Få tekster til hjemmesiden, der findes af Google

Hjemmesiden arbejder, mens du gør alt det andet, og er både en genvej til nye kunder, samarbejdspartnere og journalister.

Ved at få en professionel tekstforfatter til at skrive teksterne til din hjemmeside, slipper du for at bruge nær den samme tid og energi på de nye tekster, og du sikrer dig, at teksterne er skrevet, så du får det fulde udbytte af netmediet.

Du får tekster til din hjemmeside, der fokuserer på dine kunder og deres udbytte. Og jeg skriver, så læserne læser dine tekster færdig.

Derfor styrker de dit salg og tjener sig ofte hurtigt ind igen.

Min journalistuddannelse gør, at jeg

  • spørger ind til essensen og fokuserer på det vigtigste i dit budskab
  • kan strukturere og prioritere informationerne i teksten til din professionelle hjemmeside
  • skriver levende tekster, så teksten på din hjemmeside bliver læst og husket

 

Og driver du en ambitiøs B2B-virksomhed, tilhører du min primære målgruppe. Her har hjemmesiden ofte en større betydning, end de fleste er klar over. For eftersom de fleste salg lukkes efter en eller flere samtaler, tror mange, at mødet udgør den langt største del af købsrejsen, end tilfældet er.

Møderne er bestemt også vigtige, og de gode hjemmesidetekster gør, at kunderne tager kontakt på det rigtige tidspunkt. Derfor går mange kundemøder – og salg – tabt, når hjemmesiden undervurderes.

Kira portræt (002)

“Nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.

Derfor giver jeg Majbritt 5 ud af 5 stjerner.”

Kira Paulli
Videoproducent, Pixiweb

Hjemmesidetekster

Tekster skrevet til nettet er anderledes

Tekster til hjemmesiden skal skrives anderledes end tekster skrevet til trykte medier, for at du får det fulde udbytte af internettets muligheder. For online-læseren er utålmodig og skimmer din tekst.

Webtekster

  • præsenterer det vigtigste først
  • er præcise og konkrete
  • har mange overskrifter (rubrikker)
  • har gode call-to-actions, så du konverterer dine besøgende til kunder eller får dem tilmeldt dit nyhedsbrev

 

Og når webteksterne svarer på læsernes spørgsmål, kan de forkorte kunderejsen radikalt. Også ift. B2B-salg.

Sådan skriver jeg tekster til hjemmesiden

Jeg interviewer dig og eventuelt andre relevante personer, før jeg begynder at skrive. Når teksterne er færdige, korrigerer vi eventuelle præciseringer i fællesskab. Jeg kan enten skrive din tekst til hjemmesiden helt fra bunden eller supplere med nye hjemmesidetekster.

Du kan se eksempler på hjemmesider, jeg har skrevet teksten til her: www.kracon.dk eller www.peopleperformance.dk.

SEO-tekster til hjemmesiden

Som SEO-tekstforfatter kan jeg skrive dine tekster, så de bliver fundet af søgemaskinerne. Jeg laver en søgeordsanalyse sammen med dig, og med de rette søgeord skriver jeg din hjemmesidetekst med gode titles og descriptions, så du lettere bliver fundet af Google.

Læs mere om søgemaskineoptimering og SEO-tekster.

tine

Tine Appel, Appel Design

Solgte en ny hjemmeside efter en uge

“En uge efter min nye hjemmeside blev lanceret, solgte jeg en hjemmeside og en vedligeholdelsesaftale til en kunde, der tidligere havde takket nej, men han var blevet overbevist om, at jeg skulle løse opgaven, på grund af hjemmesiden.”

Læs mere

“Min nye hjemmeside gør, at kunderne bedre kan se, hvem jeg er, og at jeg driver en seriøs virksomhed. Blandt andet fordi jeg har skrevet mine kunders sikkerhed ind i mine hostingaftaler, og fordi teksterne er så gennemtænkte, er der ikke noget at tage fejl af. Undervejs blev jeg tvunget til at tage stilling til, præcis hvad kunderne kunne forvente i samarbejdet med mig. Det har klart gjort mig mere professionel.

Mens vi arbejdede med hjemmesiden, kom jeg også tættere på min målgruppe. Selv om jeg indledningsvis syntes, at det var irriterende at indsnævre min målgruppe, er jeg nu glad for, at jeg har besluttet mig for, hvilke kunder jeg primært vil gå efter. Nu har jeg truffet en velovervejet beslutning, og jeg kan lettere ramme én type end skyde med spredehagl, som jeg gjorde før.

Så jeg fik, hvad jeg havde brug for og mere til, og jeg har kun ændret meget lidt i teksterne. Nu fremstår jeg professionel, hjælpsom og venlig. Og flere har allerede givet udtryk for, at de kan se, at det er mig.

Fra min tid på bureau ved jeg, at det grafiske design, som jeg selv kan levere, ikke er noget værd uden gode tekster og overskrifter. Så da jeg blev selvstændig, vidste jeg, at jeg ville købe hjælp til teksterne, og at jeg ville vente, til jeg havde råd til at hyre den bedste.

Jeg stillede ikke spørgsmål ved, at Majbritt var sine penge værd, for jeg havde hørt flere steder fra, at hun var god. Hun kunne både rådgive mig om den rette kundetype, lave en SEO-analyse og skrive fantastiske SEO-tekster. Alt det, jeg synes er vigtigt, under én hat.

Med klippekortet kunne jeg få den rådgivning, jeg havde brug for undervejs, og jeg kunne selv holde øje med, hvor lang tid jeg havde tilbage, og vælge, hvordan jeg ville bruge tiden. Og fordi jeg kunne bruge klippekortet fleksibelt, kunne vi også drøfte flere aspekter af min virksomhed undervejs. Eksempelvis hvad jeg skulle skrive ind i mine handelsbetingelser.”

Hvorfor vælge mig til at skrive dine hjemmesidetekster?

Du skal vælge mig som tekstforfatter til hjemmesiden, fordi jeg

  • null
    er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003
  • null
    har efteruddannet mig i onlinemarkedsføring og kundetyper
  • null
    kombinerer min viden om hjemmesider med forretningsudvikling, så vi sikrer, at de ydelser, du markedsfører på din hjemmeside, også er en god forretning

  • null
    har skrevet 7 bøger om salg og kommunikation, herunder om hjemmesider
  • null
    underviser i hjemmesider og blandt andet har holdt oplæg på SEOday, Nordens førende SEO-konference

  • null
    har specialiseret mit i B2B-markedsføring og lange kunderejser. Særligt for virksomheder, der sælger ikke-fysiske produkter, hvilket stiller nogle helt særlige krav til hjemmesiden

Hvorfor vælge mig til at skrive dine hjemmesidetekster?

Du skal vælge mig, fordi jeg

  • null
    er uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole i 2003
  • null
    har efteruddannet mig i onlinemarkedsføring og kundetyper
  • null
    kombinerer min viden om hjemmesider med forretningsudvikling, så vi sikrer, at de ydelser, du markedsfører på din hjemmeside, også er en god forretning
  • null
    har skrevet 7 bøger om salg og kommunikation, herunder om hjemmesider
  • null
    underviser i hjemmesider og blandt andet har holdt oplæg på SEOday, Nordens førende SEO-konference

  • null
    har specialiseret mit i B2B-markedsføring og lange kunderejser. Særligt for virksomheder, der sælger ikke-fysiske produkter, hvilket stiller nogle helt særlige krav til hjemmesiden

Ring 27 12 11 14, og få en pris på dine tekster

Oftest skriver jeg hele hjemmesiden, inkl SEO for priser fra 24.000 kroner eks. moms. Men det afhænger selvfølgelig af, hvor mange sider du har brug for.

Book gerne et møde, hvor vi gennemgår dine ønsker til hjemmesiden.

Lone Lings_0006

Lone Lings, Implacement

4 store nye kunder på 3 måneder

“Jeg giver Majbritt 5 ud af 5 stjerner.

De første 3 måneder efter min nye hjemmeside blev lanceret, fik jeg 4 nye kunder fra den.

Flere af kunderne havde fundet min hjemmeside på Google. Måske dem alle. Og fordi teksterne er målrettet min kundetype og besvarer kundetypens spørgsmål, var de klar til at købe et betalt rådgivningsmøde med det samme.

De fleste opgaver ligger mellem 100.000 og 500.000 alene det første år. Herefter plejer kunderne at vende tilbage med opgaver løbende, så det bliver til rigtig mange penge.”

Læs mere

“Før Majbritt begyndte at skrive, holdt vi en turbodag, hvor vi planlagde strukturen for hjemmesiden.

Vi gennemgik hvilke søgeord, min nye hjemmeside skulle SEO-optimeres mod, og hvilke ydelser der skulle skrives ind på den. Uden så grundig en strategi havde jeg ikke turdet investere tid og penge i hjemmesiden efterfølgende, og den grundighed har sparet mig for mange konsulentkroner og tid bagefter.

Hvis vi ikke havde haft tiden til det, havde jeg formentlig også valgt nogle forkerte søgeord, som eksempelvis ”indretning”. Men med det ord skulle jeg konkurrere mod store firmaer, og samtidig ville jeg tiltrække de forkerte kunder. I stedet valgte vi de mere præcise og snævre søgeord. Så selv om færre søger på ”kontorindretning” og ”klinikindretning”, er det bedre søgeord, fordi jeg går efter erhvervslivet.

Fordi Majbritt kender min kundetype så godt, kunne hun skrive teksterne præcist. Nu rammer de ikke mig, men mine kunder, og det er jo det, de skal. Blandt andet har hun skrevet meget tydeligt, hvordan jeg løser opgaverne, og hvad kunderne skal. Og den proces gennemgår jeg nu også i telefonen, hvis der er brug for det.

Jeg har fået øjnene op for værdien af at outsource og bruge min tid der, hvor jeg tjener penge i stedet for at skrive hjemmesidetekster selv. På en god dag tror man måske at man kan selv. Men det tager jo lang tid og giver heller ikke det samme resultat.”

Tekst til hjemmesiden

Skal jeg kontakte dig om tekster til din hjemmeside?

Kontakt-Majbritt-Lund

FAQ

Hvad koster tekster til hjemmesiden?

Prisen svinger meget, alt efter hvilken kvalitet du går efter, og hvad teksterne skal kunne. En tekst, der skal sælge og findes på Google, kræver mere end en kort kontaktside eller en kort forside. Mine priser begynder ved 13.500 kroner ekskl. moms.

Hvor lange skal mine hjemmesidetekster være?

De skal være lange nok til at besvare læserens spørgsmål og motivere ham til at foretage din call-to-action. Længden og detaljegraden afhænger af din målgruppe.

Hvor mange hjemmesidetekster har jeg brug for?

Udover en salgsside til hver af dine ydelser eller produkter, har du som minimum brug for forsiden, prissiden kontaktsiden og bag-om-siden.

Hvad er en god hjemmesidetekst?

En god hjemmesidetekst får læseren til at handle. Uanset om handlingen er at købe, ringe, booke et møde eller skrive sig op til dit nyhedsbrev.

Hvor lang tid tager det at skrive en god hjemmesidetekst?

Alt efter længde og kompleksitet tager det mellem ½ time og en dag at skrive en god tekst. Selv sætter jeg mindst 2 timer af til hver SEO-tekst af mindst 500 ord.

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER