Læs her, hvorfor søgeord som “senfølger” er bedre end “rehabilitering”

Hvis dine kunder ikke søger efter din præcise ydelse på Google, er du ikke den eneste med den udfordring.

Den problemstilling støder jeg tit på, da mange af mine kunder er specialister. Og jo snævrere dit speciale er, jo færre søger efter dig. Derfor kan det være svært at finde attraktive søgeord at skrive SEO-tekster om.

Måske er dine kunder slet ikke klar over, at der findes en som dig, og hvordan sørger du så for, at de finder dig på Google?

Det er jo let nok at finde søgeord for os, der enten vil findes på ”tekstforfatter”, ”advokat” eller ”leankonsulent”. Vi har til gengæld en stor konkurrence på placeringerne.

Uanset om læserne googler din præcise ydelse eller ej, skal du læse med nu, for det har jeg en løsning på.

Skriv SEO-tekster ud fra andre søgeord

Før dine kunder overvejer, om de har behov for at købe hjælp, researcher de på Google.

Eksempelvis kan de spørge ”Hvad er …?” og ”Hvordan …?” i forhold til dit speciale. Og du kan skrive en god SEO-tekst som svar på hvert af deres direkte og indirekte spørgsmål.

Det giver dig en række fordele:

  • Flertallet søger i researchfasen frem for købsfasen. Derfor kan du ramme flere og ramme dem meget tidligere – og før dine konkurrenter, der kun har skrevet SEO-tekster om deres ydelser
  • Jo flere SEO-tekster, jo flere muligheder får du for at dukke op blandt de attraktive placeringer på Google
  • Når du får læserne ind på din hjemmeside, kan du uddanne dem til at forstå behovet for din ydelse, linke dem videre til dine salgssider eller få dem til at tilmelde sig dit nyhedsbrev

 

Mette Krabek begyndte at følge den model tidligere på året. Hun kan allerede nu forlænge listen af fordele.

Dem fortæller hun om her:

Fremtidige kunder kommer via Google

”Før jeg snakkede med Majbritt, havde jeg lavet SEO på søgeordene ”hjernetræning”, ”ergoterapi” og ”rehabilitering”.

Men det er jo nogle hospitalsord, der handler om mig og min ydelse – helt bredt – og ikke om, hvor kunden er lige nu. Samtidig indikerer ordene på ingen måde, at læserne søger en ergoterapeut med speciale i senfølger efter kræft, som jeg jo er. Så det var spild af tid.

Vi gennemgik mulige søgeord, og det var helt nyt for mig, at ingen tilsyneladende søgte på min specifikke ydelse. I stedet fandt Majbritt en række andre søgeord. Blandt andet ”senfølger + kræft” og ”kemohjerne”.

Derfor har jeg nu skrevet mange blogindlæg, og de har spredt flere ringe i vandet:

Min målgruppe finder mig på Google, og jeg har relevant indhold, jeg også kan dele i mit nyhedsbrev og på facebook. Jeg kan se, at jeg virkelig rammer mine læsere, for mine blogindlæg bliver delt, og det giver endnu flere læsere på nyhedsbrevet.

Mine følgere bliver hurtigere klar til at kontakte mig nu og er bedre forberedt, når de ringer. Derfor begynder samtalerne et helt andet sted. Samtidig er det blevet tydeligt, at jeg er specialist på området.

Nu skriver jeg løbende SEO-blogindlæg, og jeg er 100 % sikker på, at mine fremtidige kunder primært vil komme via Google.”

Husk at vælge søgeordene grundigt

Du skal ikke gætte på, hvad dine kunder søger efter. Eller spørge nogle få udvalgte. Vi, der arbejder professionelt med SEO, bruger helt konkrete værktøjer, hvor vi kan se præcis hvor mange der søger på hvad.

Vi bliver sågar præsenteret for søgeord, vi ikke selv havde tænkt på. Selv ville jeg aldrig have fået den ide at undersøge, hvor mange der googler ”kemohjerne”.

Skal jeg hjælpe dig med at finde de attraktive søgeord? Så ring til mig på 27 12 11 14, eller send en mail. Jeg giver gerne et kvarters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER