Det her kunne forhåbentlig ikke være dig:

Du har hyret nogen til at hjælpe dig med “det med Google”.
Så du kan fokusere på noget andet.

Og de siger, det virker.

Du ligger godt på Google. Faktisk ret godt.
Du betaler godt nok også en del for det. Men sådan er det vel med markedsføring???

Hvis det er dig, jeg lige har skrevet om, så taler jeg med dig på næsten ugentlig basis. Eller en, der ligner dig utrolig meget.

Og jo, du kan komme til tops på Google på mere end en måde. Og du risikerer at snyde dig selv og bruge dine ressourcer forkert, hvis du ikke er klar over det.

Derfor fortæller jeg dig nu om de forskellige muligheder. Sådan helt overordnet.

Du kan

  • betale for Google Ads, der tidligere hed Google Adwords. Det er lidt ligesom hvis du satte en annonce i avisen

Her er der flere parametre for at ligge øverst på Google. Blandt andet hvor meget du er villig til at betale for et klik + hvor mange, der klikker på din annonce.

Derfor er det ikke så svært for dem, du har hyret, at få dig til at ligge øverst på Google. Hvis du er villig til at betale prisen.
Som på de attraktive søgeord er meget høj. (billigt bredbånd = 32 kroner per klik. søgemaskineoptimering = 57 kroner per klik og psykolog + København = 38 kroner per klik. Uanset om klikkene resulterer i et salg eller ej). Og derfor kan det blive rigtig dyrt, hvis du bare læner dig tilbage og glæder dig ved tanken om din fine placering.
Udover at det kan være rigtig dyrt, er det som med annoncer i andre typer medier: Den dag du holder op med at betale, er dit navn væk.

Med det samme.

Så derfor er du afhængig af at blive ved med at betale. Hvis du vil beholde dine fine placeringer.

  •  skrive dig til tops i stedet

Altså skrive SEO-tekster, som er tekster skrevet på en speciel måde, for at Google finder dem særligt interessante og selv vælger at vise dem højt på siden, når folk søger på et specifikt ord.
I modsætning til med Google Ads er dine placeringer her meget mere stabile. Og du er ikke afhængig af at skulle blive ved med at betale for at ligge godt.

  • optimere teknikken
  • få andre til at linke til dig (hvilket andre kloge hoveder kan lære dig meget mere om)

 

Når du nu har styr på disse basale ting, er det meget nemmere for dig at tage stilling til, hvor du vil sætte ind i forhold til din søgemaskineoptimering. Som regel får du brug for både en god SEO-tekst, teknisk optimering og links udefra.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER