Fra annonce til kontakt og salg

Ja, det er en attraktiv strategi.

Og når produkt, grafik og ord spiller sammen og møder kunden det rigtige sted på kunderejsen, er det også realistisk med et hurtigt salg. Men tit skal der ikke mange forkerte detaljer til, før salget ryger igen.

Det kan være, at

  1. billeder eller grafik på hjemmesiden eller i butikken ikke stemmer overens med annoncen

  2. vejen fra annonce til ”Køb” eller ”Kontakt” er for svær. Evt. fordi kunden ser en annonce i et blad, hvorefter han skal ind på en hjemmeside eller ind i en butik – og går i stå

  3. den tekst, kunden møder i din øvrige markedsføring, ikke bekræfter ham i, at han skal købe eller tage kontakt

 

Uanset hvor og hvorfor kunden går i stå, har du spildt alle de kroner og al den tid, du hidtil har brugt på kunderejsen. Det er dyrt. Derfor skal vi løbende holde øje med hele customer journey, så vi kan styrke det svageste led.

Punkt 3 er jo det, jeg primært beskæftiger mig med.

Her er problemet ofte delt i 2:

  1. Salgsteksten efterlader læseren med uafklarede spørgsmål

  2. Du har en god salgstekst, men den står alene. Så hvis læseren ikke er klar til at handle med det samme, mister du kontakten og går glip af det salg, du kunne have opnået

 

Hvordan du kommer udenom de to problemer, kan du læse i det her blogindlæg, hvor jeg har gæsteblogget om tekstforfatning for ekspert i kunderejser Peter Schjødt. Du kan selvfølgelig profitere af mine anbefalinger, uanset om kunderne møder dig og dit firma gennem annoncer eller alle mulige andre steder.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER