Mister du også 80 % af dine kunder?

Eller af dine potentielle kunder?

Det kan godt være, at det ikke lige er tilfældet hos dig, men det er desværre mit indtryk for en række virksomheder. Du kan jo håbe på, at det kun sker hos dine konkurrenter.

Og hvordan kan jeg så påstå, at du risikerer at miste så mange potentielle kunder?

Det kan jeg, fordi langt de fleste potentielle kunder, vi er i kontakt med, ikke er klar til at handle hos os i dag.

Jeg mener ikke, at 80 % er for højt sat. Tværtimod. Mange virksomheder har ikke noget til at fastholde de mange potentielle kunder, til de bliver klar til at blive betalende kunder.

Har flere gange registreret, at de heller ikke virker særlig interesseret i at ændre det, når jeg taler med dem om det.

  • “Jeg vil ikke give noget gratis. Mine ydelser er jo det, jeg tjener penge på.”
  • “Jeg har da noget, der er gratis. Jeg tilbyder at komme til uforpligtende kundemøder.”
  • “Det, jeg er rigtig god til, er at rådgive kunderne i selve salgssituationen.”

 

Og respekt for dem, der er så eftertragtede, at de kan nøjes med at koncentrere sig om de kunder, der allerede har stillet sig op henne ved kasseapparatet.

Men jeg undrer mig over, at de ikke også kunne tænke sig at få de kunder, der lige skal have et skub. Eller måske fem.

Tit er det ikke ret meget, der skal til for også at kunne sælge til måske-kunderne. Dem, der har fået øje på os og har overvejet at købe noget, og som så alligevel af en eller anden grund er kommet fra det.

Prøv at tænke over, hvor meget arbejde du allerede har gjort for overhovedet at få dem til at overveje at købe noget.

Og det behøver ikke at være særlig svært at bevare kontakten.

Fasthold måske-kunderne med hjemmesiden

Der er flere steder, hvor mange virksomheder kan forbedre den kontakt, de har med måske-kunderne radikalt. Et af de mest oplagte steder er på hjemmesiden.

For her skal vi udelukkende lave de rigtige ændringer en gang. Så arbejder hjemmesiden for os hele tiden – hver time på døgnet fremover. Og fastholder måske-kunderne for os.

Og jo mere du har, der tiltrækker og fastholder, jo større sandsynlighed har du for at holde kontakten med dem, indtil de bliver helt klar til at handle.

Og så behøver du ikke længere at miste 80 % af de potentielle kunder, du er i kontakt med.

Sørg for at give læserne noget, så de kan huske dig:

  • Få en krog i dine besøgende, så du kan holde kontakten med dem gennem nyhedsbrevet
  • Gør det let at kontakte dig. Skriv at du gerne vil tale med dem, og at de er velkomne til at ringe, hvis de har spørgsmål. Også selv om de ikke skal købe noget
  • Del din viden på bloggen eller gennem e-bøger
  • Hav video eller podcast på din hjemmeside
Skal jeg ringe til dig?
Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk