Hvordan skal du omtale dig selv i din markedsføring?

”Jeg” eller ”vi”.
Eller måske dit fornavn?

Måske ved du allerede, at mit svar er:
”Det kommer an på målgruppen.”

Og ja. For her har vi endnu et af mange eksempler på, hvad du vinder ved at kende din kundetype, og hvorfor det er så vigtigt, at du vælger den rette type.

En af dem, jeg rådgav om netop det, er Nina Sandgaard, grafisk designer, Sandgaard Studio.

Betalte sig at gennemgå kundetyperne så grundigt

“Efter en turbodag med Majbritt viste det sig, at jeg havde forsøgt at kommunikere til flere forskellige kundetyper på samme tid. Det hjalp derfor både på den visuelle og skrevne kommunikation at tage en bevidst beslutning om hvilken kundetype jeg vil henvende mig til.

Blandt andet omtaler jeg mig selv som ”jeg” i stedet for at fortælle i 3. person, som jeg gjorde før, og jeg bruger billeder af mig selv, hvor jeg kigger ind i kameraet. Det er også blevet lettere at udvikle og tage beslutninger om mine produkter, efter hvad kundetypen konkret har brug for.

Så for mig gav det stor værdi, at vi gennemgik kundetyperne så grundigt, og jeg kan varmt anbefale Majbritt til alle, der har brug for fokus og retning i deres kommunikation.”

Find din kundetype, og ram præcist

Udover hvordan du skal omtale dig selv, og om du skal kigge ind i kameraet, giver kundetypen dig svar på, om kunderne foretrækker

  • korte eller lange tekster
  • effektivitet eller grundighed
  • traditioner eller fornyelse
  • Facebook, Instagram eller LinkedIn
  • hyggelige eller professionelle rammer

 

Derfor kan du ramme dine kunder meget mere præcist, når du kommunikerer til den samme kundetype gennem hele din markedsføring og tilpasser dine produkter efter kundetypen.
Med andre ord får du flere tilfredse kunder, og du kan strømline din markedsføring og spare den mindst effektive markedsføring væk.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER