Sælger dine reklametekster ikke nok i dag?

Måske bruger du mange penge på annoncer med korte reklametekster, som kunderne ikke reagerer på. Eller også reagerer de og læser og klikker, men køber ikke nok.

Det kan også være, at reklameteksterne i din webshop ikke sælger nok eller ikke tiltrækker besøgende fra Google.

Eller måske har du en udmærket markedsføring i dag. Du er bare ambitiøs og bliver ved med at optimere din markedsføring, så længe du tror på, at du kan opnå nogle endnu bedre resultater, end du opnår i dag.

Enten fordi du vil tjene endnu mere. Eller fordi du vil automatisere din markedsføring mest muligt, så du reducerer de dyre 1:1-kontakter med kunderne og fremover kun taler med kunder, der er meget tæt på at købe. Gode reklametekster kan jo sagtens lave alt det indledende arbejde for dig.

Det kan også være, at du besøger den her side, fordi du skal lancere nye produkter og vil sikre dig, at salget kommer godt fra start. Uanset om du udelukkende har brug for enkelte reklametekster til din hjemmeside, eller du skal i gang med den store reklamekampagne med reklameskilte, reklameartikler, tryksager med lækkert grafisk design, reklamefilm, profiltekster til magasiner, salgsbreve og pressemeddelelser, kan jeg skrive for dig og rådgive dig i processen.

Susie beskåret

Anbefalet med god grund

Jeg havde ikke selv tænkt, at det var nødvendigt at få en til at skrive mine tekster, men jeg fik Majbritt anbefalet, og det var med god grund. Jeg ville aldrig selv have kunnet skrive teksterne lige så skarpt. Majbritt fangede essensen og foldede den ud, så jeg nu virker mere hardcore.

Majbritt skrev blandt andet, at jeg leverer ”excellente resultater” og har uddybet, hvordan min profil er unik i Danmark. Nu møder jeg mine kunder i deres øjenhøjde, samtidig med at jeg er tro mod mig selv.”

Susie Wagner
Indehaver, Infocura

Majbritt-lund

Siden 2007 har jeg arbejdet som selvstændig tekstforfatter og kommunikationsrådgiver. Her trækker jeg på min journalistuddannelse, både når jeg stiller mine kunder spørgsmål, så jeg kan skrive teksterne bedst muligt, og når jeg skriver.

For tekster, der skal sælge, skal skrives på en helt bestemt måde:

Reklametekster skal aktivere læseren

En af de helt store fejl i reklametekster, der ikke sælger, er, at skribenten ikke har tænkt ind, præcist hvad læseren skal gøre, efter han har læst teksten. Mange tekster beskriver produktet eller ydelsen og indeholder en række faktuelle oplysninger, som læseren ikke har brug for, før han skal købe. Nogle gange med det resultat, at læseren bliver forvirret og kommer fra købet igen. Og hvis han læser reklameteksten online, kan det sagtens være, at han bare klikker videre til en af konkurrenterne, som kun har skrevet de relevante oplysninger ind i teksten. For når du markedsfører dig online, er konkurrenterne jo altid tæt på.

Andre tekster er skrevet alt for kortfattet ud fra strategien: ”Ingen har tid til at læse så meget.” Det er rigtigt, at ingen vil læse noget, der er ligegyldigt. Men når en tekst skal overbevise folk om, at de skal gøre noget, der koster tid og penge, kræver det tit en længere tekst at uddanne dem til forstå, hvorfor det er vigtigt, at de ringer/booker tid/køber/bestiller et tilbud eller hvilken call-to-action, vi nu har tænkt ind i teksten.

Derfor skal den gode reklametekst

  • null
    ramme læsernes følelser og både beskrive det problem, han har i dag og den situation, han ønsker i stedet, og som dit produkt kan hjælpe ham med at opnå

  • null
    svare på læserens spørgsmål. For at kende de spørgsmål er det vigtigt, at du kender din målgruppe godt

  • null
    bearbejde læserens forbehold, for det er forbeholdene, der gør, at måske-kunderne ikke bliver kunder, selv om de er tæt på

  • null
    overbevise læseren om, hvorfor han skal handle hos dig i stedet for en af dine konkurrenter

  • null
    fortælle tydeligt, hvad læseren nu skal gøre

De punkter inddrager jeg selvfølgelig i dine salgstekster.

kira lille

Kira Paulli Pravato
Videoproducent, Pixiweb

Effektiv og professionel

Nu bliver læserne på min hjemmeside i næsten dobbelt så lang tid, og de klikker også videre til andre sider. Det øger sandsynligheden for, at de køber noget, og den lave afvisningsprocent gavner mig også i forhold til Google.

Jeg vidste godt, at Majbritt er effektiv og professionel. Alligevel blev jeg overrasket over, hvor hurtigt hun afleverede mine nye SEO-tekster, og at hun havde fanget så præcist, hvordan de skulle skrives. Det var mikroskopisk, hvad jeg ville have rettet.

Det var en kæmpe lettelse, at så stor en del af det grundlæggende arbejde med hjemmesiden var lavet, og jeg fik mere tid og overskud til at justere de andre detaljer med blandt andet foto og video, så den samlede hjemmeside blev bedre.

Nu er den, lige som den skal være, og jeg er så stolt over at linke til den.”

Gode reklametekster fremskynder købet

Udover at reklametekster sælger for dig 24/7, kan de også fremme behovet for at købe hos de kunder, der ikke er klar til at handle med det samme, og fremskynde deres købsproces, så de hurtigere bliver kunder senere. Og endeligt kan teksterne afklare nogle kunder i, at de ikke skal købe. Det sidste er der sjældent stor opmærksomhed på. Men alt efter hvad du sælger, kan det være meget fordelagtigt for dig, at nogle kunder hverken ringer eller kommer ind i din forretning, fordi du eller dine medarbejdere kommer til at bruge meget tid på dem, uden at de kommer til at købe noget alligevel.

Andre gange har du kun brug for en ultrakort reklametekst eller en taglinje. Måske til en brochure eller visitkort.

Ofte får de helt korte reklametekster ikke det fokus, som de fortjener. Men jo kortere en tekst er, jo vigtigere er det, at alle ord er nøje gennemtænkte, så de kan løfte opgaven. De korte tekster skrives ofte på fysiske reklameartikler som kuglepenne, blokke eller telefoncovers eller på reklameskilte. Og udgifterne til merchandise er jo de samme, uanset om ordene spiller eller ej. Og du får ikke nok ud af de penge, hvis dine reklamegiveaways ikke har et gennemtænkt budskab.

Når det kan lade sig gøre, anbefaler jeg, at jeg skriver disse kortere tekster i forbindelse med, at jeg skriver flere tekster for dig. På den måde kan jeg både arbejde effektivt og billigst for dig, og jeg kan samtidig give dig de bedste resultater, fordi jeg har overblikket over din virksomhed.

tine

Majbritt var sine penge værd

“Fra min tid på bureau ved jeg, at det grafiske design, som jeg selv kan levere, ikke er noget værd uden gode tekster og overskrifter. Så da jeg blev selvstændig, vidste jeg, at jeg ville købe hjælp til teksterne, og at jeg ville vente, til jeg havde råd til at hyre den bedste.

Jeg stillede ikke spørgsmål ved, at Majbritt var sine penge værd, for jeg havde hørt flere steder fra, at hun var god. Jeg fik, hvad jeg havde brug for og mere til, og jeg har kun ændret meget lidt i teksterne.”

Tine Appel
Webdesigner, Appel Design

Du har kontrollen, mens jeg skriver for dig

Har du brug for professionelle reklametekster til at sælge dit produkt, så ring endelig til mig på 27 12 11 14 eller send en mail. Du er også meget velkommen til at kontakte mig, selv om du først skal have skrevet teksterne om nogle måneder, eller hvis du endnu ikke er afklaret om dit behov.  Har du brug for rådgivning for at lægge en markedsføringsplan, så du får mest ud af reklameindsatsen, kan jeg også assistere her.

Før jeg kan give dig en pris på dine reklametekster, drøfter vi opgaven, og jeg vil spørge ind til, hvor mange tekster du har brug for, hvilken kontekst de skal indgå i, og hvad de skal gøre for dig:

Skal de

  • null
    søgemaskineoptimeres og trække trafik fra Google?
  • null
    sælge?
  • null
    fange læserens opmærksomhed i et sekund, mens han kører forbi i sin bil?

Kendt for ærlig rådgivning

Jeg udfordrer dig gerne på dine svar og rådgiver dig. Vurderer jeg, at du har brug for færre reklametekster end dem, du selv foreslår, siger jeg det til dig, ligesom jeg selvfølgelig også gør dig opmærksom på det, hvis jeg vurderer, at du vil profitere af tekster, du ikke selv nævner. For jeg vil være mine penge værd.

Når vi har defineret opgaven, giver jeg dig en pris.

Er jeg den rette til at løse opgaven, indleder jeg med et interview, hvor jeg stiller dig eller dine medarbejdere en række spørgsmål, før jeg skriver teksterne. Mens jeg skriver, er jeg meget opmærksom på at kontakte dig færrest muligt gange, hvis jeg har supplerende spørgsmål, så du ikke bliver forstyrret unødigt.

Når jeg har skrevet alle teksterne, kan vi lave eventuelle justeringer sammen, eller du kan ændre selv, hvis der er noget, du genre vil have ændret. På den måde har du også kontrollen over slutresultatet.

Som regel vil du få dine tekster i løbet af en til to uger, efter jeg har fået de oplysninger, jeg har brug for. Har du brug for nye tekster akut, kan vi tit også aftale det mod ekstrabetaling.

Har du brug for, at jeg koordinerer med dit reklamebureau, din fotograf eller andre reklamekonsulenter, gør jeg selvfølgelig gerne det.

Du kan læse mine priser for tekstforfatning her.

Har du flere spørgsmål? Så ring gerne til mig på 27 12 11 14, eller send mig en mail.

Skriv gerne til mig. Så kontakter jeg dig

Kontakt-Majbritt-Lund

Få flere tilfredse kunder, der kommer tilbage

Din målgruppe skal opleve, at du er særlig kompetent til at hjælpe netop dem. Som specialist i kundetyper kan jeg målrette din markedsføring, så du tiltrækker de rigtige kunder.

Kundemagneterne bygger på grundig forskning: Alle kunder inddeles i 4 arketyper ud fra, hvad der påvirker dem til at købe. Når du har valgt én type, målretter vi hele din markedsføring og dine ydelser efter netop din målgruppe, og du får lettere ved at sælge.

HAR LØST OPGAVER FOR…

kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
kundereference
frydenlund
kundereference
Medstrøm
kundereference
kundereference

Skriv dit søgeord og tryk ENTER