Mon du kan gætte, hvad der er den allerstørste (og mest fatale) af alle de fejl, jeg har begået som nystartet selvstændig?

Er det, at jeg:

  • brugte en gmail det første år, jeg havde min virksomhed?
    (Nej. Men det gjorde jeg faktisk også, og det var en meget stor fejl. Men desværre har jeg gjort noget, der var endnu værre).
  • forsøgte at lave min første hjemmeside selv?
    (Nej heller ikke. Men jeg skal ærligt indrømme, at jeg faktisk begyndte på projektet. Jeg kom heldigvis ikke ret langt, før jeg begyndte at gøre køkkenskabe rene i stedet. Og så fandt jeg ud af, at jeg skulle betale nogen for at lave hjemmesiden).
  • slet ikke havde nogen hjemmeside hele det første år, jeg var selvstændig?
    (Bingo! Pinligt. Og undskyld. Den er god nok: I hele det første år af min karriere som selvstændig måtte jeg stå og træde mig selv over tæerne, når nogen spurgte efter mit website. Ingen kunne finde mig på world wide web. Jeg var verdens mest velbevarede hemmelighed. Ret skal være ret: Internettet var ikke helt så veludbygget, da jeg etablerede min virksomhed, men alligevel).

Gør den her sætning færdig:

Al god markedsføring starter med en god hjemmeside, der…

… sælger dig og det, du kan!

Hver eneste gang nogen støder på dit navn og bliver interesseret i dig, er det mest oplagte, at de tjekker din hjemmeside.

For at bedømme

  • hvad du kan
  • om de skal ringe til dig
  • om de vil handle med dig

 

Derfor er det tudetosset at bruge tid på andre former for markedsføring, hvis du ikke har en god hjemmeside til at “samle op” på de interesserede.

Men …
Hjemmesiden skal ikke bare være der. Den skal kunne noget. Den skal

  • findes på søgemaskinerne
  • guide dine brugere rundt på siden, så de finder det, de søger
  • konvertere dine besøgende til kunder

 

Kort sagt: Din hjemmeside skal være i stand til at sælge dig og det, du tilbyder.

(Hvorfor ellers have en overhovedet?)

Mange hjemmesider kan desværre ikke ret meget af det, de skal kunne.

Kig på din hjemmeside

Hvis jeg var din kunde og så på din hjemmeside,

  • fremgik det så soleklart, hvad, du sælger?
  • kunne jeg så hurtigt læse, hvilke problemer du løser?
  • måtte jeg så bare tilmelde mig dit nyhedsbrev, fordi det så superspændende ud
  • virkede du så professionel (nok) til, at jeg ville kontakte dig – og lægge penge hos dig?
  • ville jeg så blive fristet af nogle af dine færdige produktpakker?

 

Hvis ikke er du meget velkommen til at ringe 27 12 11 14. Jeg giver altid et kvarters gratis telefonrådgivning

Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk