Giver hjemmesiden de forventede resultater?

For rigtig mange er svaret desværre nej.
(Kan du svare “Ja”, så lad bare være med at læse det her blogindlæg færdig, og nyd din succes …)

Back to reality:

  • Bruger du rigtig meget tid på din hjemmeside?
  • Har du ligefrem flere hjemmesider, du skal vedligeholde?
  • Har du taget flere (og dyre) kurser og alligevel ikke kunnet overskue at føre alle dine gode intentioner ud i livet, da du kom hjem?

 

Så er den gode nyhed: Måske er du bare for ambitiøs. For det behøver slet ikke være så besværligt.
Jeg taler tit med kunder og kursister, der bliver trætte bare ved tanken om Google. Fordi de fejlagtigt tror, at de SKAL findes på cirka 117 forskellige ord. For at det er nok. Og så kommer de aldrig i gang. Eller også går de i gang, men er lidt småstressede ved tanken om alt det, de skal nå, og så gør de det ikke grundigt nok. Og lunken SEO virker ikke.

Du skal gøre det grundigt på de sider, du udvælger, ellers får du aldrig de ønskede resultater. Så hellere fokusere på langt færre søgeord, så du kan overskue det.

Du kan nøjes med at blive fundet på et, to eller tre ord, hvis du bare bliver fundet på de rigtige ord

Brug præcise søgeord

Jeg har fået nogle af mine allerstørste opgaver ved at blive fundet på ordet “freelancejournalist”. (I øvrigt en titel, jeg ellers ikke bruger om mig selv. Men jeg ved, at mine kunder søger efter “freelancejournalist” på Google. Derfor står det på min hjemmeside).

Ved at bruge ordet “freelancejournalist” i stedet for bare “journalist” har jeg præciseret at jeg er en fri-fugls-skribent, og samtidig skal jeg ikke konkurrere med alle de mange sider, der kommer frem på ordet “journalist”. Altså alle de store medier, diverse uddannelsesinstitutioner og Dansk Journalistforbund.

Søgningen “journalist” er meget bredere end “freelancejournalist”. Så selv hvis jeg blev fundet på “journalist”, ville jeg sikkert blive fundet af en række mennesker, som i virkeligheden ikke havde brug for netop en som mig. Så det ville bare give større konkurrence og færre præcise søgninger. Og det skal vi selvfølgelig undgå.

Brug din geografi og begræns konkurrencen

Hvis du kun går efter lokale kunder, kan du bruge geografien til at lette dit SEO-arbejde.

I stedet for at konkurrere med alle dine konkurrenter i hele landet, kan du nøjes med at konkurrere med de lokale: Frisør + Horsens, Tømrer + Falster eller Privatskole + København. Så du får lettere ved at blive nummer 1 på Google, og samtidig bliver du kun fundet af potentielle kunder.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk