Brug Google Ads i din SEO-strategi

Adwords”Hvad er Google Ads?” og ”Hvad er SEO?” er hyppige spørgsmål for os, der arbejder med onlinemarkedsføring.

Forbløffende tit blandes de to markedsføringsmuligheder nemlig sammen. Så vi tager den lige helt kort:

Google Ads, der frem til 2018 hed Google Adwords, er annoncer på Google. Her kan du stort set altid betale for at ligge øverst på siden. Bare du betaler nok. Og det kan blive dyrt.

SEO-tekster er tekster til hjemmesiden, skrevet på en bestemt måde, så Google af sig selv får lyst til at give dem en god placering. Tekster, som Google vurderer, har en høj kvalitet, og som vil give læseren et kvalificeret svar på sin søgning. Også kaldet organisk SEO.

Du kan sagtens kombinere SEO og Google Ads i din søgemaskineoptimering. Der er flere muligheder:

  1. Før du begynder at skrive dine SEO-tekster, kan du køre Google Adskampagner for at undersøge, hvilke søgeord, der typisk betyder, at læseren har det store dankort med. Det kan tage lang tid at skrive en god SEO-tekst, og hvis der går flere måneder, før den får en attraktiv placering på Google, er det ærgerligt først at finde ud af til den tid, at der måske ikke er mange penge i ordet
  2. Du kan betale for Google Ads, mens du skriver dine SEO-tekster. Og i takt med at du forhåbentligt opnår attraktive organiske placeringer på Google, kan du skrue ned for Google Adskontoen
  3. Læg en strategi, hvor du beslutter, hvilke søgeord du vil køre Google Ads på, og hvilke søgeord det vil være realistisk at opnå gode resultater med via de organiske søgninger (og evt. hvilke søgeord du dropper)

Med Googles eget søgeordsværktøj ”Søgeordsplanlægning” kan du se meget præcist, hvor mange, der søger på hvert ord hver måned. Så det bliver hurtigt dit yndlingsværktøj, når du arbejder med søgemaskineoptimering.

Hvad koster Google Ads?

Prisen på Google Ads handler primært om udbud og efterspørgsel. Derfor svinger prisen meget fra ord til ord. Nogle ord koster over 50 kroner. Per klik. Uanset om klikket resulterer i en kunde eller ej. Omvendt kan du sikkert finde nogle gode nicheord, som dine konkurrenter ikke har interesseret sig for. Og derfor kan de være meget billige.

Det kan være komplekst at køre en Google Adskampagne, da det kræver, at du sætter dig ind i Googles annonceringsmuligheder og lægger en Google Ads strategi. Derfor kan det være en god ide at få et Adwords bureau til at oprette annoncerne for dig.

Husk, at annoncepriserne og eventuel betaling til bureauet skal ses i lyset af, hvad en SEO-tekst koster, og hvad en ny kunde er værd for dig. Så Google Ads til en høj klikpris kan være godt givet ud.

Hvad koster SEO-tekster?

Hvis du lærer at skrive SEO-tekster selv, koster SEO fremover kun din tid.

Hvis du vurderer, at din tid er bedst brugt på andre opgaver, kan du nemt uddelegere dit SEO-arbejde.

Hyrer du mig til at skrive for dig, begynder priserne typisk omkring 2.500 kroner eks. moms per SEO-tekst. Min pris er sat efter den værdi, jeg skaber og det tidsforbrug, der er forbundet med at skrive gennemarbejdede SEO-tekster. Mine tekster bygger på en grundig samtale med dig om målgruppen, ydelsen og hvorfor kunderne netop skal vælge dig i stedet for en af dine konkurrenter. For du skal ikke bare findes på Google. Du skal findes. Og sælge.

 

PS

Nu vi er ved online investeringer, så er du måske også interesseret i mit blogindlæg om, hvad en hjemmeside koster. Priserne for Google Ads og SEO-tekster skal de ses i forhold til, hvad en professionel hjemmeside koster. For din hjemmeside kan hurtigt blive en dyr fornøjelse for dig, hvis den ikke bliver besøgt af kunderne.

PPS

Har du spørgsmål, efter du har læst det her blogindlæg, så ring endelig på 27 12 11 14. Jeg giver altid et kvarters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før. Du kan også sende en mail, så ringer jeg til dig. Eller du kan læse min e-bog Overhal konkurrenterne med SEO-tekster, der sælger.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER