Book SEO-rådgivning hos erfaren SEO-tekstforfatter
SEO-rådgivning kan spare dig for mange timers spildt SEO-arbejde. Uanset om du skal til at arbejde med SEO eller købe SEO for første gang, eller SEO allerede er tænkt ind på din hjemmeside, og du vil styrke resultaterne.
SEO-markedsføring er en af de discipliner, hvor du kan komme langt ved at løse opgaven én gang, når du gør det rigtigt. Herefter kan du altid tage et ryk mere, når du har tid, men du behøver ikke sætte tid og penge af til det løbende.
Søger du SEO-rådgivning for begyndere?
Især hvis SEO er helt nyt for dig, er det et must at få professionel SEO-rådgivning, før du sætter dig ved computeren eller bestiller SEO-tekster hos et SEO-bureau. For konkurrencen på Google stiger selvfølgelig i takt med, at flere og flere virksomheder finder ud af, hvor lukrativt det er at ligge højt på søgemaskinen. Derfor du skal vide meget mere præcist, hvad du skal gøre, end da jeg skrev mine første SEO-tekster for + 10 år siden.
Typisk vil vi indlede Rådgivning i SEO for begyndere med at vælge de rette søgeord. For de største SEO-fejl ligger netop her. Og vælger du forkert, er resten af arbejdet spildt. Du skal findes på de ord, dine kunder bruger, og herefter skal indholdet på din tekst matche læserens intention med det specifikke søgeord.
Når du har styr på dine søgeord, kan du gøre 1 a 2:
10 timers arbejde på en times SEO-rådgivning
“Jeg hyrede Majbritt til rådgivning om søgemaskineoptimering ift. vores nye hjemmeside, og resultatet er blevet supergodt.
Hun kommer hurtigt til pointen og strukturerer samtalen effektivt. Derfor anbefaler jeg hende til alle, der vil udover rampen nu.
Og vi nåede 10 timers arbejde på én time, fordi Majbritt hele tiden skar de irrelevante spørgsmål væk.
Jeg er så glad for, at jeg nu selv har lært at skrive SEO-tekster, der rammer vores kunder på det ønskede sted i deres kunderejse – i stedet for at hyre Majbritt til at gøre det.
For nu har jeg fået en opskrift, jeg kan skrive tekster efter fremover, og jeg kan udfordre mine kolleger, når de skriver – eller forklare dem, hvorfor vi har skrevet, som vi har, på hjemmesiden.”
Marlene Nybro Thomsen
Marketing and communications manager, Alexandra Instituttet
SEO-rådgivning, når du vil optimere dine resultater
Har du allerede arbejdet med SEO, kan du virkelig rykke med SEO-rådgivning, for her har du noget at arbejde videre med: Du har valgt søgeordene og fået skrevet flere SEO-tekster. Derfor har du sikkert allerede en url med søgeordet, hvilket gavner din placering.
Er det tilfældet, trækker jeg en SEO-rapport over din hjemmeside, så vi kan gennemgå resultaterne og finde de lavest hængende frugter. Måske har du allerede sikret dig placeringer på side 2 eller nederst på side 1.
Her kan vi næsten altid løfte dine sider yderligere med få, effektive SEO-tip, som ikke kræver meget arbejde af dig. Eksempelvis en mere præcis indledning eller flere overskrifter.
Ofte kan vi også se, at du allerede ligger OK på søgeord, du slet ikke har arbejdet med.
Det sender et signal om lav konkurrence på ordet, eller at Google har spottet, at din side indeholder godt indhold om emnet. Ligesom Google også ville vide, at jeg er SEO-tekstforfatter, selv hvis jeg ikke brugte netop det ord.
Her er det bare med at udnytte muligheden for at optimere yderligere.
Louise Thinesen Bendtsen, Chefkonsulent, COK
Helt håndgribelig viden, så vi hurtigere ser resultater
“Majbritt har hjulpet os til at aflive en masse myter om Google og forstå, hvad søgemaskineoptimering går ud på.
Hun har lavet en søgeordsanalyse, som giver os helt håndgribelig viden om, hvor det kan betale sig at sætte ind. Det betyder, at vi kan komme hurtigere i gang med at skrive SEO-tekster, og dermed også, at vi hurtigere ser resultater.
Hendes SEO-rådgivning har været både kompetent og nyttig, og hun er ikke bange for at fortælle os, hvis vi er på vej i den forkerte retning.”
Book SEO-rådgivning, når du vil tjekke dit SEO-bureau
Har du hyret ekstern hjælp til at søgemaskineoptimere hjemmesiden, og udebliver resultaterne?
Måske har du valgt det forkerte bureau. Eller måske har bureauet ret, når de siger, at du skal være tålmodig. Det kræver viden om SEO at tage stilling til.
Noget af det dyreste i markedsføring er, når du skifter dine leverandører ud. For den nye skal først sætte sig ind i, hvad den forrige har lavet, og vigtig know how går tabt. Derfor kan du vinde meget ved at blive hos dem, der har påbegyndt opgaven. Men du skal selvfølgelig være sikker på, at de er gode nok. Her kan jeg gennemgå din SEO-aftale set med en fagmands øjne eller udfordre bureauet på dine vegne.
Din SEO-konsulent kan sagtens have sat mange gode SEO-tiltag i gang, der arbejder stille og roligt, uden du kan se det. Omvendt taler jeg også ugentligt med bureaukunder, hvor jeg er sikker på, at aftalen er markant bedre for bureauet end for kunden. Og blind tillid til de forkerte er den allerstørste fejl, jeg ser ift. SEO.
Hvorfor vælge mig som SEO-rådgiver?
I + 10 år har SEO-tekster og hjemmesidetekster været mit primære fokus.
Derfor ved jeg også, hvilke sider der ikke skal skrives som SEO-tekster, så du kun fokuserer, hvor du kan tjene indsatsen ind.
Oprindeligt er jeg uddannet journalist på Danmarks Journalisthøjskole.
Og min journalistbaggrund styrker SEO-teksterne, fordi Google honorerer evnen til at fastholde læseren med godt indhold.
Selv om dit onpage SEO-arbejde begynder med den gode SEO-tekst, spiller teknik og linkbuilding også en stor rolle.
Derfor får jeg jævnligt sparring af SEO-konsulent Daniel Hedegaard, når jeg eller mine kunder har brug for SEO-rådgivning, der ikke har med selve teksten at gøre.
SEO-rådgivning faktureres gennem klippekort, hvor prisen begynder ved 6.000 kroner ekskl. moms.
Måske kan du optimere uden at betale for SEO-rådgivning
Her kan du se de fejl, jeg oftest spotter:
- Forkerte søgeord
Mange vælger søgeord ud fra, hvad de tror, kunderne googler. Det er så ærgerligt, for du kan undersøge søgevolumen på søgeordene præcist med et SEO-værktøj - Søgeord spredt jævnt ud over flere undersider i stedet for at følge formlen: Et søgeord – en SEO-tekst. En formel, der gør det let for Google at sende trafikken til den rette side
- SEO YOAST, hvor metatitel og description er udfyldt mere eller mindre tilfældigt.
Selv hvis YOAST er udfyldt med det rette søgeord, er det vigtigt, at hele siden bakker op om ordet - Korte eller upræcise SEO-tekster.
Husk: Google honorerer det gode indhold, og skriver du en SEO-tekst ud fra et bredt søgeord som ”finansiering” i stedet for ”boligfinansiering” kan du ikke ramme din læsers søgeintension præcist
Hertil kommer tekniske fejl
Dem rådgiver jeg ikke om, men jeg gennemgår jævnligt SEO på hjemmesider, der loader langsomt, linker forkert eller hvor det er svært at finde rundt.
Her anbefaler jeg at supplere med en teknisk SEO-gennemgang.
For teknikken bliver vigtigere og vigtigere, når du vil have de attraktive placeringer på Google. Og SEO-optimering af teknikken kan tit fremme resultaterne på hjemmesider, selv når du ikke kan se fejlene.
Læs evt. mere her i min SEO-guide, eller kontakt mig angående en gratis SEO-analyse.
Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig
Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage
Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.
Emotionelle kundetyper bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.