Få hjælp til nyhedsbrevet, og se læserne klikke, konvertere og købe
Professionel hjælp til nyhedsbreve er ofte forskellen på at skrive forgæves – og stoppe igen – eller at lægge en email marketing strategi, der virker og skrive nyhedsbreve, der sælger.
Når jeg sender nyhedsbreve ud
- får jeg radikalt flere besøgende ind på min hjemmeside, end jeg plejer
- begynder telefonen at ringe
- får jeg mails fra læsere, der vil høre, hvordan jeg kan hjælpe dem
- sælger jeg
Hertil kommer den top of mind effekt, jeg har qua mine nyhedsbreve.
En ekspertstatus, der også arbejder for mig mellem nyhedsbrevene. Og den effekt tjener jeg endnu mere på end det direkte salg gennem nyhedsbrevene, da læserne køber for 20.000- 50.000 kroner i telefonen, fordi nyhedsbrevet har overbevist dem om, at jeg leverer.
Derfor er nyhedsbrevet suverænt en af mine bedste markedsføringskanaler.
De fordele kan du også få:
- Læg en plan for indholdet flere måneder frem
- Skriv nyhedsbrevene, når du har tid
- Send nyhedsbrevene, når det passer i strategien
Få løbende sparring, når det passer dig
Du kan få sparring på, hvordan du
- får flere læsere
- planlægger kampagner eller serier, så du får dine læsere til at købe
- finder på nyt indhold
- bruger tilfredse kunder effektivt i dine nyhedsbreve
Eller hvad du nu har mest brug for. Jeg kommer også gerne med anbefalinger til, hvor du skal sætte ind, alt efter hvor dit guld er.
Når vi har lagt en strategi, gennemgår vi, hvordan du skriver dit næste nyhedsbrev, som du får sparring på, indtil nyhedsbrevet er færdig.
Og allerede når du skal skrive dit næste nyhedsbrev, kan du trække på det, du har lært. Herefter kan du fortsat få sparring på kommende nyhedsbreve, eller du kan trække på mig, før du skriver, så du kan skrive effektivt.
Vi evaluerer løbende, hvilke resultater du opnår via nyhedsbrevet, så du kan optimere.
Disse korte og intensive forløb er meget mere effektive end lange kurser. For vi fokuserer kun på dig, din virksomhed og dine nyhedsbreve. Derfor får du svar på alle de spørgsmål, der er relevante netop for dig. Også gerne spørgsmål, der ligger udenom nyhedsbreve. Evt. ift. din virksomhed, målgruppe eller hjemmeside.
Jeg anbefaler et 10-timers klippekort til 13.500 kroner til forløbet
Få hjælp til nyhedsbreve
Du kan enten booke rådgivning, så du selv bliver god til at skrive nyhedsbreve, eller du kan hyre mig til at skrive dine nyhedsbreve for dig.

Åbningsraten steg fra 37 til 46 %
“Efter Majbritt er begyndt at skrive vores nyhedsbreve – og komme med ideer til indhold – er åbningsraten steget fra 37,3 % til 46,7% – målt på gennemsnittet af nyhedsbreve sidste år og de første 5 nyhedsbreve, hun har skrevet for os.”
Morten Grunk
Indehaver Grunk Event Firmajulefrokost

Mikael Johnsen, Indehaver og producent, Click Film
Kompromisløs pitbullterrier
“Jeg troede ikke, at jeg havde brug for rådgivning. For jeg er selv journalist og vidste overordnet set, hvad jeg ville med min kampagne. Men Majbritts rådgivning gjorde min kampagne meget skarpere. Hun har et ekstremt godt blik for, hvad der virker i nyhedsbreve og e-mailkampagner og rådgav også ud fra mit produkt og min position i markedet.
Hvor jeg havde troet, nyhedsbreve primært handlede om ord og skrivestil, fokuserede hun i stedet på retning, budskab og rød tråd – gennem hele kampagnen.
Majbritt kom både med mindre ændringsforslag og udfordrede mig på det, der ville være besværligt at ændre, og hun er en kompromisløs pitbullterrier. Men alle forslagene havde deres berettigelse, og selv om jeg har været selvstændig i 15 år, er det her min første kampagne, som, jeg tænker, er blevet virkelig god.“
Læs mere
“Derfor har jeg nu en kampagne med en pop up på hjemmesiden + 9 mails, hvor alt indholdet fører hen til den videotype, jeg vil sælge gennem kampagnen.
2 ting gjorde en særlig forskel:
I mit udkast lovede jeg en stor rabat til læsere, der skrev sig op til mit nyhedsbrev, og jeg forsøgte at sælge to forskellige typer videoer.
Selv om nye læsere stadig får rabatten, er det ikke længere det, jeg lokker med. Nu gør jeg dem i stedet nysgerrige på, hvilken type video det er vigtigst at have på sin hjemmeside. Så nu rammer jeg flere potentielle kunder. Samtidig flytter jeg fokus fra rabat til den kvalitet, jeg står for, hvilket styrker kontakten med de kunder, jeg kan få et langvarigt samarbejde med – fremfor rabatjægere.
Oprindeligt havde jeg både skrevet om videoer til employer branding og kundecases, fordi jeg kan promovere mig selv som den gode interviewer her. Men Majbritt udfordrede mig på, at virksomheder med få eller ingen ansatte kunne få det indtryk, at de ikke var min målgruppe. Så nu fokuserer jeg kun på kundecasene, for de er relevante for alle virksomheder. Og mit budskab er klarere, når jeg holder mig til en videotype hele vejen igennem.
Nu er fokus også kun på, hvordan jeg laver videoerne, hvad kunderne får ud af dem, og hvad de skal forberede ifm. et samarbejde. Ikke hvordan de laver videoer selv.”
Skal vi komme i gang?
Hvorfor købe rådgivning af mig?
Jeg
- har selv skrevet nyhedsbreve siden 2010 og har over 2.000 faste læsere
- har stort fokus på salg, så jeg også kan hjælpe dig med, hvilke af dine ydelser, du skal fokusere på i dit nyhedsbrev + hvad din ydelse skal koste
- er uddannet journalist
- har løbede fået undervisning og sparring om nyhedsbreve
- er den effektive type, så vi kan komme langt på en session
- underviser i at sælge gennem nyhedsbreve
- har holdt oplæg om at ramme målgruppen på EMAILSUMMIT
Min rådgivning er for dig, der
- er ambitiøs og klar til at investere og gøre en indsats
- gerne vil have rådgivning om nyhedsbreve af en, der også har fokus på resten af din virksomheds kommunikation. Så du ikke behøver en hær af rådgivere
Har du spørgsmål, før du booker?
Så ring til mig på 27 12 11 14, eller book en gratis introsamtale.
Direkte og kontant – og stiller de rigtige spørgsmål

Før havde jeg selv tænkt, at jeg både skulle have et LinkedIn-nyhedsbrev og skrive til mine 2 lister på mit almindelige nyhedsbrev. Altså at jeg skulle skrive hele 3 nyhedsbreve.
Heldigvis stillede Majbritt spørgsmål til den strategi og simplificerede, hvor jeg ville få det største udbytte her og nu, og det er klart på LinkedIn.
Majbritt er en dygtig rådgiver, der stiller de rigtige spørgsmål og mærker, hvor jeg vil hen. Hun er direkte og kontant og deler også gerne sin egen holdning og erfaring.
Især for mindre virksomheder er det en gave med effektiv sparring ift. strategi og copywriting, når man tænker nyhedsbreve ind ift. vækst.
Det koster selvfølgelig nogle penge, indtil nyhedsbrevene begynder at sælge, men herefter er det jo en god forretning – sammenholdt med at ringe kold kanvas, som jo bliver ved med at være hårdt arbejde.”
Charlotte Bøggild
Indehaver og managementkonsulent, Leads2Profit
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

FAQ om hjælp til nyhedsbreve:
Hvordan foregår et samarbejde med en nyhedsbrevskonsulent?
Typisk foregår samarbejdet gennem 1:1-samtaler.
Mellem møderne løser du forskellige opgaver ift. dine nyhedsbreve. Det kan være, du skriver testimonials, stikord til kommende nyhedsbreve eller et nyhedsbrev, du kan få feedback på.
Hvilke typiske fejl hjælper en nyhedsbrevskonsulent virksomheder med at undgå?
De fejl, jeg oftest påpeger, er fejl i selve strategien.
Mange mangler en strategi, mens andre følger en for ambitiøs strategi. En strategi, hvor de vil sælge dyre produkter – gennem for få nyhedsbreve.
En nyhedsbrevskonsulent rådgiver også om indhold, sprog og overskrifter, men strategien er den vigtigste.
Hvad kræver det af mig som kunde at komme i gang?
At du vil prioritere dine nyhedsbreve.
Hvad kan en konsulent hjælpe med, når det gælder nyhedsbreve?
En email markedsføringskonsulent kan både rådgive om strategi, indhold og leadgenerering. Når du hyrer en konsulent fremfor at tage på kursus, har konsulenten udelukkende har fokus på dig og din virksomhed.
Hvilke resultater kan man typisk forvente af et optimeret nyhedsbrev?
Har du allerede en liste at skrive til, kan du allerede fra det første nyhedsbrev opleve trafik til hjemmesiden, opkald og måske salg. Har din liste ikke hørt fra dig et stykke tid, vil jeg ofte anbefale, at vi indleder med at styrke din ekspertposition overfor læserne, hvorefter strategien kan være at få dem til at gøre noget. Måske booke sessioner, ringe, skrive eller købe.
På længere sigt kan dit nyhedsbrev blive din primære salgskanal, hvor du har kontrollen over, hvad læserne skal købe – og hvornår. Udover de økonomiske fordele giver det dig også attraktive muligheder for at planlægge din kalender.
Se evt. eksempler på nyhedsbreve, der sælger her.
Hvornår giver det mening at få ekstern hjælp til sine nyhedsbreve?
Du profiterer af rådgivning om dine nyhedsbreve, hver gang du skal i gang med noget nyt. Enten det er at skaffe flere læsere til nyhedsbrevet, segmentere eller sælge via kampagner, eller du skal skrive dit allerførste nyhedsbrev.
Rådgivningen sikrer, at du sender professionelle nyhedsbreve ud og sælger mere.

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.
HAR LØST OPGAVER FOR…













