Ja, du skal skilte med dine priser

Det her kunne måske være dig:

Du er hammerpassioneret over det, du laver. Du er dygtig og flittig, og der er ikke noget, du hellere vil end at [indsæt selv] for en masse kunder, så deres liv også kan blive nemmere. På den måde du nu kan hjælpe dem.

Du har sørget for, at din markedsføring er i orden. Du plejer dit relevante netværk. Og gør alt det, folk som mig siger, at du skal, for at få succes med din virksomhed.

Og så er der lige en enkelt lille ting, som gør, at når du har

  • tiltrukket en potentiel kunde
  • fastholdt vedkommendes interesse i lang tid
  • overbevist vedkommende om, at du er den rette til at hjælpe
  • trigget vedkommende til at tænke, at NU er det rette tidspunkt

 

… ja, så ender den potentielle kunde alligevel med ikke at købe noget.

Fordi du har lavet labyrintfejlen.

Og labyrintfejlen er: At i netop det øjeblik, du har arbejdet for, siden den potentielle kunde første gang stødte på dit navn, ja så sender du vedkommende ind i en større eller mindre labyrint, hvor kunden skal forsøge at gætte, hvad din vare koster.

Og det er som bekendt de små ting, der gør, at kunderne ender med lige at vente lidt alligevel. Selv om de har mærket, at de ikke kan leve uden dig.
Nogle gange kan de ikke engang danne sig et overblik over, i hvilket prisleje du ligger (og så skal du være taknemmelig over, at de alligevel har tænkt, at de gerne ville handle hos dig. For det er sværere at mærke, når kunden ikke ved, hvad et samarbejde vil kræve af ham. Blandt andet i kroner og øre).
Andre gange kan kunden måske nok ane, hvad din ydelse koster, men hvis du ikke har sandsynliggjort for ham, hvor mange enheder/sessioner, han har brug for, kan han alligevel ikke regne ud, hvad regningen ender på.

Gør det let at købe

Og ingen kunder kan lide at spørge, hvad noget koster.

For hvad nu, hvis det koster langt mere, end de vil betale? Og hvordan kan de så komme ud af den samtale igen uden at komme til at lyde fedtede?

Når kunden først er klar til at handle med dig, så er du kun interesseret i én ting: Og det er, at kunden får lavet en aftale med dig!

Med det samme.

Hellere nu end efter frokostpausen.

For du ved ikke, hvad der sker i frokostpausen. Eller om 10 minutter.

Og derfor: Jo før du har lavet en aftale med din kunde, jo mindre er det dit problem, hvis kunden bliver forstyrret af alt muligt andet bagefter.

Og derfor skal kunden slet ikke til at lege labyrint for at finde prisen, når han i stedet kan købe din ydelse.

Han skal have en klar pris og gå direkte hen til kasseapparatet.

Og derfor skal du skilte med dine priser! Så du ikke mister kunder på grund af labyrintfejlen.

Selv hvis du sælger noget, der varierer i pris efter kundens behov, kan du sagtens komme med nogle eksempler, der giver kunden et indblik i, hvad din hjælp kommer til at koste for ham.

Du kan eventuelt se her, hvordan jeg har gjort.

Lær mere om salgstekster

Du kan lære meget mere om, hvordan du kan fortælle kunden, hvad du koster, på selvstudiet Skriv salgstekster, der får dit kasseapparat til at klinge.

Her lærer du også alt muligt andet om, hvordan du skriver en rigtig god salgstekst, der giver din læser lyst til at købe din vare.

Nu.

I selvstudiet får du 4 videoer:

  • Lær din kunde at kende og find hans udbytte
  • Tal til kundens følelser og sælg med triggere
  • Sælg gennem kundens sprog
  • Præsenter varen

+ et arbejdsark med spørgsmål, hvor du kan arbejde med din egen målgruppe og din egen salgstekst undervejs i selvstudiet.

Så hvis du er travlt optaget af dit eget firma og samtidig gerne vil lære at sælge mere gennem dine tekster, så er det her en af de mest effektive måder, du kan optimere dine salgstekster (og dermed dit firma) på.

Og nu vil du gerne vide, hvad det koster? Vil du ikke?

Selvfølgelig vil du det. Sådan har dine egne kunder det også.
Og det skal du selvfølgelig have at vide. Med det samme.

Det koster 750 kroner eks. moms.

Du kan læse mere om selvstudiet her eller bestille det i shoppen med samme. Så få du links til dine kursusvideoer ind i din mailboks lige om lidt.

Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER