Vil du tiltrække flere kunder gennem Google?
Kunder, der selv har tænkt, at det lige netop er din hjælp, de har brug for?
Med søgemaskineoptimering rammer du de potentielle kunder, når de er allermest interesseret i netop din ydelse. Hver måned søger 3.600 efter ”revisor” eller ”pressemeddelelse”, mens 6.600 søger efter ”advokat”.
På ”SEO for begyndere” lærer du, hvordan du
Du lærer SEO trin for trin gennem en SEO-guide, du også kan bruge fremover, når du vil skriver flere SEO-tekster.
Analysen bag en effektiv SEO-strategi
Netop fordi SEO-kurset er et søgeoptimeringskursus for begyndere, er jeg meget grundig i de indledende og meget vigtige SEO-opgaver: SEO-analysen og SEO-strategien.
Den hyppigste fejl, der bliver begået ift. SEO, er at skrive SEO-tekster ud fra søgeord, som ingen søger på. Eller ord, som på ingen måde indikerer, at den, der søger, kan blive kunde. Og gode placeringer på Google er ikke målet. Målet er flere kunder gennem Google.
Derfor lærer jeg dig at udvælge søgeordene ud fra to vigtige kriterier:
Er der penge i ordene?
En række ord indikerer, at læseren søger efter en betalt løsning nu. Som regel anbefaler jeg, at du begynder at skrive SEO-tekster ud fra netop de søgeord, fordi du har mulighed for at konvertere læseren til en kunde i løbet af meget kort tid.
Her er det vigtigt, at du skriver din SEO-tekst, så det er tydeligt for kunden, hvad du sælger, og hvad hans udbytte er.
Researcher læseren på et emne?
Så skal du ikke beskrive en vare, som jeg lige har anbefalet. Noget af det vigtigste ved markedsføring er at besvare de spørgsmål læseren har. Derfor anbefaler jeg, at du skriver blogindlæg til alle de læsere, der ikke søger en betalt løsning nu.
Gode blogindlæg kan gøre læsere i researchfasen klar til at handle senere.
Hvorfor kan jeg lære dig om SEO?
Jeg er oprindeligt uddannet journalist og har specialiseret mig i online markedsføring, herunder hjemmesider og SEO-tekster. Jeg skriver SEO-tekster for mine kunder, holder SEO-kurser og foredrag og har mange kunder til eneundervisning, hvor de lærer at skrive SEO-tekster.
Blandt andet holdt jeg i 2024 oplæg på SEOday, Nordens førende SEO-konference.
Er også forfatter til e-bogen ”Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger”.
Hvis du gerne vil have en test i form af et gratis kursus, kan du se mine tidligere webinarer her.
Nu får jeg kunder gennem Google
“Før vidste jeg ingenting om SEO og fik derfor ingen kunder gennem Google. Det gør jeg nu. Samtidig bliver jeg også kontaktet af kunder, der har reflekteret over det, jeg kan hjælpe med, før de ringer. Så er processen allerede i gang, og de går ikke op i prisen, hvilket er en kæmpe lettelse.”
Janne Andersen
Hvad koster SEO-kurset?
Holdes kurset som et halvdagskursus er prisen: 13.000 kroner eks. moms + transporttillæg. Kurset kan med fordel udvides til et dagskursus og kombineres med mit kursus i hjemmesider eller salgstekster.
Pris for et dagskursus: 17.000 kroner eks. moms + transporttillæg.
Ingen af mine kurser inkluderer teknisk SEO, Google Ads eller Google Analytics 4, da jeg udelukkende fokuserer på onpage SEO: tekst, indhold og brugeradfærd på nettet.
Hør mere om SEO-kursus eller SEO-optimering
Ring til mig på 27 12 11 14 eller send en mail, så finder vi en løsning.
Ditte Mørck Lichinger Jessen. E
Forstår at tale til SEO-begynderen
“Jeg har i min rolle af iværksætterkonsulent, efterhånden deltaget i en del SEO-arrangementer, hvor målgruppen var iværksættere og små virksomheder. Jeg synes ofte, at udfordringen har været, at indholdet blev for teknisk og komplekst, til at det var omsætteligt for deltagernes egne virksomheder.
Med den workshop vi hyrede Majbritt Lund til i Ringsted Erhverv var det anderledes. Her gik vi faktisk derfra med nogle ret forståelige værktøjer, som man kan gå direkte hjem og implementere. Majbritt forstår at tale til SEO-begynderen. Tak for et godt arrangement.”
Skal jeg kontakte dig om et SEO-kursus?
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.