”Jeg vil jo ikke spamme mine læsere”

Tænker du også sådan?
I så fald er du godt i gang med at narre dig selv.
På mere end én måde.
Og det kan koste dig dyrt.

Det at være for pæn – og ikke turde være pushy nok – er en af de allerværste fejl. (Hvis du altså gerne vil sælge – og tjene mange penge – gennem dine nyhedsbreve. Hvis du hellere vil guides over i Flinkeskolen, ja, så er det nok en anden end mig,  du skal følge. For jeg hjælper dig ikke derover. Jeg hjælper dig til at få (meget) mere ud af din markedsføring).

Nogle gange taler jeg med selvstændige eller marketingansvarlige, som ikke synes, de får nok ud af deres nyhedsbreve, ”selv om de skriver 4-6 gange om året”.

Hold lige fast.

Det er enten hver anden eller tredje måned. Prøv lige at tænke efter, hvad der skete i dit liv for to eller tre måneder siden.

Der sker store ting i alles liv hele tiden. Der er meget, vi skal forholde os til.

Derfor: Hvis du er en af dem, der sendte mig et nyhedsbrev for to eller tre måneder siden, er jeg ked af at sige det. Men så skal du ikke regne med, at jeg kan huske det.

Og selv hvis jeg kunne huske det: Det kræver en del mere at få folk til at handle på noget end bare at få dem til at huske det.

Derfor er det i de allerfærreste tilfælde en god ide at nøjes med at sende nyhedsbreve ud fire eller seks gange om året. Vi kan også kalde det, at du risikerer at få så lidt ud af det, at du måske lige så godt kan lade være med at skrive nyhedsbreve overhovedet.

Du spammer ikke, hvis du sender mange nyhedsbreve

Hyppigheden har faktisk ikke noget med spam at gøre. Du spammer, hvis du sender nyhedsbreve (eller anden form for elektronisk markedsføring) ud til nogen, der ikke har givet dig tilladelse til det.

Og det er ulovligt.

Og derfor gør jeg så meget ud af at fortælle, hvordan du kan få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev, så du lovligt kan sende dem alle de nyhedsbreve, du vil.

Du skal skrive mange nyhedsbreve for at blive husket. Og for at sælge.

For selv om din læser har tænkt sig at

  • læse din e-bog
  • tilmelde sig dit webinar
  • købe din ydelse

 

ja, så kan der ske så meget, der gør, at han kommer fra det igen.

Og det er ikke ond vilje.

Eller et bevidst fravalg.

Du kan læse meget mere om, hvordan du skriver mange nyhedsbreve, som får dine læsere til at købe i e-bogen Sælg (meget) mere med nyhedsbreve.

Blogbanner nyhedsbrev
Andre har også læst:

2 Kommentarer

  1. Uanset hvem der sender nyhedsbreve til mig, så framelder jeg dem med det samme hvis der kommer for mange. Også selvom jeg selv har tilmeldt mig.

    Et nyhedsbrev skal indeholde noget relevant og NYT. Så ja hvis der virkelig er interessante nye information at sende så er det en god ide. Men hvis det indeholder gentagelser eller tomt fyld bare for at sende mange nyhedsbreve, så bliver de frameldt lige med det samme.

    Jeg har rigeligt at se til og får mange emails om dagen, så jeg gider ikke spilde tiden på irrelevante nyhedsbreve.

    Så selv om det sikkert giver plus på nogle punkter er der altså også minusser. 🙂

  2. Hej Alan
    Du har helt ret i at vi ikke skal sende irrelevante nyhedsbreve ud.
    Vi skal selvfølgelig skrive gode nyhedsbreve.
    Når det er sagt så handler hele verden ikke om at fastholde alle læsere.
    En del af at skrive nyhedsbreve er også at miste nogle af læserne undervejs. Selv mister jeg ½ til 1 % af mine læsere, hver gang jeg sender et nyhedsbrev ud. Og det tænker jeg er meget passende.
    Vi skal ikke glemme, at formålet med at skrive nyhedsbreve som regel er at sælge.
    Hilsen Majbritt

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER