Analyser din hjemmeside

Optimer og sælg mere fremover

Hjemmeside analyseSælger din hjemmeside ikke det, du har sat dig for, er der sikkert mange små ting, du kan justere på.

I dette blogindlæg får du de fokuspunkter, jeg arbejder ud fra, når jeg  sammen med mine kunder, analyserer hvordan deres hjemmesider kan sælge mere.

Fokuspunkter i hjemmesideanalysen:

  • Hvad møder læseren på forsiden?
    Tit er der så meget info og så mange call-to-actions på forsiden, at læseren bliver forvirret. Og så er det lettest at lade være med at gøre noget.
  • Er det tydeligt for læseren
    • hvad du kan gøre for ham?
    • hvad han skal gøre for at komme videre fra forsiden?
    • hvilken virksomhed, du repræsenterer?
  • Er det nemt for læseren at se, hvor han kan
    • læse mere om dine ydelser?
    • købe dine ydelser?
    • få gratis viden og lære dig at kende?
  • Skriver du i et sprog, læseren forstår?
  • Er der deciderede fejl på hjemmesiden? De fejl, jeg oftest opdager er:
    • døde links
    • automatiseret tekst på engelsk på sign ups m.m.
    • at selve menubaren forsvinder, når man scroller. Dette problem kan nemt løses med en stickymenu
    • at der mangler call-to-actions.

 

Derfor gør du det svært for læseren at navigere rundt på hjemmesiden.

Fortæl læseren, hvad han skal gøre. Indsæt strategiske links, så læseren bliver på din hjemmeside.

Har du arbejdet med søgemaskineoptimering på hjemmesiden?

Uanset hvor godt du har lavet alt det andet på din hjemmeside, får du ikke meget ud af det, hvis der ikke er ret mange, der besøger din hjemmeside. Derfor er det vigtigt også at tænke Google ind. Hver gang jeg hjælper kunder med seo-optimering, begynder vi med en søgeordsanalyse, så vi kan vurdere, hvilke søgeord det vil være mest attraktivt at blive fundet på.

Skal du lave radikale ændringer på hjemmesiden eller måske have en helt ny hjemmeside, så start med seo-analysen, og køb helst rådgivning til det. For søgeordene afgør, hvordan menustrukturen skal laves. Læs mere om, hvad seo er. Er din hjemmeside allerede søgemaskineoptimeret, så lav eventuelt et hastighedstjek og find ud af, om den kan blive hurtigere, end den er i dag.

Interesseret i prisen på en ny hjemmeside?

Prisen svinger fra 3 flasker rødvin til 100.000 kroner. Bare sådan cirka. Husk, at prisen for et professionelt webside skal ses i lyset af, hvor hurtigt den kan tjene sig selv hjem. Mange begynder med en gratis hjemmeside eller en billig hjemmeside, og det kan hurtigt blive rigtig dyrt. Både fordi de kommer til at bruge umanerlig meget tid på hjemmesiden. Og fordi vi alle risikerer at miste kunder, hver gang en mulig kunde går i stå på hjemmesiden.

Ring gerne 27 12 11 14. Så giver jeg 15 minutters gratis analyse af din hjemmeside. Tit kan små ændringer gøre den store forskel.

Søger du en tekstforfatter til hjemmesiden, hører jeg selvfølgelig også gerne fra dig.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER