Nogle gange er en halvdårlig rådgiver bedre end alternativet

Det ser jo helt forkert ud her sort på hvidt.

Men ja, det kan være den bedste løsning, hvis alternativet er

  • helt at fravælge rådgivning

  • at bruge flere superrådgivere, der er førende på hver deres felt – uden at have en kvalificeret tovholder til at koordinere, at de samarbejder og virkelig rykker

  • at skifte rådgiver hele tiden, fordi vedkommende ikke er god nok. Det koster hver gang:

    • Den nye skal sætte sig ind i din virksomhed, målgruppe og markedsføring
    • Du skal bruge tid på at sætte vedkommende ind i diverse
    • Erfaringer og historik går tabt. Især hvis du ikke selv er specialiseret i markedsføring

Betyder det, at du skal blive ved den halvdårlige?

Ja, det kan være den mindst ringe løsning, selv om det gør ondt at skrive.

Og det er det, hvis du ikke har tid til at undersøge markedet så grundigt, at du kan skifte over til den superkompetente rådgiver, der kan skabe de resultater, du fortjener.

I den ideelle verden anbefaler jeg en dygtig rådgiver, som kan overskue hele din markedsføring og rådgive dig om, hvad du skal lave selv, og hvad du skal købe – og af hvem.

Og som kan reagere hurtigt, så du kan tjene din investering ind igen – og mere til.

Kursus-i-nyhedsbreveKan rådgiveren også løse nogle af opgaverne selv, er det klart en fordel. Især hvis du ejer en mindre virksomhed og foretrækker få eksterne hoveder.

Eksempelvis kan jeg både overskue din samlede kunderejse og markedsføring og skrive dine markedsføringstekster.

Udover at du profiterer ved at have en kompetent rådgiver, der kan se fra den ene silo til den anden, er det også vigtigt, at du kan beholde vedkommende mange år fremover. For ellers skal du snart begynde forfra med en ny igen.

Vælg din kommende rådgiver ud fra de her fokuspunkter:

  • Hvad er vedkommendes faglige baggrund?
  • Hvor mange års erfaring har han eller hun?
  • Har han eller hun erfaring med din branche og virksomheder af din størrelse?

 

Og i samme boldgade: Fra tid til anden får du sikkert et råd fra nogen, du ikke har et professionelt samarbejde med. Deres råd kan også være gode.

Men husk: De kender ikke nødvendigvis din virksomhed, så spørgsmålet er, om de kan gennemskue, hvad der vil være smart for dig. Og ofte viser det sig, at folk giver råd om noget, de faktisk ikke ved noget om. Derfor skal du vurdere grundigt, hvem du vil modtage råd fra.

Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER