Se lige det her billede:

Det er en kontaktboks, der generede salg for 8.000 kroner i løbet af de første måneder, jeg havde den.

Siden jeg har fået den, taler jeg flere gange om ugen med potentielle kunder, der selv tager kontakt til mig, når de har brug for hjælp. På grund af boksen. Så jeg har nu tjent meget mere end de 8.000 kroner.

Den dukker op på min hjemmeside, når læseren flytter sin mus op mod krydset i højre hjørne og er ved at forlade siden. Altså den handling, som alle læsere foretager, når de besøger en hjemmeside uden at købe noget. De læsere, som vi så gerne vil i kontakt med.

For der var jo en grund til, at de besøgte vores hjemmeside. Måske fandt de ikke, hvad de søgte. Måske var de ikke var klar til at købe lige i dag. Det er helt i orden. For de er tættere på nu, fordi vi har snakket sammen. Og på den måde snakker jeg kun med folk, der har et identificeret behov. Derfor er det meget konstruktive samtaler.

Hvorfor gør boksen forskellen?

Ja, hvorfor ringede alle de mennesker ikke bare før? De kunne jo se mit telefonnummer på hjemmesiden. Og flere steder skriver jeg jo også, at alle er velkomne til at få 15 minutters gratis rådgivning.

De ringede ikke, fordi de ikke var helt overbeviste om, at de skulle gøre det. For alle handlinger kræver noget.

Min kontaktboks tvinger dem til at tage stilling. Og samtidig bekræfter den, at jeg virkelig mener, at de meget gerne må ringe. Ellers havde jeg ikke lavet boksen.

Boksen er det, vi på fagsprog kalder en call-to-action. Altså en opfordring til at gøre noget. Og når jeg rådgiver mine kunder om, hvordan de kan sælge mere gennem deres hjemmeside, er noget af det første, jeg lægger mærke til, hvordan deres call-to-actions er præsenteret. Og forbløffende mange virksomheder har slet ikke nogen call-to-actions.

En call-to-action, der hedder ”Ring og book et uforpligtende møde”, kræver meget overvindelse af kunden. Og selv om han ikke er forpligtet til at købe på sådan et møde, ved han jo godt, at mødet er gratis i en forventning om, at nogen køber noget.

Det føles langt mere uforpligtende at stille et enkelt spørgsmål.

Du kan have flere forskellige pop ops. Både “afslutningspop oppen”, som jeg lige har fortalt om, og de mere diskrete i det ene hjørne, som vi ofte bruger til nyhedsbreve. Har du også en pop op på din hjemmeside, så husk at indstille den, så den ikke popper op med det samme, nogen besøger din hjemmeside. Har de ikke nået at læse om dig endnu, ved de ikke, om de har lyst til at tale med dig eller få dit nyhedsbrev. Og så virker boksen meget irriterende. Bruges den med måde, kan den øge dit salg radikalt.

Som nævnt: Jeg giver altid et kvarters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før. Derfor er du meget velkommen til at ringe 27 12 11 14. Du kan også sende mig en mail, så ringer jeg til dig.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER