Her er salgsmaskinen til dig, hvis læsere har et liv

Undrer du dig over, hvor få af de besøgende på din hjemmeside, der tager kontakt til dig?

Det behøver du ikke, for der er – desværre – en rigtig god forklaring: Uanset hvor godt du har optimeret din hjemmeside, vil faktum altid være, at de allerfleste forlader den igen – uden at tage kontakt til dig eller købe noget. Af den simple grund at dine læsere har et liv.

Derfor er de højst sandsynligt blevet forstyrret af noget andet, mens de besøgte din hjemmeside, eller også var de ikke klar til at købe.

Du kan ikke gøre noget ved, at der sker rigtig meget omkring dine læsere, når de besøger din hjemmeside. Og har de først forladt din hjemmeside, skal du langtfra regne med, at de kommer tilbage af sig selv.

Hvad skulle få dem til det?

Selv hvis nogle af læserne gerne ville følge op på noget, efter de har forladt din hjemmeside, hvad er sandsynligheden så for, at de kan huske webadressen?
Kan de ikke finde hjemmesiden igen, er kontakten spildt.

Det er godt nok ærgerligt. Især, hvis det er besøgende, du har brugt annoncekroner på at få ind på hjemmesiden, eller hvis du har brugt timer, dage eller uger på at lave søgemaskineoptimering.

Som sagt:
Du kan ikke ændre på, at der sker alt muligt omkring dine læsere, så de ikke kontakter dig eller køber, når de besøger din hjemmeside første gang.

Du kan gøre noget andet:

Hold kontakten med de besøgende

Så kan du langsomt og strategisk motivere dem til at blive dine kunder. Det kan du gøre gennem dit nyhedsbrev.

For at få en stor liste, du lovligt må sende nyhedsbreve til, skal du have en freebie.

Freebien tjener 2 formål:

  1. Den sørger for, at din liste løbende vokser, og jo flere læsere, jo flere potentielle kunder
  2. Den lander i læsernes indbakke med det samme. Altså umiddelbart efter de besøgte hjemmesiden og må forventes at være allermest interesseret i at høre fra dig. Og fordi den netop lander i indbakken, ligger den der også senere, hvis læseren er blevet forstyrret af sit liv og kom væk fra din hjemmeside

 

Hertil kommer, at det er et kendt faktum, at kunder som regel skal påvirkes mange gange, før de bliver klar til at købe. Så hvis du – ligesom jeg – deler din freebie op i flere dele, kan de nye læsere nå at blive påvirket mange gange, allerede mens de modtager din freebie.

De fordele går du glip af, hvis du ikke har en (god) freebie.

Blogbanner nyhedsbrev

Skal du også have en freebie nu?

Desværre taler jeg med mange, der aldrig rigtig kommer godt i gang med deres freebiee. Måske tænker du ligesom dem:

Det er et stort arbejde. Det kan jeg ikke overskue.

Hvis du tænker, at din freebie skal være lige så omfattende som mine, ja, så er det et stort arbejde. Men du bestemmer heldigvis selv, hvor omfattende din freebie skal være. Og med den rette ide – og effektiv planlægning – kan du måske nå at lave den på en dag eller to.

Jeg har ikke tid.

Alt efter ambitionsniveauet går der selvfølgelig noget tid med at lave en god freebie.
Spørgsmålet er: Hvad er alternativet? Alternativet til at løse en opgave én gang for fremover at have en salgsmaskine, der passer sig selv*.

I takt med at jeg selv har fået flere og flere læsere på mit nyhedsbrev og har øget min onlinemarkedsføring generelt, er jeg helt holdt op med at holde uforpligtende kundemøder. Det er rigtig meget tid, jeg sparer, som jeg nu kan bruge på at skrive gode nyhedsbreve eller flere freebies.

*Under forudsætning af at du allerede skriver nyhedsbreve nu, selvfølgelig. Skriver du ikke nyhedsbreve endnu, kan du tage min konkurrence som dit startskud til at komme i gang.  
Advarsel: Det er stærkt vanedannende.

Der er en masse praktisk, jeg ikke kan finde ud af.

Det behøver du slet ikke at tænke over. Det kan du let uddelegere. Kunne man ikke det, ville jeg også selv have min første freebie til gode.

Ret skal være ret

Jeg taler også fra tid til anden med folk, som jeg ikke tænker skal lave en freebie. Lige nu. Det kan der være mange forskellige grunde til.

Hvis du er usikker på, om du er en af dem, eller om det også vil være en fordel for dig at gå i gang med din  freebie nu, ja så er du velkommen til at ringe til mig på 27 12 11 14.

Her vil jeg dels spørge ind til dine ideer for din freebie, og hvad du ellers har fokus på lige i øjeblikket. Jeg er kendt for min ærlighed. Og jeg har ingen interesse i, at du begynder på en freebie på det forkerte tidspunkt eller om det forkerte emne. Så frygt ikke for, at jeg for enhver pris vil argumentere for, at du skal have en freebie nu. (Endog det er mit råd til mange)

De første 15 minutter er gratis.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk