shutterstock_133987826Kunne det her være dig:

  • Du arbejder løbende på at styrke din placering på Google
  • Du har lavet en søgeordsanalyse, så du ved, hvilke ord der er mange søgninger på
  • Din teknik er i orden
  • Du har (fået) skrevet gode SEO-tekster
  • Du har udfyldt titles og descriptions korrekt

 

Og…

Du er selvfølgelig regelmæssigt inde på Google for at se, om dit arbejde har båret frugt. Og her ser du til din store glæde og fornøjelse, at

du ligger sk*degodt – på stort set alle ord.

Du tænker, at verden er god og rar. Og at der er retfærdighed til.
Lige indtil jeg nu – måske – slår skår i din glæde.
For det er nemlig sådan, at Google er vores ven.
Og Google ved alt, hvad vi laver online. Og vil rigtig gerne blive ved med at være den, vi spørger om alt muligt. (Selv er jeg på Google mindst fem gange dagligt).
Derfor gør Google sig umage med at finde lige præcis de søgeresultater, der passer til den enkelte bruger.

Google ved, at hvis jeg søger en elektriker, søger jeg højst sandsynligt en elektriker fra København.
Google ved også, hvilke sider vi plejer at besøge. Og fanger derfor lynhurtigt, at vi alle sammen besøger vores egen hjemmeside radikalt hyppigere, end vi besøger nogen af konkurrenternes.

Derfor… (og det er altså nu, jeg måske ødelægger dit gode humør), får vi tit et fejlagtigt billede af, at vi ligger over konkurrenterne på Google. Fordi Google er sikker på, at vi – igen – helst vil se os selv. Hvilket jo også er sandt.
Og derfor kan du ikke bare søge på eksempelvis “psykolog”, “gartner” eller “advokat” på din egen computer. Slet ikke hvis du er logget ind på din Google-konto.

Måske er det her ikke ny viden for dig. I så fald tillykke med, at du længe har været foran de mange af dine konkurrenter, der ikke vidste det. Hvis du stadig har til gode at få et retvisende billede af, hvordan du ligger på Google i virkeligheden, så læs videre.

For det hjælper jeg dig med lige om lidt.

Skal jeg teste din rigtige placering gratis?

Hvis du vil se dine rigtige resultater, kan du eventuelt teste, hvor du ligger, på en andens computer. Det giver i hvert fald et mere retvisende billede, end hvis du søger på din egen computer.

Jeg vil også gerne hjælpe dig med et endnu mere præcist billede. Endda helt gratis.

Fordi jeg skriver så mange SEO-tekster, som jeg gør, har jeg programmet AccuRanker, hvor jeg kan teste dine placeringer renset for al historik.
Hvis du gerne vil vide, hvor du præcist ligger, så send mig gerne op til 10 ord, og skriv navnet på din hjemmesideadresse, så tester jeg, hvor du ligger.

(I virkelighedens verden sidder dine kunder heller ikke på en computer, der er renset for al historik, så derfor bliver resultatet lidt skævt alligevel. Men denne metode er den mest præcise, jeg kender).

Har lige testet mig selv på en neutral søgning og kan se, at jeg ligger nummer 3 på SEO-tekster. Både med og uden bindestreg. Og ja, det er meget bedre end fejlagtigt at tro, at jeg ligger nummer et eller to.

Andre har også læst:

2 Kommentarer

  1. Er dette noget for mig? Jeg er typen der kun lige har startet privat praksis og roder rundt for at lave min egen hjemmeside og INTET aner om SEO.
    Det er ikke fordi jeg ikke vil købe noget hjælp, men jeg vil gerne lægge mine penge det rigtige sted…. Og synes at udbuddet af hjælp til netop hjemmeside og SEO er KÆMPE stort, uoverskueligt og meget dyrt.
    Jeg synes desuden også, at jeg har brug for at vide noget selv, for på sigt selv at kunne passe min side….
    Jeg er en “hard worker”, men ved ikke om jeg er på rette vej….

  2. Hej Susanne
    Tak for din kommentar.
    Hvis du netop nu prøver at lave din egen hjemmeside, er jeg bange for at svaret er nej.
    For søgemaskineoptimering er kun relevant, hvis du har en god hjemmeside til at tage imod de besøgende. Ellers får du alt for lidt ud af trafikken.
    Og jeg er ked af at sige det, men hvis du prøver at lave din egen hjemmeside – og ikke har god erfaring med det fra tidligere – så er jeg bange for, at du ikke ender med at få en god hjemmeside. Det bygger jeg på, hvor tit jeg har hjulpet kunder med hjemmelavede hjemmesider med at få mere salg ud af dem. Du kan læse et blogindlæg her, om hvor mange vi eksempelvis har været inde over min egen hjemmeside: https://www.majbrittlund.dk/derfor-kan-du-ikke-lave-din-hjemmeside-selv/.
    Du beskriver dig selv som en “hard worker”, og det er godt i nogle sammenhænge. Men tit er det bedre for din virksomhed at arbejde smartere i stedet. Og det er i min verden at hyre fagfolk ind. Alt efter dit behov, kan jeg levere en samlet hjemmeside inkl. tekst og opsætning for omkring 20.000 kroner sammen med en samarbejdspartner. Det synes jeg ikke er dyrt for en hjemmeside, du forhåbentligt skal leve af i mange år.
    Når basen er i orden, er det til gengæld en rigtig god ide at tiltrække trafik via Google.
    Kan godt forstå, at du synes, der er meget at sætte sig ind i. Det er der også for mig, selv om hjemmesider og onlinemarkedsføring har været min primære beskæftigelse siden 09. Og det er netop, hvorfor jeg primært beskæftiger mig med indholdet.
    Du kan læse en tjekliste her, så du ved, hvad du skal være opmærksom på, før du køber en hjemmeside: https://www.majbrittlund.dk/tjekliste-for-du-kober-en-ny-hjemmeside/
    Du er desuden velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14 og få et kvarters gratis rådgivning.

Det er ikke tilladt at kommente.

Skriv dit søgeord og tryk ENTER