Nej, din hjemmeside handler ikke om Google

Desværre taler jeg jævnligt med nogle, der fejlagtigt tror det!

Det er langt vigtigere, at læseren hurtigt får overblikket over,

  • hvad du sælger
  • hvorfor han skal købe det af dig
  • hvad kan skal gøre for at blive kunde
  • hvad han skal gøre, hvis han ikke er klar til at blive kunde lige nu

 

For hvis din hjemmeside ikke giver læseren det overblik, får du ikke nær den effekt ud af dine Google-placeringer, du kunne have fået – uanset hvor højt oppe du ligger. Måske vil alt dit SEO-arbejde ligefrem være spildt.

Du skal aktivere dine læsere. Og det kræver mere, end de fleste er klar over. Særligt kræver det meget at få læseren til at skrive en mail eller ringe til dig.

Derfor begår mange den fejl, at de bruger langt størstedelen af deres markedsføringsbudget på at skaffe trafik til hjemmesiden, hvorefter læseren forventes at kunne klare sig selv.

Og hvis du ikke får læseren til at kontakte dig eller i det mindste tilmelde sig dit nyhedsbrev, så har du tabt alt arbejdet med at få ham ind på siden.

Uanset om der er tale om

  • SEO-arbejde gennem mange år
  • Google Ads eller andre dyre online annoncer
  • Medieomtale
  • Anbefalinger fra dit netværk

 

Så det er supervigtigt, at du ved, hvordan du får din læser til at tage det sidste skridt, når han besøger din hjemmeside. Og at du kan holde kontakten med læserne, vil de bliver klar til at tage kontakt eller købe.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk