Hvad gør du, når du skal købe noget nyt?

Hvis du er ligesom flertallet af os, gør du sikkert en blanding af at

  • researche på nettet for at danne dig et overblik over mulighederne
  • kontakte nogle leverandører (hvad enten vi taler fysiske butikker eller andre virksomheder)
  • teste varen for at sikre dig, at det er den rette, hvis det kan lade sig gøre
  • spørge de kvalitetsbevidste i dit netværk

 

Og fordi mange kunder netop kopierer andre, kan vi arbejde aktivt med de gode rollemodeller i vores markedsføring.

Tilfredse kunder bekræfter de sikre kunder i deres valg og overbeviser de usikre kunder.

Og jo bedre din potentielle kunde kan identificere sig med de kunder, der udtaler sig, jo mere sikker bliver han i sit valg.

Omvendt er der også nogle kundetyper, der har den modsatte effekt og enten skræmmer dine drømmekunder væk eller i hvert fald ikke tiltrækker nogen, fordi drømmekunderne netop ikke vil identificere sig med dem.

Det skal du være meget bevidst om, når du skriver dine markedsføringstekster.

Sådan får du drømmekunden til at sælge dig bedst

Når du bringer kundeudtalelser eller skriver dine kunder ind i dine salgstekster på andre måder, så tag udgangspunkt i den type kunder, som du er bedst til, og som du gerne vil have flere af.

Du kan sagtens tiltrække andre typer kunder samtidig, men du har meget lettere ved at tiltrække flere af dem, du viser.

Når du har valgt den rette kundetype, som du gerne vil bruge i din markedsføring, så stil gerne disse spørgsmål til kunden:

  • Hvad var din situation før?
  • Hvorfor søgte du hjælp?
  • Hvad forventede du at få ud af hjælpen?
  • Hvorfor var det lige mig, du valgte?
  • Hvordan var forløbet?
  • Hvad er din situation nu?
  • Hvad tænker du om forløbet bagefter?

 

På den måde får du kunden til at svare meget konkret på, hvordan du har hjulpet ham eller hende.

Så du undgår testimonials, hvor kunden beskriver dig med lutter tillægsord (hvilket sjældent løfter din tekst eller giver reel viden til dine læsere).

Herefter kan du sagtens luge ud i svaret, så du kun tager det med, der sælger dig, og undlader de overflødige formuleringer, der ikke bidrager til dit salg.
Tilbyd eventuelt din kunde, at du interviewer ham og skriver teksten, som han selvfølgelig får til gennemsyn bagefter.

Så kræver det mindre af ham, og samtidig har du mulighed for at spørge ind, når der er behov for det. Enten fordi kunden svarer lidt uklart, eller fordi du ved, at kunden vil sige noget, der virkelig sælger dig godt, ved at du stiller et tillægsspørgsmål.

Vi skal på ingen måde lægge kunderne ord i munden, men derfor kan vi sagtens styre samtalen med vores spørgsmål.

Brug helst også et billede, men kun hvis din kunde har et billede af en god kvalitet. Et billede, som matcher den måde, dine drømmekunder gerne vil se sig selv.

Skriv bedre salgstekster allerede i dag

Du kan høre mere om, hvordan du sælger gennem dine drømmekunder, og hvordan du i øvrigt kan få langt mere ud af dine salgstekster, ved at investere i mit selvstudie “Skriv salgstekster, der får dit kasseapparat til at klinge”.

 

I selvstudiet får du:

  • 4 videoer:
    • Lær din kunde at kende og find hans udbytte
    • Tal til kundens følelser og sælg med triggere
    • Sælg gennem kundens sprog
    • Præsenter varen
  • Et arbejdsark, som guider dig til både at blive helt klar på, hvem din drømmekunde er, og at skrive din egen salgstekst.

 

Når du har bestilt selvstudiet i shoppen, får du adgang til videoerne og spørgeskemaet med det samme.

Hvad siger mine egne drømmekunder?

Ja, det kan du læse her, hvor du også kan læse mere om selvstudiet.

Få selvstudiet med det samme
Andre har også læst:

Skriv et svar

Din emailadresse vil ikke blive offentliggjort.

*

Skriv dit søgeord og tryk ENTER