Tekstforfatning får de rette kunder til at vælge dig

Tekstforfatning kan være løsningen for dig, hvis du

  • sjældent bliver kontaktet af de rigtige kunder i dag

  • bruger for lang tid på indledende salgsarbejde. Selv efter du har fået kontakt med mulige kunder

  • har svært ved at overbevise kunderne om, at du er dine penge værd

 

For er det, hvad du oplever i dag, arbejder dine salgstekster ikke godt nok for dig. Det kan de komme til, hvis du hyrer en tekstforfatter eller et tekstbureau.

Professionel tekstforfatning letter dit salgsarbejde

For kvalitetstekster

  • uddanner dine læsere til at forstå, at de har brug for dine ydelser eller produkter, og at du er den førende på dit felt

  • rammer målgruppen, så du bliver kontaktet af de rigtige kunder

  • fanger læserne og fører dem gennem teksten, til de bliver klar til at gøre det, du vil have dem til at gøre. Uanset om det er at

    • købe i din webshop

    • ringe til dig

    • booke et møde

    • udfylde en kontaktformular

 

Tekstforfatning handler ikke kun om at skrive gode tekster.  Som tekstforfatter

  • stiller jeg dig de rigtige spørgsmål

  • udfordrer jeg dig ift. dine svar

  • rådgiver jeg dig om, hvilke tekster du har brug for

 

Derfor er det din fordel, at jeg er uddannet journalist og har efteruddannet mig i onlinemarkedsføring og tekstforfatning til hjemmesiden. Den kombination gør, at jeg både kan stille de gode spørgsmål om dig og dit firma og sætte mig ind i nye emner og rådgive dig om, hvordan dine markedsføringstekster arbejder bedst for dig.

Nogle gange begynder et samarbejde med, at vi justerer din markedsføringsplan. Har du styr på alle detaljerne her, begynder vi med et interview, hvorefter jeg skriver dine tekster.

Ofte stiller jeg de her spørgsmål:

Hvilket problem løser din ydelse eller dit produkt?
Hvor bevidst er dine potentielle kunder om problemet i dag?
Hvem er din målgruppe?
Hvorfor skal målgruppen netop handle hos dig – i stedet for hos en af dine konkurrenter?
Har kunderne brug for at tale med dig, før de kan købe?

Du kan læse mine tip til levende tekster, der fastholder læseren, nederst på siden.

Målgruppen er vigtig for god tekstforfatning

For jo mere præcist, jeg rammer din målgruppe, jo lettere får vi de rette til at købe.

I 2017 tog jeg derfor en efteruddannelse i emotionelle kundetyper. En metode, hvor alle kunder inddeles i 4 forskellige arketyper med hver sin manual for effektiv markedsføring. Du vælger én af disse arketyper, som vi fokuserer på gennem hele din markedsføring.

Det betyder,

  • at jeg ved, hvad din målgruppe vil vide mere om i dine markedsføringstekster, og hvilket sprog der får dem til at købe

  • at jeg let kan undervise dig i at skrive på samme måde, hvis du gerne vil skrive nogle af teksterne selv. Evt. nyhedsbreve

  • at jeg kan henvise til grafikere, fotografer SOME-konsulenter m.m., der arbejder efter samme model

 

Og derfor kommer hele din markedsføring til at passe sammen, så du rammer de rigtige kunder hele vejen gennem din markedsføring. Samtidig bliver det tydeligt for dem, hvorfor de skal vælge dig – i stedet for en af dine konkurrenter.

Arbejder du ikke efter en emotionel kundetype i dag, rådgiver jeg dig gerne om, hvilken kundetype du skal vælge.

Alternativt kan jeg selvfølgelig også skrive dine tekster uden at målrette dem en bestemt kundetype.

Susanne Gram_L7G9705

Fordel med et lille firma

Vi har brugt Majbritt Lund i flere år. Med et klippekort på 50 timer har jeg ro i maven. Nu ved jeg, at jeg får løst mange opgaver til en fornuftig pris.

Majbritt har altid fokus på målgruppen, og det betyder jo meget, om et sprogkursus skal sælges til private eller til forretningsfolk.

Hele vejen igennem fokuserer hun på, at teksterne og resten af hjemmesiden skal lede kunden hen mod et køb, og at det skal være så let som muligt for læseren at blive kunde.

Jeg valgte Majbritt, fordi hun er troværdig, og fordi det er en fordel for mig at bruge et lille firma og have den direkte kontakt. Som direktør i sit eget firma har hun jo et stort ansvar for, at alle kunder er tilfredse.

Susanne Gram Larsen
Kommunikationschef, Studieskolen, København

Med online tekstforfatning får du mest for dine penge

Når du køber hjælp til markedsføring, kan det hurtigt blive unødigt dyrt. For du kan altid købe mere, og jeg kan altid skrive flere tekster til dig.

Det er ikke den vej, vi skal gå. For jeg vil være mine penge værd. Derfor rådgiver jeg dig om, hvordan du kan ramme flest kunder for pengene. Og ofte ligger løsningen online:

  • Onlinetekster arbejder for dig 24/7

  • Med den rette strategi kan du nemt guide dine læsere fra den ene tekst til den anden

  • Når du møder læserne online, kan du let få dem til at udfylde en kontaktformular eller købe i din webshop

  • Du sparer penge til distribution

  • Du kan redigere i teksterne, når noget ændrer sig

  • Du kan måle, hvor godt dine tekster klarer sig, og redigere, hvis du ikke er tilfreds med resultatet

 

For at give mine kunder de fordele skriver jeg derfor primært SEO-tekster, tekster til hjemmesiden og nyhedsbreve. Og ofte ser kunderejsen sådan her ud:

  1. Kunden søger en ydelse eller stiller et spørgsmål på Google

  2. Kunden lander på SEO-teksten på hjemmesiden og klikker måske videre til andre sider

  3. Kunden køber i webshoppen eller tilmelder sig nyhedsbrevet

 

Og teksterne til de første 2 punkter skal jeg kun skrive én gang. Så kan de arbejde for dig i mange år. Derfor får du særdeles effektiv tekstforfatning for dine penge her.

Og måske har du ikke brug for, at jeg skriver nye tekster til hele din hjemmeside. Hvis dit grundarbejde allerede er professionelt, kan det være, du udelukkende har brug for få, nye tekster. Derfor kan vi evt. indlede samarbejdet med at analysere din hjemmeside for at finde ud af, hvor vi skal sætte ind.

Imidlertid er det vigtigt med en gennemtænkt strategi, når du vil sælge online. For går kunden i stå, opdager du det ikke. Derfor rådgiver jeg dig selvfølgelig også om din markedsføringsstrategi.

Tekstforfatning af trykt materiale og kundecases

For nogle virksomheder er det ikke oplagt at møde kunderne på Google.

Derfor er en af mine vigtigste opgaver som SEO-tekstforfatter at rådgive dig i valget af de rette søgeord. Og måske finder vi ud af, at kunderne ikke googler dit produkt eller din ydelse.

Eller måske møder du mange potentielle kunder til kundemøder, netværksmøder eller på messer, hvor det vil være rentabelt med trykt markedsføring som en folder, en flyer eller et magasin med reklametekster.

Når det er tilfældet, copywriter jeg selvfølgelig også tekster til trykt markedsføring, ligesom jeg gerne inkluderer kundecases, hvor dine tilfredse kunder fortæller, hvad de har fået ud af jeres samarbejde.

Dels er tilfredse kunder noget af det mest effektive i markedsføring.
Dels kan du bruge de samme cases flere steder i din markedsføring – og dermed få mest for dine penge.

Hvad koster professionel tekstforfatning?

Selv løser jeg alle opgaver gennem mine klippekort med timepriser fra 900 til 1.500 kroner alt efter størrelsen på opgaven. Du kan bruge dit klippekort på både rådgivning om markedsføring og tekstforfatning.

Før jeg tager opgaven ind, tager jeg en grundig snak med dig, så jeg kan rådgive dig i valget af klippekort.

Kira portræt (002)

Kira Paulli, Videoproducent, Pixiweb, Ballerup, København

Hele hjemmesiden blev bedre

“Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.

På min gamle hjemmeside havde jeg selv skrevet teksterne, og dengang fik jeg aldrig kunder via hjemmesiden. Det gør jeg nu.

Og nu bliver læserne på min hjemmeside i dobbelt så lang tid, og antallet af nye besøgende er mere end fordoblet.

Læs mere

Selv om jeg stort set ikke selv gør noget i forhold til Google, ligger flere af mine attraktive søgeord på side et, og jeg sælger for 70-80.000 kroner til nye kunder, der finder mig på Google. Hvert år. Og de er meget tæt på at købe, når de ringer.

Jeg leverer klassiske videoer, som kunderne kan have glæde af i mange år – og ikke eksperimenterende videoer, der ”spræller”. Det afspejler teksterne nu. Derfor ved kunderne, hvad de køber og bliver tilfredse.

Det var en kæmpe lettelse, at så stor en del af det grundlæggende arbejde med hjemmesiden var lavet, og jeg fik mere tid og overskud til at justere de andre detaljer med blandt andet foto og video, så den samlede hjemmeside blev bedre.

Gode tip til professionel tekstforfatning

Det gode sprog er vigtigt, for at indholdet bliver let at forstå. Imidlertid underkender mange, hvor vigtigt det er at tage stilling til selve budskabet – og især hvad målgruppen har brug for at vide.

Derfor er det vigtigere end mange tror at lægge en effektiv strategi for, hvad du vil med din tekst, før du begynder at skrive.

Skrivefasen i effektiv tekstforfatning:

Tag stilling til, hvad du vil opnå med din tekst. Skal den sælge, informere eller skaffe tilmeldinger til nyhedsbrevet?

Vurder, hvad din målgruppe har brug for at vide for at foretage den ønskede handling. Vurder også, hvad de ikke har brug for at vide. For keder du dem, risikerer du at miste dem.

Gør den her sætning færdig: “Jeg vil fortælle, at…”. Ordet “at” i stedet for “om” tvinger dig til at tage stilling til det præcise budskab i din tekst. Herefter bliver det meget lettere for dig at vurdere, hvad der ikke skal med i teksten.

Skriv igennem. Hver gang du mangler fakta, så skriv xx. Hold fokus på budskabet, så længe du kan.

Når din tekst er færdig, eller hvis du går i stå, kan du præcisere den manglende fakta.

Rediger. Rediger. Rediger. Netop her adskiller professionelle tekstforfattere sig. For redigeringsfasen er der, hvor alle detaljerne falder på plads, og unødige oplysninger fjernes.

Læg teksten væk mindst een gang. Du finder altid noget nyt at redigere, når du tager den frem igen.

Optimer sproget i dine tekster

Brug aktive ord i stedet for passive.
Eksempelvis “Jeg skriver” i stedet for “Der skrives”.

Vær konkret i stedet for abstrakt.
Eksempelvis “folder, hjemmeside og salgsbrev” i stedet for “markedsføringsmateriale”.

Streg ud og stram op.
Vurder alle fyldeord. Har hvert “jo”, “men”, “også” eller “så” sin berettigelse? Gennemgå også alle de steder, hvor du skriver “der er”. Denne formulering bidrager sjældent.

Undgå ordet “man”.
Skriv et konkret grundled i stedet. Hvem gør hvad?

Tjek alle de steder, du skriver “jeg”. Når du kan, så vend sætningen om, og skriv “du” i stedet for. Læseren vil læse om sig selv.

Gennemgå alle sætninger med mere end et komma. Måske kan sætningen deles op af et punktum, så den bliver kortere og lettere at læse.

Brug overskrifter og linjeskift hyppigt, og lav punktopstillinger.

Få feedback på din egen tekstforfatning

Måske søger du ikke professionel tekstforfatning til alle dine tekster.
Særligt blogindlæg eller nyhedsbreve kan tit være lettere at holde in house.

Derfor køber mange af mine kunder et individuelt skriveforløb hos mig, hvor de lærer at skrive effektivt selv.

Her guider jeg før, under og efter teksten er skrevet. Nogle gange får de feedback flere gange på den samme tekst.
Herefter kan de genbruge modellen til andre tekster.

Kan det også være en model for dig? Så giv mig gerne et kald på 27 12 11 14.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER