Skriv om målgruppen i stedet

Vil du, udover at skrive om dig selv, også gerne skrive om dine arbejdsmetoder og din faglighed?

Så er du ikke alene. Det kan koste dig dyrt.
Alt for mange salgstekster har følgende til fælles:

  1. De handler om afsenderen og dennes værktøjskasse
  2. Læserne kan ikke se, hvad punkt 1 har med dem at gøre
  3. Teksterne sælger (derfor) alt for lidt

 

Punkt nummer 2 er hele løsningen. Derfor skal dine salgstekster handle om, hvad læseren får ud af at handle hos dig.

144.000 kroners besparelse

En af mine egne cases handler om, hvordan jeg har skaffet presseomtale, som ville have kostet mindst 144.000 kroner i annonceafdelingen. Tallet dokumenterer udbyttet af mit arbejde.

Udover at spare 144.000 kroner i annonceafdelingen var udbyttet også mere troværdighed gennem redaktionel omtale end gennem annoncer.

Uanset hvilken branche du tilhører, kan du gøre det samme.
Revisoren underspiller derfor sig selv, hvis han bare siger, han hjælper med årsregnskabet. Udbyttet for kunden kunne være meget mere end det.

Det kunne være at

  • slippe for at fokusere på årsregnskabet overhovedet
  • slippe for at sætte sig ind i alle de nye regler
  • være helt sikker på, at regnskabet blev lavet korrekt
  • spare tid

 

Frisøren klipper ikke bare eller farver hår.

Frisøren

  • giver os en god grund til at holde en pause
  • giver vores udseende et løft
  • giver os sin fulde opmærksomhed, mens vi sidder i stolen

 

Og alt efter hvilken målgruppe du gerne vil sælge til, er det jo forskellige fordele, du skal slå på.  Det afhænger også af din målgruppe, hvor meget udbyttet skal fylde i salgsteksten, og hvor i teksten det skal nævnes. Men uanset målgruppe er det svært for kunden at blive motiveret til at købe, hvis han selv skal regne ud, hvad købet vil give ham.

Når du skriver salgstekster, kan du beskrive

  • Island of pain (alle de problemer, din læser kan genkende)
  • Island of pleasure eller udbyttet (den situation, læseren drømmer om)

 

Du kan sagtens bruge begge dele.

A la
Kender du  … (og jo bedre du kender din målgruppe, jo bedre kan du jo beskrive de problemer, flest mulige af dine læsere vil nikke genkendende til).
Efter et forløb med (indsæt din ydelse) vil du derimod opnå… (og så skriver du Island of pleasure ind).

Jeg kunne skrive:

“Er du træt af at bruge lang tid på at skrive dine salgstekster uden at opnå de ønskede resultater?
Vil du gerne optimere dine tekster, så du sælger mere?
Så kan jeg hjælpe dig ved at præcisere, hvor du kan sætte ind, så din tekst bliver endnu bedre, og du hurtigt tjener din tid ind igen.”

Og jeg kan lære dig det lige nu. Der hvor du er. Gennem mit selvstudie “Skriv salgstekster, der får dit kasseapparat til at klinge”.

Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk