Kysser du flere på en gang?

Ja, altså sådan i mere overført betydning.

Som eksempelvis at du skriver blogindlæg, nyhedsbreve og andre tekster til en bred målgruppe.

I den forstand kysser jeg på flere tusinde. Så jeg kender alt til gerne at ville give en masse forskellige mennesker følelsen af, at al min gode energi (og kærlighed) kun er målrettet dem.

Som nu, hvor jeg skriver dette blogindlæg og gerne vil give dig følelsen af, at det specifikt er dig, jeg tænker på og skriver til.

Og kun dig.
Helt overordnet har I, som følger min blog, selvfølgelig det til fælles, at I gerne vil have mere ud af jeres kommunikation.

Men det kan være svært for mig at skrive, så I alle føler, at I bliver ramt. Så I alle kan se, hvordan I skal bruge mine råd lige i jeres hverdag.

Fordi I er en skøn blanding af

  • selvstændigt erhvervsdrivende
  • kommunikationsfolk i større virksomheder
  • medarbejdere eller ledere i offentlige organisationer
  • privatpersoner
  • fortsæt selv listen

 

Din læsergruppe er sikkert også blandet. Og hvad gør du så?
Den nemme løsning her og nu er at fokusere på det, du kan ramme alle med.
Og bevidst udelade en række detaljer, som du ville have taget med, hvis målgruppen var mere snæver.

Så det kan lade sig gøre at skrive sig udenom alt det, læserne ikke har til fælles. Eller skrive mere overordnet og alligevel ramme alle.

På mit ene nyhedsbrev er det lige sådan.

I flere år skrev jeg kun til en liste. Hvor jeg skrev til alle på en gang.
Men jeg ville gerne gå mere til stålet.

Jeg ville gerne

  • ramme dig og mine andre læsere endnu dybere
  • skrive mere præcist og flytte dig rigtig meget
  • give dig al den viden, som netop du har brug for

Særlig liste i listen

Derfor oprettede jeg endnu en liste.

Min liste i listen er selvstændige, der gerne vil have mere succes i deres forretning. Og sælge mere.

Her skriver jeg om

  • at have ondt i maven op til sommerferien
  • at være bange for at miste kunderne
  • at have svært ved at sætte pris på sin egen værdi
  • at være bange for ikke at være god nok
  • strategier omkring priser og rabatordninger

 

At jeg rammer læserne endnu bedre på denne liste, kan jeg se sort på hvidt på min statistik.

  • Radikalt færre melder sig fra listen igen
  • Flere læser
  • Flere klikker

 

Alt det, vi gerne vil have.

Det havde selvfølgelig været smart, hvis jeg havde vidst fra starten, at jeg ville have to lister. Så kunne jeg have inddelt læserne korrekt med det samme.

Men det kan være svært at overskue. + det kræver en del at skrive til og markedsføre to lister. Derfor er flere lister ikke umiddelbart noget, jeg anbefaler (ret mange).

Men det kan jo være, at det vil være en god ide for dig.

Du kan også oprette en liste mere

  • Hvilken mindre del af din store liste vil du ramme?
  • Hvad specifikt kan du hjælpe målgruppen med, som du ikke kan hjælpe dem på den store liste med?

 

Når du har svaret på de to spørgsmål, skal du til at tease den nye liste på det store nyhedsbrev og på dine øvrige markedsføringskanaler

Producer eventuelt en ny freebie om det, gruppen har tilfælles, som du kan tiltrække den relevante del af gruppen med.

Eller du kan gøre noget tredje

Når du vil i gang med en kampagne, hvor du vil sælge en specifik ydelse i dine nyhedsbreve, kan du lave endnu en ny freebie som du deler på listen. De læsere, der trykker på din freebie, har nu vist en særlig interesse for emnet.

Dem kan du nu have på en særlig kampagneliste, som du vil sælge ydelsen til.

På den måde kan du sende en del mails. Kun til dem, der er reelt interesseret. Og som derfor kan tåle en del mails.

Og derfor kommer du ikke til at skrive til dem, der er ligeglade. Lige i dag. Og når du så er færdig med din kampagne, begynder du at skrive til alle igen. Som du plejer.

Vil du have hjælp til at vælge dine målgrupper?

Eller til at få mere ud af dit nyhedsbrev?
Så er dette rådgivningsforløb om nyhedsbreve sikkert noget for dig.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER