Test dig selv: Hvilken kundetye er du? Og ligner du dine kunder?

Har du lagt mærke til, at jeg tit bruger ord som

  • optimere?
  • udbytte?
  • effektivisere?

 

Og at

  • mine nyhedsbreve altid bygger på viden?
  • jeg har sort habitjakke på på billedet?
  • du sjældent læser om mit privatliv, og at jeg hurtigt kommer til sagen?

 

Det er der en grund til.

De seneste 3 år har jeg arbejdet efter Kundemagneternes segmenteringsmetode. En metode, der ganske simpelt går ud på, at alle kunder er inddelt i 4 kundetyper, der skal påvirkes på hver sin måde for at få lyst til at købe noget.

Derfor skal vi kun vælge én type og fokusere på den hele tiden. Både når vi udvikler nye produkter, og når vi skal markedsføre dem. Den type, jeg henvender mig til, foretrækker, at jeg er professionel og effektiv.
Når vi én gang har valgt type, har vi en fast og meget grundig manual for hele vores markedsføring, og vi undgår at spilde tid og penge på forkert markedsføring.

En af mine undervisere, Sanne Dollerup, har netop afleveret sin ph.d. om metoden på Aalborg Universitet, så der er grundig forskning bag.

Hvilken type er du?

Om få uger bliver jeg som en af de første i hele verden certificeret i modellen. Det betyder, at jeg må undervise og rådgive i den, i større omfang end jeg har gjort de seneste år. Mange af mine kunder arbejder allerede nu efter Kundemagneternes emotionelle kundetyper, så jeg har set mange eksempler på, at det virker.

Hvis din ydelse egner sig til det, opnår du mange fordele ved at målrette dine ydelser og markedsføring til samme målgruppe, som du selv tilhører. Det har jeg gjort. Derfor tiltrækker jeg som regel kunder, der kommer til tiden ligesom mig selv.

Vil du vide, hvilken type du er, kan du tage testen her.

Tag testen, og find retningen i din markedsføring

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER