Brug for professionel assistance til dit nyhedsbrev?
Jeg kan optimere dine nyhedsbreve på flere måder. Jeg kan
- rådgive dig om, hvordan du får mange og relevante personer til at tilmelde sig dit nyhedsbrev
- lægge en strategi for dine kommende nyhedsbreve sammen med dig
- ideudvikle om emner til nyhedsbrevene med dig
- redigere et nyhedsbrev, du selv har skrevet
- skrive dit nyhedsbrev for dig på baggrund af dine instrukser og din feedback
Hvis jeg skal skrive dine nyhedsbreve, lægger vi først en plan for, hvad du vil opnå med dem, og hvornår det vil være mest strategisk at bringe de forskellige indlæg og nyheder.
Herefter interviewer jeg dig, så jeg har de rette oplysninger og kan skrive på dine vegne. Du får selvfølgelig alle nyhedsbreve til gennemlæsning, så vi sikrer os, at de bliver, som du gerne vil have dem.
Og ja. Det kræver meget mindre af dig at give mig stikord til nyhedsbrevene end at skulle skrive gennemarbejdede nyhedsbreve helt fra bunden.
Hvorfor vælge mig til at skrive nyhedsbreve?
Jeg
- er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003
- har løbende fået undervisning i og sparring om nyhedsbreve
- har stort fokus på salg. Derfor hjælper jeg dig med at sikre, at de ydelser du vil sælge i dine nyhedsbreve er en god forretning for dig, ligesom jeg kan rådgive dig om, hvilke typer ydelser der er lettest at sælge i nyhedsbreve
- har drevet min egen konsulentvirksomhed siden 2007 med speciale i professionel tekstforfatning
- har skrevet flere bøger om salg og markedsføring, herunder nyhedsbreve
- underviser i at sælge gennem nyhedsbreve og har holdt oplæg på EMAIL SUMMIT
- har flere tusinde læsere på mit eget nyhedsbrev
“… 2 helt nye klienter, og 6 tidligere vendte tilbage, selv om jeg pt. kun har 330 læsere på listen. Og umiddelbart efter tilbuddet var udløbet, fik jeg 4 helt nye klienter, og de betalte jo fuld pris.
Alle 12 skal højst sandsynligt have flere behandlinger, og dem får de jo ikke rabat på.”
Shila Nielsen
Kranioklinikken
Brug for en skabelon til dit nyhedsbrev?
Med professionelle systemer som Ubivox eller ActiveCampaign opnår du en række fordele.
Her kan du lave dit eget design, så dit nyhedsbrev matcher din hjemmeside og din øvrige markedsføring. Du får også en masse brugbare oplysninger om læserne af dit nyhedsbrev. Så som
- hvem der klikker på hvilke links i dit nyhedsbrev
- hvilke historier der bliver læst af flest
- på hvilke tidspunkter flest læser dit nyhedsbrev
Disse oplysninger kan du også bruge andre steder i din markedsføring.
Jeg har flere dygtige samarbejdspartnere, der kan sætte dit nyhedsbrev flot og professionelt op, så du har en fast skabelon, du kan skrive i, hver gang du skriver nyhedsbreve.
Tjen penge på emailmarkedsføring
Vil du se et eksempel på et nyhedsbrev, kan du tilmelde dig mit gratis nyhedsbrev.
Jeg har udgivet dette nyhedsbrev siden 2010, og derfor ved jeg – både fra undersøgelser og fra mig selv – hvor effektivt nyhedsbreve arbejder. Når jeg sender nyhedsbreve ud, får jeg mange besøgende på hjemmesiden, og telefonen ringe mere, end den plejer.
Og ja, jeg tjener penge på det. Mange penge.
Pris for hjælp til nyhedsbreve
Rådgivning: To timers brainstorm om kommende emner til dit nyhedsbrev og do´s and dont´s i nyhedsbreve: 4.500 kroner eks. moms.
Færdigt nyhedsbrev: Priser fra 3.500 kroner eks. moms stykket. Jeg skriver alle nyhedsbreve gennem mine klippekort, som du kan bruge til hjælp til alle typer tekster.
Du kan også hyre mig ind til løbende sparring, så jeg hjælper dig godt i gang med dit nyhedsbrev og herefter supporterer i det omfang, du ønsker det.
Martin Riedel
Indehaver REALKREDITKONSULENTERNE
Succes, at mailserien viser medlemmernes udbytte
“Et af vores produkter, Låneovervågning, overvåger kreditforeningslån og giver automatisk medlemmerne besked, når det kan svare sig for dem at lægge lånet om. Nye medlemmer tilbydes altid en gratis prøveperiode, hvor de se, hvor let det er.
Qua Majbritts rådgivning fik vi lagt en god strategi for en mailserie, der guider medlemmerne til at få mest ud af medlemskabet, mens det er gratis, så de får lyst til at fortsætte mod betaling.
Serien bestod primært af 2 slags indhold: Tilfredse kunder der fortalte, hvad de havde tjent ved at lægge lån om og de specifikke muligheder, systemet giver.
Majbritt rådgav os også om vores målgruppe, og skrev efterfølgende alle mails for os. Og fordi målgruppen går op i penge, prestige og resultater, brugte hun formuleringer som:
”Køb din Tesla eller Porsche kontant”
”Derfor ved du præcist, hvornår du skal lægge om. Også i dine travle perioder, hvor du ikke selv tænker på dit lån.”
”Der er altså tale om en netto besparelse. Skattefrit. Og det er ikke ualmindeligt, at vores kunder kan vinde en halv årsløn med få klik på musen.”
Og specifikt ift. vores kundecases skrev hun:
”Steffen slap for at låne 600.000 kr. i banken” og ”Tinus køber lejligheder for sin friværdi.”
Det blev nu meget tydeligt, hvilken værdi Låneovervågning giver, og serien konverterer. Derfor betegner vi den som en succes. En succes, der blandt andet skyldtes de fine cases, Majbritt skrev for os, hendes strategiske markedsføringssans og skarpe pen.”
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
FAQ om nyhedsbreve - samlet oversigt
Hvad er nyhedsbreve?
Nyhedsbreve eller nyhedsmails er markedsføringsmails, som virksomheder sender til en fast gruppe læsere for at promovere firmaet. Også kaldet e-mailmarkedsføring. Nyhedsbrevene behøver ikke at indeholde nyheder og kan også indeholde relevant viden, gode tilbud, invitationer til arrangementer og lignende.
Hvordan virker nyhedsbreve?
Nyhedsbreve lander regelmæssigt i læsernes indbakke. Derfor bliver du top of mind og det oplagte valg, den dag læserne har brug for noget fra din branche.
Hvorfor virker nyhedsbreve?
Nyhedsbreve er den eneste markedsføringsform, som modtagerne selv har tilkendegivet, at de gerne vil modtage. Samtidig kan du skrive meget hyppigt til dine læsere, og de hyppige påvirkninger gør, at læserne bliver ved med at huske dig og løbende påvirkes til at handle.
Hvorfor sælger mine nyhedsbreve ikke?
Når nyhedsbreve ikke sælger, skyldes det ofte, at de ikke tænkes ind i en konkret strategi, at de udkommer for sjældent, at de ikke giver læserne relevant indhold, eller at de indeholder for meget værdi, og læserne aldrig opfordres til at købe noget.
Hvad er reglerne for at sende nyhedsbreve?
Jf. markedsføringsloven må du kun sende nyhedsbreve og anden øvrig ”elektronisk markedsføringsmateriale” til læsere, der selv har tilkendegivet, at du gerne må sende nyhedsbreve til dem.
Hvordan får jeg flere læsere på mit nyhedsbrev?
Det kan du få på flere måder. Blandt andet ved at love en e-bog, et onlinekursus, en rabat eller lignende til læserne, hvis de tilmelder sig dit nyhedsbrev. Du kan også annoncere for disse ”freebies” på sociale medier.
Hvad er en freebie?
En freebie kan være en hvilken som helst fordel, du giver i bytte for, at en læser til melder sig dit nyhedsbrev. Det kan være en e-bog, et onlinekursus, en rabat eller lignende.
Hvordan finder jeg på indhold til mine nyhedsbreve?
Lyt til dine kunder. Hvad spørger de om? Hvilke problemer har de, og hvad er din løsning? Lyt til de potentielle kunder, der afviser at handle hos dig. Bearbejd deres forbehold, for andre potentielle kunder har sikkert de samme forbehold. Og fortæl dine kunders succeshistorier, og hvordan du har hjulpet dem med resultaterne.
Hvad koster nyhedsbreve?
Alt efter hvad de skal kunne, koster nyhedsbreve fra 100 kroner til flere tusinde kroner stykket.
Hvordan sender jeg nyhedsbreve ud?
Du opnår en række fordele ved at sende dine nyhedsbreve ud gennem et nyhedsbrevssystem som eksempelvis Ubivox, MailChimp eller Campaign Monitor.
Hvad er et nyhedsbrevssystem?
Et nyhedsbrevssystem er et system, der er udviklet til at sende nyhedsbreve ud for dig. Systemet kan både automatisere arbejdet for dig, når du får nye læsere, og når nogle afmelder sig. Det giver dig også indblik i, hvor mange der læser dit nyhedsbrev og klikker, og hvornår på dagen de gør det.
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.