… uanset om du vil skrive nyhedsbreve eller ej

Du har sikkert hørt om freebies, som er den lille gave, du giver læsere for at skrive sig op til dit nyhedsbrev.

Og de er så effektive, at du skal overveje at have mindst én, selv om du måske ikke har planer om at skrive nyhedsbreve. Hvorfor kommer jeg tilbage til.

En freebie kan have mange former:

  • En e-bog
  • En video eller en videoserie
  • En lydfil
  • Et arbejdsark
  • En tjekliste
  • En test

 

Med din freebie deler du en flig af din viden, så læserne kan se, at du er eksperten på området.

Men du gør mere end det.

Du

  • gør læserne yderligt interesseret i dit emne

  • dokumenterer, hvorfor netop det, du beskæftiger dig med, er vigtigt for læserne og vil løse deres problem

  • uddanner læserne til at forstå, at opgaven måske er så avanceret, at de får brug for din hjælp

Når du deler freebien med nye læsere på dit nyhedsbrev, opnår du endnu flere fordele:

  • Du rammer dine læsere på det tidspunkt, hvor de selv har vist interesse for det, du laver. Det er en gigantisk fordel sammenlignet med at sende nyhedsbreve ud løbende. For her kan din læser sagtens være optaget af alle mulige andre opgaver, når de modtager nyhedsbrevet

  • Du kan planlægge dit indhold specifikt efter, at læserne ikke kender dig så godt endnu. Når du skriver nyhedsbreve løbende, skriver du både til nye og gamle læsere og eksisterende kunder på én gang

  • Du skal kun lave arbejdet én gang

 

Så freebeen har mange fordele.

Og der er flere endnu, for du kan også forbedre din service, når du har et godt onlineprodukt:

Du bliver let at dele

Jævnligt bliver jeg spurgt, om jeg vil tale i et forum uden betaling. Og det takker jeg ja til, når det inkluderer den rette markedsføring og det rette publikum. For de 2 dele kan sagtens være mere værd end det honorar, jeg plejer at tage.

Når de to dele ikke er til stede, har jeg flere gange i stedet tilbudt, at deltagerne kan få adgang til et at mine onlineprodukter.

Publikum bliver klogere på mit emne. Mit navn og min viden bliver delt. Og jeg bruger kun tid på at sende en mail med linket.

Samtidig bruger jeg onlineprodukterne til at dele min viden med mine kunder. Der er jo ikke nogen grund til, at de betaler mig for at fortælle, hvad jeg allerede har skrevet i en e-bog. Og mange af mine kunder er velforberedte, når de kontakter mig om en opgave, fordi de har læst om emnet i e-bøger eller blogindlæg. Derfor kan vi begynde samarbejdet på et meget veloplyst grundlag.

Særligt over for samarbejdspartnere er onlineprodukterne guld værd. For det, at jeg har et bibliotek af viden på min hjemmeside, gør det let for dem at henvise til mig. Også over for kontakter, der ikke er klar til at købe noget.

Nogle gange henviser de, fordi det sparer dem selv for meget tid frem for at forklare et emne fra bunden. Eksempelvis er det attraktivt for alle, der arbejder med hjemmesider, at kunderne forstår, hvordan Google fungerer, før de går i gang med en hjemmeside. Andre gange bruger de et af mine produkter som supplement til deres egne ydelser.

Og udover at jeg bliver markedsført over for deres kunder, styrker det mit samarbejde med mine egne professionelle kontakter.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk