerne have noget på skrift. Og gerne med det samme. Derfor er det en god ide at have færdigt salgsmateriale liggende, så du hurtigt kan vende tilbage til kunden. Før han mister interessen igen eller finder en anden løsning. Eventuelt hos din konkurrent.

Tit er det jo detaljerne, der gør, om kunderne køber.

Som freelanceskribent kan jeg enten skrive flere helt forskellige kundebreve til dig eller flere versioner af det samme brev, så du har salgsbreve til flere forskellige målgrupper og situationer. Jeg kan også skrive en skabelon til et salgsbrev, som du selv kan versionere.

På den måde bliver dine salgsbreve sat i system, og du sikrer, at du kan svare interesserede kunder professionelt, uden at bruge for meget tid på det. Fordi forarbejdet er lavet.

Hvis du hellere vil lære at skrive dit salgsmateriale selv, kan jeg selvfølgelig også undervise dig i det.

Sådan skriver jeg dit salgsbrev, så du fremstår som eksperten

Jeg interviewer dig først om

  • null
    din ydelse
  • null
    dine konkurrencefordele
  • null
    din kundegruppe

Herefter skriver jeg et bud på et salgsbrev til dig. Du har selvfølgelig mulighed for at komme med feedback, så jeg kan rette teksten til, så du du kan identificere dig med sproget og indholdet.

Nederst på siden kan du se, hvad jeg typisk vil spørge om for at skrive en salgstekst.

Hvorfor vælge mig til at skrive dit salgsbrev?

Min baggrund for at skrive et godt forretningssbrev, er, at jeg er uddannet journalist og har specialiseret mig i netop salg, herunder at skrive salgstekster. Derfor kan jeg både hjælpe dig med alle former for tekster og styrke din forretning med inspiration til nye salgsstrategier og hjælp til din forretningsudvikling, samtidig.

Udover salgsbreve kan jeg også hjælpe med de mere formelle salgsdokumenter som ordrebekræftelsen eller at justere dine forretningsbetingelser.

Desuden har jeg skrevet syv bøger om salg, forretningsudvikling og kommunikation. Derfor ved jeg både, hvordan jeg skal skrive og sælge.

checkmark-hvid-outline-firkantet-9

Som freelancetekstforfatter kan jeg enten skrive flere helt forskellige salgsbreve til dig eller flere versioner af det samme kundebrev, så du har salgsbreve til flere forskellige målgrupper og situationer. Jeg kan også skrive en skabelon til et salgsbrev, som du selv kan versionere.

checkmark-hvid-outline-firkantet-9

På den måde bliver dine salgsbreve sat i system, og du sikrer, at du kan svare interesserede kunder professionelt, uden at bruge for meget tid på det.

Fordi forarbejdet er lavet.

Hvad koster et salgsbrev?

Et effektivt salgsbrev koster typisk omkring 2.500 til 3.500 kroner eks. moms.

Jeg løser alle mine copywriteropgaver gennem mine populære klippekort, hvor det mindste koster 6.000 kroner eks. moms.
De klip, der formentligt bliver til overs på dit klippekort, kan du bruge på andre opgaver.

Har du spørgsmål om, hvordan jeg kan hjælpe dig, er du meget velkommen til at ringe på 27 12 11 14 eller sende en mail.

Hvad er et salgsbrev?

Et salgsbrev er en tekst, der skal sælge. Uanset om der er tale om et trykt brev, du sender med posten eller en mail.

Mine bedste anbefalinger

”Majbritt hjalp mig med at få styr på mit nye produkt og skrev også en kort og præcis tekst, der rammer målgruppen.

Teksten indeholder mange salgsargumenter, jeg fremover også kan bruge, når jeg præsenterer mig i andre sammenhænge. Eksempelvis i mails eller elevatortaler.

Laila Nygaard,
Grafiker, Nygaard Grafisk

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få sparring og lær at skrive salgsbreve selv

Vil du  skrive dit salgsmateriale selv, kan jeg undervise dig på flere måder.

Jeg kan

  • give dig feedback på et salgsbrev, du allerede har skrevet
  • planlægge indholdet i salgsbrevet med dig, så du ved, hvad du skal skrive, før du sætter dig til tastaturet
  • rådgive dig om, hvorvidt det er et salgsbrev, du har brug for

Når jeg underviser mine kunder i copywriting, arbejder vi en specifik tekst grundigt igennem. Herefter ved du, hvad du skal, og vil fremover have meget lettere ved at skrive tekster selv. Især hvis du skriver nyhedsbreve, er det tit en fordel, at du lærer at løse opgaven selv, fordi du får brug for mange nyhedsbreve.

Ring 27 12 11 14 og hør om mulighederne eller send en mail. Du er også velkommen til at kontakte mig, hvis du gerne vil have en kort feedback på et salgsbrev, du selv har skrevet. Det første kvarter er gratis.

Tip til at skrive salgstekster

Vil du skrive dit salgsbrev selv, er du godt hjulpet ved at svare på de her spørgsmål, før du skriver. Det er også dem, jeg typisk arbejder ud fra, når jeg skriver en salgstekst.

  • Sælger du til private eller virksomheder?
  • Hvem er din primære kunde?
  • Er kunden fortrolig med dine fagudtryk?
  • Har du handlet med branchen før, eller skal du åbne et helt nyt marked?
  • Hvad får dine kunder ud af at handle hos dig? Altså hvad er udbyttet?
  • Hvorfor skulle de handle hos dig i stedet for hos dine konkurrenter?
  • Er ydelsen anderledes hos dig? Har du en bedre service? Har du specialiseret dig i en særlig målgruppe?

 

Spørg dig selv, hvad kundens grund er til ikke at købe din ydelse? Kan du ændre ydelsen, så forbeholdet forsvinder? Hvis ikke, så skriv forbeholdet ind i din tekst, så kunden bliver tryg ved, at du er opmærksom på det. Du kan også skrive, hvad du vil gøre for at undgå, at det bliver et problem.

  • Fokuser på kundens udbytte af at handle hos dig
  • Før du skriver faktuelle oplysninger om din vare eller ydelse, så spørg dig selv, hvilken info kunden har brug for
  • Skriv i kundens eget sprog
  • Inkluder gerne eksempler fra hans dagligdag, så han kan se, at du kender til hans liv
  • Skriv, hvad din ydelse koster. Eventuelt med et eksempel, hvis prisen varierer efter den specifikke opgave
  • Skriv til kunden, hvad han skal gøre. Skal han ringe/maile/købe online/udfylde en blanket? Fortæl ham det. Og husk at en forvirret hjerne takker nej. Så det skal du undgå
  • Når du har skrevet hele din tekst, så vurder ord for ord, sætning for sætning, om du kan skære mere fra

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER