Skal du kigge ind i kameraet?

Det og mange andre spørgsmål vil du fremover let kunne svare på, hvis du målretter din virksomhed og din markedsføring efter de emotionelle kundetyper, som jeg er certificeret i.

Flertallet af dem, jeg taler med om de emotionelle kundetyper, kan sagtens se, at det er en smart og effektiv model. Alligevel møder jeg desværre også nogle gange folk, der ikke helt kan se det banebrydende i metoden.

De siger:

”Der er jo ikke noget nyt i at arbejde med målgrupper.”
”Jeg arbejder efter DISC-modellen.”
”Jeg kender godt dine typer.” (selv om de ikke gør)

Og det er ærgerligt. For de går glip af en supereffektiv markedsføringsmodel og risikerer samtidig at bruge deres markedsføringsbudget forkert.

Det epokegørende ved de emotionelle kundetyper er:

Metoden er forskningsbaseret. De 4 arketyper, jeg er certificeret i, bygger på Sanne Dollerups ph.d. fra Aalborg Universitet. Ph.d.en bygger på kendt forskning i persontyper. Derfor er der en grund til, at mange synes, at kundetyperne minder om andre kendte typer.

Den helt store forskel er, at vi ser på, hvilken type kunderne er i købsøjeblikket, og samtidig har en række faste modeller for, hvordan vi kan ramme typen markedsføringsmæssigt.

Derfor ved vi blandt andet, hvilke billeder vi skal bruge i vores markedsføring, alt efter hvilken type vi vil ramme. Og jeg kender ingen andre metoder, der eksempelvis har retningslinjer for, om vi skal kigge direkte ind i kameraet, eller hvor tæt på kameraet vi skal være – alt efter målgruppen.

Med min egen kundetype ved jeg, at jeg skal kigge ind i kameraet på mine billeder, og jeg ved også, at jeg ikke skal for tæt på, og at jeg altid skal være i professionelle rammer. Måske skal du noget helt andet for at give dine kunder lyst til at købe.

Vil du arbejde videre med kundetyperne, kan du begynde med at teste dig selv og finde ud af, hvilken type du selv er. Du er også meget velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14, da jeg altid giver 15 minutters gratis rådgivning til læsere, jeg endnu ikke har talt med. Jeg kan ikke hjælpe dig med at finde din kundetype på 15 minutter, for det tager længere tid, men jeg kan svare på dine andre spørgsmål om kundetyper.

Blogbanner kundetyper
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER