Penge i titlen på din ydelse

Har din ydelse et navn, som din kunde ikke bliver tiltrukket af?

Det kunne eksempelvis være: “Kursus om effektivitet” eller “Parforhold i krise”.

Eller fortæller du om ydelsen i en kontekst, hvor kunden ikke kan se sig selv?
Så kan du højst sandsynligt sælge meget mere gennem dine salgstekster, end du gør i dag.

Hvis vi nu forestiller os, at du skal sælge en hund, hvad er så det smarteste argument, du kan bruge?

Ja, det kommer selvfølgelig helt an på, hvem din målgruppe er.
For der er rigtig mange forskellige – og gode – grunde til at købe en hund.

Det kunne være, at kunden

  • bor alene langt ude på landet og gerne vil have trygheden ved en stor hund
  • savner selskab
  • vil sørge for lidt selskab til sit barn, der tit er alene hjemme
  • mangler en førerhund
  • vil være med i det fællesskab, hundeejere tit har. Eventuelt til hundetræning
  • gerne vil i kontakt med andre mennesker, når han er ude at gå
  • gerne vil være med på moden (som nogle gange inkluderer forskellige hunderacer)

 

Og det er netop derfor, vi skal være så bevidste om, hvem vores målgruppe er, når vi skriver.

Rigtig meget markedsføring går tabt, hvis vi vil hjælpe kunderne med at indfri nogle drømme, de ikke har, eller med at løse nogle problemer, de enten ikke har, eller som de ikke anerkender, at de har.

Nu kan vi jo enten sælge gennem kundens drømme eller problemer. Og gerne gennem begge dele. Og selv om vi som fagpersoner helt objektivt kan se nogle problemer, kunden ikke er klar over, skal vi ikke fokusere på dem i vores salgstekster.

Vi skal tage udgangspunkt i de problemer, kunderne selv anerkender.

Hvis du er ernæringsekspert, vil du derfor oftest have meget lettere ved at sælge, at klienterne kan tabe 5 kilo, end at du kan få deres fedtprocent til at falde.

Det sidste er for abstrakt, og for de fleste betyder kiloene mere end de konsekvenser, fedtprocenten kan få på længere sigt.

Når du er i kontakt med kunden, kan du måske godt nævne i en bisætning, hvilken konsekvens fedtprocenten kan have for sundheden . Men vær bevidst om, at det højst sandsynligt ikke er den udløsende grund til, at kunden køber.

Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk