Hvad er mest værd:

  • 10 hammerloyale kunder, du har i mange år, og som roser dig og din virksomhed, hver gang de kan komme til det?
  • 50 engangskunder, der lige så godt kan blive fristet af en af dine konkurrenter, næste gang de skal have løst en opgave?

 

Hvis de 10 bare kommer tilbage 4 gange hver, har du tjent det samme som ved de 50 engangskunder (under forudsætning af, at der ville stå det samme på regningen. Lad os antage det for eksemplets skyld).

Samtidig har du følgende fordele:

  • Du behøver ikke lave ekstra salgsarbejde. Den ene opgave fører videre til den næste
  • Du ved, at du får en tilfreds kunde
  • Du risikerer ikke at skulle bruge ekstra tid på indledende researcharbejde, som du måske ikke kan fakturere
  • Du kan levere endnu bedre resultater, fordi du kender kunden og hele historikken
  • Historikken gør også, at du kan arbejde mere effektivt og dermed er billigere for din kunde = Han bliver endnu mere tilfreds
  • Du oplever selv resultaterne af dit arbejde – også de resultater, der først viser sig flere år efter
  • Du har en god reference til din egen markedsføring
  • Du har en loyal ambassadør, der siger dit navn ude i byen

 

For lige at nævne de første 8 åbenlyse fordele. Der er mange flere.
De fordele kan du opnå, når du er bevidst om, hvilken kundetype du er bedst til, og udelukkende fokuserer på den.

Derfor undrer jeg mig over, hvor tit jeg taler med folk, der netop ikke tør fokusere rent på én målgruppe. Det er blandt andet dine konkurrenter, jeg tænker på her.

Er du også selv lidt forsigtig med at turde fokusere på én type, skal du netop læse med her. For hvis du tør melde rent ud, hvem du er særlig god til, kan du slå dine konkurrenter med flere længder.

Men mange tør ikke. Fordi de ikke vil afskære sig fra nogen kunder. Men du kan ikke ramme alle særlig godt på én gang. Derfor opnår du ikke loyale kunder og dermed heller ikke mersalg på den måde.

Er du klar til at gå efter de loyale kunder nu?

I stedet for at fokusere på engangskunderne, som du mister igen, næste gang din konkurrent finder på noget nyt?

Så læs med nu. For du vinder så meget ved at snævre din målgruppe ind. Og samtidig bliver det meget lettere for dig selv at arbejde med din markedsføring. Du får også et indblik i en metode, som jeg og mange af mine kunder er rigtig glade for at arbejde efter.

Blogbanner kundetyper
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk