Til tops med SEO

Jeg bliver overrasket over, hvor tit jeg taler med folk, der tror, de har gjort, hvad de kunne for at blive fundet af Google, fordi de har oprettet Google Ads, der frem til sommer 2018 hed Google Adwords.

Tit er jeg den første, der gør opmærksom på, at der er andre metoder. Metoder, hvor du kan komme rigtig langt ved en gang for alle at skrive teksterne på en bestemt måde – nemlig at skrive SEO-tekster. Her finder du de gode søgeord og implementerer dem i dine tekster, samtidig med at du udfylder dine meta tags korrekt, får relevante hjemmesider til at linke til dig, har relevant og brugervenligt indhold på din hjemmeside og opdaterer hjemmesiden løbende.

Der er selvfølgelig nogle søgeord, der er så eftertragtede, at det bliver meget svært at ligge øverst på netop dem, men der er også en række søgeord, hvor det godt kan lade sig gøre, hvis du arbejder for det. Og hvor du kan bevæge dig op på Googles søgeresultater med kvantespring. Og din hjemmeside vil blive fundet via den organiske søgning.

Og alle ved, at annoncer ikke nødvendigvis viser dem, der har det bedste produkt, men dem, der har betalt for at blive vist.

Betalte “venner” forsvinder igen

Ulempen med Google Ads er, at festen kun varer så længe, som du betaler for den. Hvis du i stedet får lavet de rette ændringer på din hjemmeside, så Google automatisk selv viser den via den organiske søgning, når nogle søger på dine udvalgte søgeord, har du ikke denne fortløbende udgift.

Samtidig taler jeg også tit med folk, der betaler mange penge for Google Ads uden at give deres hjemmeside den store opmærksomhed.
Og det er ikke meget værd at tiltrække en masse trafik til hjemmesiden, hvis de besøgende ikke bliver konverteret til kunder, ambassadører, læsere af nyhedsbrevet eller andet, når de lander på hjemmesiden.

Og lige en myte mere om hjemmesider:
Mange får et fejlagtigt billede af, hvor godt de ligger på Google, når de søger på deres egen computer.
Især hvis de selv er logget ind på Google, når de søger. Mange af os har en Google Analytics, som kræver at vi er logget på, når vi besøger tjenesten. Og hvis vi er logget på, når vi søger os selv på Google, finder Google i al sin hjælpsomhed de sider, vi plejer at besøge. Derfor får vi ikke et retvisende indtryk at, hvor vi ligger.
Hvis du vil se, hvordan din hjemmeside bliver fundet af Google i virkeligheden, kan du gøre det via dette link: http://www.semoblog.com/ungoogle

Meget mere om SEO to be continued her på bloggen, så stay tuned.

Blogbanner seo-tekster
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER

Jeg bruger cookies for at give dig den bedste oplevelse. Læs mere i cookie- og privatlivspolitikken.

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk