Kan du også udnytte dit visitkort bedre?
Sikkert. Det kan mange af dine konkurrenter i hvert fald.
Læs med her, hvordan du også kan præsentere dig, så dine kontakter bedre kan huske dig, sælge dig videre eller handle med dig hurtigere selv.
Tænk dit visitkort som en lille brochure. Her skal du ikke kun dele dine kontaktoplysninger. Fortæl også, hvad du kan hjælpe med, og få en grafiker til at designe dine visitkort med et professionelt grafisk design, der følger din visuelle kommunikation.
Følg disse punkter og få et visitkort, der sælger:
Brug et professionelt billede, der ligner dig
Kunder og samarbejdspartnere skal kunne genkende dig, når de møder dig. Hver gang.
Billedet gør det samtidig meget lettere at huske, hvem du er. Også efter nogle måneder, når visitkortet eventuelt findes frem igen.
Hvis du synes, du ser et billede af mig RIGTIG MANGE steder, er det ikke i et forgæves håb om at blive opdaget af en model-jæger, men udelukkende for at opnå genkendingseffekten. Og det virker
Skriv, hvad du kan hjælpe med
Fokuser på kundens udbytte. På mine visitkort står der:
“Jeg kan
- skrive dine tekster, så de bliver læst og sælger
- skrive din hjemmesidetekst, så Google finder dig
- få dig i pressen”
Skriv de kontaktoplysninger, som dine samarbejdspartnere kunne forventes at få brug for:
- Navn
- Firmanavn
- Fysisk adresse
- Telefonnummer
- Hjemmesideadresse
- Mailadresse
- CVR-nummer
Brug farverne fra dit logo
De giver dit visitkort liv, og du adskiller dig fra alle dem med sort-hvide visitkort
Reklamer for nogle af dine markedsføringstiltag, der ikke koster penge at gøre brug af. De er lette at tage imod, og samtidig styrker du kontakten.
På mine visitkort reklamerer jeg ikke bare for det, jeg kan hjælpe med mod betaling.
Men også for mine nyhedsbreve m.m.
Fold dig ud på dobbeltkort
Når du først kommer i gang, har du sikkert en masse, det er relevant at fortælle om på dit visitkort.
Og du behøver slet ikke at begrænse dig til begge siderne af dit visitkort. Du kan få endnu mere plads ved at bruge dobbeltkort, ligesom jeg gør.
Jeg har hele fire små sider på mit visitkort, og det fungerer som en lille folder i visitkortstørrelse.
(Selv om du får mere plads, så husk: Alt det, du skriver, skal stadig være relevant, så du ikke spilder din læsers tid)
Brug en mail, der matcher dit domæne
Min mail er journalist@majbrittlund.dk. majbrittlund.dk fortæller, hvor interesserede kan læse mere om mig. Samtidig løfter du din virksomhed med adskillige længder i forhold til at bruge en gmail, hotmail, yahoo-mail eller lignende
Få trykt dine visitkort i høj kvalitet
Sørg for, at den trykte kvalitet på dine visitkort matcher din øvrige markedsføring.
Skal du have lavet nye visitkort, så bestil dem hos et professionelt trykkeri. Mange fokuserer primært på pris, når de køber visitkort og øvrigt markedsføringsmateriale. Nogle gange kan du få lavet gratis visitkort, eller du kan lave dine visitkort billigt selv ved at følge en visitkortskabelon online. Men husk på, hvad formålet med dine visitkort er: Det er at holde kontakten med de mennesker, du har mødt, og styrke dem i troen på, at du leverer et professionelt stykke arbejde. Og visitkort i billigt tryk understøtter ikke det signal. Om et visitkort koster 1 kroner fra eller til, betyder ikke noget i forhold til den tid, du som regel bruger på at tale med kunder og netværk, før det bliver relevant at give et visitkort.
Overvej også, om du skal opgradere hele din salgsmappe og få lavet øvrigt markedsføringsmateriale. Udover visitkort kan du få lavet foldere, klistermærker, etiketter, kuverter, brevpapir eller andre tryksager med dit logo og din øvrige grafiske identitet.
En rigtig spændende og relevant artikel, der helt sikkert lige vækkede mig lidt. Der kunne måske godt overvejes lidt mere på kortet, når nu det alligevel skal trykkes.
Hej Laila
Ja, det kan faktisk være en større redaktionel opgave at skrive teksten på et visitkort. Held og lykke med det.
Jeg bestilte nogle simple visitkort fra denne side http://print2people.dk/Visitkort/c-businesscards/ Men nu når jeg har læst din artikel kan jeg blive i tvivl om der står nok på. Skal man have noget på bagsiden? Hvad kunne det være?
Hej Michael
Det er jo ikke et must at skrive på bagsiden. Men her har du ekstra plads til at præsentere dig.
Jeg ville skrive, hvad jeg kunne hjælpe med + hvad jeg har i gratisafdelingen.
Hilsen Majbritt