NyhedsbreveEr du bange for, at

  • dine læsere tænker sådan, når du har sendt dem et nyhedsbrev?
  • de synes, du sender nyhedsbreve for tit?
  • du fylder for meget?
  • de i bund og grund ikke gider læse om det, du skriver?
  • du simpelthen drukner i mængden af alle de andre nyhedsbreve, de får i forvejen?

 

Det behøver du ikke være.

Du skal bare sørge for, at det, du sender ud, giver dem rigtig meget værdi.

Da jeg lige var begyndt at skrive nyhedsbreve, havde jeg det også sådan. Men kom heldigvis på andre tanker. Det har givet nogle endnu gladere læsere. Og penge i banken.
Jeg mister ½ til 1 procent af mine læsere, hver gang jeg sender nyhedsbrev ud. Så de hyppigere nyhedsbreve betyder nu, at jeg mister denne lille andel det oftere. Men isoleret set melder flere sig ikke fra, når de får et nyhedsbrev.

Du kan gøre det samme.

Jeg har nu skrevet nyhedsbreve i godt 5 år. Og ja, nyhedsbrevene har gjort underværker for min forretning.

Den erfaring vil jeg gerne dele med dig, så du nu kan springe 5 års lærepenge over.
Smart, ikke?

Den helt korte formel til gode nyhedsbreve er:

 

  • Del emnerne op
    Gå i dybden med et konkret emne i hvert nyhedsbrev. Så når du at give substans og ikke bare overfladisk indhold til dine læsere. Og du har samtidig stof til en række andre nyhedsbreve.
    Sørg for, at de produkter, du eventuelt omtaler i et nyhedsbrev, relaterer til det emne, du skriver om.
    Jo mere, du blander sammen, jo sværere er det for dine læsere at gennemskue, hvad de skal.

 

  • Vis dig selv
    Selv om du repræsenterer en virksomhed, så husk: People buy people. Derfor må du gerne være personlig, når du skriver.
    Især hvis du har en enkeltmandsvirksomhed.

 

  • Gør dine nyhedsbreve overskuelige
    Husk, at dine læsere oftest skimmer dit nyhedsbrev midt i en travl hverdag. Derfor er det vigtigt, at du har gode overskrifter, punktopstillinger og en masse luft, så de nemt kan overskue indholdet.
    Brug også gerne gode billeder.

 

  • Skriv, hvad dine læsere skal gøre
    På fagsprog siger vi, at du skal bruge call-to-actions. Og husk at gøre opmærksom på den værdi, dine læsere får bagefter.
    Eksempelvis:

“Spar 20 %. Bestil bogen/kurset/whatever allerede i dag”

“Få succes på nettet. Læs e-bogen her.”

 

  • Brug et nyhedsbrevssystem
    Udover at det ser rigtig professionelt ud, får du også en masse brugbar viden om, hvem af dine læsere der interesserer sig for hvad.

 

Gentag gerne essensen af dine budskaber flere gange.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER