Pas på med tillægsord
For når du bruger tillægsord, skal de understøttes af konteksten. Det viser jeg dig et eksempel på lige om lidt.
Først skal du møde grafiker Vivi Høy Frølich.
Vivis målgruppe er effektive mennesker, der vil have resultater og kvalitet. Og den viden gjorde det let for mig at skrive.
Og da jeg skrev hendes hjemmesidetekster, skrev jeg derfor sådan her på hendes forside:
”Mit detaljefokuserede øje spotter hurtigt, hvordan vi kan optimere den eksisterende markedsføring, eller hvornår det vil være mest rentabelt at trække en effektiv streg i sandet og skabe en ny visuel linje fra starten.
Og jeg udfordrer dig gerne på dine ideer. Derfor bakker jeg dig ikke op i at ændre hele din visuelle identitet, hvis du kun har brug for et logo. Jeg begynder heller ikke at designe en ny brochure, hvis du har brug for en hel brugermanual – eller hvis dine eksisterende farvekoder ikke passer sammen. Er det sidste tilfældet, er det her, vi begynder.
Nogle gange kan vi genbruge store dele af det eksisterende materiale. For tit ligger hele succesen i detaljen. Og den har jeg styr på. Derfor kan du skyde en hurtig genvej til lækkert markedsføringsmateriale ved at tage mine øjne og min pen med ind i markedsføringsafdelingen.
Pænt goddag!
Jeg hedder Vivi Frølich, er indehaver af FREQENS og freelance grafiker. Som kunde hos mig vil du altid have kontakt med direktøren. Lige fra den første kontakt, gennem hele processen med de grafiske opgaver og til du modtager din faktura. En model, mine kunder sætter stor pris på.”
Bemærk, at tillægsordene ”hurtig” og ”effektiv” bliver troværdige, fordi tempoet i teksten understøtter dem.
Det er nu tydeligt for de rette, at Vivi leverer varen.
Der er flere grunde til, at jeg vægter målgruppen så meget i mit arbejde:
- Det er lettere at skrive teksterne, så de sælger, fordi jeg ved, hvad kundens kunde værdsætter. Eksempelvis om kunden vægter tempo
- Mine kunder bliver tilfredse
- Mine kunder får lettere ved selv at ramme målgruppen fremover, hvilket Vivi også bekræfter:
Færdig med at skyde med spredehagl
“Jeg fik en stor sidegevinst, da Majbritt skrev mine hjemmesidetekster. Nemlig en afklaring af min egen målgruppe, så nu er jeg færdig med at skyde med spredehagl, og stilen på hele hjemmesiden er mere clean. Jeg havde ikke troet, at den del ville få så stor betydning.
Måske kunne jeg selv bedre lide den gamle stil, men det handler jo om min målgruppe. Skulle jeg have skrevet selv, ville jeg ikke have skrevet nok om, hvad jeg kunne, og teksterne ville ikke sælge. Men tekster skal jo have en vis længde for at blive fundet af Google, og allerede få uger efter siden var blevet publiceret, lå jeg på side 1 med hele to ord.
Jeg tror også, at det sælger bedre, at kunderne kan se detaljeret, hvad jeg kan. Selv de kunder, der har fået mig anbefalet, bliver jo også påvirket af de gode tekster.
Mange selvstændige prøver at lave deres markedsføring selv, og de får jo ofte en midlertidig løsning. Netop fordi jeg selv er grafiker, kunne jeg ikke finde på at skrive teksterne selv. For jeg ved jo, at vi, der arbejder med markedsføring, har hver vores kompetencer. Og på længere sigt er det jo godt givet ud, for nu har jeg en hjemmeside, der kan arbejde for mig mange år frem.”
Søger du en freelancetekstforfatter?
Enten til din hjemmeside eller andre markedsføringstekster?
Så kontakt freelanceskribenten på 27 12 11 14, eller send mig en mail.