Vil du have succes med nyhedsbreve?

Når du søger en markedsføringsform med høj ROI, er nyhedsbreve den mest oplagte. E-mailmarkedsføring giver i gennemsnit 38 kroner igen, hver gang du investerer en krone.

Samtidig giver nyhedsbreve dig den fordel, at du kan måle præcist, hvad der sker hos dine læsere, når de får dit nyhedsbrev.

Det koster ingen eller kun få penge at sende nyhedsbreve ud – alt efter hvilket nyhedsbrevssystem, du bruger.

Du kan planlægge at skrive nyhedsbreve, når det passer bedst ind i din kalender og vente med at sende nyhedsbrevet ud til det mest strategisk belejlige tidspunkt.

Du kan også skrive en hel nyhedsbrevsserie på en gang, så det er let for dig at overskue og strukturere dit indhold.

Med gennemarbejdede nyhedsbreve kan du holde kontakten med flere tusinde potentielle og nuværende kunder igen og igen og igen – med bare få timers arbejde.

Modsat andre salgskanaler, hvor du

  • null
    holder møde med kunderne én til én. Og også bruger tid på transport
  • null
    møder de samme mennesker til netværksmøder flere gange hver måned
  • null
    deler foldere ud, hvor du ikke kan måle effekten

Særligt ifm. de lange B2B-kunderejser er nyhedsbrevet attraktivt, fordi du kan holde kontakten i lang tid.

Derfor anbefaler jeg stort set alle andre virksomheder også at få et nyhedsbrev. Har du ikke tid til at skrive det selv, kan jeg sagtens skrive dit nyhedsbrev for dig.

Og passer det ikke til din virksomhed at sende nyhedsbreve ud løbende, er der en anden mulighed: At skrive nogle faste nyhedsbreve eller serier, som automatisk sendes ud, alt efter hvilke handlinger læserne foretager:

  • henter guide eller e-bog
  • tilmelder sig webinar
  • booker tid i kalenderen
  • køber i webshoppen

 

Som regel får læserne standardmails ifm. disse handlinger. Og disse mails kan sagtens skrives, så de giver mere værdi for læseren og brander dig meget bedre samtidig.

I kategorien vidensdeling kan du holde kontakten med besøgende på hjemmesiden i flere uger eller måneder med en fast mail-serie.
Her lover du først noget attraktivt (evt. en video, et svar på et spørgsmål eller en guide) – og får tilladelse til at sende nyhedsbreve. I mailserien giver du det, du har lovet, ekspertpositionerer dig selv og opfordrer gerne læseren til at gøre noget nyt til sidst. Evt. købe et specifikt produkt, booke møde el. lign.

Med disse autorespondere udnytter du de små kontakter med potentielle kunder meget bedre – og du skal kun gøre arbejdet en gang.

Vil du have succes med nyhedsbreve?

Når du søger en markedsføringsform med høj ROI, er nyhedsbreve den mest oplagte. Som e-mailmarkedsfører får du i gennemsnit 38 kroner igen, hver gang du investerer 1 krone i nyhedsbreve.

Samtidig giver nyhedsbreve dig den fordel, at du kan måle præcist, hvad der sker hos dine læsere, når de får dit nyhedsbrev.

Det koster ingen eller kun få penge at sende nyhedsbreve ud – alt efter hvilket nyhedsbrevssystem, du bruger.

Du kan planlægge at skrive nyhedsbreve, når det passer bedst ind i din kalender og vente med at sende nyhedsbrevet ud til det mest strategisk belejlige tidspunkt.

Du kan også skrive en hel nyhedsbrevsserie på en gang, så det er let for dig at overskue og strukturere dit indhold.

Med gennemarbejdede nyhedsbreve kan du holde kontakten med flere tusinde potentielle og nuværende kunder igen og igen og igen – med bare få timers arbejde.

Modsat andre salgskanaler, hvor du

  • null
    holder møde med kunderne én til én. Og også bruger tid på transport
  • null
    møder de samme mennesker til netværksmøder flere gange hver måned
  • null
    deler foldere ud, hvor du ikke kan måle effekten

Særligt ifm. de lange B2B-kunderejser er nyhedsbrevet attraktivt, fordi du kan holde kontakten i lang tid.

Derfor anbefaler jeg stort set alle andre virksomheder også at få et nyhedsbrev. Har du ikke tid til at skrive det selv, kan jeg sagtens skrive dit nyhedsbrev for dig.

Og passer det ikke til din virksomhed at sende nyhedsbreve ud løbende, er der en anden mulighed: At skrive nogle faste nyhedsbreve eller serier, som automatisk sendes ud, alt efter hvilke handlinger læserne foretager:

  • henter guide eller e-bog
  • tilmelder sig webinar
  • booker tid i kalenderen
  • køber i webshoppen

 

Som regel får læserne standardmails ifm. disse handlinger. Og disse mails kan sagtens skrives, så de giver mere værdi for læseren og brander dig meget bedre samtidig.

I kategorien vidensdeling kan du holde kontakten med besøgende på hjemmesiden i flere uger eller måneder med en fast mail-serie.
Her lover du først noget attraktivt (evt. en video, et svar på et spørgsmål eller en guide) – og får tilladelse til at sende nyhedsbreve. I mailserien giver du det, du har lovet, ekspertpositionerer dig selv og opfordrer gerne læseren til at gøre noget nyt til sidst. Evt. købe et specifikt produkt, booke møde el. lign.

Med disse autorespondere udnytter du de små kontakter med potentielle kunder meget bedre – og du skal kun gøre arbejdet en gang.

Brug for professionel assistance til dit nyhedsbrev?

Jeg kan optimere dine nyhedsbreve på flere måder. Jeg kan

  • rådgive dig om, hvordan du får mange og relevante personer til at tilmelde sig dit nyhedsbrev

  • lægge en strategi for dine kommende nyhedsbreve sammen med dig

  • ideudvikle om emner til nyhedsbrevene med dig

  • give feedback på et nyhedsbrev, du selv har skrevet

  • skrive dit nyhedsbrev for dig på baggrund af dine instrukser og din feedback

Hvis jeg skal skrive dine nyhedsbreve, lægger vi først en plan for, hvad du vil opnå med dem, og hvornår det vil være mest strategisk at bringe de forskellige indlæg og nyheder.

Herefter interviewer jeg dig, så jeg har de rette oplysninger og kan skrive på dine vegne. Du får selvfølgelig alle nyhedsbreve til gennemlæsning, så vi sikrer os, at de bliver, som du gerne vil have dem.

Og ja. Det kræver meget mindre af dig at give mig stikord til nyhedsbrevene end at skulle skrive gennemarbejdede nyhedsbreve helt fra bunden.

Hvorfor vælge mig til at skrive nyhedsbreve?

Jeg

  • er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003

  • har løbende fået undervisning i og sparring om nyhedsbreve

  • har stort fokus på salg. Derfor hjælper jeg dig med at sikre, at de ydelser du vil sælge i dine nyhedsbreve er en god forretning for dig, ligesom jeg kan rådgive dig om, hvilke typer ydelser der er lettest at sælge i nyhedsbreve

  • har drevet min egen konsulentvirksomhed siden 2007 med speciale i professionel tekstforfatning

  • har skrevet flere bøger om salg og markedsføring, herunder nyhedsbreve

  • underviser i at sælge gennem nyhedsbreve og har holdt oplæg på EMAIL SUMMIT

  • har flere tusinde læsere på mit eget nyhedsbrev

 

Skal vi tage en snak om dine nyhedsbreve, så ring 27 12 11 14, eller book et gratis sparringsmøde.

Susanne B

10 gange så højt salg

 ”De 3 kampagner, Majbritt har været inde over, genererede en vækst på hhv. 212 %, 349 % og hele 1.000 % sammenlignet med de samme perioder året før.

Mine læsere havde ikke engang hørt fra mig længe, men med nyhedsbreve kan vi skabe et behov og styre, hvornår kunderne køber.

Majbritt er superprofessionel og har fokus på detaljerne. Så når hun anbefaler noget, er det altid gennemtænkt. Både ift. hvad vi skal have læserne til at gøre, og hvor mange nyhedsbreve, vi skal sende for at få dem til at gøre det – samt rækkefølgen.

 

 Susanne Bloch
Indehaver, Pastariget

 

Brug for en skabelon til dit nyhedsbrev?

Med professionelle systemer som Ubivox eller ActiveCampaign opnår du en række fordele.

Her kan du lave dit eget design, så dit nyhedsbrev matcher din hjemmeside og din øvrige markedsføring. Du får også en masse brugbare oplysninger om læserne af dit nyhedsbrev. Så som

  • hvem der klikker på hvilke links i dit nyhedsbrev
  • hvilke historier der bliver læst af flest
  • på hvilke tidspunkter flest læser dit nyhedsbrev

Disse oplysninger kan du også bruge andre steder i din markedsføring.

Jeg har flere dygtige samarbejdspartnere, der kan sætte dit nyhedsbrev flot og professionelt op, så du har en fast skabelon, du kan skrive i, hver gang du skriver nyhedsbreve.

Tjen penge på emailmarkedsføring

Vil du se et eksempel på et nyhedsbrev, kan du tilmelde dig mit gratis nyhedsbrev.

Jeg har udgivet dette nyhedsbrev siden 2010, og derfor ved jeg – både fra undersøgelser og fra mig selv – hvor effektivt nyhedsbreve arbejder. Når jeg sender nyhedsbreve ud, får jeg mange besøgende på hjemmesiden, og telefonen ringe mere, end den plejer.

Og ja, jeg tjener penge på det. Mange penge.

Mikael

Mikael Johnsen, videoproducent Click Film ApS

Kompromisløs pitbullterrier med ekstremt godt blik for e-mailkampagner

 “Jeg troede ikke, at jeg havde brug for rådgivning. For jeg er selv journalist og vidste overordnet set, hvad jeg ville med min kampagne. Men Majbritts rådgivning gjorde min kampagne meget skarpere. Hun har et ekstremt godt blik for, hvad der virker i nyhedsbreve og e-mailkampagner og rådgav også ud fra mit produkt og min position i markedet. Hvor jeg havde troet, nyhedsbreve primært handlede om ord og skrivestil, fokuserede hun i stedet på retning, budskab og rød tråd – gennem hele kampagnen.

Derfor har jeg nu en kampagne med en pop up på hjemmesiden + 9 mails, hvor alt indholdet fører hen til den videotype, jeg vil sælge gennem kampagnen.”

Læs mere

 “2 ting gjorde en særlig forskel: I mit udkast lovede jeg en stor rabat til læsere, der skrev sig op til mit nyhedsbrev, og jeg forsøgte at sælge to forskellige typer videoer.

Selv om nye læsere stadig får rabatten, er det ikke længere det, jeg lokker med. Nu gør jeg dem i stedet nysgerrige på, hvilken type video det er vigtigst at have på sin hjemmeside. Så nu rammer jeg flere potentielle kunder. Samtidig flytter jeg fokus fra rabat til den kvalitet, jeg står for, hvilket styrker kontakten med de kunder, jeg kan få et langvarigt samarbejde med – fremfor rabatjægere.

Oprindeligt havde jeg både skrevet om videoer til employer branding og kundecases, fordi jeg kan promovere mig selv som den gode interviewer her. Men Majbritt udfordrede mig på, at virksomheder med få eller ingen ansatte kunne få det indtryk, at de ikke var min målgruppe. Så nu fokuserer jeg kun på kundecasene, for de er relevante for alle virksomheder. Og mit budskab er klarere, når jeg holder mig til en videotype hele vejen igennem.

Nu er fokus også kun på, hvordan jeg laver videoerne, hvad kunderne får ud af dem, og hvad de skal forberede ifm. et samarbejde. Ikke hvordan de laver videoer selv.

Majbritt kom både med mindre ændringsforslag og udfordrede mig på det, der ville være besværligt at ændre, og hun er en kompromisløs pitbullterrier. Men alle forslagene havde deres berettigelse, og selv om jeg har været selvstændig i 15 år, er det her min første kampagne, som, jeg tænker, er blevet virkelig god.”

Pris for hjælp til nyhedsbreve

checkmark-roed-firkantet-9

Færdigt nyhedsbrev: Typisk 1.500 kroner til 5.000 eks. moms stykket. Betales via klippekort eller vækstpakker.

checkmark-roed-firkantet-9

Søger du et fast samarbejde, anbefaler jeg en af mine vækstpakker til priser fra 13.500 kroner per måned.

Vækstpakken kan også bruges på en række andre markedsføringsopgaver end nyhedsbreve.

checkmark-roed-firkantet-9

Du kan også hyre mig ind til løbende sparring, så jeg hjælper dig godt i gang med dit nyhedsbrev og herefter supporterer i det omfang, du ønsker det.

Martin Riedel
Indehaver REALKREDITKONSULENTERNE
(nu solgt til Howden Realkreditrådgivning)

Succes, at mailserien viser medlemmernes udbytte

“Et af vores produkter, Låneovervågning, overvåger kreditforeningslån og giver automatisk medlemmerne besked, når det kan svare sig for dem at lægge lånet om. Nye medlemmer tilbydes altid en gratis prøveperiode, hvor de se, hvor let det er.

Qua Majbritts rådgivning fik vi lagt en god strategi for en mailserie, der guider medlemmerne til at få mest ud af medlemskabet, mens det er gratis, så de får lyst til at fortsætte mod betaling.

Serien bestod primært af 2 slags indhold: Tilfredse kunder der fortalte, hvad de havde tjent ved at lægge lån om og de specifikke muligheder, systemet giver.

Majbritt rådgav os også om vores målgruppe, og skrev efterfølgende alle mails for os. Og fordi målgruppen går op i penge, prestige og resultater, brugte hun formuleringer som:

”Køb din Tesla eller Porsche kontant”

”Derfor ved du præcist, hvornår du skal lægge om. Også i dine travle perioder, hvor du ikke selv tænker på dit lån.”

”Der er altså tale om en netto besparelse. Skattefrit. Og det er ikke ualmindeligt, at vores kunder kan vinde en halv årsløn med få klik på musen.”

Og specifikt ift. vores kundecases skrev hun:

”Steffen slap for at låne 600.000 kr. i banken” og ”Tinus køber lejligheder for sin friværdi.”

Det blev nu meget tydeligt, hvilken værdi Låneovervågning giver, og serien konverterer. Derfor betegner vi den som en succes. En succes, der blandt andet skyldtes de fine cases, Majbritt skrev for os, hendes strategiske markedsføringssans og skarpe pen.”

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

FAQ om nyhedsbreve - samlet oversigt

Hvad er nyhedsbreve?

Nyhedsbreve eller nyhedsmails er markedsføringsmails, som virksomheder sender til en fast gruppe læsere for at promovere firmaet. Også kaldet e-mailmarkedsføring. Nyhedsbrevene behøver ikke at indeholde nyheder og kan også indeholde relevant viden, gode tilbud, invitationer til arrangementer og lignende.

Hvordan virker nyhedsbreve?

Nyhedsbreve lander regelmæssigt i læsernes indbakke. Derfor bliver du top of mind og det oplagte valg, den dag læserne har brug for noget fra din branche.

Hvorfor virker nyhedsbreve?

Nyhedsbreve er den eneste markedsføringsform, som modtagerne selv har tilkendegivet, at de gerne vil modtage. Samtidig kan du skrive meget hyppigt til dine læsere, og de hyppige påvirkninger gør, at læserne bliver ved med at huske dig og løbende påvirkes til at handle.

Hvorfor sælger mine nyhedsbreve ikke?

Når nyhedsbreve ikke sælger, skyldes det ofte, at de ikke tænkes ind i en konkret strategi, at de udkommer for sjældent, at de ikke giver læserne relevant indhold, eller at de indeholder for meget værdi, og læserne aldrig opfordres til at købe noget.

Hvad er reglerne for at sende nyhedsbreve?

Jf. markedsføringsloven må du kun sende nyhedsbreve og anden øvrig ”elektronisk markedsføringsmateriale” til læsere, der selv har tilkendegivet, at du gerne må sende nyhedsbreve til dem.

Hvordan får jeg flere læsere på mit nyhedsbrev?

Det kan du få på flere måder. Blandt andet ved at love en e-bog, et onlinekursus, en rabat eller lignende til læserne, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Du kan også annoncere for disse ”freebies” på sociale medier.

Hvad er en freebie?

En freebie kan være en hvilken som helst fordel, du giver i bytte for, at en læser til melder sig dit nyhedsbrev. Det kan være en e-bog, et onlinekursus, en rabat eller lignende.

Hvordan finder jeg på indhold til mine nyhedsbreve?

Lyt til dine kunder. Hvad spørger de om? Hvilke problemer har de, og hvad er din løsning? Lyt til de potentielle kunder, der afviser at handle hos dig. Bearbejd deres forbehold, for andre potentielle kunder har sikkert de samme forbehold. Og fortæl dine kunders succeshistorier, og hvordan du har hjulpet dem med resultaterne.

Hvad koster nyhedsbreve?

Alt efter hvad de skal kunne, koster nyhedsbreve fra 100 kroner til flere tusinde kroner stykket.

Hvordan sender jeg nyhedsbreve ud?

Du opnår en række fordele ved at sende dine nyhedsbreve ud gennem et nyhedsbrevssystem som eksempelvis Ubivox, MailChimp eller Campaign Monitor.

Hvad er et nyhedsbrevssystem?

Et nyhedsbrevssystem er et system, der er udviklet til at sende nyhedsbreve ud for dig. Systemet kan både automatisere arbejdet for dig, når du får nye læsere, og når nogle afmelder sig. Det giver dig også indblik i, hvor mange der læser dit nyhedsbrev og klikker, og hvornår på dagen de gør det.

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER