Skabelon til nyhedsbreve, der sælger | Nyhedsbrevsskabelon

Følg skabelonen og skriv nyhedsbreve effektivt

Går du nogle gange i stå, når du skal skrive nyhedsbreve?

gode teksterDu har helt styr på dit indhold til nyhedsbrevene, men savner en effektiv skabelon for, hvordan du skal formulere indholdet, så du netop sælger, samtidig med at du fastholder dine læsere.

Hvilken type skabelon eller hvilket mønster, der egner sig bedst til dine nyhedsbreve, afhænger selvfølgelig af den specifikke målgruppe, du skriver til.

Men der er en overordnet skabelon, du vil kunne arbejde ud fra, uanset hvem der er målgruppen for din e-mailmarkedsføring.

Skabelonen for et godt nyhedsbrev er:

  • Fang læseren med en god overskrift
  • Husk en preheader, som er er den linje, som læseren ser i sin indbakke, under overskriften
  • Begynd dit nyhedsbrev med noget, der giver din læser lyst til at læse videre. Alt efter målgruppe kan indledningen enten bestå af en personlig fortælling, en vittighed, en faktuel oplysning, en quiz eller en påstand, der relaterer til et problem, læseren kender
    (Du kan eventuelt tease for en gave, en spændende event eller et godt tilbud øverst i mailen, så du er sikker på, at alle læsere ser det)
  • Fortsæt dit nyhedsbrev med at dele værdi, dele værdi og dele værdi
  • Husk overskrifter undervejs i din tekst, så læseren let kan skimme indholdet
  • Kom med et til tre bud på, hvad læseren selv kan gøre for at løse sit problem. Og så har du en oplagt overgang til at uddybe med en version af: ”Vil du vide mere om xxx, kan jeg hjælpe dig gennem…” På den måde deler du både værdi til de – mange – der af den ene eller anden grund ikke bliver kunder i dag. Og samtidig får du præsenteret det, du vil sælge
  • Afslut dit nyhedsbrev med prisen på din hjælp, eller et eksempel på en pris
  • Tilføj en call-to-action, så læseren ved, hvad han skal gøre for at få din hjælp

 

Eksempel på skabelon til nyhedsbrev, der ikke skal sælge – direkte

Mange tror fejlagtigt, at læserne automatisk klikker på det, der er gratis. Hvad enten det er e-bøger, events eller webinarer, blogindlæg, lydfiler eller lignende. Det gør de ikke. Derfor kan du med fordel bruge den samme skabelon, når du vil have læserne af dit nyhedsbrev til at gøre noget, der er gratis for dem.

De skal stadig overbevises, om at det, du vil dele, er umagen værd for dem. Selv om der selvfølgelig skal mindre til for at agere på noget gratis end noget, de skal betale for. Derfor kan du nøjes med et kortere nyhedsbrev, ligesom du selvfølgelig kan skære det næstsidste punkt fra.

Brug for indhold til din skabelon?

Har du brug for input til indholdet i dit nyhedsbrev? Eller rådgivning om en bedre strategi for dine nyhedsbreve? Så husk, at jeg altid giver 15 minutters gratis rådgivning til nye kunder. Du kan ringe på 27 12 11 14.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER