Har du hørt om hjemmesideprojekter, der ikke gik som forventet?

Sikkert.
Dem hører jeg også alt for tit om.
Desværre har jeg et godt bud på, hvorfor det går galt:

Mindst en gang om ugen får jeg spørgsmålet: Hvad koster det at få dig til at skrive nye tekster til min hjemmeside?

Nogle gange kan vi forholdsvis hurtigt afstemme opgaven, hvorefter jeg kan give en pris. Men det er sjældent tilfældet.

Før jeg kan give en pris, har jeg brug for 2 ting:

1. En oversigt over, hvilke tekster jeg skal skrive. Også kaldet et sitemap

2. En oversigt over, hvilke tekster jeg skal søgemaskineoptimere og efter hvilke ord

Nogle gange kan kunden nemt svare. Og ellers bruger jeg gerne en halv til en hel time på at rådgive. Ofte lidt mere, for jeg vil selvfølgelig gerne have opgaven.

Men jeg oplever, at nogle potentielle kunder bliver irriterede over, at jeg ikke bare kan give en cirkapris. Fra tid til anden oplever jeg at blive valgt fra, og at kunden i stedet vælger en copywriter, der kan give en pris på den opgave, der endnu ikke er defineret.

Derfor kan jeg godt forstå, hvorfor mange bliver utilfredse med den færdige hjemmeside. For de øvrige leverandører til hjemmesiden vælges sikkert med samme grundighed eller mangel på samme som tekstforfatteren.

Når jeg nævner disse henvendelser, er det ikke, fordi jeg er ked af at miste kunderne. For jeg går efter kunder, der ligesom jeg tror på, at en grundig strategi er den effektive vej til et godt resultat.

Jeg fortæller det, fordi jeg tror, der er en sammenhæng mellem, hvor mange af den slags henvendelser jeg får, og hvor tit jeg hører om mislykkede hjemmesideprojekter. Der kan selvfølgelig også være andre grunde.

Særlig problematisk er det, at jeg ofte får henvendelserne per mail, hvorefter det er umuligt at fange afsenderen per telefon …

Sådan forbereder du dig

Før du kan gå i gang med din hjemmeside, skal du kunne svare på de her spørgsmål:

  • Hvem er din målgruppe?
  • Hvilke ydelser vil du helst sælge?
  • Præcist hvad består dine ydelser af, og hvad koster de?
  • Hvilke søgeord vil du gerne findes på på Google
  • Hvilke tekster og SEO-tekster skal du have, og hvordan skal de placeres i menustrukturen

 

Når du kan svare på de spørgsmål, ved du, hvad du arbejder hen imod, og jeg kan give en pris på teksterne. Du kan også læse de 25 strategispørgsmål, jeg ofte stiller mine kunder i processen.

Har du spørgsmål i forbindelse med strategien for din hjemmeside, er du velkommen til at ringe 27 12 11 14. Jeg giver altid 15 minutters gratis rådgivning til læsere, jeg ikke har talt med før.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk