…for at være klar til at handle hos dig?

Uden at de nogensinde bliver klar?
Så er din vare måske for dyr.

Du læste rigtigt!

Det er ikke den slags udsagn, du plejer at høre fra mig. Jeg plejer jo at sige, at du skal sætte dine timepriser op. Men uanset hvad du koster, kan dine kunder og måske-kunder opleve, at du er for dyr, i forhold til hvor klar de er til at handle hos dig.

Og her er det ikke selve din pris, jeg tænker på. Men din vare. For hvis kunden ikke kan overskue din vare, hjælper det fedt at sætte prisen ned.

Kunden kan stadig ikke overskue varen.

Og du bliver desperat, fordi det ikke engang hjælper at dumpe priserne. Det gør det nu for øvrigt aldrig. Derfor skal du gøre noget andet.

Del din vare op

En simpel øvelse er at dele din standardvare op i to mindre dele. Den ene skal være helt gratis. Den anden skal være en ydelse i introafdelingen, altså den mindst tænkelige del af din ydelse, som du kan tage dig betalt for.

Det kunne være

  • en halv times introsamtale
  • en trykt bog
  • et webinar
  • en kort gennemgang af din kundes nuværende situation
  • adgang til en test

 

Hvad som helst, der kunne være relevant i din branche.
Men hvorfor kun sælge den lille del?

Når du nu ved af al din erfaring, at det først rykker for alvor, når dine kunder er klar til at købe hele varen? Inklusive opfølgningssamtaler og det hele.

Netop fordi kunden ikke er klar.

Når kunden ikke kan overskue din ydelse, bliver det meget lettere bare at slå ned på prisen. Og så får jeres samtale det helt forkerte fokus.

Men kunden kan sagtens blive klar og overskue varen, hvis du deler den op, så den både koster mindre og bliver nemmere at overskue.

Sælg derfor den vigtigste del af varen, så kunden automatisk får lyst til mere.

Det er lettere at få en lille, men glad kunde til at købe mere end at finde en ny kunde. For vedkommende er tryg og ved, at du kan hjælpe. Og derfor er det meget lettere at sælge din almindelige vare til den fulde pris. NU.

For du har bevist dit værd.

Blogbanner monotasking
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk