Få flere til at læse dine tekster sådan her

Som du sikkert ved: Et af mine mantraer er:

Skriv dine tekster godt én gang, så de kan komme ud og arbejde for dig. Herefter kan du altid justere.

Og jo mere, du har gjort dig umage, jo vigtigere er det, at så mange som muligt læser dine gode tekster.

Derfor denne opfordring til at genbruge teksterne eller skrive dem, så andre automatisk får lyst til at dele dem for dig.

De 3 mest oplagte teksttyper

Blogindlæg:

De tekster, der er flest genanvendelsesmuligheder i.

Du kan dele dit blogindlæg i dit nyhedsbrev og på de sociale medier, og hvis du skriver de såkaldte evergreens, der altid er relevante, kan du dele dem løbende med passende interval.

Eller du kan dele uddrag af dine blogindlæg på sociale medier og i nyhedsbreve, ligesom nogle af dine blogindlæg måske egner sig til en god freebie. Det sidste kræver kun, at du kan skrive en teaser, så læserne bliver nysgerrige og vil aflevere deres mailadresse for at læse blogindlægget.

Søgemaskineoptimerer du også dit blogindlæg, kan det fremadrettet blive ved med at trække læsere og kunder ind på din hjemmeside år efter år efter år, uden at du skal gøre mere.

Og det er let at skrive blogindlæg:

Hvad spørger dine kunder om? Både når de møder dig, og når de googler?
Hvad driller dem?
Hvad ved de ikke, at de har brug for at vide?

 

Kundecases:

Cases, der er skrevet rigtigt, gør en stor forskel for dit salg, men du kan sagtens bruge 1-2 timer på at skrive en god kundecase. Den tid skal du selvfølgelig have noget for:

Ofte kan du bruge den samme kundecase i nyhedsbreve, på sociale medier, på siden med ”kunderne fortæller”, på udvalgte salgssider og øvrigt salgsmateriale.

Og tit kan du tilpasse din kundes citat til det specifikke materiale ved at bruge forskellige uddrag alt efter mediet. Eksempelvis kan du ofte bruge det samme citat flere gange i en mailkampagne ved først at lade kundens historie fylde det meste af et nyhedsbrev og efterfølgende opsummere de vigtigste uddrag af alle kundecasene. Tit er de fulde citater heller ikke nødvendige på salgssiderne. Ofte virker de vigtigste linjer bedst, når de står alene.

 

E-bøger:

E-bøgerne er nogle af de tekster, du bruger allermest tid på.

Dels bruger du tid på at skrive, og dels bruger du også tit mere tid på teknisk og grafisk opsætning end med blogindlæg og cases.

Her kan du inddrage andre eksperter, som enten skriver et bidrag eller bliver interviewet af dig, hvorefter du skriver. Ved at inddrage andre øger du sandsynligheden for, at de også deler bogen – ud over at de i sig selv højner kvaliteten af den.

Du kan også omtale problemstillinger, som hele din branche gerne vil have, at der bliver sat fokus på. Når jeg eksempelvis præciserer, hvorfor så mange forskellige faggrupper er med til at lave hjemmesider, vil store dele af branchen også vinde ved at dele.

Eller du kan tænke ind, at hele organisationer er interesseret i at dele. Selv har jeg fået delt og omtalt flere af mine e-bøger i brancheforeninger, der så en interesse i, at deres medlemmer blev bedre til markedsføring.

En e-bog kan også bruges som en gratis intro til nye kunder, så de kan læse din bog, før I begynder et samarbejde, så de ikke behøver betale dig dyr tid på at forklare det, de nu kan læse selv.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere her.

Cookie-indstillingerne på dette websted er angivet til "Tillad Cookies" for, at give dig den bedst gennemgang og oplevelse af siderne. Hvis du fortsætter med at bruge webstedet uden at ændre dine Cookie indstillinger eller du klikker på "Accepter" nedenfor så samtykke du til dette.

Luk