Analyser din hjemmeside
Optimer og sælg mere fremover
Sælger din hjemmeside ikke det, du ønsker, er der sikkert en masse små ting, du kan justere på.
I dette blogindlæg får du de fokuspunkter, jeg arbejder ud fra, når jeg analyserer sammen med mine kunder, hvordan deres hjemmesider kan sælge mere.
Fokuspunkter i analysen af hjemmesiden:
- Hvad møder læseren på forsiden?
Tit er der så meget info og så mange call-to-actions på forsiden, at læseren bliver forvirret. Og så er det lettest at lade være med at gøre noget.
- Er det tydeligt for læseren
- hvad du kan hjælpe med?
- hvad han skal gøre for at komme videre fra forsiden?
- hvilken virksomhed, du repræsenterer?
- Er det nemt for læseren at afkode, hvor han kan
- læse mere om dine ydelser?
- købe dine ydelser?
- få gratis inspiration og lære dig at kende?
- Skriver du i et sprog, læseren er fortrolig med?
- Er der deciderede fejl på hjemmesiden? De fejl, jeg oftest opdager er:
- døde links
- automatiseret tekst på engelsk på sign ups m.m.
- at selve menubaren forsvinder, når man scroller. Dette problem kan nemt løses med en stickymenu
- at der mangler call-to-actions.
Derfor bliver læseren ikke guidet naturligt rundt på hjemmesiden.
Fortæl læseren, hvad han skal gøre. Har du et blogindlæg, hvor du ikke vil linke hen til en salgsside, så link videre til et andet relevant blogindlæg.
Har du arbejdet med søgemaskineoptimering på hjemmesiden?
Uanset hvor godt du har lavet alt det andet på din hjemmeside, får du ikke meget ud af det, hvis der ikke er ret mange, der besøger din hjemmeside. Derfor er det vigtigt også at tænke Google ind. Hver gang jeg hjælper kunder med seo-optimering, begynder vi med en søgeordsanalyse, så vi kan vurdere, hvilke søgeord det vil være mest attraktivt at blive fundet på.
Skal du lave radikale ændringer på hjemmesiden eller måske have en helt ny hjemmeside, så start med seo-analysen eller få hjælp til den. For selve menustrukturen skal laves, så kabalen med søgeordene også går op. Læs mere om, hvad seo er. Er din hjemmeside allerede søgemaskineoptimeret, så lav eventuelt et hastighedstjek og find ud af, om den kan blive hurtigere, end den er i dag.
Interesseret i prisen på en ny hjemmeside?
Prisen svinger fra 3 flasker rødvin til 100.000 kroner. Bare sådan cirka. Husk, at prisen for et professionelt webside skal ses i lyset af, hvor hurtigt den kan tjene sig selv hjem. Mange begynder med en gratis hjemmeside eller en billig hjemmeside, og det kan hurtigt blive rigtig dyrt. Både fordi de kommer til at bruge umanerlig meget tid på hjemmesiden. Og fordi vi alle risikerer at miste kunder, hver gang en besøgende snubler over noget på vores hjemmeside, der ikke er optimalt.
Ring gerne 27 12 11 14. Så giver jeg 15 minutters gratis analyse af din hjemmeside. Tit kan små ændringer gøre den store forskel.
Søger du en tekstforfatter til hjemmesiden, hører jeg selvfølgelig også gerne fra dig.