Skriv effektive SEO-tekster sådan her:

  1. Vælg det rette søgeord gennem en søgeordsanalyse
  2. Vurder hvilken af dine ydelser, du vil sælge på det specifikke søgeord.
    Eksempelvis sælger jeg SEO-tekster i flere varianter. Jeg skriver, rådgiver om SEO og holder SEO-kurser.

    Det samme gør sig sikkert også gældende for dig. Nogle gange kan denne kabale løses, fordi dine kunder omtaler din ydelse med flere forskellige synonymer. Her kan du bruge det ene synonym til den ene ydelse og det andet synonym til den anden. Dette kræver dog, at der er tilpas mange søgninger på hvert synonym. Det er ikke altid tilfældet

 

  • Skriv din SEO-tekst sådan:
    • En SEO-tekst – et søgeord. Så når du skriver om æbler, skriver du primært om æbler og ikke om pærer. Skriver du derimod om frugt, kan du skrive om alle former for frugt
    • Skriv en god tekst, der gør mennesker klogere på det specifikke emne. Tommelfingerreglen hedder mindst 300 ord per SEO-tekst. Men med mange søgeord skal du regne med en meget længere tekst for at opnå en placering på side 1
    • Brug ord, der relaterer til søgeordet. Skriver du om frugt, så brug også relaterede søgeord som ”æbler”, ”frisk frugt” eller ”økologisk frugt og grønt til døren”. De ord kan du se i Googles eget værktøj, Søgeordsplanlægning. Her kan du også se, hvilke spørgsmål folk stiller på Google.
      Når du skriver de relaterede søgeord og spørgsmål ind, skriver du automatisk en bedre tekst til mennesker, fordi du bruger deres ord og besvarer deres spørgsmål
    • Er du frisør, elektriker eller andet, hvor du primært går efter lokale kunder, så skriv ind i din tekst, hvor du hører til rent geografisk
    • Skriv en titel, der begynder med søgeordet og indeholder flere relaterede søgeord. Går du primært efter lokale kunder, så skriv din by eller dit område ind i titlen også. Husk: Titlen er det vigtigste vejskilt til Google. Maks. længde: 60 tegn
    • Inkluder såvel søgeord som relaterede søgeord i din description. Her skal du primært skrive til mennesker, så de netop får lyst til at vælge din side – i stedet for konkurrenternes. Fokuser derfor på, hvad de får ud af at handle hos dig, og brug også dit søgeord og nogle af de relaterede her. Maks. længde cirka 160 tegn.

      Titel og description er de tekstbidder, du ser på Google, når du har søgt efter noget. Titel og description for den her tekst ser sådan her ud:SEO-guide
    • Sørg for, at hverken Google eller mennesker bliver i tvivl om, hvad din tekst helt overordnet set handler om. Derfor:
      • Hold dig til det emne, du definerede med dit primære søgeord
      • Begynd gerne overskrifter med dit søgeord
      • Begynd selve brødteksten med søgeordet, hvis det kan lade sig gøre.

        Tidligere anbefalede vi SEO-konsulenter, at du spammede din tekst med dit søgeord og gentog det unaturligt mange gange.
        I dag straffer Google søgeordsspam og honorerer en velskrevet kvalitetstekst. Så brug kun dit søgeord i et omfang, så det virker naturligt

  • Gennemgå dine øvrige sider. Når du nævner det søgeord, du lige har skrevet en SEO-tekst om, kan du linke fra ordet og til din SEO-tekst. Links fungerer som vejskilte for Google. Kan du få andre relevante hjemmesider til også at linke til din side, er det ekstra godt

Søgemaskineoptimering handler om mere end SEO-tekster

SEO-teksterne, billeder og hvad du ellers har på din hjemmeside kaldes onpage SEO.

Herudover er to andre faktorer meget vigtige, for at du får de ønskede placeringer på den attraktive søgemaskine:

  1. Rent teknisk skal din hjemmeside være i tip top stand. Derfor anbefaler jeg, at du får en professionel webudvikler til at sætte hjemmesiden op for dig. For det er for ærgerligt, hvis tekniske problemer forhindrer dig i at opnå de resultater, du ellers kunne have fået
  2. Linkbuilding, som er, når andre hjemmesider linker til din side. Denne del er så vigtig, fordi linkesene virker som anbefalinger over for Google. Samtidig hjælper links Googles søgerobotter med at finde indhold på nettet. Hvis du vil linkbuilde, er det vigtigt, at du er kritisk med, hvilke sider der linker til dig. Selv har jeg valgt at uddelegere linkbuilding til et andet firma, så jeg selv kan fokusere på det, jeg er bedst til: At skrive SEO-tekster

 

Du skal også sørge for, at din hjemmeside er oprettet i Google My Business.

Vil du have en grundigere guide til SEO-tekster?

Så hent min e-bog Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger, eller ring til mig på 27 12 11 14. Jeg giver altid 15 minutters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før.

Send en mail, så ringer jeg til dig
Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER