Lad os tage en quiz

Har du det ligesom mig – at du nogle gange synes, andres (og måske også din egen) markedsføring er en perlerække af pral og succeshistorier?

Jeg indrømmer gerne, at jeg har lavet en stribe fejl i min virksomhed. Måske har du kendt mig så længe, at du har set nogle af dem i praksis, og så er jeg selvfølgelig taknemmelig over, at du stadig følger med.

Og jeg vil gerne – her i al offentlighed – fortælle dig en hemmelighed om min næststørste fejl.
Men – lad os tage en lille quiz.:
Hvad tror du, er den næststørste fejl, jeg har lavet i min virksomhed?
Er det:

  • at jeg havde en trykfejl på de første 1500 visitkort, jeg fik lavet som selvstændig?
    (Nej, men det kunne godt være sket for mig. Derfor har jeg nu en korrekturlæser inde over alt det, jeg sender til tryk. Hun er også inde over alle mine nyhedsbreve).

 

  • at jeg gav rabat hele det første år som selvstændig?
    (Heller ikke – rabat er det værste, du kan markedsføre dig på. Medmindre du kører en afgrænset kampagne)

 

  • at jeg havde været i gang i over TO år, før jeg begyndte at samle tilmeldinger ind til mit nyhedsbrev?
    (RIGTIGT! I de første to år af min karriere som selvstændig tænkte jeg slet ikke over, at jeg på et tidspunkt skulle have et nyhedsbrev. Derfor fik jeg ingen tilmeldinger til nyhedsbrevet fra nogen af de potentielle kunder, jeg var i kontakt med).

Og hvorfor er det så slemt?

Svar:
Fordi et nyhedsbrev er den billigste og mest effektive af alle markedsføringskanaler. Hverken SEO, Google Ads eller annoncer off- eller online kan slå dit nyhedsbrev.

For hver gang du investerer 1 krone i at markedsføre dig med dit nyhedsbrev, tjener du 38 kroner ind igen.
Nyhedsbrevet er en af de få markedsføringskanaler, hvor du vitterlig kun rammer dem, der aktivt har sagt, at de gerne vil høre fra dig. Den fordel har du sjældent andre steder.
Du kan skrive dit nyhedsbrev, når du har tid. Og eventuelt forudproducere i de stille perioder. Alt efter hvilket system du bruger til at sende nyhedsbrevet ud med, er det enten gratis eller superbilligt.

Hertil kommer selvfølgelig også din tid. Men mange andre markedsføringskanaler koster både din tid og diverse produktionsudgifter oveni.
Hvis du har en stor liste, kan du holde kontakten med mange potentielle kunder på en og samme tid.

Ja, det tager noget tid at skrive et godt nyhedsbrev, og nyhedsbreve er sjældent øverst på to-do-listen, når CVR-nummeret er helt nyt. Men det kræver ikke meget energi at få folk til at tilmelde sig. Og så har du allerede en liste, når du er klar til at skrive nyhedsbrevet.
Tænk, hvor mange flere læsere jeg kunne have haft på dette nyhedsbrev, hvis jeg havde været lidt smartere, da jeg blev selvstændig i 2007. (Jeg tør næsten ikke selv tænke på det).

(Og hvad er så den allerstørste fejl, jeg har begået? Ja, det var noget med min hjemmeside, men den holder jeg lige for mig selv lidt endnu…)

Vil du også i gang med nyhedsbreve nu?

Eller vil du have mere ud af dem, du allerede skriver?

Så ring til mig på 27 12 11 14 og få et kvarters gratis rådgivning. Du kan også booke mig til individuel rådgivning.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER