Brug restauranternes gamle og effektive trick

Du har sikkert nogle opgaver, som du meget bedre kan lide at løse end andre. Og som du i sagens natur gerne vil have flere af. Selv når du arbejder for og med dine drømmekunder, er der opgaver, der bare er meget federe for dig end andre.

Opgaver, der

  • motiverer dig til en masse andet, du kan sætte i gang i din virksomhed
  • sender kunderne ud af butikken med kæmpe smil på læberne
  • kan løses på nogle betingelser, der passer rigtig godt til din person og dit arbejdsflow

Lad dig inspirere af restauranterne. De får tit deres gæster overbevist om også at købe dessert, allerede inden gæsterne har sat sig. Før de overhovedet har set oversigten over desserterne.

De bruger århundreders gamle trick, som ikke er særlig svært at implementere.

Og jeg nævner det, fordi jeg tit møder selvstændige, som ikke har indført det.

Og som kunne tjene mange flere penge uden at skulle bruge mere tid på salgsarbejdet.

Tricket hedder: Pak dine ydelser

Som restauranterne gør meget fint, fordi de sammensætter en menu til en god pris. Inklusiv dessert. Selv om vi får lyst til at købe noget på grund af vores følelser, så handler vi ud fra vores fornuft. Og det er fornuftigt at spare nogle penge.

Så på den måde kan vi som kunder hurtigt overbevise os selv om, at vores køb (i dette tilfælde desserten) er fornuftigt.

Udover at restauranterne sælger mere, kan de også bestemme, hvad vi får at spise, fordi de kan beslutte, at vi kun kan vælge mellem et mindre antal retter fra menukortet, når vi vælger en menu.

Og nogle gange er hele menuen defineret på forhånd.

Og køkkenet kan arbejde meget mere effektivt, fordi en større del af gæsterne spiser det samme.

Så selv om restauranterne giver en god pris, kan mersalget + effektiviteten i køkkenet sikkert tjene rabatten ind.

Derfor er pakker attraktive for både virksomhederne og kunderne.

Og det, der er godt for begge parter, skal vi have mere af.

Sælg mere på én gang

Du kan også gøre det lettere for dine kunder at vælge nogle af dine ydelser ved at pakke dem.

Jo mindre, vi som kunder skal forholde os til, for at vi kan træffe et valg, jo lettere er det for os.

Og derfor får vi det gjort.

I dag.

I stedet for at vente til i morgen.

Både i dit og dine kunders liv kan der nå at ske meget før i morgen. Derfor er det ikke sikkert, at de kunder, der har din ydelse på “i-morgen-listen”, når at komme til den.

Derfor er det altid din fordel at få kunden til at købe i dag i stedet for.

At vente.

Og måske fortryde.

Eksempler på pakker kunne være

  • Godt i gang med din markedsføring:
    Nyt logo, visitkort og hjemmeside*

  • Få styr på dine bilag:
    Bogføring af x bilag, årsregnskab og indberetning til SKAT

  • Slip for de ekstra kilo. En gang for alle:
    Kortlægning af, hvad du spiser nu, og hvor meget motion du dyrker. Herefter får du en rapport med mine bud på, hvor du skal sætte ind, + 3 opfølgende samtaler

 

Eller hvad det nu kunne være.

*Ja, jeg ved om nogen, at det er svært at give en fast pris på en hjemmeside.

Med pakker er det vigtigt at du på forhånd definerer, hvad der ligger i pakken. Eksempelvis hvor mange undersider der kan være på hjemmesiden, eller hvor mange bilag du gennemgår. Du kan se et eksempel på hjemmesider til 22.000 kroner her. Hjemmesiden er inklusiv 3 SEO-tekster og en SEO-analyse.

Jo bedre du kender din målgruppe, jo bedre ved du også, hvilket behov der dækker flest.

Herefter kan du let lave mersalg ved at tilbyde at gennemgå flere bilag eller oprette flere undersider eller lignende mod x kroner per bilag/underside.

Har du brug for inspiration til, hvordan du kan pakke dine ydelser? Ring gerne 27 12 11 14. Jeg giver altid et kvarters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med tidligere.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER