Skriv direkte ind i læserens verden NU
Begynder lige dette blogindlæg med en dårlig nyhed, og det er, at isoleret set har ingen brug for flere nyhedsbreve. Ingen funderer over, hvorfor netop du ikke skriver et nyhedsbrev.
Den gode nyhed er, at med de rette værktøjer kan du få et nyhedsbrev, som dine læsere glæder sig til, og som gavner din forretning.
- Du skal skrive direkte til din læser
- Du skal løse et problem for din læser
- Du skal løse problemet så godt, at din læser gerne vil dele dit nyhedsbrev og dermed gør reklame for dig
- Du må meget gerne gøre dine nyhedsbreve aktuelle
Sådan gør du dine nyhedsbreve aktuelle
Det kræver ikke ret meget at give dine nyhedsbreve en aktuel twist, men det giver en helt anden følelse af nærhed til dine læsere. Og en følelse af at dine nyhedsbreve ikke er skrevet mange måneder forud.
Eksempler, jeg selv har brugt i mine nyhedsbreve:
“Og gå nu ud i solen. Sådan nogen som os (selvstændige, red.) har også brug for at holde ferie.”
“Og med disse ord og gaver vil jeg ønske jer alle sammen en hyggelig december og en dejlig jul.”
“Brug agurketiden til at komme i medierne”
“Velkommen til læser nummer 3000” (det er så noget tid siden)
“Gør forårsrent, mens du sidder ned”
Problemet med aktuelle twister er, at nyhedsbrevene enten skal skrives, mens de er aktuelle, eller du skal være sikker på, hvornår noget sker for at kunne time aktualiteten. Og hvordan kan man lige time, hvornår man har rundet læser nummer 3000?
For hvad skete der lige, da jeg skrev nyhedsbrevet ”Gør forårsrent mens du sidder ned”?
Et nyhedsbrev, hvor alt var bundet op på forårsrengøring, påskeferie og dato for, hvornår et godt tilbud udløb.
Der skete det, at Danmark var dækket i sne, og vejrudsigten sagde, at dette vintervejr ville fortsætte mindst indtil den dato, hvor mit tilbud udløb. Jeg kunne ikke gemme nyhedsbrevet til senere, fordi det netop var aktuelt. Skulle jeg skrive ordet forårsrengøring ud, skulle jeg skrive hele nyhedsbrevet om, og det var korrekturlæst, så jeg valgte i stedet at skrive ” Og uanset hvilket vejr vi har, siger kalenderen, at det skulle være forår nu”.
Andre aktualitetsvinkler i min verden kunne være:
- Sådan lukker du firmaet ned til sommerferien
- Brug helligdagene til at forudproducere blogindlæg og nyhedsbreve
- Nåede du ikke at gøre forårsrent på hjemmesiden, kan du gøre det i sommerferien
- Brug agurketiden til at komme i medierne (er god hvert år)
Vil du have mere inspiration til bedre nyhedsbreve?
Så book mig til individuel rådgivning, hvor vi lægger en strategi for, hvordan du får mest muligt ud af dine nyhedsbreve.
Du kan også ringe til mig på 27 12 11 14 og få et kvarters gratis rådgivning.